Υπό το concept των «ανήσυχων» ιδεών, πραγματοποιήθηκαν στις 13 Μαρτίου οι δύο λαμπρές τελετές απονομής των 16ων Ermis Awards από την ΕΔΕΕ. Η υπέρτατη γιορτή της δημιουργικότητας στην εμπορική επικοινωνία ανέδειξε τις δουλειές που ξεχώρισαν για τη χρονιά που πέρασε και έδωσε το δημιουργικό στίγμα της αγοράς για τη χρονιά που ξεκίνησε.

Μεγάλη κερδισμένη της βραδιάς αναδείχθηκε η The Newtons Laboratory η οποία σήκωσε τον τίτλο του Ad Agency of the Year. Η OgilvyOne Worldwide Athens απέσπασε δύο τίτλους «of the Year», στις κατηγορίες Direct και Digital, η Tempo OMD Hellas αναδείχθηκε Media Agency of the Year και το McCann Worldgroup σήκωσε τον τίτλο του PR Agency of the Year. Design Agency of the Year αναδείχθηκε η Beetroot και Production Company of the Year η Foss Productions. Τον τίτλο του Client of the Year και Brand of the Year σήκωσε φέτος η Aegean Airlines. Όσον αφορά στα Grand Ermis, είχαμε φέτος αρκετές διπλές βραβεύσεις με ισοψηφίες συμμετοχών. Συγκεκριμένα, στην ενότητα Grand Ermis Ad/Διαφημιστικές Ταινίες ισοψήφησαν οι Rascal-Cream και Soho Square Athens σηκώνοντας αμφότερες από ένα Grand, όπως επίσης το ίδιο συνέβη και στην ενότητα Grand Ermis Ad/Υπαίθριες Διαφημίσεις με δύο Grand να πηγαίνουν στις The Newtons Laboratory και Frank & Fame. Η The Newtons Laboratory απέσπασε δύο ακόμη Grand, των ενοτήτων Grand Ermis Ad/Ραδιοφωνικά Μηνύματα και Grand Ermis Ad/Εκστρατείες. Το Grand Ermis Ad/Digital Video απέσπασε η Job Athens. Αναλυτικά οι βραβεύσεις και οι νικητές, παρουσιάζονται στους πίνακες στο τέλος του αφιερώματος.

«ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΕΣ ΙΔΕΕΣ»
Τα βραβεία της 16ης διοργάνωσης των Ermis Awards απονεμήθηκαν σε δύο λαμπρές τελετές στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος, υπό την επιμέλεια παραγωγής της Yard. Οι τελετές κύλησαν σε γρήγορους ρυθμούς και κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον όλου του κλάδου της επικοινωνίας που γιόρτασε τις «ανήσυχες» δημιουργικές ιδέες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις καινοτομίες του θεσμού φέτος συγκαταλέγεται και η επί σκηνής, ζωντανή ψηφοφορία των κριτικών επιτροπών για την ανάδειξη των Grand Ermis, καινοτομία που κράτησε ψηλά το ενδιαφέρον του κοινού μέχρι το τέλος κάθε τελετής, ενώ επεφύλαξε και εκπλήξεις με ισοβαθμίες και απονομή δύο grand σε συγκεκριμένες κατηγορίες.

Εξάλλου, η «γεμάτη αίθουσα» ως το τέλος της βραδιάς ήταν ένα από τα στοιχήματα που έθεσε ο Πρόεδρος της φετινής Οργανωτικής, Θανάσης Παπαθανασίου, το οποίο φαίνεται πως κέρδισε παρά τα όποια απρόοπτα μπορεί να επιφυλάσσει μια ζωντανή διαδικασία. Το ρόλο των παρουσιαστών της βραδιάς και στις δύο τελετές, ανέλαβαν με μεγάλη επιτυχία οι ηθοποιοί Μαρία Κωνσταντάκη και Λευτέρης Ελευθερίου. Το λιτό αλλά εντυπωσιακό σκηνικό φιλοξένησε πλήθος στελεχών που διέτρεξαν τη σκηνή καθόλη τη διάρκεια της βραδιάς παραλαμβάνοντας τα βραβεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι την παράσταση «έκλεψαν» για άλλη μια φορά τα filler videos εισαγωγής σε κάθε ενότητα. Το ρόλο των απονεμητών ανέλαβαν οι Πρόεδροι των Κριτικών Επιτροπών, εκπρόσωποι των χορηγών της διοργάνωσης αλλά και ο Πρόεδρος της ΕΔΕΕ.

ΜΑΝΟΛΗΣ ΠΑΠΑΠΟΛΥΖΟΣ: «ΤΑ ERMIS ΕΙΝΑΙ “ΔΥΣΚΟΛΑ” ΒΡΑΒΕΙΑ»
Για μια μοναδική βραδιά κατά την οποία λάμπουν οι διαφημιστικές ιδέες, όταν όλες τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου πρέπει να λάμπουν οι πελάτες, έκανε λόγο ο Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, Μανόλης Παπαπολύζος. Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά του στην αξία των βραβείων Ermis Awards, τα οποία όπως είπε κερδίζονται και δεν χαρίζονται, μέσα από μια διαδικασία που είναι δύσκολη όχι γιατί η ΕΔΕΕ επιλέγει να την κάνει έτσι, αλλά γιατί είναι πολύ μεγάλος ο ανταγωνισμός. Η αξία των βραβείων έγκειται επίσης όπως είπε στο γεγονός ότι στις κριτικές επιτροπές συμμετέχουν οι ίδιοι οι άνθρωποι της αγοράς, ενώ ανέφερε ότι η ΕΔΕΕ επιδιώκει πάντα να βελτιώνει τις διαδικασίες.

