Οι πρωταγωνιστές της βραδιάς

Μεγάλη νικήτρια της βραδιάς, η οποία «σήκωσε» το βραβείο του Ad Agency of the Year, είναι η McCann Athens / McCann Worldgroup, η οποία απέσπασε επίσης τα Grand στις κατηγορίες Ermis Ad/Ραδιοφωνικά Μηνύματα και Ermis Ad/Διαφημιστικές Ταινίες. Συνολικά στην κατηγορία Ermis Ad, η McCann απέσπασε 14 βραβεία. Στα Ermis Ad, πολύ καλή ήταν επίσης η εμφάνιση της The Newtons Laboratory, η οποία απέσπασε συνολικά 19 βραβεία, καθώς και το Grand Ermis Integrated Campaign για το Λαϊκό Λαχείο της ΟΠΑΠ, με τη δουλειά «Όλα τα λεφτά είναι στο Λαϊκό». Η Bold Ogilvy & Mather πλασαρίστηκε στην 3η θέση των Ermis Ad με 9 βραβεία, ακολουθούμενη από την J. Walter Thompson Athens που απέσπασε 8 βραβεία, καθώς και το Grand Ermis Ad/Καταχωρίσεις.

Ermis Awards 2016

Ad Agency of the Year – McCann Athens /McCann Worldgroup

«Σαρωτική» μπορεί να χαρακτηριστεί η εμφάνιση της OgilvyOne Worldwide Athens, η οποία κατέλαβε συνολικά τρεις από τις μεγάλες διακρίσεις της βραδιάς, καθώς αναδείχθηκε Direct Agency of the Year, Digital Agency Of the Year και Media Agency of the Year. Στις διακρίσεις της εταιρείας συγκαταλέγονται επίσης τα Grand των κατηγοριών Digital, Ad/Εκστρατείες, Direct, Branded Entertainment & Content και Media. Στα Ermis Digital, τη 2η θέση σε αριθμό βραβείων κατέλαβε η Isobar-iProspect με 17 βραβεία, ακολουθούμενη από την 4Wise Monkeys με 8 βραβεία και την Tribal Worldwide Athens με 6 διακρίσεις, εκ των οποίων 3 χρυσές.

Στην κατηγορία Branded Entertainment & Content, πρώτη σε αριθμό βραβείων ήρθε η OgilvyOne με 5 διακρίσεις, ακολουθούμενη από τις McCann/MRM/Weber Shandwick με 2 βραβεία, οι οποίες απέσπασαν επίσης και το Grand. Στα Ermis Media, την OgilvyOne σε αριθμό βραβείων ακολούθησαν οι Mindshare και Tempo OMD Hellas (με 3 διακρίσεις έκαστη).

Τον τίτλο του PR Agency of The Year απέσπασε για 3η χρονιά η Asset Ogilvy Public Relations, η οποία έλαβε συνολικά 8 βραβεία Ermis PR, καθώς επίσης και το Grand Ermis PR. Στα φετινά Ermis PR πολύ καλή εμφάνιση είχε επίσης η εταιρεία Civitas με 4 βραβεία, αλλά και η Advocate/Burson-Marsteller που σήκωσε 2 χρυσά εκ των οποίων το ένα μαζί με την Isobar. Σε αριθμό βραβείων επίσης η V+O βρίσκεται «ψηλά» στη λίστα, καθώς απέσπασε συνολικά 4 διακρίσεις (3 silver και 1 bronze), εκ των οποίων τo 1 silver μαζί με την Unlimited Creativity και το bronze από κοινού με τις Unlimited Creativity και Bakers Digital. Με χρυσές διακρίσεις στα PR αποχώρησαν επίσης οι εταιρείες Weber Shandwick, Run Communications, Travelworks, κ.α.

Στο χώρο του design, τον τίτλο του Agency of the Year απέσπασε η Beetroot Design Group, καθώς και το Grand Ermis της κατηγορίας. Η Beetroot αποχώρησε με συνολικά 8 βραβεία design, ακολουθούμενη από τη Mousegraphics με 5. Production Company of the Year αναδείχθηκε η Yard, ενώ στην κατηγορία της παραγωγής, τα Grand έλαβαν η Top Cut Modiano για την Παραγωγή Διαφημιστικών Ταινιών, η Musou Music Group για την Παραγωγή Μουσικής/Ήχου και η Focus on Sports για την Παραγωγή Εκδηλώσεων. Τον τίτλο του Client of The Year κατέκτησε για άλλη μια χρονιά η Mondelez International.

McCann Athens / McCann Worldgroup AD Agency of the Year
Mondelez International Client of the Year
OgilvyOne Worldwide, Athens Direct Agency Of the Year
Beetroot Design Group Design Agency Of the Year
OgilvyOne Worldwide, Athens Digital Agency Of the Year
OgilvyOne Worldwide, Athens Media Agency Of the Year
YARD Production Company of the Year
Asset Ogilvy Public Relations PR Agency of the Year

Τελετή απονομής με άρωμα…Mad Men
Με τον κόσμο της επικοινωνίας να έχει ήδη κάνει.. φεστιβαλική προθέρμανση με τις ομιλίες και τα workshops που προηγήθηκαν στο διήμερο φέτος Φεστιβάλ Ermis Awards, πραγματοποιήθηκαν χθες βράδυ στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος οι δύο τελετές απονομής των βραβείων δημιουργικότητας στην επικοινωνία. Η πρώτη τελετή συμπεριέλαβε τις απονομές των Ermis Digital, Direct, PR, Design και Integrated Campaign και η δεύτερη των Ermis Ad, Media, BEC και Production.

Ermis Awards 2016

Για άλλη μια χρονιά, οι Μάνος Ελευθερίου και Μαρία Κωνσταντάκη ανέλαβαν και έφεραν εις πέρας με μεγάλη επιτυχία το δύσκολο έργο της παρουσίασης. Προσπάθεια των διοργανωτών και πρόθεση του Προέδρου των Ermis Γιώργου Σαλιάρη Φασσέα ήταν η βραδιά να κυλήσει σε όσο το δυνατόν πιο γρήγορους ρυθμούς και το κατάφεραν κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού και την αίθουσα –σχεδόν- γεμάτη μέχρι το τέλος, ωστόσο η δεύτερη τελετή ολοκληρώθηκε αρκετά μετά τα μεσάνυχτα.

Το σκηνικό άνοιξε και στις δύο τελετές με σκετς των δύο παρουσιαστών που παρέπεμπε στην εποχή της «ρεκλάμας» και των «Mad Men», ενώ τις εντυπώσεις σίγουρα «έκλεψαν» για άλλη μια φορά τα filler videos των διαφορετικών ενοτήτων. Διαφημιστικές εταιρείες και εταιρείες παραγωγής που ανέλαβαν τη δημιουργία τους, απελευθέρωσαν χιούμορ, συναίσθημα αλλά και πολιτικό σχόλιο, αποσπώντας το πιο θερμό χειροκρότημα του κοινού.

