Η πρωτοβουλία αυτή έχει αξία, όχι τόσο για τις συγκεκριμένες πτυχές που προωθεί, όσο γιατί αποτελεί μια πρώτη ένδειξη ότι ο δημόσιος τομέας -τουλάχιστον στα ραδιοτηλεοπτικά Μέσα- άρχισε να ξυπνά, να συνειδητοποιεί την πραγματικότητα και να αντιδρά δημιουργικά σ’ αυτήν. Ό,τι και να κάνουμε, οι περικοπές και η περιστολή θα είναι στα επόμενα χρόνια μια αναπόφευκτη πραγματικότητα.

Το ερώτημα είναι πώς θα αντιδράσουμε σ’ αυτήν τη νέα πραγματικότητα και ιδίως πώς θα αντιδράσει το κράτος που αποτελεί και το κύριο αίτιο της κατάστασής μας, μια που αυτό στην ουσία χρεοκόπησε και τραβάει μαζί του προς τον βυθό και την υπόλοιπη χώρα. Ως τώρα από την πλευρά των κρατικών ραδιοτηλεοπτικών Μέσων, οι μόνες ειδήσεις που «έβγαιναν» αφορούσαν σε εργασιακές κινητοποιήσεις διατήρησης των κεκτημένων. Τώρα επιτέλους ακούσαμε και μια καλή ιδέα, που δεν είναι άλλη από τη διάθεση των κρατικών ραδιοτηλεοπτικών Μέσων να αξιοποιήσουν τους πόρους που διαθέτουν σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.

Η νέα αυτή αντίληψη δεν πρέπει όμως να μείνει στις αρχικές σκέψεις συνεργασίας που περιγράψαμε παραπάνω. Θα είχε νόημα και σημασία να προχωρήσει βαθύτερα και να αρχίσουν να συζητούν τα ιδιωτικά κανάλια και η κρατική ραδιοτηλεόραση πρόσθετες συνέργειες; Να αναζητήσουν και άλλους τρόπους μέσα από τη συνεργασία να περικόψουν το κόστος τους, να αξιοποιήσουν από κοινού πόρους που αργούν, να αθροίσουν δυνάμεις για να εξάγουν προγράμματα ή άλλες υπηρεσίες στο εξωτερικό. Να ερευνήσουν δυνατότητες συνεργασίας που ως τώρα έμεναν ανεκμετάλλευτες, γιατί κανείς δεν μπορούσε να διανοηθεί έστω ότι θα μπορούσαν να συζητηθούν.

Ο χώρος της ραδιοτηλεόρασης στην Ελλάδα είχε μπόλικα «κουσούρια». Δουλεύουν όμως σ’ αυτόν και πάρα πολλοί ικανοί άνθρωποι, που στο τεχνικό τους αποτέλεσμα είναι από τους καλύτερους στον κόσμο. Το βλέπει κανείς αυτό και δια γυμνού οφθαλμού, όταν ταξιδεύει στο εξωτερικό και παρακολουθεί το τεχνικό αποτέλεσμα των τηλεοπτικών σταθμών σε άλλες χώρες της Ευρώπης, των οποίων η αγορά είναι μάλιστα πολύ μεγαλύτερη σε μέγεθος.

Στην επόμενη φάση θα είναι εξαιρετικά σημαντικό οι άνθρωποι αυτοί να αξιοποιηθούν για να φέρουν έσοδα από άλλες πηγές, μια που τα έσοδα από την ελληνική διαφημιστική αγορά θα συνεχίσουν για κάποιο διάστημα να μειώνονται και θα σταθεροποιηθούν για χρόνια σε επίπεδο χαμηλότερο από αυτό της δεκαετίας του 2000. Χρειάζεται για αυτό δημιουργική σκέψη, διάθεση συνεργασίας και αξιοποίηση όλων των πόρων και δυνατοτήτων που διαθέτουμε. Πολλοί από τους αναξιοποίητους ανθρώπινους και υλικούς πόρους βρίσκονται, όμως, στα κρατικά Μέσα. Για αυτό και η πρωτοβουλία του Δ.Σ. της ΕΡΤ, έχει τη δική της αξία.