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζει την ανάπτυξη ενός «υβριδικού» συστήματος αξιολόγησης, το οποίο θα συνδυάζει τη μέχρι τώρα πρακτική με το σύστημα των πολυπληθών επιτροπών που έχει εφαρμόσει η ΠΑΚΤ στην ανάδειξη των Ermis Production. Όσον αφορά στις τάσεις και εξελίξεις για την αγορά επικοινωνίας, θέματα για τα οποία παραδοσιακά γίνεται μία αποτίμηση από το βήμα των Ermis και τον Πρόεδρο Μανόλη Παπαπολύζο, ο ίδιος ανέφερε ότι ναι μεν οι ενδείξεις είναι θετικές για την οικονομία, όμως όλοι οι δείκτες δεν σημαίνουν τίποτε εάν δεν συνοδεύονται από την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων. Γενικότερα όπως είπε, το κλίμα δεν είναι αυτό της ηρεμίας, ανασυγκρότησης και επανόδου στην κανονικότητα.

Η ΦΤΑΣΜΕΝΗ ΙΔΕΑ ΚΑΙ… ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ!
Ιδιαίτερα ευρηματικό ήταν το concept της εισαγωγής στις δύο τελετές απονομής, όπου η Μαρία Κωνσταντάκη και ο Λευτέρης Ελευθερίου ενσάρκωσαν με χιούμορ τη… μεγάλη ιδέα και το «πρώτο επίπεδο» αντίστοιχα. Οι αναφορές σε γνωστά ονόματα δημιουργικών και διαφημιστών που ήταν μέσα στην αίθουσα και σε γνωστές διαφημίσεις, ξεσήκωσαν το κοινό και δημιούργησαν το πανηγυρικό κλίμα πάνω στο οποίο κύλησαν οι απονομές.

Θανάσης Παπαθανασίου, Πρόεδρος Ermis Awards 2017: «Η δουλειά μας πρέπει να ξαναγίνει πόλος έλξης»
Με την ανατρεπτική διάθεση που διακρίνει κάθε καλό διαφημιστή, ο Θανάσης Παπαθανασίου αποτιμά τη φετινή διοργάνωση των Ermis Awards της οποίας διετέλεσε Πρόεδρος. Όπως λέει, βασικοί στόχοι ήταν η εξωστρέφεια και η επαναφορά της «αίγλης» του επαγγέλματος…

Με πολλά «χιλιόμετρα» δημιουργικής δουλειάς στο ενεργητικό του, ο Θανάσης Παπαθανασίου αντιμετώπισε το ίδιο δημιουργικά και τη φετινή διοργάνωση των Ermis Awards, στην οποία άσκησε καθήκοντα Προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής. Όπως επισημαίνει, τα «στοιχήματα» κάθε χρονιά είναι πολλά και αρκετά από αυτά δυσεπίλυτα. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο ίδιος κάνει μια διεισδυτική αποτίμηση της διοργάνωσης, αναδεικνύοντας παράλληλα επικοινωνιακές τάσεις που αναδύονται μέσα από την διαφημιστική παραγωγή. Τέλος, δεν διστάζει να τοποθετηθεί και γύρω από το «θόρυβο» που ξέσπασε φέτος όσον αφορά σε «αδυναμίες» του θεσμού, όπως η ανταποδοτικότητα των βραβείων και το κόστος συμμετοχής. Όπως μας λέει, η συζήτηση αυτή είναι μεγάλη, γίνεται διεθνώς και προφανώς, έχει κάποια βάση…

MW: Ποιο θεωρείτε ότι είναι το «στίγμα» που αφήνει πίσω της η φετινή διοργάνωση των Ermis;
Θανάσης Παπαθανασίου:
Εξαρχής, στόχος μας ήταν να αποκτήσουν τα Ermis Awards εξωστρέφεια. Για αυτό και η καμπάνια που κάναμε δεν απευθυνόταν στους συναδέλφους όπως τις προηγούμενες χρονιές, αλλά μίλησε για την ουσία της δουλειάς μας, τη δημιουργική διαδικασία που παράγει ιδέες. Ό,τι φτιάξαμε, είχε σαν σκοπό να εμπνεύσει νέους ανθρώπους που ψάχνονται επαγγελματικά, να τους δείξει ότι υπάρχει ένας χώρος όπου οι δημιουργικοί άνθρωποι μπορούν να βρουν ένα πεδίο έκφρασης. Ανάμεσα από το 2010 και το 2016 πολύ λίγοι άνθρωποι μπήκαν στη διαφήμιση, η δουλειά μας είχε πάψει να είναι πόλος έλξης. Στόχος μας ήταν να αντιστρέψουμε αυτή την τάση, φυσικά στο βαθμό που εξαρτάται από τα Ermis.