Με ενθουσιασμό όμως υποδέχθηκε το κοινό και το video με τα στιγμιότυπα από το OTE TV Football Cup των εταιρειών επικοινωνίας, που διοργανώθηκε φέτος για πρώτη φορά και ανέδειξε πρωταθλήτρια την εταιρεία Proximity, με πολύ καλό επίσης «πλασάρισμα» του ομίλου της Ogilvy στη 2η και 3η θέση. Επίσης όμως πολύ ενδιαφέρον ήταν το video του χρυσού χορηγού ΟΤΕ TV για την ιστορία της ελληνικής διαφήμισης μέσα από τα σλόγκαν που έχουν αφήσει ιστορία.

Μέσα σε ένα λεπτό, οι Γιώργος Πυρπασόπουλος, Αφροδίτη Σημίτη και Χρήστος Σιμαρδάνης, κατάφεραν να συνδέσουν πλήθος σλόγκαν -από το «γκαρσόν λεκιάστηκα» ως το «κουτί-κουτί» και το «να φύγετε να πάτε αλλού»-, μέσα σε ένα χιουμοριστικό σκετσάκι. Φυσικά, δεν έλειψαν και highlights στις τελετές απονομής, όπως η… πανηγυρική τούμπα του Μάνου Ελευθερίου, τα πειράγματα της Μαρίας Κωνσταντάκη στον Αλέξη Νίκου της Beetroot, ή η «μαϊμού» των 4Wise Monkeys που άλλαζε «κεφάλι» κάθε φορά που η εταιρεία ανέβαινε στη σκηνή… Το ρόλο των απονεμητών των βραβείων ανέλαβαν κατά κύριο λόγο οι Πρόεδροι των Κριτικών Επιτροπών της διοργάνωσης, πρώην Πρόεδροι των Ermis Awards, αλλά και στελέχη από το χώρο του marketing και των media, όπως επίσης και οι Πρόεδροι της ΕΔΕΕ, των Ermis Awards και του ΣΔΕ.

Αύξηση συμμετοχών και εξαιρετικές δουλειές
Κοινό ήταν το σχόλιο από πολλούς προέδρους Κριτικών Επιτροπών των Ermis Awards για την εντυπωσιακή αύξηση των συμμετοχών στο διαγωνισμό εν μέσω χρονιάς με capital controls και δύσκολες συνθήκες, ενώ επίσης φάνηκε να συμφωνούν ότι ο δημιουργικός πήχης ανεβαίνει όλο και περισσότερο. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι το έργο των κριτών έγινε πιο απαιτητικό, ωστόσο το αποτέλεσμα φαίνεται ότι δικαίωσε τις προσπάθειες. Συχνή ήταν η παραίνεση κριτών προς το κοινό να δει και τα shortlisted έργα, καθώς το επίπεδο ήταν συνολικά εξαιρετικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος η κατηγορία των Digital ήταν η 2η σε όγκο συμμετοχών (420 έργα) μετά την κατηγορία Ad, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των Digital, Γιώργος Βαρέλογλου.


Επίσης είναι χαρακτηριστικό όπως είπε ο ίδιος, ότι φέτος η επιτροπή είδε πολλά έργα που είχαν ως αφετηρία το digital, για να διαχυθούν στη συνέχεια στα υπόλοιπα Μέσα. Στις πιο «δυναμικές» κατηγορίες του διαγωνισμού ήταν και αυτή του Branded Entertainment & Content, στην οποία όπως είπε ο Χρήστος Λάτος σημειώθηκε αύξηση συμμετοχών 65%. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για μία ανερχόμενη τάση που βλέπουμε να αποτυπώνεται και σε αντίστοιχες διοργανώσεις του εξωτερικού. Για την κατηγορία Ermis Ad, ο Πρόεδρος των Κριτικών Επιτροπών Γιάννης Σορώτος τόνισε τη σημαντική αύξηση συμμετοχών, τη δημιουργική άνθιση του ραδιοφώνου, την προσπάθεια βράβευσης μη παραδοσιακών εκστρατειών, αλλά και την ανησυχητική έλλειψη περισσότερων κοινωνικών μηνυμάτων σε μια εποχή έξαρσης των κοινωνικών προβλημάτων.

Φόρος τιμής σε σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου
Συγκινητική στιγμή της βραδιάς στάθηκε η προβολή video που επιμελήθηκε ο Γιάννη Ευσταθιάδης, το οποίο απέτισε φόρο τιμής στους διαφημιστές Κώστα Χοχλακίδη και Γιάννη Κακουλίδη, που έφυγαν από τη ζωή τη χρονιά που πέρασε. Όπως είπε ο Πρόεδρος της ΕΔΕΕ Μανόλης Παπαπολύζος, στόχος της ΕΔΕΕ είναι να προχωρήσει στην έκδοση μονογραφιών για σημαντικές προσωπικότητες της ελληνικής διαφήμισης, όπως εκείνοι, προσωπικότητες που συγκαταλέγονται στους ιδρυτές της ΕΔΕΕ και άφησαν το αποτύπωμά τους στο χώρο.

Greek Summer Emojis
Για πρώτη φορά διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ διαγωνισμός απευθυνόμενος σε ομάδες φοιτητών, με αντικείμενο τη δημιουργία των Greek Summer Emojis. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από την ΕΔΕΕ και την Marketing Greece και, όπως είπαν οι Αγάθη Πλώτα (ΕΔΕΕ) και Ιωσήφ Πάρσαλης (Marketing Greece), το στοίχημα ήταν η αξιοποίηση της φρέσκιας ματιάς νέων ανθρώπων, στο χτίσιμο του αφηγήματος για την Ελλάδα του σήμερα. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 9 ομάδες φοιτητών και νικήτρια αναδείχθηκε η ομάδα του τμήματος Marketing και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με το έργο «OMG-OhMyGreece».

Άλλες διακρίσεις
Στο πλαίσιο των Ermis Awards απονεμήθηκε επίσης το βραβείο για το καλύτερο filler video της προηγούμενης διοργάνωσης, των Ermis Awards 2014. Το βραβείο απέσπασαν οι attp και Parasol, για το filler video Ermis Ad/Υπαίθριες Διαφημίσεις. Το βραβείο κοινού –που απονεμήθηκε φέτος για 2η χρονιά-, απέσπασαν οι J Walter Thompson Athens και Movielab, για την καμπάνια «πτήση» των Ζαγόρι και ΕΛΕΠΑΠ.

