Στο +35 καταγράφεται η αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing, επίπεδο ρεκόρ από την αρχή της μέτρησης της έρευνας. Η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών marketing εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία, διαχέεται όμως σε μικρότερο βαθμό και σε άλλες ενέργειες.

Οι εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων κινούνται σε θετικά επίπεδα τόσο για το μέλλον της επιχείρησής τους, όσο και για τις προοπτικές του κλάδου τους, σύμφωνα με το Λ’ Κύμα της Forecomm_s για το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών επίσης εκφράζουν θετικές εκτιμήσεις για τις εταιρείες τους, ενώ και οι προσδοκίες για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα είναι επίσης θετικές αν και σε χαμηλότερα επίπεδα.

Η Forecomm_s είναι μια έρευνα οικονομικού κλίματος που εστιάζει αφενός στις εκτιμήσεις στελεχών διαφημιζομένων για την πορεία της επιχείρησής τους αλλά και, γενικότερα, του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται, αφετέρου στους προϋπολογισμούς τμημάτων marketing για τις ενέργειες υποστήριξης των προϊόντων τους. Η ιδέα είναι ότι υψηλότεροι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν αλλά και προοιωνίζουν αναπτυξιακές τάσεις στην αγορά, ενώ αντίστοιχα μειωμένοι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν και προοιωνίζουν υφεσιακές τάσεις.

Ιδιαίτερη έμφαση στο δείγμα της έρευνας δίνεται σε διαφημιστικές εταιρείες που απαντούν για τους προϋπολογισμούς marketing των πελατών τους: κάθε διαφημιστική έρχεται σε επαφή με πολλούς πελάτες, από διαφορετικούς χώρους – έτσι οι εκτιμήσεις των διαφημιστών λειτουργούν ως expert opinions που συμπληρώνουν τις πρωτογενείς εκτιμήσεις των διαφημιζομένων.

Η Forecomm_s οργανώνεται από την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης-Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) και η συλλογή των πληροφοριών γίνεται από την Abacus SA ανά 3μηνο από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα.

Πρόβλεψη για υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές
Στα μισά του 2024, οι εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων κινούνται σε θετικά επίπεδα τόσο για το μέλλον της επιχείρησής τους (+45), όσο και για τις προοπτικές του κλάδου τους (+24). Σε επίπεδο ζήτησης η εκτίμηση παραμένει αυξητική, οι αυξητικές τάσεις παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και σε επίπεδο απασχόλησης, ενώ σε επίπεδο τιμών, οι αυξητικές εκτιμήσεις σταθεροποιούνται. Συνολικά, οι διαφημιζόμενοι προβλέπουν ένα πληθωριστικό περιβάλλον με υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές.

Ρεκόρ στην αυξητική διάθεση των marketing budgets
Η αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing κινείται σε επίπεδα ρεκόρ (+35) από την αρχή της μέτρησης.

Η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών marketing εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία, – διαχέεται όμως σε μικρότερο βαθμό και σε άλλες ενέργειες: τα offline media επανακάμπτουν (+16), ενώ σταθερά αυξητικό είναι το ενδιαφέρον για προωθητικές ενέργειες (+15) και δημόσιες σχέσεις (+9). Λιγότερο επωφελούνται το direct marketing (+5) και η έρευνα αγοράς (+4).

Η τάση αύξησης της επένδυσης σε online media (+29) και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες (+22) παραμένει ισχυρή, αλλά για πρώτη φορά χαμηλότερα από τη συνολική αύξηση των προϋπολογισμών marketing (+35).

Η αυξητική τάση των offline media είναι σημαντική (+16) και αποτελεί την υψηλότερη από την αρχή της μέτρησης παρ’ όλο που εξακολουθεί να υπολείπεται του ρυθμού αύξησης των συνολικών προϋπολογισμών.

Το direct marketing συνεχίζει να εμφανίζει μικρή μόνο συμμετοχή (+5) στην αύξηση των συνολικών προϋπολογισμών marketing (+35) και η προώθηση πωλήσεων συνεχίζει να αυξάνεται (+15) συνεισφέροντας στην αυξητική τάση των προϋπολογισμών marketing (+35).

Το δεύτερο 3μηνο του 2024, το ενδιαφέρον για δημόσιες σχέσεις καταγράφει μικρή μόνο αύξηση (+9), αρκετά χαμηλότερα από την τάση αύξησης των συνολικών προϋπολογισμών marketing. Η πρόθεση επένδυσης στην έρευνα αγοράς παραμένει μεν ελαφρά θετική (+4), αποκλίνει όμως σημαντικά από τη γενική τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing, υποδηλώνοντας απομείωση του ενδιαφέροντος των στελεχών για τη συγκεκριμένη ενέργεια.

Θετικές οι εκτιμήσεις των agencies για τις εταιρείες τους
Το 2024 ξεκινά με τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών να εκφράζουν θετικές εκτιμήσεις για τις εταιρείες τους (+39), ενώ και οι προσδοκίες για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα είναι επίσης θετικές αν και σε χαμηλότερα επίπεδα (+24).

Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών, η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους παραμένει θετική (+37), με παράλληλη προοπτική αύξησης της απασχόλησης (+34) στον κλάδο. Σε σχέση με τις αμοιβές των διαφημιστικών, οι προσδοκίες είναι αυξητικές (+13), σε σχετικά υψηλά επίπεδα από την αρχή της μέτρησης.

Διαφημιζόμενοι & agencies: συμπίπτουν οι εκτιμήσεις τους;
Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς τη σημαντική αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms και τη μικρή αύξηση στις δημόσιες σχέσεις. Πέραν αυτού, οι διαφημιστές δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στα offline media, την προώθηση πωλήσεων και την έρευνα αγοράς.