Υπάρχουν κάποια «insights» δημιουργικών τάσεων που θεωρείτε ότι βγαίνουν από τα φετινά βραβεία;
H τάση να περιλαμβάνονται στοιχεία κοινωνικής ευαισθησίας στις καμπάνιες ήταν κυρίαρχη όπως άλλωστε γίνεται και διεθνώς. Αυτό βέβαια κάπως δημιουργεί μια ομοιογένεια που όποιος τη σπάει ξεχωρίζει. Κατά την ταπεινή μου άποψη, η φετινή συγκομιδή ήταν λιγότερο καλή από τις δύο προηγούμενες, κάτι αντίστοιχο συνέβη και στα φετινά Όσκαρ. Λαμπρή εξαίρεση το design όπου το επίπεδο, ήταν ένα επίπεδο πιο πάνω από όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες.


Σε επίπεδο διοργάνωσης, τι από όσα καινούργια έκανε φέτος η οργανωτική θα θέλατε να κρατήσει η επόμενη, και τι όχι;
Κάθε χρόνο οι επιτροπές προσπαθούν να διορθώσουν τα κακώς κείμενα των προηγούμενων χρόνων. Όλοι σκοντάφτουμε σε θέματα που είναι δυσεπίλυτα όπως η διάρκεια της τελετής που έχει λυθεί μεν με την καταιγιστική απονομή των bronze και silver που όμως αδικεί αυτά τα έργα. Δυστυχώς δεν υπάρχει μέση λύση εκτός αν γίνουν τρεις τελετές σε τρεις μέρες κάτι που δεν γίνεται. Ένα άλλο σοβαρό θέμα είναι ότι δεν βλέπουμε τα έργα με αποτέλεσμα η ενημέρωσή μας για τη δουλειά της χρονιάς να είναι ελλιπής. Αυτά είναι θέματα που θα αντιμετωπίσει και ο επόμενος πρόεδρος και μακάρι να βρει κάποιο τρόπο να τα λύσει.

Η δικιά μας καινοτομία είχε να κάνει με τη live ψηφοφορία για τα Grand για να αντιμετωπίσουμε ένα άλλο δυσεπίλυτο πρόβλημα το ότι ο κόσμος έφευγε πριν τα Grand. Το ενδιαφέρον κρατήθηκε μέχρι το τέλος άρα το πείραμα πρέπει να θεωρηθεί πετυχημένο. Το μειονέκτημα του live είναι ότι δεν υπάρχει πια συζήτηση στις επιτροπές πριν το Grand που μερικές φορές έλυνε τα διλήμματα κάποιων κριτών. Από την άλλη μπορεί να πει κανείς ότι συζήτηση γίνεται ούτως ή άλλως σε όλη τη διάρκεια των ψηφοφοριών και το live βάζει τον κριτή προ των ευθυνών του γιατί η ψήφος είναι φανερή στο site. Συμπερασματικά θα έλεγα ότι το live θα έπρεπε να κρατηθεί και του χρόνου.

Στον απόηχο της διοργάνωσης, η εταιρεία που αναδείχθηκε Agency of the Year έστειλε στην ΕΔΕΕ επιστολή όπου εκφράζει συγκεκριμένες ανησυχίες της για τον θεσμό. Τις συμμερίζεστε; Θεωρείτε ότι όντως ο θεσμός των Ermis έχει κάποια δομικά ζητήματα που πρέπει να λύσει, ώστε να αφορά σε όλη την αγορά;
Καταρχήν θεωρώ ότι η επιστολή δεν είχε καλό timing. Είναι λίγο άκαιρο η εταιρεία της χρονιάς να θέτει θέμα κριτηρίων αξιολόγησης. Όσον αφορά τώρα στο περιεχόμενό της, και τα δύο σημεία που θίγει, το θέμα του κόστους και της ανταποδοτικότητας των βραβείων, είναι μια συζήτηση που γίνεται διεθνώς και προφανώς έχει βάση. Φέτος από τις Κάννες είναι πιθανόν να λείπουν μεγάλοι όμιλοι γι’ αυτό το λόγο. Με το καπέλο του Προέδρου της Frank and Fame βρίσκω το κόστος υψηλό για μια εταιρεία που θέλει να κάνει πρωταθλητισμό, αλλά αυτό είναι θέμα στρατηγικής της κάθε εταιρείας. Μπορεί κανείς να στείλει μόνο 5 έργα με πολύ λογικό κόστος και να πάρει 5 χρυσά. Όσον αφορά στα κριτήρια, φέτος έγινε μια προσπάθεια να γίνουν κάπως πιο αντικειμενικά, όμως πάντα τα βραβεία θα εξαρτώνται από την υποκειμενική κρίση των ανθρώπων. Άρα, η λύση είναι μία: όσο το δυνατόν καλύτερη στελέχωση των επιτροπών.

