Θέλουμε να “ανοίξουμε” τα Ermis Digital περνώντας το ξεκάθαρο μήνυμα πως η κατηγορία αυτή δεν είναι ένα “κλειστό club”», λέει χαρακτηριστικά ο Eric Parks, μέλος της οργανωτικής επιτροπής των Ermis Awards και Head of Digital Interactive της The Newtons. Μαζί με τον Πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής και Executive Creative Director της Bold Ogilvy, Γιάννη Σιδέρη, εξηγούν τους λόγους για τους οποίους το φεστιβάλ στρέφεται περισσότερο αυτήν τη φορά στην ψηφιακή δημιουργία και με ποιες συγκεκριμένες κινήσεις.

Από εκεί και πέρα, αλλαγές έχουν γίνει και σε άλλα σημεία της διοργάνωσης, όπως η απόφαση για ανάδειξη «Agency of The Year» σε όλες τις ενότητες και όχι μόνο στα Ermis Ad και Production.

Marketing Week: Η τελετή απονομής των Ermis Awards έχει οριστικοποιηθεί για τον Μάιο του 2012. Ποια έργα θα έχουν τελικά τη δυνατότητα συμμετοχής; Σε ποιο χρονικό διάστημα δηλαδή θα πρέπει να έχουν «τρέξει»;

Γιάννης Σιδέρης: Δικαίωμα συμμετοχής στη διοργάνωση των Ermis Awards 2012 έχουν έργα που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τις 27 Ιουνίου 2010 μέχρι και τις 16 Δεκεμβρίου 2011. Η υποβολή των συμμετοχών ξεκίνησε ήδη την Τρίτη 1 Νοεμβρίου και ολοκληρώνεται την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου.

Marketing Week: Θα υπάρξουν αλλαγές κατ’ αρχάς στις ενότητες; Δηλαδή, από οκτώ που είχαμε πέρυσι, υπάρχει περίπτωση να έχουμε λιγότερες; Υπάρχει επίσης προοπτική για αλλαγές και στις κατηγορίες, εσωτερικά σε κάθε ενότητα;

Γιάννης Σιδέρης: Οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν στην ενότητα «Ermis Digital» και θα τις περιγράψει αναλυτικότερα ο Eric Parks, μέλος της οργανωτικής επιτροπής και υπεύθυνος για τη συγκεκριμένη ενότητα.

Οι πιο ουσιαστικές αλλαγές στην υπόλοιπη διοργάνωση είναι ότι η διάκριση «Client of the Year» θα προκύπτει από τα βραβεία που ο πελάτης θα αποσπάσει από το σύνολο της διοργάνωσης και όχι μόνο από τις ενότητες «Ermis Ad» και «Ermis Integrated Campaign», όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα. Επίσης «Agency of the Year» θα ανακηρύσσεται σε όλες τις ενότητες και όχι μόνο στις ενότητες «Ermis Ad» και «Ermis Production», όπως επίσης συνέβαινε μέχρι σήμερα.

Κατά τα άλλα, οι υπόλοιπες αλλαγές έχουν περισσότερο διορθωτικό χαρακτήρα και είναι οι εξής:

  • στην κατηγορία «Ermis Ad» μειώθηκαν κατά μία οι ομάδες στις κατηγορίες «Ταινίες Διαφημιστικές» και «Καταχωρίσεις», αφού συγχωνεύτηκαν τα «Αλκοολούχα» και «Μη αλκοολούχα ποτά». Οι ομάδες στην κατηγορία «Ραδιοφωνικά Μηνύματα» μειώθηκαν από 16 σε 6 και τέλος, δημιουργήθηκε μια νέα ομάδα στην κατηγορία «Υπαίθρια Διαφήμιση» που συμπεριλαμβάνει τα «Posters».
  • στην κατηγορία «Ermis Production» προστέθηκε μια ακόμα ομάδα στην ενότητα της μουσικής.
  • στην κατηγορία «Ermis Design» προστέθηκε επίσης μια νέα ομάδα για τα «Posters».

Στις υπόλοιπες κατηγορίες δεν υπήρξαν κάποιες αλλαγές.

Eric Parks: Σε ό,τι αφορά το Digital, υπάρχουν πράγματι σημαντικές αλλαγές, καθώς η ενότητα μετονομάζεται από «Web» σε «Digital» για να υπογραμμίσει ακριβώς το εύρος της. Ο χώρος του Digital είναι ιδιαίτερα δυναμικός και ρευστός, καθώς υπάρχει μια συνεχής εξέλιξη τόσο στις ανάγκες των brands, όσο και στη χρήση του Mέσου, αλλά και στο παραγόμενο δημιουργικό αποτέλεσμα από τα agencies. Για παράδειγμα, η έκρηξη των Social Media σημαίνει πως η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί ένα πεδίο με μεγάλη παραγωγή και επένδυση. Αυτό είναι κάτι που πρέπει η κατηγοριοποίηση να αντανακλά.

