Λίγους μήνες μετά δε, το εκάστοτε κυβερνητικό έργο επιβραδύνεται εν αναμονή… των επόμενων εκλογών. Με αυτά και με αυτά περνούσαν οι εβδομάδες, οι μήνες, τα χρόνια, οι δεκαετίες και σοβαρή δουλειά δεν γίνονταν. Και αν κάποτε γίνονταν, έρχονταν η επόμενη κυβέρνηση και ακύρωνε τις αποφάσεις της προηγούμενης. Και η χώρα έκανε ένα βήμα εμπρός και δέκα βήματα πίσω.

Την ίδια στιγμή οι απεργίες και οι πάσης φύσεως κινητοποιήσεις είχαν δεκάδες αιτήματα… το εξής ένα: Περισσότερα χρήματα. Οι επαγγελματικές τάξεις διαρκώς έψαχναν τρόπους να αυξήσουν το εισόδημά τους, χωρίς όπως παράλληλα να κοιτούν τις δικές τους υποχρεώσεις: να εργάζονται και να προσφέρουν ποιοτικό έργο. Δεν θυμάμαι τα τελευταία χρόνια απεργία με άλλο αίτημα παρά μόνο περισσότερα χρήματα. Το κράτος έδινε αυτά τα χρήματα για να ικανοποιήσει τους ψηφοφόρους, τα οποία όμως δεν ήταν δικά του, αλλά δανεικά.

Κι έτσι φθάσαμε στη χρεοκοπία και στην πλήρη απαξίωση της χώρας. Το μόνο που μπορεί να ευχηθεί κανείς σήμερα είναι το σοκ της χρεοκοπίας να λειτουργήσει ως θετικό σοκ, που θα κινητοποιήσει τις υγιείς δυνάμεις του τόπου και θα αλλάξει τις νοοτροπίες των πάσης φύσεως «μπαχαλάκηδων», που επενδύουν διαρκώς στην κοινωνική αναταραχή για να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες της μη παραγωγικότητας.

Η λύση στο σημερινό αδιέξοδο είναι μία και μόνο μία: δουλειά. Σηκώνουμε τα μανίκια και δουλεύουμε. Δουλεύουμε για να παράγουμε πλούτο, ώστε από αυτόν μετά να διεκδικήσουμε την ευημερία. Διαφορετικά το να ζητάμε αυξήσεις από ένα κράτος που ούτως ή άλλως δεν έχει λεφτά, είναι γελοίο και επικίνδυνο.

Η Έλενα Μαθιού, λίγο καιρό μετά την αποχώρησή της από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκινάει μια νέα επιχειρηματική προσπάθεια, μέσω της εταιρείας υπηρεσιών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας Wizzard. Μιλήσαμε μαζί της, σε μια ευρεία συνέντευξη στην οποία μιλάει για τη νέα της προσπάθεια, αλλά και τη σημερινή κατάσταση της αγοράς.

Στο ίδιο τεύχος φιλοξενούμε συνέντευξη του Michael Kanazawa, Managing Director της Bedrock Consultants, βασικού ομιλητή του επικείμενου CEO Summit του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ, που θα διεξαχθεί στις 22 Νοεμβρίου. Στη συνέντευξη, εξηγεί πώς η έμφαση στις εξαγωγές, η πελατοκεντρική προσέγγιση και η ανάληψη ηγετικού ρόλου από τα ελληνικά στελέχη, μπορούν να βοηθήσουν το ελληνικό επιχειρείν και την ελληνική οικονομία.

Τέλος, διαβάστε ένα αφιέρωμα για το Ραδιόφωνο, ένα Μέσο που χτυπήθηκε σκληρά από την κρίση, αλλά δηλώνει «παρόν» στο μετά κρίση σκηνικό.