Γιώργος Σαλιάρης Φασσέας: «Στην Ελλάδα ζούμε μόνιμα εκτός comfort zone!»
Ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής των Ermis Awards, Γιώργος Σαλιάρης Φασσέας, τόνισε στον χαιρετισμό του την απίστευτη αντοχή της ελληνικής αγοράς επικοινωνίας, η οποία εν μέσω καταστάσεων όπως τα capital controls που ανέβαλαν την ανακοίνωση των Ermis Awards το καλοκαίρι, καταφέρνει να δημιουργεί. Αναφερόμενος στο γνωστό «ρητό» που λέει ότι η μαγεία συμβαίνει μόνον όταν κάποιος βγαίνει από το comfort zone του, τόνισε ότι στην Ελλάδα με όσα συμβαίνουν ζούμε μόνιμα εκτός comfort zone, ενώ καταστάσεις της επικαιρότητας όπως η -μόλις λίγες ώρες πριν την τελετή- ανακοίνωση της αναστολής διαπραγμάτευσης των μετοχών της Τηλέτυπος που βάζει την αγορά σε κατάσταση εγρήγορσης, δεν μπορεί να εμποδίσει τη γιορτή της δημιουργικότητας.

Με το βλέμμα όμως επίσης στραμμένο όχι μόνο στη γιορτή αλλά και σε κοινωνικά προβλήματα όπως η προσφυγική κρίση, ο Πρόεδρος παρότρυνε το κοινό να ενισχύσει το έργο της Action Aid η οποία βρισκόταν στο χώρο γι’ αυτό το σκοπό. Τέλος, ευχαρίστησε όλη την οργανωτική επιτροπή και τα 90 μέλη των κριτικών επιτροπών για το αποτέλεσμα των φετινών βραβείων. «Στη φετινή εκδήλωση, καταφέραμε να έχουμε κοντά μας κάποιους από τους πιο δυνατούς δημιουργικούς της Ευρώπης που μας ενέπνευσαν και μας ενθουσίασαν με τις δουλειές τους», είπε επίσης, αναφερόμενος στις ομιλίες και workshops που προηγήθηκαν των τελετών. «Ελπίζω μερικοί από εμάς να εμπνευστήκαν αρκετά και να βάλουν τη δημιουργικότητα τους να δουλέψει ακόμα παραπάνω με αποτέλεσμα να κερδίσουν οι πελάτες τους πωλήσεις και η Ελλάδα μας αναγνώριση στην παγκόσμια δημιουργική σκηνή».

Μανόλης Παπαπολύζος: «Τα Ermis είναι ένα house-brand που θα αξιοποιήσουμε ευρύτερα»
Την πρόθεση της ΕΔΕΕ να αξιοποιήσει ευρύτερα το brand «Ermis», με περισσότερους τρόπους μέσα στο χρόνο, αποκάλυψε ο Πρόεδρος της ΕΔΕΕ Μανόλης Παπαπολύζος. Όπως ανέφερε, τα Ermis Awards είναι η κορυφαία εκδήλωση της βιομηχανίας επικοινωνίας εδώ και 27 χρόνια και «δεν ανήκουν στην κατηγορία των διοργανώσεων της λεγόμενης “βιομηχανίας βραβείων”. Είναι ξεχωριστά και αναγνωρίζονται ως τα πιο έγκυρα και σημαντικά βραβεία σε όλο το φάσμα της επικοινωνίας. Τα έργα κρίνονται εξονυχιστικά, από πραγματικές επιτροπές, με την απόλυτη διαφάνεια που διασφαλίζουν οι φανερές ψηφοφορίες. Με τα βραβεία Ερμής, θέλουμε να αναδείξουμε το πρότυπο των δημιουργών που τολμούν να ανοίγουν νέους δρόμους στην επικοινωνία», τόνισε.

Για το σκοπό αυτό, της αλλαγής του θεσμού των Ermis Awards, ο Μανόλης Παπαπολύζος ανέφερε ότι από την επομένη κιόλας των φετινών τελετών, η ΕΔΕΕ θα ζητήσει το feedback της αγοράς, των στελεχών του κλάδου. Όσον αφορά στην καθιερωμένη αποτίμηση της εικόνας της αγοράς, φέτος ήταν ιδιαίτερα επιγραμματική, με τον Πρόεδρο της ΕΔΕΕ να μένει πιστός στο motto της διοργάνωσης για σύντομες εισαγωγές και χαιρετισμούς. Ωστόσο ανέφερε ότι παραμένει γεγονός ότι η αγορά έχει χάσει το 70% της αξίας της από την αρχή της κρίσης, παρόλα αυτά εξακολουθεί να είναι παραγωγική και δημιουργική: «Είμαστε εδώ με κέφι, διάθεση και δημιουργικότητα. Όσο η επικοινωνία προσθέτει αξία στα προϊόντα και όσο ο κόσμος συνεχίζει να σκέφτεται και συναισθηματικά, η βιομηχανία της επικοινωνίας θα είναι πάντα εδώ».

GRAND ERMIS
Kατηγορία Εταιρεία Προϊόν/Υπηρεσία Διαφημιζόμενος
Παραγωγή διαφημιστικών ταινιών ΤopCut Μοδιάνο Pizzetti Chipita
Παραγωγή Μουσικής/Ήχου Musou Music Group Buondi Cafe Nestle
Παραγωγή εκδηλώσεων Focus on Sports Navarino Challenge Costa Navarino
Digital OgilvyOne Worldwide Athens Aegean Aegean
Integrated The Newtons Laboratory Λαϊκό Λαχείο ΟΠΑΠ
Design Beetroot Design Group Πολιτική καμπάνια Διαφημιστική καμπάνια Μπουτάρη
Αd/Ραδιοφωνικά Μηνύματα ΜcCann Athens / McCann Worldgroup Γιαούρτι Δωδώνη Δωδώνη
Αd/Καταχωρίσεις J.Walter Thompson Athens Μετακομίσεις, Mεταφορές, Logistics Orphee Beinoglou International Transports
Ad/Εκστρατείες OgilvyOne Worldwide Athens Aegean Aegean
Ad/Διαφημιστικές Ταινίες ΜcCann Athens / McCann Worldgroup Γιαούρτι Δωδώνη Δωδώνη
Direct OgilvyOne Worldwide Athens Aegean Aegean
Branded Entertainment & Content OgilvyOne Worldwide Athens Lacta Mondelez International
Branded Entertainment & Content McCann Athens / MRM//McCann / Weber Shandwick / McCann Worldgroup Nestle-Nescafe Nestle Ελλάς
Media OgilvyOne Worldwide Athens Aegean Aegean
PR Asset Ogilvy Public Relations Υγείας Παυλίδη Mondelez Europe Services GmbH
ERMIS AD: CAMPAIGNS-OUTDOOR-PRINT-RADIO-TVC
Eταιρεία Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
The Newtons Laboratory 2 5 12 19
ΜcCann Athens/McCann Worldgoup 8 1 5 14
Bold Ogilvy & Mather 2 3 4 9
J. Walter Thompson Athens 2 3 3 8
Rascal   2 5 7
Attp   2 4 6
OgilvyOne Worldwide Athens 3 1 1 5
SSQ 1   3 4
McCann Athens/Momentum/MRM//McCann/McCann Worldgroup 2   1 3
Pollen Advertising   1 1 2
Isobar-iProspect Greece   1   1
Γιόλα Γύφτουλα   1   1
Black Cherry   1   1
DDB   1   1
Solid     1 1
Frank     1 1
Cream/Rascal     1 1
Cream     1 1
Tribe     1 1