Συνεπώς προχωρήσαμε σε έναν εξορθολογισμό. Πρακτικά αυτό μεταφράζεται σε μια μικρή αλλαγή στα sites categories, καθώς και σε μια διαφορετική κατηγοριοποίηση και μείωση στο Display Advertising. H πραγματικά μεγάλη αλλαγή βρίσκεται στα «Social Media» όπου από μία κατηγορία, η οποία συμπεριλάμβανε και το Branded Content, τα Social Media έχουν δύο κατηγορίες βράβευσης, ενώ το «Branded Content», που έχει τη δική του ξεχωριστή δυναμική, γίνεται αυτόνομη κατηγορία.


Marketing Week: Η τάση γενικότερα για τον κλάδο της Επικοινωνίας, είναι σαφώς η στροφή στον ψηφιακό κόσμο, στην digital επικοινωνία. Πώς θα επηρεάσει ενδεχομένως το γεγονός αυτό τη διοργάνωση;

Eric Parks: Είναι ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός πως σε μια περίοδο γενικευμένης κρίσης, η ψηφιακή επικοινωνία όχι μόνο κρατά την κατανάλωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά η επένδυση συνεχώς αυξάνεται. Σε ό,τι αφορά τα Ermis, αυτό ευελπιστώ πως θα εκφραστεί με μια αύξηση των συμμετοχών σε επίπεδο ρεκόρ.

Το παραπάνω δεδομένο έχει και μια ακόμη όψη, μια όψη η οποία είναι και ένα από τα βασικά διακυβεύματα στην παρούσα διοργάνωση: Στο «Digital», περισσότερο ίσως από οποιαδήποτε άλλη κατηγορία, έχουμε τη δυνατότητα να δούμε δημιουργούς από μικρότερες εταιρείες -ή γιατί όχι και μεμονωμένους δημιουργούς- να ανταγωνίζονται επάξια καταξιωμένες εταιρείες.

Το γεγονός πως υπάρχει ένας πλουραλισμός στον αριθμό των brands που επιλέγουν το Digital -σε σύγκριση για παράδειγμα με την above the line επικοινωνία όπου ο πήχης επένδυσης είναι ασφαλώς μεγαλύτερος-, σημαίνει πως το πλήθος των δημιουργών είναι μεγαλύτερο.
Αυτό θέλουμε να φανεί στις συμμετοχές: Θέλουμε να «ανοίξουμε» τα Ermis Digital, περνώντας το ξεκάθαρο μήνυμα πως η κατηγορία αυτή δεν είναι ένα «κλειστό club».

Προς αυτήν την κατεύθυνση κάναμε κάποιες αλλαγές, οι οποίες θέλουν να υπογραμμίσουν αυτό το μήνυμα:
Α) Το κόστος της πρώτης συμμετοχής είναι 50 ευρώ. Για ένα μικρό digital shop ή έναν freelancer, το κόστος υποβολής ενός έργου είναι ένα πραγματικό ζήτημα. Κατεβάζοντας το κόστος, δίνουμε την ευκαιρία σε οποιονδήποτε να κατεβάσει την καλύτερη δουλειά του.

Β) Αύξηση της επιτροπής. Διευρύνουμε την επιτροπή στα 25 μέλη. Πραγματικό άνοιγμα σε ικανούς ανθρώπους, οι οποίοι θα εκφράσουν όλο το φάσμα της ψηφιακής δημιουργικότητας.

Γ) Η διαδικασία αξιολόγησης των έργων γίνεται πλέον και στον Β’ γύρο online και όχι με συνεδρίαση επιτροπής «physically», ακριβώς όπως και στα πολύ μεγάλα διεθνή φεστιβάλ. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θέτουμε κανένα γεωγραφικό περιορισμό. Αυτήν τη στιγμή παράγεται εξαιρετικό digital έργο π.χ. στη Θεσσαλονίκη, αλλά η συμμετοχή στις επιτροπές των δημιουργών εκεί απαιτούσε μετακίνηση. Πλέον διευκολύνουμε τη συμμετοχή όλων. Άλλωστε το Digital δεν έχει γεωγραφικούς περιορισμούς.

Με τα παραπάνω ελπίζουμε να δώσουμε ένα ανοιχτό χαρακτήρα στα Ermis Digital, ένα χαρακτήρα στη φετινή διοργάνωση που θα αντανακλά την πραγματικότητα στο δημιουργικό πεδίο της αγοράς, όπως αυτό έχει εξελιχθεί.

