Κομβικά σημεία οι τριμερείς συμβάσεις και το ποσοστό των επιβραβεύσεων

Φουντώνουν οι πληροφορίες για επικείμενη νομοθετική αναμόρφωση του πλαισίου της διαφημιστικής αγοράς, με την άρση συγκεκριμένων περιορισμών. Η περιβόητη «φιλελευθεροποίηση» την οποία είχε προαναγγείλει ήδη από τα τέλη του 2019 ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Στέλιος Πέτσας, φέρεται να οδεύει εντός του καλοκαιριού προς υλοποίηση.

Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάμεσα στα πρώτα μέτρα που αναμένεται να θεσμοθετηθούν είναι η κατάργηση των τριμερών συμβάσεων ανάμεσα σε Μέσα, media shops και διαφημιζόμενους, με στόχο να μειωθεί η γραφειοκρατία που συνοδεύει τα deals τοποθέτησης διαφημιστικών κονδυλίων.

Πηγές από την τηλεοπτική αγορά χαρακτηρίζουν σημαντική αυτή την αλλαγή, καθώς το υφιστάμενο καθεστώς που απαιτεί να συμβασιοποιείται κάθε συμφωνία για επιστροφή χρημάτων, κόστιζε σε χρόνο και resources. Προς θεσμοθέτηση φαίνεται να οδεύει και το ζήτημα του 4% στις επιβραβεύσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, παρότι στο πλαίσιο της διαβούλευσης διατυπώθηκαν διαφορετικές απόψεις ακόμα και μέσα στους κόλπους της ΕΙΤΗΣΕΕ, τελικά επικρατέστερο σενάριο φαίνεται πως είναι η επαναφορά του καθεστώτος των επιβραβεύσεων στο 9,9%, όπως ίσχυε επί σειρά ετών, πριν την αλλαγή του σε 4% το 2018.