 

ERMIS BRANDED ENTERTAINMENT & CONTENT
Eταιρεία Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
OgilvyOne Worldwide Athens 3 1 1 5
McCann Athens/MRM//McCann/Weber Shandwick/McCann Worldgroup 1 1   2
Yard   1 1 2
Isobar-iProspect Greece     2 2
Admine   1   1
Gravity The Newtons     1 1
4Wise Monkeys     1 1

 

ERMIS DESIGN
Eταιρεία Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
Beetroot Design Group 4 4   8
Mousegraphics 4 1   5
Linakis Digital 2 1   3
Chris Trivizas   2   2
Busybuilding 1 1   2
2 Yolk   2   2
Dolphins//communication design   2   2
Caparo     2 2
G Design Studio 1     1
Day6 1     1
Konsept83 Design Studio     1 1
Yonas Design     1 1
Luminous Design Group     1 1
Newton     1 1
Caparo-Oddbleat     1 1
Tribal Worldwide Athens     1 1

 

ERMIS DIGITAL
Eταιρεία Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
OgilvyOne Worldwide Athens 4 10 14 28
Isobar-iProspect Greece 3 7 7 17
4Wise Monkeys 1 3 4 8
Tribal Worldwide Athens 3 2 1 6
Atcom   3 1 4
Kommigraphics Design studio 1 1 2 4
Rascal   4   4
McCann Athens/MRM//McCann/Weber Shandwick/McCann Worldgroup     2 2
Sapient Nitro/Atcom   2   2
Admine   1 1 2
Wedia 1     1
Black Penci 1     1
McCann Athens/Momentum/MRM//McCann/McCann Worldgroup 1     1
Brown Forman Ελλάς     1 1
Solid     1 1
Tribal Worldwide Athens & Marketing Greece     1 1
Linakis Digital     1 1
Publicis Greece     1 1

 

ERMIS DIRECT
Eταιρεία Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
OgilvyOne Worldwide Athens 3 2 10 15
J. Walter Thompson Athens 1   2 3
Solid   1   1
SSQ   1   1
McCann Athens/Momentum/MRM//McCann/McCann Worldgroup   1   1
Asset Ogilvy Public Relations   1   1
Public Stores & Discover Greece Culture   1   1
Tribal Worldwide Athens   1   1
McCann Athens   1   1
McCann Athens/momentum/McCann Worldgroup   1   1
Isobar-iProspect Greece     1 1
SpiritUp LAB     1 1
Atcom     1 1

 

ERMIS MEDIA
Eταιρεία Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
OgilvyOne Worldwide Athens 2 3   5
Mindshare   3   3
Tempo OMD Hellas   2 1 3
UM   1 1 2
Carat 1   1 2
Isobar-iProspect Greece   2   2
MEC Medianetwork Hellas 1     1
BGM OMD 1     1
Mediatech 1     1
Starlink Media 1     1
Initiative   1   1
Mindshare & Politis Group   1   1
Tempo OMD Βορείου Ελλάδας     1 1
Yard     1 1

 

ERMIS PR
Eταιρεία Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
Asset Ogilvy Public Relations 3 2 2 7
Civitas 1 2 1 4
Advocate/Burson Marsteller 1 1   2
V+O Communication     2
Weber Shandwick/McCann Worldgroup 1     1
Run Communications-Reputation Unique IKE 1     1
Advocate/Burson Marsteller/Isobar-iProspect Greece 1     1
McCann Athens 1     1
McCann Athens/MRM//McCann/Weber Shandwick/McCann Worldgroup 1     1
OgilvyOne Worldwide Athens 1     1
Travelworks Communications 1     1
V+O Communication & Unlimited Creativity   1   1
Kidarte   1   1
Asset Ogilvy PR – ΕΥ ΖΗΝ   1   1
Discover Greece Culture & Public Stores     1 1
V+O/Unlimited Creativity/Bakers Digital Communication     1 1

 

ERMIS PRODUCTION
Eταιρεία Ermis Gold Ermis Silver Ermis Bronze Σύνολο
Stefi & Lynx 2 2 4 8
Yard 2 5   7
Foss Productions 3 1 2 6
Musou Music Group 2 1 2 5
TopCut Modiano 3 1   4
Oxyzed Sound & Music Production 1 1 1 3
Boo Productions 1 1   2
Central Athens   1 1 2
Isobar-iProspect Greece 1 1   2
Filmiki Productions 1   1 2
Rabbeats Music   1 1 2
Parasol     2 2
Real Creations 1     1
Focus on Sports 1     1
MTN Cyprus Ltd.   1   1
X-rated Films   1   1
Magicon   1   1
White Room   1   1
Correct Creative Productions     1 1
Avion     1 1

Δημιουργικές τάσεις μέσα από τα Ermis
Τις δημιουργικές τάσεις της χρονιάς αποτυπώνουν μέσα από τις απόψεις τους και στελέχη εταιρειών που βραβεύθηκαν. Η 360ο επικοινωνία, η συνεργασία διαφορετικών τομέων επικοινωνίας, η καινοτομία, το χιούμορ, είναι μερικά από τα στοιχεία που διέκριναν.

Επικοινωνια που αγγιζει τον καταναλωτη: «Φέτος, παρατηρήσαμε ότι βραβεύτηκαν δουλειές που ξέφυγαν από το παραδοσιακό διαφημιστικό σποτάκι. Ενέργειες όπως το “Φίλεψέ με“ της Αegean ή κοινωνικά πειράματα, όπως αυτό της ΑctionΑid για το ρατσισμό, διαμορφώνουν μια καινούρια πραγματικότητα στην επικοινωνία, όπου το προϊόν αντί να μιλάει ακατάπαυστα για τον εαυτό του, αγγίζει απευθείας τον καταναλωτή, βρίσκεται δίπλα του και δένεται συναισθηματικά μαζί του, με αληθινό τρόπο, κάνοντας στην πράξη κάτι γι’ αυτόν. Επίσης, παρουσιάστηκαν σε μεγάλο ποσοστό δημιουργικές ιδέες που δεν επικοινωνούνταν αποκλειστικά μέσω ενός συγκεκριμένου καναλιού επικοινωνίας όπως το above ή το digital, αλλά το concept τους είχε εφαρμογή 360ο. Για τα παγκόσμια διαφημιστικά δεδομένα, αυτή η μετακίνηση δεν είναι κάτι καινούριο. Για την Ελλάδα, με μεγάλη χαρά είδαμε ότι ο διαφημιστικός τρόπος σκέψης αλλάζει προς αυτήν την κατεύθυνση και πιστεύουμε ότι αυτή η κίνηση θα φέρει στους διαφημιζόμενους όχι μόνο πολλά βραβεία δημιουργικότητας αλλά και σημαντικά βραβεία αποτελεσματικότητας».
-Χάρης Παριανός, McCann Athens

