Με κέφι, χιούμορ και θετική διάθεση πραγματοποιήθηκε εχθές βράδυ η τελετή απονομής των Ermis Awards 2018, σε μια κατάμεστη αίθουσα στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», από την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος- ΕΔΕΕ. Η The Newtons Laboratory κατέκτησε για δεύτερη συνεχή χρονιά τον τίτλο του «Ad Agency of the Year», με τον πελάτη της Lidl Hellas να αναδεικνύεται «Client & Brand of the Year».

Όσον αφορά στις υπόλοιπες μέγιστες διακρίσεις, η 4 Wise Monkeys κατέκτησε τον τίτλο του «Digital Agency of the Year», η Tempo OMD Hellas στέφθηκε «Media Agency of the Year», η Admine «PR Agency of the Year», το McCann Worldgroup αναδείχθηκε «Direct Agency of the Year», η Beetroot «Branding & Design Agency of the Year», ενώ «Film Production Company of the Year» αναδείχθηκε η TopCut Modiano.

Η απονομή των φετινών βραβείων πραγματοποιήθηκε σε δύο διαδοχικές τελετές, με την πρώτη να αφορά στις ενότητες Ermis Digital, PR, Direct, Media, Branding & Design και Branded Entertainment & Content και η δεύτερη στις ενότητες  Ermis Ad, Production και Integrated Campaign. Στις 9 ενότητες του διαγωνισμού υποβλήθηκαν 1.536 έργα από τα οποία τα 496 (32%) πέρασαν ως finalists. Από αυτά, τα 289 (18,8%), πήραν βραβείο.

Με βασικό μήνυμα «Ένας θεσμός, πολλά συναισθήματα», η φετινή διοργάνωση ήταν αφιερωμένη στα συναισθήματα, τα οποία μεταφράστηκαν εικαστικά από τα «Ermojis», με την επιμέλεια της J. Walter Thompson Athens, ενώ την παραγωγή του event επιμελήθηκε η Yard. Παρουσιαστές της βραδιάς ήταν οι ηθοποιοί Λευτέρης Ελευθερίου και Μαρία Κωνσταντάκη, με τον DJ Μιχάλη Καλφαγιάννη να τους συνοδεύει on stage με τις μουσικές του επιλογές, προσδίδοντας ζωντάνια, κέφι και παλμό στην τελετή.

Στη φετινή διοργάνωση συνεχίστηκε και η περσινή καινοτομία, της live on stage ψηφοφορίας της κάθε κριτικής επιτροπής για την απονομή των Grand Ermis, εντείνοντας την αγωνία κοινού και διαγωνιζομένων. Τα γνωστά και πολυαναμενόμενα filler videos μεταξύ των ενοτήτων «έκλεψαν» και πάλι την παράσταση, αν και ήταν αριθμητικά λιγότερα σε σχέση με άλλες χρονιές.

Συγκεκριμένα, filler video προβλήθηκε στην ενότητα Branded Entertainment & Content με την υπογραφή της Isobar, στην ενότητα Branding & Design με την υπογραφή των The Newtons Laboratory και Filmiki, στην ενότητα Digital από τους attp και Bright Shoe, στην ενότητα Production με την υπογραφή των Admine και TopCut Modiano, στην ενότητα AD Καταχωρίσεις από την 4 Wise Monkeys και στην ενότητα AD Ραδιοφωνικά Μηνύματα από Cream-Rascal και Musou.

ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
AD Agency of the Year: The Newtons Laboratory
Direct Agency of the Year: McCann Worldgroup
Branding & Design Agency of the Year: Beetroot
Digital Agency of the Year: 4 Wise Monkeys
Media Agency of the Year: Tempo OMD Hellas
PR Agency of the Year: Admine
Film Production Company of the Year: TopCut Modiano
Client & Brand of the Year: Lidl Hellas

Λαζαρος Ευμορφιας
«Τα Ermis ειναι ενας θεσμος με πολλα συναισθηματα»

Πρόεδρος της φετινής οργανωτικής επιτροπής ήταν ο Λάζαρος Ευμορφίας, ο οποίος καλωσόρισε το κοινό στην εκδήλωση, αναφέροντας: «Όταν πρωτομπήκα στη διαφήμιση, πιτσιρικάς, μου είπε ένας παλιός διαφημιστής ότι η δουλειά του δημιουργικού έχει δέκα απογοητεύσεις και μια χαρά. Δεν είχε δίκιο. Οι απογοητεύσεις είναι πολύ περισσότερες.

