Οι καταναλωτές είναι σε μεγάλο ποσοστό θετικά προσκείμενοι απέναντι στη διαφημιστική παρουσία των brands την τρέχουσα περίοδο, με το κατάλληλο όμως μήνυμα.

Οι καταναλωτές είναι σε μεγάλο ποσοστό θετικά προσκείμενοι απέναντι στη διαφημιστική παρουσία των brands, την τρέχουσα περίοδο, με το κατάλληλο όμως μήνυμα. Παράλληλα, είναι σε μεγάλο βαθμό δεκτικοί και σε διασκεδαστικό περιεχόμενο, όπως επισημαίνει πρόσφατη έρευνα της GlobalWebIndex.

Η Tailwind σε συνεργασία με τη GlobalWebIndex, την κορυφαία εταιρεία έρευνας καταναλωτών, συνεισφέρει στην καλύτερη κατανόηση των προκλήσεων και των ευκαιριών που παρουσιάζονται λόγω Covid-19, παρουσιάζοντας τα ευρήματα έρευνας σχετικά με τη διαφημιστική δαπάνη εν μέσω πανδημίας και την αντίστοιχη οπτική καταναλωτών και brands.

Πολλές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα αναμφίβολα αναρωτιούνται καθημερινά: «Πώς αντιμετωπίζουμε αυτήν την πρόκληση;». Με μια τεράστια αβεβαιότητα να πλανάται ακόμα στον ορίζοντα, οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να λάβουν πολλές δύσκολες αποφάσεις. Μια από αυτές είναι η μείωση των διαφημιστικών δαπανών.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση WARC Global Advertising Trends, οι διαφημιστικές δαπάνες αναμένεται να μειωθούν κατά 50 δισ. δολάρια παγκοσμίως φέτος σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες. Στην Ελλάδα, η διαφημιστική δαπάνη αναμένεται επίσης να μειωθεί γενικά φέτος, πρώτη φορά από την εμφάνιση της ψηφιακής διαφήμισης, αφού σε έρευνα του Interactive Advertising Bureau, περίπου 3 στους 4 media buyers, planners και brands πιστεύουν ότι ο Covid-19 θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στη διαφήμιση από την οικονομική κρίση του 2008 (πηγή).

Σε τομείς που πλήττονται περισσότερο, όπως ο τουρισμός, η μείωση της διαφημιστικής δαπάνης θεωρείται απαραίτητο μέσο επιβίωσης. Παρόλα αυτά, τα υπόλοιπα brands σταματούν τη διαφημιστική δαπάνη ανησυχώντας για το πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τις διαφημίσεις: τι περιμένουν οι καταναλωτές από τα brands σε επίπεδο επικοινωνίας τη δεδομένη στιγμή; Μπορούν να συνεχίσουν να διαφημίζονται όπως πριν σε μια τέτοια συγκυρία; Η έρευνα της GWI σε 20 χώρες φέρνει τις απαντήσεις σε αυτές τις κρίσιμες ερωτήσεις.

Είναι σωστή επιλογή η μείωση της διαφημιστικής δαπάνης;

Όπως αναφέρθηκε, πολλές επιχειρήσεις έχουν δεύτερες σκέψεις όσον αφορά τη στάση των καταναλωτών απέναντι στην επικοινωνία, και είναι λογικό- θα είναι οι καταναλωτές δεκτικοί στη διαφήμιση ή θα το εκλάβουν ως μια οπορτουνιστική κίνηση;

Παρά τις ανησυχίες για τις αντιλήψεις των καταναλωτών, η έρευνα δείχνει ότι στην πραγματικότητα οι καταναλωτές είναι πολύ δεκτικοί στη διαφήμιση αυτή τη στιγμή. Συγκεκριμένα, είναι θετικά προσκείμενοι όσον αφορά τις «κανονικές» διαφημιστικές εκστρατείες από τα τέλη Μαρτίου, με τα επίπεδα αποδοχής να φτάνουν το 56% τον Μάιο.

Και αν λάβουμε υπόψη εκείνους που ούτε εγκρίνουν ούτε απορρίπτουν, δηλαδή είναι ουσιαστικά ουδέτεροι, αυτός ο αριθμός ανεβαίνει στο 87%. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των ερωτηθέντων που απορρίπτει τα brands που διαφημίζονται κανονικά μειώνεται, φτάνοντας σε μόλις 13% τον Μάιο.