Ενεργειες που παρακινουν σε δραση: «Νομίζω πως οι ολοκληρωμένες ενέργειες που γίνονται με την συμμετοχή του κόσμου, είτε παρασύροντας τον σε δράση, είτε εμπλέκοντάς τον με το περιεχόμενό τους, είναι αυτές που έχουν το μεγαλύτερο impact και εκμεταλλεύονται καλύτερα τα μέσα σήμερα. Συγχαρητήρια λοιπόν σε όλους όσοι κατάφεραν να διασκεδάσουν, συγκινήσουν και παρασύρουν το κοινό. Μπράβο σε όλους!».
-Πάνος Σαμπράκος, OgilvyOne

Πατωντας πανω σε επικαιρα consumer insights: «Περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, τα φετινά βραβεία ανέδειξαν καμπάνιες που ξεχώρισαν όχι μόνο για την πρωτοτυπία τους σε επίπεδο προγραμματισμού και execution αλλά κυρίως αυτές που κατάφεραν να αναγνωρίσουν τα πιο επίκαιρα consumer insights και να τα μετουσιώσουν σε δημιουργικές ιδέες. Ιδέες που σε συνδυασμό με νέες τεχνολογίες και εντυπωσιακά media, συγκίνησαν, ενέπνευσαν, διασκέδασαν, προβλημάτισαν και τελικά άγγιξαν το μυαλό και την καρδιά των Ελλήνων καταναλωτών».
-Mondelez International, απαντούν οι: Αθηνά Ποπώφ, Marketing Manager Chocolate, Ντιάνα Μπίρμπα, Marketing Manager Gum & Candy, Γιώτα Μόσχου, Brand Manager Biscuits

Ιδεα που διαχεεται σε ολες τις πλατφορμες: «Σε μια αγορά που έχει πιεστεί σημαντικά λόγω των οικονομικών συνθηκών, παρατηρήσαμε αισθητή αύξηση των συμμετοχών σε όλες τις κατηγορίες, γεγονός που δείχνει ότι ο κλάδος έχει ανάγκη για ενθάρρυνση, αναγνώριση, επιβράβευση. Η δημιουργική ιδέα, σε ένα περιβάλλον που δεν έχει όρια και στεγανά, και με τον τρόπο (πληρωμένο ή οργανικό) που διαχέεται σήμερα στα διαφορετικά μέσα, δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές ενότητες όπως ίσχυε στο παρελθόν. Πολλές τέτοιες ιδέες, προϊόν δουλειάς διαφημιστικών εταιρειών, εταιρειών Digital και Δημοσίων Σχέσεων, είδαμε φέτος να βραβεύονται σε διαφορετικές ενότητες».
-Γιώργος Κοτιώνης, Asset Ogilvy PR

Πρωτοτυπια και καινοτομια: «Δεν θα τη χαρακτηρίζαμε ως βασική τάση αλλά ως ανάγκη για να επικοινωνηθεί το διαφορετικό, το πρωτότυπο. Όλα τα φετινά βραβεία κινήθηκαν με εξαιρετικά πρωτότυπες ιδέες. Το στοιχείο αυτό και η καινοτομία είναι σίγουρα τα δύο χαρακτηριστικά που βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Το έργο μας άλλωστε, αναδείχθηκε μέσα από τις καλύτερες δουλειές ολόκληρης της ελληνικής αγοράς και βραβεύτηκε, σε μια περίοδο δύσκολη που επικρατεί η οικονομική κρίση. Η βράβευση αυτή είναι απόδειξη της δυναμικής που διαθέτουν οι εταιρείες στη χώρα μας, που μπορούν με την ικανότητα τους να παράγουν κορυφαίο προϊόν στην Ελλάδα. Ευχή μας, είναι οι υποψηφιότητες που συμμετέχουν και εμείς οι ίδιοι να γινόμαστε κάθε χρόνο και καλύτεροι και να ξεπερνούμε σε δημιουργικότητα τους εαυτούς μας».
-Άκης Τσόλης, Focus On Sports

Ρεαλισμος και χιουμορ: «Ήταν φανερό πως ο κόσμος διψούσε για ρεαλισμό και χιούμορ, και αυτό επιβράβευσε. Το χιούμορ δεν είναι πρωτόγνωρο, ο ρεαλισμός, όμως, δείχνει πως η πραγματικότητα στέλνει σήματα που κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει, είτε το συνειδητοποιεί είτε όχι. Είναι λογικό, καθώς η αγορά μας λειτουργεί σε απόλυτη συνάρτηση με τις κοινωνικές παραμέτρους που, απ’ ό, τι φαίνεται, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα καινούργιο πεδίο έκφρασης πιο ειλικρινές και άμεσο, και πιο συμβατό με όσα διαδραματίζονται στα σπίτια των ανθρώπων που παρακολουθούν τις διαφημίσεις».
-Σταμάτης Αθανάσουλας, TopCut Modiano

Τα Ermis Awards σημαίνουν…
Ποια είναι όμως τελικά η σημασία που αποκτά για τις εταιρείες η διάκρισή τους στα Ermis Awards; Επίσης, τι είναι αυτό που θεωρούν ότι δίνει τη δημιουργική ώθηση; Τα ερωτήματα θέσαμε σε εκπροσώπους εταιρειών που διακρίθηκαν και ιδού τι μας απάντησαν:

Χάρης Παριανός, McCann: «Δεν θέλουμε να είμαστε διεκπεραιωτές»
«Η διάκριση “Ad Agency of the Year” στα Ermis Awards είναι πολύ σημαντική για πολλούς λόγους. Έρχεται σε μια κομβική στιγμή για την McCann – λόγω της αλλαγής  του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της εταιρείας μας – δίνοντας το στίγμα της νέας εποχής μας. Επιπλέον, έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα της McCann ως μιας εταιρείας «αποτελεσματικότητας» (Agency of the Year στα Effies) και η αλήθεια είναι ότι όλες οι δουλειές μας που βραβεύτηκαν για το δημιουργικό τους στα Ermis, έφεραν εκπληκτικά αποτελέσματα. Οι πελάτες μας κι εμείς, λειτουργούμε σε μια εξαιρετικά δύσκολη και απρόβλεπτη αγορά και η αποτελεσματικότητα είναι πιο αναγκαία από ποτέ: οι σωστές δημιουργικές ιδέες μπορούν να φέρουν αποτελέσματα. Η δημιουργική ώθηση θα ερχόταν αργά ή γρήγορα. Τι εννοώ: έχουμε φτιάξει μια ομάδα στην McCann που είναι φιλόδοξη, εμπνεόμαστε από τις δουλειές που διακρίνονται στα διεθνή φεστιβάλ δημιουργικότητας, ζηλεύουμε τις μεγάλες ιδέες, προσπαθούμε να φέρουμε στους πελάτες μας λύσεις που να τους κάνουν περήφανους, κι αυτούς και εμάς. Η φιλοσοφία μας δεν είναι να είμαστε διεκπεραιωτές, αλλά να προσθέτουμε αξία στην προσπάθεια των πελατών μας».