Όμως όλα αυτά τα χρόνια κατάλαβα ότι γι’ αυτή τη μοναδική στιγμή χαράς που νιώθεις όταν μια ιδέα που πιστεύεις γίνεται πράξη και μάλιστα καταφέρνει να διακριθεί στα Ermis, ξεχνάς όλα τα άλλα. Και δεν είναι μόνο η χαρά και η απογοήτευση, νομίζω ότι ο δρόμος για τα Ermis τα έχει όλα: συγκίνηση, θαυμασμό, περιφρόνηση, ζήλεια, ενθουσιασμό, λύπη, καταξίωση. Και πολλά άλλα. Είναι πραγματικά ένας θεσμός με πολλά συναισθήματα».

Μανολης Παπαπολυζος
Η ΕΔΕΕ ξεκινα «τον μεγαλο διαλογο για τα Ermis»

Στη σημασία του θεσμού και στην αξία των διακριθέντων έργων αναφέρθηκε στη σύντομη ομιλία του ο Μανόλης Παπαπολύζος, Πρόεδρος της ΕΔΕΕ. «Όλοι όσοι βραβεύονται σήμερα αξίζουν πολλαπλά συγχαρητήρια για τους εξής λόγους: γιατί τα έργα που βραβεύονται απόψε είναι τα καλύτερα της αγοράς, και επίσης γιατί όπως γνωρίζετε τα Ermis είναι δύσκολα βραβεία.

Αλλά φέτος ήταν ακόμα πιο δύσκολα. Όπως γνωρίζετε μειώσαμε το ποσοστά των finalist, αλλά και των βραβείων που απονέμονται. Και σαν να μην έφτανε αυτό, φέτος, με την εισαγωγή της online επιτροπής, η οποία αποδείχθηκε αρκετά αυστηρή με αποτέλεσμα να “χαθούν” κάποια βραβεία στον δρόμο, οδηγηθήκαμε στην απονομή ακόμα λιγότερων βραβείων. Μπορεί μεν φέτος να απονεμηθούν λιγότερα βραβεία, αλλά τα βραβεία αυτά αξίζουν περισσότερο».

Επιπλέον, τόνισε ότι αυτό που διαφοροποιεί τα βραβεία Ermis από άλλες διοργανώσεις είναι ότι τα Ermis ούτε χαρίζονται, ούτε δίνονται, ούτε αγοράζονται, παρά δίνονται μόνο στους καλύτερους. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι κριτές ανήλθαν στους 400, όλοι μέλη της νεοσύστατης ακαδημίας κριτών, ενώ αν συνυπολογιστούν και οι κριτές που ψήφησαν για το production, ο αριθμός ανεβαίνει στους 550. Έτσι, επετεύχθη ο στόχος που είχε τεθεί πέρυσι, να εμπλακούν ακόμα περισσότεροι άνθρωποι με τα Ermis.

Παράλληλα, απευθυνόμενος στους διαφημιζόμενους, τους κάλεσε να παίρνουν ρίσκα, να εμπιστεύονται τα agencies με τα οποία συνεργάζονται και να τα αφήνουν περισσότερο ελεύθερα: «Δώστε τους την ευκαιρία να σας εκπλήξουν και δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία να διακριθείτε μέσα από τους συνεργάτες σας».

Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι «τα Ermis Awards δεν ανήκουν σε κανέναν, ανήκουν στο σύνολο της αγοράς επικοινωνίας», προσθέτοντας ότι όσο σημαντικοί είναι για τα Ermis οι μεγάλοι παίκτες, άλλο τόσο σημαντικοί είναι και οι μικροί. Την ερχόμενη εβδομάδα η ΕΔΕΕ ξεκινά «τον μεγάλο διάλογο για τα Ermis», με στόχο την ανανέωση του θεσμού και των κανονισμών του.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα βραβεία πατήστε εδώ