Στην Ελλάδα, σε επίπεδο διαφήμισης, σε πρόσφατη έρευνα πάνω στη στάση των καταναλωτών απέναντι στη διαφήμιση το διάστημα Απριλίου – Μαΐου, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι μόνο το 8,82% θεωρεί πως τα brands θα πρέπει να σταματήσουν να διαφημίζονται. Αντίθετα, σε ποσοστό πάνω από 72,38%, οι καταναλωτές αναφέρουν πως τα brands πρέπει να συνεχίσουν τις διαφημιστικές τους ενέργειες.

Κλειδί της επιτυχίας το κατάλληλο μήνυμα

Όπως έγινε σαφές, οι καταναλωτές υποστηρίζουν τη συνεχιζόμενη διαφήμιση των brands και είναι δεκτικοί στις επικοινωνιακές ενέργειές τους. Παρόλα αυτά, ποια είναι τα μηνύματα που κατά τη γνώμη τους πρέπει να περιέχει μια διαφήμιση αυτήν την περίοδο; Αντίστοιχα, σε ποια από αυτά θα ανταποκρίνονταν καλύτερα οι καταναλωτές;

Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές σε ποσοστό πάνω από 77% αποζητούν από τα brands να επικοινωνούν τις ενέργειές τους ως προς τον Covid-19, καθώς και πρακτικές πληροφορίες γύρω από τη διαχείριση της πανδημίας. Επίσης, το 75% εγκρίνει τα brands να διαμοιράζονται αστεία βίντεο ή περιεχόμενο με σκοπό την ψυχαγωγία.

Στην Ελλάδα, σε αντίστοιχη ερώτηση από έρευνα στους καταναλωτές ως προς τη στάση τους απέναντι στις διαφημιστικές καμπάνιες, 9 στους 10 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι εγκρίνουν τις συνεχιζόμενες διαφημιστικές ενέργειες, εφόσον το μήνυμα ήταν προσαρμοσμένο ανάλογα (πηγή).

Στο μυαλό των καταναλωτών: τα brands πρέπει να είναι εκεί

Παγκοσμίως, η πανδημία έχει αλλάξει ριζικά το τοπίο, αφήνοντας τους καταναλωτές με μια αίσθηση ανασφάλειας για το μέλλον, καθώς και με μια αυξημένη ανάγκη να δουν τις επιχειρήσεις να είναι παρούσες εν μέσω αυτής της δύσκολης συγκυρίας.

Από τα δεδομένα της έρευνας της GWI, προκύπτει ότι για να επιτευχθεί αυτό, τα brands πρέπει να συνεχίσουν μεν να βρίσκονται στο μυαλό των καταναλωτών μέσω της διαφήμισης, επικοινωνώντας δε το κατάλληλο μήνυμα, όπως τις προσπάθειές τους για τη διαχείριση της πανδημίας, διασκεδαστικό περιεχόμενο, αλλά και παροχή πρακτικών συμβουλών αντιμετώπισης της κατάστασης.

Αυτή τη στιγμή είναι δεδομένο πως τα brands τα οποία θα αναδειχθούν από την πανδημία, θα είναι αυτά τα οποία θα ξεχωρίσουν οι καταναλωτές για τις θετικές προσπάθειες που κατέβαλαν για την καταπολέμηση του προβλήματος, καθώς και για το πώς τους υποστήριξαν και συνέχισαν να χτίζουν σχέσεις μαζί τους. Γι’ αυτούς τους λόγους, για πολλά brands, δεν είναι επιλογή το να μην είναι ενεργά παρόντα αυτή τη στιγμή.

Η Tailwind, εταιρεία του ομίλου TDG, είναι αποκλειστικός συνεργάτης της GlobalWebIndex, φέρνοντας στις τοπικές επιχειρήσεις τα πιο τεκμηριωμένα δεδομένα αναφορικά με τις καταναλωτικές συνήθειες. Η Tailwind και η GlobalWebIndex έχουν δεσμευτεί να διατηρήσουν τα δεδομένα που αφορούν τον Covid-19 δωρεάν σε όλους κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου. Για περισσότερες πληροφορίες και την επερχόμενη έρευνα, μπορείτε να βρείτε όλες τις έρευνες που σχετίζονται με το COVID-19 εδώ.

ΜΟΤΤΟ
– Στην Ελλάδα, σε ποσοστό πάνω από 72,38%, οι καταναλωτές αναφέρουν πως τα brands πρέπει να συνεχίσουν τις διαφημιστικές τους ενέργειες

– Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές σε ποσοστό πάνω από 77% αποζητούν από τα brands να επικοινωνούν τις ενέργειές τους ως προς τον Covid-19