Πάνος Σαμπράκος, OgilvyOne:  «Δημιουργούμε βαθιά συναισθήματα»
Φέτος η OgilvyOne κατάφερε να κερδίσει 60 Ermis Awards -τον μεγαλύτερο αριθμό βραβείων στην ιστορία της- το οποίο από μόνο του είναι ένας άθλος, όταν εδώ και 8 χρόνια είναι πάντα πρώτη στα Ermis Digital & Ermis Direct. Αλλά η χαρά μας είναι ακόμα μεγαλύτερη γιατί κερδίσαμε 5 συνολικά Grand Ermis, για 3 μεγάλα έργα πελατών μας, που πραγματικά παρέσυραν και συγκίνησαν το κοινό. Δεν πρόκειται δηλαδή για έργα που άρεσαν απλά στην διαφημιστική αγορά, αλλά για ενέργειες που προήγαγαν ουσιαστικά τα brands. Τόσο το «Φίλεψέ τους» όσο κι ο «Μαραθώνιος» για την Aegean, αλλά και η σειρά «Κάνε το βήμα» για τη Lacta, είναι ολοκληρωμένες ενέργειες που δημιούργησαν βαθιά συναισθήματα σε χιλιάδες κόσμο, κι αυτή είναι η ουσιαστικότερη ανταμοιβή για εμάς και για τους πελάτες μας, πριν τα βραβεία. Θα ήθελα να συγχαρώ όλα τα παιδιά στην OgilvyOne που με τις ιδέες και το μεράκι τους κατάφεραν για ακόμα μια χρονιά να πρωτοπορήσουν στην αγορά της επικοινωνίας. Ευχαριστώ επίσης όλους τους συνεργάτες μας που βοήθησαν στην υλοποίηση των έργων και πάνω από όλα τους πελάτες μας για την εμπιστοσύνη τους και την παρότρυνσή τους για κατάκτηση ακόμα υψηλότερων στόχων.


Mondelez International: «Πάθος και αγάπη για τα brands!»
Απαντούν: Αθηνά Ποπώφ,  Marketing Manager Chocolate, Ντιάνα Μπίρμπα,  Marketing Manager Gum & Candy, Γιώτα Μόσχου, Brand Manager Biscuits):
«Και το 2016, η Mondelez International θριαμβεύει στα Ermis Αwards λαμβάνοντας για 4η συνεχόμενη χρονιά το βραβείο Client of the Year, την υπέρτατη διάκριση στο χώρο της διαφήμισης και του marketing!  Μια διάκριση που αποδεικνύει ότι η εταιρεία εξακολουθεί να επενδύει στις αγαπημένες μάρκες των καταναλωτών όπως Lacta, Παυλίδης, Trident, Halls και Oreo, τόσο σε επίπεδο υποστήριξης όσο και σε επίπεδο δημιουργικότητας. Με συνολικά 27 βραβεία σχεδόν σε όλες τις διαγωνιζόμενες κατηγορίες, και συγκεκριμένα  2 Grand Ermis, 5 Gold, 9 Silver και 11 Βronze, η Mondelez επιβεβαιώνει για μία ακόμα χρονιά ότι η μαγική συνταγή της επιτυχίας  αποτελείται από το πάθος και την αγάπη για τα brands μας σε συνδυασμό με ταλέντο, αφοσίωση και όραμα! Η αναγνώριση αυτής της επιτυχίας, μας γεμίζει απίστευτη  περηφάνια και χαρά, ενώ μας δίνει ώθηση για το μέλλον, για να ανεβάσουμε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ και στους συνεργάτες – φίλους μας  στις διαφημιστικές μας εταιρείες (creative & media), που τόσα χρόνια δουλεύουμε μαζί, αναζητώντας νέους δρόμους να ανακαλύψουμε και νέες κορυφές να κατακτήσουμε!».

Γιώργος Κοτιώνης, Asset Ogilvy PR: «Καθημερινή προσπάθεια βελτίωσης»
«Όταν η  διάκριση της εταιρείας μας ως «Agency of the Year» έρχεται για τρίτη συνεχή χρονιά από επιλογή επαγγελματιών του χώρου μας, έχει σημαντικότατη αξία για όλους μας. Είναι διάκριση που γεμίζει αισιοδοξία και υπερηφάνεια τους ανθρώπους μας που, για μια ακόμα φορά, έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους γι’ αυτό το αποτέλεσμα. Όμως, με βραβεία δημιουργικότητας ή χωρίς, στόχος μας είναι να προσφέρουμε πάντα τις καλύτερες υπηρεσίες σε αυτούς που μας εμπιστεύθηκαν τα brands τους και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο. Για μας, η δημιουργικότητα οφείλει να υπάρχει σε κάθε κομμάτι της δουλειάς μας, ώστε να στηρίζουμε τους πελάτες μας στην αποτελεσματικότερη επίτευξη των στόχων τους. Δημιουργική ώθηση μας δίνει το πάθος μας για το καλύτερο, η προσήλωση στο στόχο μας, η αγάπη και ο σεβασμός γι’ αυτό που αναλαμβάνουμε, το μεράκι που δουλεύουμε. Είναι η καθημερινή προσπάθεια για προσωπική και επαγγελματική βελτίωση και εκπαίδευση, οι εμπειρίες που κερδίζουμε από τη δουλειά μας και, πάνω απ’ όλα η αξία της συλλογικότητας και της ομάδας».

