Πόσο έτοιμη είναι άραγε η αγορά να καβαλήσει το μεγάλο κύμα του Διαδικτύου; Ο Κώστας Βάνης, Πρόεδρος της φετινής οργανωτικής επιτροπής και «ψυχή» της ημερίδας, εξέφρασε την πεποίθηση ότι «όπως παλιότερα, έτσι και τώρα θα προσαρμοστούμε».

Κρίνοντας από το υψηλό επίπεδο, τον τρόπο σκέψης και το πάθος κάποιων ομιλητών, όντως η αγορά δικαιούται να αισιοδοξεί.

Πρώτη ανέβηκε στη σκηνή των Ermis Sessions η Ελένη Κίτρα, Director της OMD Digital, η οποία επισήμανε ότι το Internet έπαψε πια να είναι ένα συμπληρωματικό Μέσο. Και πώς θα μπορούσε να λογίζεται ως τέτοιο όταν συχνάζουν πια στο Διαδίκτυο 4,3 εκατ. Έλληνες, εκ των οποίων το 70% είναι μέλος σε κάποιο site κοινωνικής δικτύωσης;

Παίρνοντας τον λόγο, ο Βασίλης Προβελεγγιάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Fortune, ανέφερε ότι το επάγγελμα του διαφημιστή αλλάζει και παρέθεσε μια σειρά από λόγους για τους οποίους πρέπει να χαιρόμαστε που η χώρα μας άρχισε να ανακαλύπτει την ψηφιακή εποχή. Όσο για το μέλλον, υποστήριξε ότι «δεν πρέπει να υπάρχει δίλημμα μεταξύ του online και του offline. Διότι, αυτό που νοιάζει τους πελάτες δεν είναι το Μέσο, αλλά η επίτευξη των στόχων τους».

Αφού παρουσίασε με χιούμορ τη στρεβλή εικόνα που έχουν οι μεν (παραδοσιακοί) για τους δε (digital) και αντίστροφα, ο Λάζαρος Νικηφορίδης, Creative Director της Bold Ogilvy, υποστήριξε ότι «δουλειά όλων μας είναι να σκεφτόμαστε ιδέες που αγγίζουν τον καταναλωτή και τον αφορούν. Είμαστε όλοι στον ίδιο κύκλο, απλώς αυτός ο κύκλος έχει πια μεγαλώσει». Ξεκαθάρισε ότι το Internet «κάνει τη δουλειά μας πιο ενδιαφέρουσα» και προέβλεψε ότι «ο καιρός θα είναι καλός για όσους είναι πραγματικά δημιουργικοί, για όσους ανακαλύπτουν και πειραματίζονται, για όσους δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια, για όσους αντιλαμβάνονται ότι η Διαφήμιση εξελίσσεται και μαζί αλλάζει ο τρόπος που δουλεύουμε».

Την ανάγκη για αρμονική συνεργασία μεταξύ των δύο «στρατοπέδων» επισήμανε με διάφορα έξυπνα βίντεο και ο Steve Vranakis, Creative Director της VCCP London. Τι άλλο είπε ο ελληνοκαναδός δημιουργικός; Συμβούλεψε τους συναδέλφους του να επιδιώκουν τη δημιουργία διαφημίσεων που θα «υποχρεώνουν τον κόσμο να ασχοληθεί με αυτές -“think popular culture, not product promotions”», τόνισε χαρακτηριστικά. Υποστήριξε δε ότι το Digital είναι περισσότερο ένας τρόπος σκέψης και λιγότερο ένα Μέσο και προέτρεψε τα ελληνικά agencies να αφήσουν πίσω τους τις παρωχημένες δομές προηγούμενων δεκαετιών και να αξιοποιήσουν τα θετικά τόσο της παραδοσιακής Διαφήμισης, όσο και του Digital.

«Για να επιβιώσουμε, χρειάζεται να εξετάσουμε ποια είναι η φύση των κυμάτων», δήλωσε, με τη σειρά του, ο Αντώνης Κόχειλας, Managing Partner και Planner στη Lowe Athens, ο οποίος προέβη σε μία εξαιρετική ανάλυση της πραγματικότητας. Όπως ανέφερε, συχνά έχουμε υπερβολικές προσδοκίες από κάθε νέα τεχνολογική καινοτομία, ενώ δεν δίστασε να συμπληρώσει ότι «το σημαντικό δεν είναι να αγκαλιάζουμε κάθε νέα τεχνολογία. Το σημαντικό είναι να φέρουμε λεφτά τόσο στον πελάτη όσο και στην εταιρεία μας». Περιέγραψε το ρόλο των planners, έθιξε το πρόβλημα της αμάθειας του διαφημιστικού κλάδου και εξήγησε ότι το μερίδιο του Digital θα μεγαλώσει σημαντικά μόνο εάν «αποδείξουμε ότι αυτά τα χρήματα πιάνουν τόπο».

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Χατζηγεωργίου, Chief Operating Officer της «Χρυσής Ευκαιρίας», ανέλυσε τα στοιχεία που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά (scarcity, popularity, trust, confirmation) και παρουσίασε μια σειρά από ενδιαφέροντα sites τα οποία αξιοποιούν τη δυναμική του Social Web.

Ο Γιώργος Σαλιάρης-Φασσέας, Executive Director του Ogilvy Group, σκιαγράφησε τον μέσο πελάτη, ο οποίος μπορεί να μην αφιερώνει υψηλά κονδύλια στο Web, ωστόσο θα στραφεί περισσότερο στο Διαδίκτυο, εάν το κάνει ο ανταγωνιστής του. Ανέφερε, επίσης, τα χαρακτηριστικά που οφείλει να έχει κάθε agency για να πετύχει στην ψηφιακή εποχή και συμβούλεψε εαυτόν και αλλήλους, παρά τους δύσκολους καιρούς, να «επενδύσουμε σε αυτό το Μέσο».

Ακολούθως, η ομάδα των Atenistas παρουσίασε τη δράση και τη φιλοσοφία της και απέδειξε ότι, αν υπάρχει όρεξη και φαντασία, είναι εφικτό να κεντρίζεις το ενδιαφέρον του κόσμου και να δημιουργήσεις κύματα συνείδησης.

Τέλος, ο Greg Birbil μίλησε για τις ομοιότητες και διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στη Διαφήμιση και το blogging και προκάλεσε το κοινό να θυμηθεί πότε ήταν η τελευταία φορά που έκανε κάτι για πρώτη φορά.