Και μακάρι αυτό που ζούμε να λειτουργήσει δημιουργικά και να βοηθήσει κάποιους να κατέβουν από το καλάμι της υπεροψίας, αίσθηση που δημιουργούσε το εύκολο χρήμα. Ο κλάδος της Διαφήμισης έχει χτυπηθεί όπως και σχεδόν όλοι οι επιχειρηματικοί κλάδοι, αλύπητα. Και σήμερα «διορθώνει» έστω και βίαια. Κοινή διαπίστωση όλων των παρευρισκόμενων στην τελετή απονομής ήταν ότι η δημιουργικότητα και η καινοτομία αποτελούν σήμερα περισσότερο από ποτέ, ισχυρό ανάχωμα στην κρίση.

«Τα μικρότερα budget σε κάνουν περισσότερο δημιουργικό, σε αναγκάζουν να επιστρατεύσεις όλη σου την ενέργεια για να δημιουργήσεις κάτι που θα ξεχωρίσει, κάτι που θα ενθουσιάσει τον πελάτη και δεν θα σου πει όχι» μου έλεγε κορυφαίος δημιουργικός σε ένα από τα πολλά «πηγαδάκια» της βραδιάς. Ένα άλλο ενδιαφέρον συμπέρασμα που προέκυψε από τη φετινή διοργάνωση ήταν η αίσθηση ότι οι έλληνες διαφημιστές δεν το βάζουν κάτω. Με πίστη και αισιοδοξία, συνεχίζουν, προχωρούν, δημιουργούν. Με τα όποια προβλήματα, τους όποιους κινδύνους.

Ο χώρος της τελετής, το θέατρο Badminton, ήταν ιδανικό για την περίσταση και εδώ αξίζει ένα μπράβο στην οργανωτική επιτροπή για την επιλογή. Η διαδικασία κύλησε ομαλά, έστω με ορισμένα μικροπροβληματάκια που μάλλον θετικά λειτούργησαν, δίνοντας μια νότα ευθυμίας στο κοινό. Όσο για τους νικητές, νομίζω ότι ήταν αντιπροσωπευτικοί της εικόνας της αγοράς. Ευχάριστη έκπληξη η ανάδειξη του Γρηγόρη Σαράντη σε διαφημιζόμενο της χρονιάς. Περισσότερα για όλα όσα έγιναν στην τελετή απονομής, τους πίνακες με τους νικητές, τα έργα που διακρίθηκαν, καθώς και σχόλια των πρωταγωνιστών μπορείτε να διαβάσετε στις εσωτερικές σελίδες του περιοδικού σε ένα χορταστικό αφιέρωμα.

Η Διαφήμιση έχει την τιμητική της στο παρόν τεύχος με ενίσχυση… από το εξωτερικό. Διαβάστε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησαν στο Marketing Week οι δύο επικεφαλής δημιουργικού της W+K Amsterdam, Mark Bernath και Eric Quennoy, οι οποίοι δημιούργησαν την εκπληκτική καμπάνια «Write the Future» για τη Nike. Μιλούν για τον τρόπο δουλειάς τους, τις αξίες που πρέπει να έχει ένας δημιουργικός, το ρόλο των τηλεοπτικών σποτ και πολλά άλλα ενδιαφέροντα.

Τέλος, διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ για τα όσα άκρως ενδιαφέροντα ειπώθηκαν στο 4o CEO Summit που διοργάνωσε πριν μερικές ημέρες ο Τομέας Ηγεσίας της ΕΕΔΕ με θέμα τη «βιώσιμη ελπίδα». Δείτε τι είπαν κορυφαία ονόματα του ελληνικού επιχειρείν, αλλά και θεσμικοί εκπρόσωποι της επιχειρηματικότητας και της πολιτείας για τη σημερινή κατάσταση και τι πρότειναν για να βγούμε από την κρίση.