Άκης Τσόλης, Focus On Sports: «Επιστέγασμα σκληρής προσπάθειας»
«Η φετινή μας διάκριση στα Ermis Awards αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών που καταβάλαμε όλα τα τελευταία τρία χρόνια. Είναι μεγάλη τιμή για εμάς και αισθανόμαστε υπερήφανοι, καθώς καταφέραμε στην πρώτη μας συμμετοχή στον θεσμό, να βραβευτούμε και να αποσπάσουμε την μεγαλύτερη διάκριση που υπάρχει, κατακτώντας το Grand Ermis στην κατηγορία Event Production για τo «Navarino Challenge» καθώς και το Gold βραβείο στην κατηγορία των αθλητικών events. Το «Navarino Challenge» που διεξάγεται στην Costa Navarino, αποτελεί τη Νο.1 διοργάνωση αθλητικού τουρισμού με τις περισσότερες αθλητικές δραστηριότητες στην Ελλάδα και μια από τις κορυφαίες στο είδος της, στο εξωτερικό. Πρόκειται για ένα πλήρες και καινοτόμο project, που δίνει την ευκαιρία σε ανθρώπους όλων των ηλικιών να συμμετάσχουν στις αμέτρητες δραστηριότητές του χωρίς ανταγωνισμό, να ενημερωθούν για τα οφέλη της άσκησης και της Μεσογειακής διατροφής, καθώς και να ευαισθητοποιηθούν για τη στήριξη της καταπολέμησης της παιδικής παχυσαρκίας».

Σταμάτης Αθανάσουλας, TopCut Modiano: «Με τον ενθουσιασμό της πρώτης φοράς!»
«Όπως ξέρετε, είμαστε παλιοί στις διακρίσεις των Εrmis Awards, οπότε μας έχει δοθεί πολλές φορές και στο παρελθόν η αφορμή να τις “σπουδαιολογήσουμε”. Αυτό που είναι ενδιαφέρον, όμως, είναι πως κάθε χρονιά τις αποδεχόμαστε με ενθουσιασμό πρωτοεμφανιζόμενου που, και εμάς, μας εκπλήσσει και πως αυτός ο ενθουσιασμός εμπνέει και τροφοδοτεί και όλα τα μελλοντικά μας projects. Δουλεύουμε με τον ίδιο τρόπο πάντα, μη σταματώντας ποτέ να ψάχνουμε λύσεις μέσα από διεθνείς συνεργασίες κι ανοίγματα σε «απάτητα» μονοπάτια, αυτό που φέτος, όμως, μας «πέταξε» ακόμα πιο ψηλά, ήταν τα πολύ καλά σενάρια που έφταναν στο γραφείο μας. Είχαμε πολλά και καλά σενάρια κι ανθρώπους παθιασμένους με τη δουλειά τους, αποφασισμένους για το καλύτερο, against all odds. Ήταν αναμενόμενο με τέτοιους συνεργάτες να παρασυρθούμε σε μια κούρσα υπεροχής. Και κατά συνέπεια, οι διακρίσεις μας στο φετινό φεστιβάλ, δεν θα είναι παρά το λάδι στη μηχανή μας».

Αστέρια της παγκόσμιας Διαφήμισης στο Φεστιβάλ των Ermis Awards

Οι βραβεύσεις της δεύτερης ημέρας ήταν σαφώς το κυρίως πιάτο που όλοι ανέμεναν στο διήμερο φεστιβάλ Ermis, όμως οι διοργανωτές είχαν φροντίσει να προσφέρουν στο κοινό μία πολύ ελκυστική ποικιλία από ορεκτικά: τη Δευτέρα 7 Μαρτίου, ομιλητές από όλο το φάσμα της Διαφήμισης, με προεξάρχοντες τους φημισμένους Chacho Puebla και Rory Sutherland, ανέβηκαν στη σκηνή της αίθουσας Ιφιγένεια, στο Κέντρο Ελληνικός Κόσμος, και πραγματοποίησαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ομιλίες που περιελάμβαναν από δημοφιλή case studies μέχρι βιωματικές μεθόδους βελτίωσης της επικοινωνίας.

Πρώτος ομιλητής της ημέρας ήταν ο Νir Refuah επικεφαλής της McCann Romania, η οποία έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει ορισμένες από τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες των τελευταίων ετών, ενώ πρόσφατα ανακηρύχθηκε κορυφαίο agency της Ευρώπης για το 2015, στο φεστιβάλ Eurobest. Ο ομιλητής παρουσίασε τις πιο χαρακτηριστικές δουλειές και τη δημιουργική φιλοσοφία του agency, αποκαλύπτοντας ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, το σημείο εκκίνησης είναι ένα αληθινό πρόβλημα που απασχολεί μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και αναζητεί λύση. Μέσα από πασίγνωστες καμπάνιες όπως το Sunday Grannies, ο Βοσκός Ghitta και το Cif Cleans Romania, o N.Refuah έδειξε στο κοινό πως ένα πρόβλημα μπορεί να δώσει το έναυσμα για μία ευφυή καμπάνια και πως η μεθοδική υλοποίηση, η έξυπνη αξιοποίηση των Μέσων και η σωστή ανάγνωση των insights μπορούν να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα για ένα agency και τον πελάτη του. Ο ίδιος τόνισε ωστόσο ότι τα agencies πρέπει να πιστεύουν στην ιδέα και να την υποστηρίζουν σθεναρά, ώστε να εμπνεύσουν εμπιστοσύνη στον πελάτη και να καλλιεργήσουν τις καλύτερες δυνατές συνθήκες συνεργασίας.


Στη συνέχεια ανέβηκε στη σκηνή η πρώτη εκ των δύο ομιλητών που εκπροσώπησαν την ελληνική αγορά. Η Ιρλίντα Μαυρομάτη Head of Branding & Creative Agencies της Google για την Ελλάδα και τη Μάλτα, παρουσίασε το πλαίσιο που προτείνει η εταιρεία στα brands για καλύτερο προγραμματισμό του περιεχομένου τους στο YouTube. Σύμφωνα με την εν λόγω στρατηγική, το περιεχόμενο στο YouTube πρέπει να χωρίζεται σε 3 κατηγορίες: τα Hero videos, τα οποία περιέχουν το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει το brand, τα Hub videos, με περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του κοινού και, τέλος, τα Help videos, τα οποία απαντούν σε FAQs των θεατών.

Η δεύτερη ενότητα της ημέρας άνοιξε με τον έτερο έλληνα ομιλητή, τον Σταύρο Δρακουλαράκο της 24 Media. O ομιλητής, αντλώντας παραδείγματα και εικόνες από την πρόσφατη ταινία της σειράς Mad Max, παρουσίασε το τοπίο των Media και της Τεχνολογίας όπως αναμένεται να διαμορφωθεί μέσα στο επόμενο διάστημα. Ο ομιλητής αναφέρθηκε σε τέσσερις βασικές τάσεις, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει η απροθυμία του κοινού να πληρώνει για να καταναλώνει ενημερωτικό περιεχόμενο Online. Παράλληλα, παρουσίασε πέντε σημεία στα οποία οφείλουν να εστιάσουν τα Media: τα Smartphones, τα Push Notifications, το Video, την ταχύτητα και το ad blocking.
Ο Robert Flavin, ήρθε από την BBDO της Ιρλανδίας για να μιλήσει στο κοινό για το Shopper Marketing, χάρη στο οποίο οι marketers μπορούν να ιχνηλατήσουν την πορεία του σύγχρονου καταναλωτή, από την εκδήλωση της επιθυμίας για αγορά μέχρι το ταμείο. Ο ομιλητής παρουσίασε την εξέλιξη στο χώρο του retail, τονίζοντας ότι οι ανάγκες του καταναλωτή παραμένουν, εν πολλοίς, ίδιες αλλά οι προσδοκίες του έχουν διογκωθεί. Ωστόσο με τη βοήθεια του shopper marketing, τα brands μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτές τις προσδοκίες.