Στην ομιλία σας αναφέρατε ότι το νέο motto της διαφήμισης παγκοσμίως είναι «force for good». Βλέπουμε όντως αρκετές κινήσεις σχετικά. Πιστεύετε ότι η ελληνική αγορά ακολουθεί αυτή τη νέα τάση;
Τα τελευταία χρόνια οι μάρκες θίγουν διαρκώς κοινωνικά θέματα, είναι η καινούργια corporate επικοινωνία. Diversity, inclusion, correctness είναι λέξεις που κυριαρχούν. Πιστεύω ότι όταν το κοινωνικό μήνυμα έχει συνάφεια με την αποστολή της μάρκας τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά, όπως στο κλασικό πια παράδειγμα της Always, Like a girl. Πολύ συχνά όμως βλέπουμε καμπάνιες που θα μπορούσαν να υπογράφονται από οποιοδήποτε brand και αυτές οι καμπάνιες, είναι πεταμένα λεφτά.

Στην Ελλάδα η τάση ακολουθείται αλλά σε θέματα όπως το diversity έχουμε δει μεν καμπάνιες με gay χαρακτήρες αλλά δεν θυμάμαι κάποια με μαύρους πχ. Υπάρχει μια σχετική ατολμία, γιατί κάποια θέματα είναι ταμπού για πολύ κόσμο τον οποίο η διαφήμιση δεν έχει την πολυτέλεια να αφήσει εκτός. Όσον αφορά σε θέματα όπως ο κακής ποιότητας βομβαρδισμός στο digital, αυτά είναι πράγματα που δεν μπορούν να λυθούν εδώ, γιατί αφορούν στους ιντερνετικούς γίγαντες. Πιστεύω ότι στο θέμα της προστασίας των data και των placements διαφημίσεων στο internet θα έχουμε σύντομα εξελίξεις γιατί η βιομηχανία μας δεν μπορεί να αντέξει ένα internet γεμάτο ad blocking. Όμως, το σημερινό χάος οδηγεί ακριβώς εκεί.

FOCUS POINTS
– Να δείξουμε στους νέους ότι στη διαφήμιση, οι δημιουργικοί άνθρωποι μπορούν να βρουν πεδίο έκφρασης
– Το design ήταν φέτος ένα επίπεδο πιο πάνω από όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες
– Το θέμα του κόστους και της ανταποδοτικότητας των βραβείων είναι μια συζήτηση που γίνεται διεθνώς και προφανώς έχει βάση
– Πάντα τα βραβεία θα εξαρτώνται από την υποκειμενική κρίση των ανθρώπων
– Τα κοινωνικά θέματα, είναι η καινούργια corporate επικοινωνία
– Το κοινωνικό μήνυμα πρέπει να έχει συνάφεια με την αποστολή της μάρκας. Αλλιώς, είναι πεταμένα λεφτά

ΥΠΟ ΤΗΝ «ΕΠΗΡΕΙΑ» ΤΩΝ ERMIS AWARDS…
Τα βραβεία δημιουργικότητας είναι η απαραίτητη ένεση αναγνώρισης που οι διαφημιστές έχουν ανάγκη για να συνεχίσουν να σκέπτονται ανατρεπτικά, να ανοίγουν δρόμους, να καταρρίπτουν στερεότυπα. Για τους διαφημιζόμενους, αποτελούν την άυλη αλλά ισχυρή επιβεβαίωση της στρατηγικής που έχουν χαράξει, τη δικαίωσή τους που τόλμησαν το διαφορετικό. Το στίγμα της σημασίας που έχει τελικά ένας «Ermis», δίνουν στις σελίδες που ακολουθούν οι συνομιλητές μας και νικητές μεγάλων διακρίσεων της φετινής διοργάνωσης.

«Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΑΠΗ…»
To 2015, η ταινία της Fischer, που ήταν και η πρώτη που κάναμε ως Soho Square για το συγκεκριμένο brand, είχε αγαπηθεί από τον κόσμο και είχε αποσπάσει το Ermis Gold της κατηγορίας του. Έτσι, φέτος, έπρεπε να ξεπεράσουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς. Έπρεπε να κάνουμε μια ταινία που να «γράψει» και να αρέσει, αν όχι περισσότερο, εξίσου με την προηγούμενη. Η συγκεκριμένη δουλειά ήταν, τόσο για εμάς όσο και για τον πελάτη, ένα μεγάλο στοίχημα. Το οποίο, όπως δείχνουν τα πράγματα -και το Grand Ermis-, κερδίσαμε. Ξεπεράσαμε τον πήχη που οι ίδιοι είχαμε θέσει. Επίσης, το ότι η εταιρεία μας, με την ταινία «Naked Truth» της Fischer, απέσπασε το Grand Ermis στην κατηγορία των Διαφημιστικών Ταινιών, μας δίνει λίγη παραπάνω χαρά. Γιατί, μη γελιόμαστε, όσο κι αν αλλάζουν οι εποχές, η τηλεόραση παραμένει η μεγάλη αγάπη των περισσότερων διαφημιστών.
Γιώργος Ζαρόγιαννης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Soho Square Athens

«ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΕΠΙΜΟΝΗ…»
Είναι η 10η συνεχόμενη χρονιά που η OgilvyOne έρχεται πρώτη στην κατάταξη των Ermis Digital και των Ermis Direct, αλλά και η 4η -από καταβολής τους- που έρχεται πρώτη στην κατάταξη των Ermis Branded Entertainment & Content. Αυτό για εμάς είναι τρανή απόδειξη της επίμονα καλής και πρωτοποριακής δουλειάς που γίνεται όλα αυτά τα χρόνια από τους ταλαντούχους ανθρώπους μας, σε συνεργασία με τους αγαπητούς μας πελάτες, τους οποίους και ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη τους. Ωστόσο, θεωρώ ότι ο σημαντικός αυτός θεσμός για όλους όσοι δουλεύουν στο χώρο της επικοινωνίας έχει κλείσει ένα κύκλο ζωής. Χρειάζεται ανανέωση, διεύρυνση, σταθερό πλαίσιο λειτουργίας και κυρίως υπευθυνότητα και αντικειμενικότητα από αυτούς που κρίνουν τα έργα. Με τα σημερινά δεδομένα, αρκούν μερικές μόνο παραφωνίες για να τον βλάψουν σοβαρά.
Χρήστος Λάτος, Γενικός Διευθυντής, OgilvyOne Worldwide Athens

«ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ»
Η ανάδειξη της Tempo OMD ως Media Agency of the Year και η κατάκτηση του Grand Ermis στα media, είναι μια αναγνώριση της προσπάθειας και της αφοσίωσης όλων των άξιων συναδέλφων μου στα brands που χειρίζονται. Όλο αυτό το διάστημα, εργαστήκαμε σκληρά και συστηματικά για την ανάπτυξη των υπηρεσιών μας και μέσα από αυτή, για τη δημιουργία πλάνων επικοινωνίας που ξεχωρίζουν και συμβάλουν στην ενίσχυση του business των πελατών μας. Το αποτέλεσμα λοιπόν δεν είναι τυχαίο και μας δίνει ενέργεια και διάθεση να συνεχίζουμε στον δρόμο της καινοτομίας, αλλά και της αποτελεσματικότητας. Σε αυτόν το δρόμο έχουμε συνοδοιπόρους τους πελάτες μας, που χωρίς την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν, τη συνεργασία τους και την έμπνευση που μας δίνουν οι ίδιοι και τα brands τους, δε θα ήμασταν εδώ. Τους οφείλουμε λοιπόν ένα μεγάλο ευχαριστώ. Όπως και στους καθημερινούς μας συνεργάτες, τα Μέσα, που συνεχίζουν να παράγουν υψηλών προδιαγραφών περιεχόμενο και ιδέες, σε ένα περιβάλλον που μόνο ευνοϊκό δεν είναι για αυτά.
Νίκος Σύμπουρας, CEO, Tempo OMD


«ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»
Tα βραβεία δημιουργικότητας είναι πολύ σημαντικά για κάθε εταιρεία. Σημαντικά γιατί επιβραβεύουν μια μεγάλη προσπάθεια στους καιρούς που διανύουμε να παραμείνουν οι μάρκες «ζωντανές» και να αφορούν. Γιατί αναγνωρίζεται το πάθος, το ταλέντο, το ξενύχτι όσων συμμετέχουν για να βγει μια δουλειά στον αέρα. Γιατί δίνουν λόγο στους πελάτες να σε στηρίζουν και να κάνουν μαζί σου κάθε φορά ένα βήμα πιο πέρα. Τέλος, γιατί πάντα λειτουργούν ως πόλος έλξης νέων πελατών. Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν είμαστε πολύ περήφανοι που και φέτος αποσπάσαμε τόσα πολλά βραβεία στα Ermis. Αυτό όμως που μας δίνει μια μικρή-μικρή χαρά παραπάνω, είναι το Βραβείο Κοινού. Είναι για μας «το βραβείο των Βραβείων».

Ξεπερνάει την ψηφοφορία μικρών επιτροπών κλεισμένων σε αίθουσες για ώρες και βγαίνει έξω στον κόσμο. Μπορεί ο κάθε πολίτης να ψηφίσει, μεταξύ πραγματικά πολύ όμορφων διαφημίσεων, αυτή που του κέρδισε την καρδιά. Δεν είναι απλώς το μπράβο της αγοράς μας. Είναι το μπράβο του κόσμου! Φέτος λοιπόν, η δουλειά που κάναμε για την υπηρεσία i bank pay της Εθνικής Τράπεζας με την ταινία “Pizza” «έκλεψε» τις καρδιές των απλών ανθρώπων. Και μας χάρισε το βραβείο του κόσμου. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσοι δούλεψαν σκληρά για να βγει και αυτή η δουλειά, στον πελάτη μας που μας εμπιστεύθηκε και στον κόσμο που την αγκάλιασε σαν την πιο αγαπημένη του για τη χρονιά που πέρασε.
Εύη Σισαμή, Γενική Διευθύντρια, Rascal/Cream

«ΠΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΕΝΑ FLYER;»
Το συγκεκριμένο Grand Ermis Direct δεν είναι μια απλή επιβράβευση για εμάς. Είναι πολλά περισσότερα. Όταν έρχεται ένα brief που λέει πως ο «Χ» πελάτης θέλει ένα εντυπάκι, μέχρι σήμερα νομίζω όλοι το αντιμετώπιζαν σαν κάτι άχαρο. Σαν λάντζα. Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένα flyer; Πόσο ωραίο και διαφορετικό μπορεί να γίνει; Στη δική μας περίπτωση μάλλον έγινε μια ωραία, πρωτότυπη και γεμάτη «insights» δουλειά. Και όταν ένα απλό εντυπάκι καταφέρνει να αποσπάσει τη μεγαλύτερη διάκριση, τότε νιώθουμε ότι στο μέλλον θα αντιμετωπίζονται αντίστοιχα briefs πολύ πιο σοβαρά και με μεγαλύτερη αγάπη τόσο από το client service όσο και από το Δημιουργικό. Τα έντυπα είναι η επιτομή του direct και χαιρόμαστε πάρα πολύ που η κριτική επιτροπή αναγνώρισε την αξία του δικού μας και μας χάρισε αυτήν την τόσο μεγάλη διάκριση. Φυσικά, χρειάζεται πάντα και ένας δεκτικός πελάτης που να μπορεί να αντιλαμβάνεται την ωραία ιδέα και να την αγκαλιάζει. Και εννοείται να έχει την τόλμη να την υλοποιήσει. Το tisoukanomanamou.gr είναι ένας τέτοιος πελάτης και δεν είναι τυχαίο πως με ελάχιστο budget κατάφερε να αποσπάσει με τη McCann, 6 βραβεία συνολικά.
Ελένη Ζησιμοπούλου, Executive Creative Director, McCANN Worldgroup

«ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΜΑΖΙ»
H διάκριση της Weber Shandwick ως PR Agency of the Year, στο μοναδικό θεσμό επιβράβευσης της δημιουργικότητας στον χώρο της επικοινωνίας στην Ελλάδα, αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή για όλη την ομάδα μας. Μέσα στα 10 χρόνια λειτουργίας της εταιρείας στην Ελλάδα και παρά την οικονομική ύφεση της χώρας, μεγαλώνουμε σταθερά και συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε της εμπιστοσύνης και της εκτίμησης όλο και περισσότερων ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών που μας εμπιστεύονται για την επικοινωνία των προϊόντων και υπηρεσιών τους.

Οι βραβεύσεις της εταιρείας αποτελούν επιβεβαίωση της αφοσίωσης, του επαγγελματισμού, του ταλέντου και της σκληρής δουλειάς της ομάδας της Weber Shandwick. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και δέσμευση να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, που συνδυάζουν τη δημιουργικότητα με τη στρατηγική και τη στοχευμένη επικοινωνία. Οι επιτυχίες, όμως, έρχονται με ομαδική δουλειά και για αυτό οφείλουμε να ευχαριστήσουμε και την οικογένεια του McCann Worldgroup αλλά και το πολυβραβευμένο δικτύο της Weber Shandwick, που μας στηρίζουν και συμβάλλουν στην πορεία μας.
Δημήτρης Μιχόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, Weber Shandwick

«Η ΟΥΣΙΑ, ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΥΣΗ…»
Η μπίρα Fischer, μέσα από την καμπάνια αυτή «απογυμνώνεται» από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά γνωρίσματα και εστιάζει σε αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει, τη μοναδική της γεύση. Με έναν δημιουργικά αντιφατικό τρόπο, το εντυπωσιακό φαίνεσθαι της ταινίας καταρρίπτεται για να αποκαλυφθεί η γυμνή αλήθεια της Fischer. Η σεναριακή ανατροπή καθιστά σαφές πως ο αφηγητής-πρωταγωνιστής της ιστορίας δεν είναι άλλος παρά η ίδια η μπίρα, που προτρέπει τον θεατή να ανακαλύψει την πραγματική ουσία και τις δυνατές εμπειρίες, προσπερνώντας τις «ταμπέλες». Η διάκριση με Grand Ermis είναι η ύψιστη αναγνώριση στην ενότητα της διαφήμισης.

Πρόκειται για μία επιβράβευση όλων αυτών των στοιχείων που συνθέτουν το brand identity της Fischer όπως το εκλεπτυσμένο γούστο, η διαχρονική αισθητική, οι καλλιτεχνικές συνδέσεις, ο μινιμαλισμός, η στόχευση σε ένα εκλεκτικό κοινό που αναζητά την ποιότητα σε κάθε του βήμα. Όλα αυτά τα στοιχεία μεταφέρθηκαν στον καταναλωτή και αποτυπώθηκαν άρτια μέσα από το τηλεοπτικό αυτό spot. Η αισθητική υπεροχή της ταινίας παρουσιάζεται μέσα από το λυρικό λόγο και μια αλληγορία που μόνο μια μπίρα με το χαρακτήρα της Fischer θα μπορούσε να αποδώσει σωστά. Παράλληλα, είναι πολύ σημαντικό για μένα ότι η Fischer συναγωνίστηκε επάξια και κέρδισε το Grand Ermis σε μια ενότητα με πολύ μεγάλα brands από όλα τα industries.
Eυτυχία Γατοπούλου, Marketing Manager, Fischer

«Η ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ»
H διάκριση της Beetroot στα Ermis Awards μας κάνει χαρούμενους, γιατί αφενός θέτει νέα όρια και προκλήσεις για την ομάδα μας και αφετέρου, ως το απόσταγμα μίας καθημερινής συλλογικής προσπάθειας, αποτελεί επιβεβαίωση για το αποτέλεσμα των κόπων μας. Επίσης, οι βραβεύσεις αυτές βοηθούν στην προβολή του γραφείου μας εντός και εκτός της χώρας και λειτουργούν ως εφαλτήριο για τη δημιουργία νέων συνεργασιών.