Marketing Week: Αναφορικά με τα Ermis Sessions, θα υπάρξουν ίσως αλλαγές; Ενδέχεται να μην γίνουν, ή να έχουν κάποια άλλη μορφή;

Γιάννης Σιδέρης: Τα Ermis Sessions είναι μια πολύ αξιόλογη πρωτοβουλία που ξεκίνησε πέρυσι και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε και φέτος. Στόχος μας είναι να γίνουν μέσα στο 2012 και σύντομα η οργανωτική επιτροπή θα δώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά. Σκοπεύουμε επίσης να οργανώσουμε και άλλες παράλληλες δράσεις, για τις οποίες περισσότερα θα μάθετε σύντομα.

Marketing Week: Με ποιους τρόπους θα βοηθήσετε ίσως τις εταιρείες, σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία, στο να υποβάλλουν περισσότερα έργα τους; Θα υπάρξει κάποια νέα πολιτική εκπτώσεων κ.λπ.;

Γιάννης Σιδέρης: Στόχος της ΕΔΕΕ αλλά και της οργανωτικής επιτροπής, είναι να δώσει σε όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρείες τη δυνατότητα να υποβάλουν τις καλύτερες δουλειές τους. Για τον λόγο αυτό αποφασίσαμε να δώσουμε ένα κίνητρο που αφ’ενός θα αποτελεί μια διευκόλυνση για τις μεγαλύτερες εταιρείες, αλλά ταυτόχρονα θα δίνει ένα ισχυρό κίνητρο και σε όλες τις μικρότερες εταιρείες, από κάθε κλάδο της Επικοινωνίας, να συμμετάσχουν. Έτσι, αποφασίστηκε η πρώτη συμμετοχή να έχει ένα πολύ μικρό κόστος των 50 ευρώ.


Marketing Week: Ποια είναι τα σχέδια της οργανωτικής επιτροπής για την τελετή απονομής; Στην εποχή της κρίσης θα πρέπει να περιμένουμε μια πιο «λιτή» πρoσέγγιση;

Γιάννης Σιδέρης: Αν και είμαστε ακόμη μακριά από το σημείο αυτό, είναι αυτονόητο ότι θα προσπαθήσουμε να διοργανώσουμε μια βραδιά όσο πιο μεστή σε περιεχόμενο γίνεται, με έμφαση στις ίδιες τις δουλειές και γενικά απλό χαρακτήρα. Στόχος της βραδιάς ήταν πάντοτε να εκτίθενται όλοι στις καλύτερες δουλειές της χρονιάς που πέρασε και φυσικά να φέρνει κοντά όλους τους επαγγελματίες του χώρου. Εκεί θα είναι η έμφαση και φέτος.

Marketing Week: Πώς πιστεύετε ότι μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά, προς όλη την αγορά της Επικοινωνίας, η διοργάνωση των Ermis Awards; Τι είναι δηλαδή αυτό που μπορεί να προσφέρει σε αυτήν τη δύσκολη κατάσταση;

Γιάννης Σιδέρης: Η χρονιά που πέρασε ήταν αναμφίβολα πολύ δύσκολη, γεμάτη εμπόδια και πολλές δυσάρεστες εξελίξεις. Παρ’ όλ’ αυτά, υπήρξαν εταιρείες και άνθρωποι που προσπάθησαν και σε πολλές περιπτώσεις κατάφεραν να βγάλουν «στον αέρα» αξιόλογες δουλειές. Αυτοί οι άνθρωποι, που παρά τις δυσκολίες συνέχισαν να προσπαθούν, ήρθε η στιγμή να βραβευτούν. Στόχος των Ermis Awards είναι να λειτουργήσουν ως πηγή έμπνευσης για όλους, αλλά και ως ένα επιπλέον κίνητρο.

Είναι το βαρόμετρο της ελληνικής δημιουργικότητας και ένας θεσμός που ανοίγει τον δρόμο για καλύτερη δουλειά. Tα Ermis Awards καλλιεργούν τη φιλοδοξία και την ανάγκη για καλύτερη δουλειά που ωθεί όλους μας να γίνουμε καλύτεροι, αλλά και την ποιότητα της δουλειάς συνολικά προς τα επάνω.

Οι σημαντικότερες αλλαγές

  • Η διάκριση «Client of the Year» θα προκύψει από τα βραβεία που θα αποσπάσει ο διαφημιζόμενος στο σύνολο της διοργάνωσης.
  • Ο τίτλος «Agency of The Year» θα απονεμηθεί σε όλες τις ενότητες.
  • Ορίζεται στα 50 ευρώ το κόστος πρώτης συμμετοχής.
  • Η ενότητα «Web» μετονομάζεται σε «Digital».
  • Τα «Social Media» αποκτούν δύο κατηγορίες βράβευσης και το «Branded Content» γίνεται αυτόνομη κατηγορία.
  • Η επιτροπή αξιολόγησης στα Ermis Digital γίνεται 25μελής, με online διαδικασία κρίσης και στον β’ γύρο.