Αναφέρομαι -φυσικά- στα Ermis Awards και δη στο κομμάτι που με αφορά άμεσα. Δηλαδή στο Web και στα συναφή του. Βεβαίως μπορείτε να πείτε όλοι ότι ευλογώ τα γένια μου. Και βεβαίως από μια μεριά θα έχετε δίκιο! Έχοντας όμως κλείσει πάνω από μια δεκαετία εμπλοκής με βραβεύσεις στο Διαδίκτυο, δεν μπορώ να κάνω αλλιώς ειδικά όταν βλέπω ότι ασχέτως φιλίας και συνεργασίας με τον Έρικ, τα φετινά Ερμής Web Awards είναι για πρώτη ίσως φορά στην ιστορία τους, πολύ κοντά στην πραγματικότητα της -δική μας- αγοράς.

Ακούγεται αυστηρό; Κι όμως, από το 2000 ως σήμερα, έχω δει τα βραβεία του Internet (πρώτα στην αρχική τους μορφή ως Web Awards και αργότερα, ως κατηγορία των βραβείων διαφήμισης), να περνάνε απ’ τα σαράντα κύματα. Με σταθερή κατάληξη -εκτός από τους πανηγυρισμούς- τα πικρόχολα posts και την κουβέντα για το τι μπορεί να γίνει. Κατά τη γνώμη μου λοιπόν και μετά από μία καλή ανάγνωση του κανονισμού, τα πρώτα βήματα -και μάλιστα μεγάλα- έγιναν. Έγιναν επί παραδείγματι μεγαλύτερες οι επιτροπές (που σαφέστατα θα μειώσουν το lobbying), αλλά και η μεταφορά όλου του συστήματος ψηφοφορίας (πρώτος και δεύτερος γύρος) online (όπως θα έπρεπε άλλωστε μιας και μιλάμε για βραβεία του web). Μειώθηκε επίσης και το κόστος συμμετοχής στα 50 euro (25 euro για τους πρωτοεμφανιζόμενους). Πιο σημαντικό όμως είναι ότι η επιτροπή παίρνει για πρώτη φορά οδηγίες που βγάζουν νόημα.

Και κυριολεκτώ: βγάζουν νόημα από μόνες τους. Δηλαδή είναι αυτονόητες. Το έργο πρέπει να κρίνεται με βάση την κατηγορία στην οποία κρίνεται. Επίσης το έργο πρέπει να έχει ουσιαστικά στοιχεία στην κατηγορία στην οποία διαγωνίζεται -να μην έχουμε δηλαδή φαινόμενα όπου μια εταιρεία έχει σηκώσει απλώς μια σελίδα στο Facebook και περιμένει ότι μ’ αυτό θα πάρει αξιόλογη θέση στην κατηγορία «Social Μedia». Το είπα, είναι αυτονόητες και ίσως για αυτό ως τώρα δεν τις είδαμε γραπτές στον κανονισμό, γεγονός που οδήγησε (τελικά) να μην τις δούμε και να εφαρμόζονται. Τουλάχιστον αυτό θέλω να πιστεύω.

Και ναι, εκτιμώ επίσης ότι και η αλλαγή στις κατηγορίες (εξορθολογισμός των κατηγοριών των site και του display advertising, αύξηση των Social Μedia από μια σε δύο κατηγορίες, αυτονόμηση του branded content και των applications από τη γενικότερη χρήση των Social Μedia), είναι επίσης σημαντικές.

Και αυτό επειδή λαμβάνουν υπόψη την πραγματικότητα τόσο της αγοράς (βραβεία αγοράς είναι, άλλωστε) αλλά και των χρηστών (γιατί το Ίντερνετ ακόμα διαμορφώνεται κυρίως από τη χρήστη).