Πιστεύουμε πως η επίτευξη των στόχων μας ως εταιρεία είναι εξίσου σημαντική με το ίδιο το δημιουργικό μας ταξίδι ως ομάδα, πως πρέπει να χαιρόμαστε την καθημερινότητα και να απολαμβάνουμε τις σχέσεις που δημιουργούνται μεταξύ των μελών μας, αλλά και μεταξύ των μελών της κοινότητας του σχεδιασμού επικοινωνίας. Για αυτόν τον λόγο, θεωρούμε τη διοργάνωση των Ermis Awards και βραδιές σαν και αυτή της τελετής απονομής ιδιαίτερα σημαντικές και πως αποτελούν ουσιώδεις καταγραφές με θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.
Γιάννης Χαραλαμπόπουλος, Co-founder, Beetroot

«ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ»
Είναι πολύ τιμητική διάκριση για τη Foss. Δεύτερη συνεχόμενη φορά Εταιρεία Παραγωγής της Χρονιάς, είναι μοναδικό. Είναι στιγμή χαράς και επιβράβευσης για όλους τους ταλαντούχους ανθρώπους μας. Νομίζω, όμως, ότι όλα ξεκινούν απ’ τη φιλοσοφία μας. Πιστεύουμε στο διαφορετικό, κι αυτό αρχίζει να φαίνεται. Μια εικόνα, λένε, ισούται με χίλιες λέξεις. Προσπαθούμε να κάνουμε όσο το δυνατόν ωραιότερη την εικόνα, για να περιγράψουμε με τον καλύτερο τρόπο τις χίλιες λέξεις στο κοινό που είναι ο τελικός κριτής. Ένα ευχαριστώ για τους συνεργάτες μας που δίνουν και την ψυχή τους πίσω από τις κάμερες δεν αρκεί. Όπως επίσης δεν αρκεί ένα μεγάλο ευχαριστώ στους πελάτες μας που μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους. Είμαστε πολύ τυχεροί που τους έχουμε μαζί μας σ’ αυτό το ταξίδι.
Στυλιανός Κοτιώνης, Διευθύνων Σύμβουλος Foss Productions


«ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΡΙΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ Ο ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΟΣ»
Το κοινό είναι πάντα ο καλύτερος κριτής, αλλά οι συνάδελφοι ο αυστηρότερος. Και έτσι πρέπει να είναι. Για να μπορούμε να κοιτάμε κάθε χρόνο λίγο πιο μακριά. Να πηγαίνουμε λίγο πιο πέρα. Η βράβευση της ομάδας της Musou στα Ermis Awards είναι μια επιβράβευση της σκληρής δουλειάς, άλλης μιας δύσκολης χρονιάς, του σεβασμού στους πελάτες που μας εμπιστεύονται και της αγάπης σε αυτό που κάνουμε.
Στέφανος Γκάνος, Production General Manager, Musou

«ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΝΑ ΣΥΓΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ ΚΡΙΤΗ: ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΚΟΣΜΟ»
Οι φετινές 10 συνολικά διακρίσεις στα Ermis Awards για τις διαφημιστικές μας καμπάνιες «175 χρόνια Εθνική Τράπεζα» και «Εξωγήινοι» είναι για εμάς πολύ σημαντικές και μας γεμίζουν χαρά και υπερηφάνεια, γιατί είναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς. Αποτελούν μια ακόμη επιβεβαίωση της εξαιρετικής συνεργασίας με τη διαφημιστική μας εταιρεία Cream, μια συνεργασία που βασίζεται στο ταλέντο, τη δημιουργικότητα, την ομαδικότητα, τη διάθεση για καινοτόμες ιδέες.

Σε μια χρονιά, όπως ήταν το 2017, με τον ανταγωνισμό σε πολύ υψηλό επίπεδο, καταφέραμε όχι απλά να ξεχωρίσουμε, αλλά και να συγκινήσουμε τον πιο απαιτητικό κριτή που δεν είναι άλλος από τον απλό κόσμο, κερδίζοντας, μεταξύ άλλων και το ειδικό βραβείο κοινού. Συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα της Cream που έβαλε τον πήχη ψηλά και τα κατάφερε, δημιουργώντας υψηλών προδιαγραφών έργα, που προσδίδουν προστιθέμενη αξία στο πεδίο της επικοινωνίας για την Τράπεζα.
Ιωάννα Κατζηλιέρη, Βοηθός Γενική Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ, Όμιλος Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος

«ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ»
Όταν οι εταιρείες σε επιλέγουν ως συνεργάτη τους συνεχώς και οι ειδικοί σε επιβραβεύουν, τότε σίγουρα κάτι κάνεις καλά! Η Magna Events διαθέτει μία πλήρως εκπαιδευμένη ομάδα με καινοτόμες ιδέες και ταλέντο που με επιμονή, πάθος και δημιουργικότητα, προσφέρει στους πελάτες σύγχρονες λύσεις που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Με αμείωτη έμφαση στην ποιότητα και την εξυπηρέτηση, κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας, εφαρμόζοντας ανθρωποκεντρική προσέγγιση και ενώνοντας τον φυσικό με τον ψηφιακό κόσμο.