Στη συνέχεια, και σε μία παρουσίαση διαφορετική και εκτός των καθιερωμένων, ο ηθοποιός και presence coach Nicolas Chagrin εξήγησε πως η παρουσία, η στάση και η γλώσσα του σώματος, και η εκφραστικότητα μπορούν να γίνουν πολύτιμα εργαλεία στη διάθεση ενός manager και να τον βοηθήσουν να συνεργαστεί πιο αποδοτικά με τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω του. Η παρουσίαση βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στη συμμετοχή των παρευρισκόμενων οι οποίοι κλήθηκαν να πάρουν μέρος σε «ασκήσεις» για τη βελτίωση της επικοινωνιακής τους ικανότητας. Ο N.Chagrin ο οποίος διαθέτει εμπειρία δεκαετιών στην υποκριτική, έχει συστήσει εδώ και χρόνια την εταιρεία Time 2 Act, μέσω της οποίας παραδίδει σεμινάρια σε στελέχη επιχειρήσεων, με στόχο την προσωπική τους ανάπτυξη.

H τρίτη ενότητα της ημέρας ήταν αφιερωμένη στους keynote ομιλητές, οι οποίοι κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού από το πρώτο έως το τελευταίο λεπτό. Ο Chacho Puebla της Lola/Lowe έκανε την αρχή, με μία ομιλία που είχε ως άξονα τους λόγους οι οποίοι συχνά μας αποτρέπουν από το να πάρουμε αποφάσεις και να προχωρήσουμε στην υλοποίηση ιδεών. Σύμφωνα με τον πολυβραβευμένο ομιλητή, τα προσκόμματα που πιστεύουμε ότι στέκονται στο δρόμο μας, είναι δικαιολογίες τις οποίες μπορούμε να καταρρίψουμε και να φθάσουμε στο στόχο μας. Παράγοντες όπως η έλλειψη χρόνου ή χρημάτων δεν θα πρέπει να μας αποτρέπουν, αλλά να μας προκαλούν να βρούμε τρόπους για να τους παρακάμψουμε. Ο προγραμματισμός, η σωστή διαχείριση του χρόνου, η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων και η αναζήτηση βοήθειας και υποστήριξης στο επαγγελματικό και φιλικό περιβάλλον είναι μερικές από τις συμβουλές που μοιράστηκε κε το κοινό ο φημισμένος δημιουργικός. Ο C.Puebla στήριξε την επιχειρηματολογία του παρουσιάζοντας κυρίως προσωπικά projects, τα οποία έχει υλοποιήσει σε βάθος χρόνου και παράλληλα με την κύρια εργασία του.

Στη συνέχεια ανέβηκε στη σκηνή ο Mark van Iterson, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το design και το concept development της Heineken σε όλο τον κόσμο. Ο ομιλητής παρουσίασε τη φιλοσοφία και τα μυστικά πίσω από το branding της πασίγνωστης μπύρας και τους τρόπους με τους οποίους έχει καταφέρει να διατηρεί φρέσκια την εικόνα της, ξεχωρίζοντας από τον ανταγωνισμό. Σύμφωνα με τον ομιλητή, οι άνθρωποι της Heineken είχαν κατανοήσει από την αρχή τη σημασία του design. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο ιδρυτής του brand ήταν ο πρώτος που επέλεξε ένα πράσινο μπουκάλι, για να ξεχωρίζει ανάμεσα στα καφέ μπουκάλια των ανταγωνιστών του. Τα τελευταία χρόνια η Heineken έχει επενδύσει πολύ στο κομμάτι του branding και έχει καταφέρει να ενισχύσει σημαντικά το brand name της μέσα από μία σειρά ενεργειών που έχουν ως άξονα το design. Ο πρώτος στόχος της Heineken ήταν να κάνει το logo της πολύ αναγνωρίσιμο. Σε αυτό συνέβαλε η αναβάθμιση του κόκκινου αστεριού και η αντίθεση του χρώματος σε σχέση με το επικρατών πράσινο. Την ίδια στιγμή, η Heineken δίνει έμφαση σε experiential ενέργειες που λαμβάνουν χώρα σε όλο τον κόσμο. Χάρη σε αυτά, το brand έχει πια καθιερωθεί ως ένα από τα πιο δραστήρια στον κόσμο, ενώ, στη συνείδηση του κοινού, έχει συνδεθεί με έντονες στιγμές διασκέδασης.

Τέλος, στην πλέον αναμενόμενη ομιλία της ημέρας, ο περίφημος Rory Sutherland, της Ogilvy & Mather Group UK ανέλυσε τη θεωρία σύμφωνα με την οποία, εάν αντικαταστήσουμε τις κλασικές πεποιθήσεις των οικονομολόγων και τις επικρατούσες απόψεις στο χώρο των επιχειρήσεων, με θέσεις που προέρχονται από την ψυχολογία, την ανθρωπολογία και την εξελικτική ψυχολογία, θα καταφέρουμε να αποκρυπτογραφήσουμε καλύτερα τις ανθρώπινες συμπεριφορές και συνήθειες. Μιλώντας για την αξία των brands στη σημερινή εποχή, ο R.Sutherland τόνισε ότι το brand name αυξάνει την εμπιστοσύνη που δείχνει το κοινό προς ένα προϊόν. Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τα παυσίπονα τα οποία, βάσει ερευνών, θεωρούνται πιο αποτελεσματικά όταν φέρουν μία αναγνωρίσιμη μάρκα και επεσήμανε ότι οι άνθρωποι επιλέγουν αναγνωρίσιμες μάρκες όχι επειδή πιστεύουν ότι είναι οι καλύτερες, αλλά επειδή είναι βέβαιοι ότι δεν είναι οι χειρότερες. Όπως τόνισε ο ίδιος, «η καλή φήμη ενός brand δεν αποτελεί εγγύηση καλής ποιότητας, αλλά εγγύηση μη κακής ποιότητας». Μιλώντας για τη διαφήμιση τόνισε ότι πρόκειται ίσως για τον μοναδικό χώρο όπου μπορεί κάποιος να διατυπώσει –φαινομενικά- ανόητες ιδέες και να πάρει προαγωγή γι’ αυτό.