Το μυστικό για επιτυχημένες διοργανώσεις είναι τα εξαιρετικά «υλικά» και η τέλεια «συνταγή». Έτσι, η ύπαρξη μιας καλής ιδέας, η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και η υψηλή αισθητική μαζί με την εμπειρία και την αυστηρή συνέπεια στο κομμάτι της υλοποίησης, αναδεικνύουν τη φιλοσοφία των πελατών μας, δίνοντάς τους την εξωστρέφεια που χρειάζονται. Είναι χαρά και τιμή μας που λάβαμε τα βραβεία αυτά, ευχαριστούμε όλους όσοι μας εμπιστεύτηκαν και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να εμπνέουμε και να δημιουργούμε με ευθύνη, επαγγελματισμό και τόλμη στο διαφορετικό.
Μιλτιάδης Μακρής, CEO, Magna Events

«ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ»
Η περσινή επιτυχία της Frank and Fame στα Ermis Awards 2016, μας άνοιξε ακόμα περισσότερο την όρεξη για διακρίσεις. Φέτος, αν και δεν είχαμε μεγάλα λανσαρίσματα εκστρατειών όπως είχαμε το 2016 με την Amstel, η χρονιά από βραβεία ήταν αρκετά πλούσια. Αυτό που μας κάνει ακόμα πιο χαρούμενους, είναι η συνεχής παρουσία μας στις πέντε πιο δημιουργικές εταιρείες της αγοράς τα τελευταία χρόνια. Μια ειδική μνεία στον ΑΝΤ1 που συνεχίζει να μας δίνει ευκαιρίες. Δέκα χρόνια κοινής ζωής φέτος και η σχέση μας καρποφορεί ακόμα, γεννά συνεχώς αργυρά, χρυσά και grand.
Παναγιώτης Μουζακίτης. Head Creative Director, Frank & Fame

Η THE NEWTONS LABORATORY ΓΙΑ ΤΑ ERMIS AWARDS
Η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς, η The Newtons Laboratory, με επιστολή της προς την ΕΔΕΕ που απέστειλε την επομένη της Τελετής και ανάρτησε στα κοινωνικά δίκτυα, επιχείρησε μια γόνιμη παρέμβαση στη διαδικασία των Ermis Awards και στην ενίσχυση της αξίας τους. Η εταιρεία ευχαρίστησε κατ’ αρχάς την ΕΔΕΕ, τον Πρόεδρο του φετινού φεστιβάλ καθώς και όλες τις επιτροπές για τον κόπο που κατέβαλλαν ώστε να επιτύχει η διοργάνωση, συνεχάρη όλες τις εταιρείες για την πολύ καλή δουλειά τους και διατύπωσε τις ευχαριστίες της για τα βραβεία που έλαβε, τα οποία όπως είπε, βλέπει ως δικαίωση της προσπάθειάς της να προσφέρει ποιοτική και αποτελεσματική δουλειά.

Ωστόσο, επεσήμανε επίσης ότι ο θεσμός του φεστιβάλ δεν πρέπει να ακολουθήσει πτωτική πορεία, κάτι που μπορεί εύκολα να συμβεί και χρειάζεται μία πιο ουσιαστική συζήτηση για το μέλλον του. «Εμείς έχουμε πάντα τη διάθεση να στηρίζουμε τον θεσμό, όμως δυσκολευόμαστε να εντοπίσουμε την ανταποδοτικότητά του. Το κόστος συμμετοχής για τις εταιρείες είναι πολύ μεγάλο. Το κόστος των εισιτηρίων δυσκολεύει τους εργαζόμενους να το παρακολουθήσουν. Η ασυνέπεια των δημιουργικών κριτηρίων που αλλάζουν από χρονιά σε χρονιά ανάλογα με τις συστάσεις των επιτροπών δημιουργεί το λιγότερο συγχύσεις. Σε έναν θεσμό με χαρακτήρα, θα έπρεπε τα κριτήρια να είναι ξεκάθαρα, τόσο στις επιτροπές όσο και στις εταιρείες.

Για να προάγεται τόσο η δημιουργικότητα όσο και ο σεβασμός στα χρήματα και στη δουλειά των εταιρειών. Τη στιγμή που έχει ανοίξει μία παγκόσμια συζήτηση συνολικά για την προσαρμογή των βραβείων στη νέα πραγματικότητα, πιστεύουμε ότι η ΕΔΕΕ έχει την υποχρέωση, την εμπειρία και τις δυνατότητες, να κάνει όποιες αλλαγές χρειάζεται για να προστατεύσει τον θεσμό», ανέφερε η The Newtons Laboratory στην επιστολή της, επισημαίνοντας: «Σε αυτό το πλαίσιο, θα σκεφτούμε προσεκτικά την στάση που θα κρατήσουμε τα επόμενα χρόνια. Ελπίζουμε ότι η επιστολή αυτή θα είναι μία αρχή για έναν γόνιμο διάλογο, στον οποίο είμαστε πρόθυμοι να συμβάλλουμε».