Σε συνδυασμό με την άνοδο 11% της διαφημιστικής δαπάνης και τις προβλέψεις της Magna Global

Από την αρχή του τρέχοντος μήνα, η ειδησεογραφία του DailyFax έχει καταγράψει πλήθος εξελίξεων για όλες τις πλευρές της αγοράς επικοινωνίας, με πιο ενδιαφέρουσα ίσως πτυχή, την εντονότερη δραστηριοποίηση των διαφημιζόμενων με specs και οργανωμένη διερεύνηση, και στο κομμάτι των υπηρεσιών ψηφιακής επικοινωνίας και marketing.

Νέες συνεργασίες
Στις πιο σημαντικές εξελίξεις για το πρώτο 15νθημερο του Ιουλίου, έχουμε να υπενθυμίσουμε σε επίπεδο new business, την είσοδο της McCann στο roster της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη μετά από κλειστό spec, την έναρξη συνεργασίας για ολοκληρωμένο πρόγραμμα επικοινωνίας της Condatel με την Gravity The Newtons, τη συνεργασία της νεοσύστατης Phocus με την Specifar για το λανσάρισμα του OralFlux, την ανάληψη του προγράμματος PR αλλά και digital, της εταιρείας Cargo Services από τις jnl+ και Avakon+ αντίστοιχα, την επικράτηση της Asset Ogilvy στο PR spec της Microsoft, την ανάθεση σε The Newtons Laboratory και UM από την Media Strom, την έναρξη συνεργασίας την NextCom με τα ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ, την ανάληψη του διαφημιστικού λογαριασμού της Protergia, θυγατρικής του ομίλου Μυτιληναίος, από την DDB.

Επίσης, είδαμε την Avakon+ να ξεκινά συνεργασία για υπηρεσίες ψηφιακής επικοινωνίας με το brand STR8 της Γρ. Σαράντης και την ανάθεση των υπηρεσιών digital performance της Intersport στην Forestview. Ενδιαφέρον έχει επίσης και η διαφημιστική «επιστροφή» διαφημιζόμενων που είχαν «σιγήσει» στα προηγούμενα χρόνια της έντονης ύφεσης, όπως της Neoset, που λάνσαρε σε συνεργασία με την Beyond Communications την πρώτη της corporate καμπάνια, μετά από 2 χρόνια απουσίας. Παράλληλα, δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητο από την ανασκόπηση του Ιουλίου και το λανσάρισμα νέων διαφημιστικών σχημάτων στην αγορά, όπως η έλευση στην Ελλάδα του διεθνούς agency The Ad Store μέσω της Ira Media, ή η δημιουργία της Phocus από τον Α. Μπόνη, με έμφαση στον ιατροφαρμακευτικό κλάδο.

Εν εξελίξει
Επίσης μέσα στον Ιούλιο, είτε ξεκίνησαν και βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, είτε πλησιάζουν στην ολοκλήρωσή τους και αρκετά specs, για ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών. Μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε το media spec της Κωτσόβολος, με τους συμμετέχοντες να αναμένουν την τελική απόφαση, ενώ στα σκαριά βρίσκεται διαδικασία διερεύνησης της αγοράς των PR από την αεροπορική Ryanair, η οποία φαίνεται ότι θα απασχολήσει έντονα τον κλάδο εν μέσω καλοκαιριού. Σε spec βρίσκεται και η αλυσίδα Intersport, μέλος του ομίλου Fourlis, με τουλάχιστον πέντε «δυνατές» διαφημιστικές να διεκδικούν τον λογαριασμό της, ενώ πληροφορίες θέλουν μεγάλους διαφημιζόμενους, όπως Τράπεζα Πειραιώς και πρατήρια ΕΚΟ, να βρίσκονται είτε σε προχωρημένο είτε σε πολύ αρχικό στάδιο διερεύνησης της αγοράς ψηφιακής επικοινωνίας, με στόχο την προετοιμασία τους για τη νέα σεζόν του Σεπτεμβρίου.

Στον αστερισμό του «Programmatic»
Τέλος, φαίνεται πως η αγορά έχει αρχίσει να οργανώνεται σε επίπεδο υπηρεσιών Programmatic και να προετοιμάζει το έδαφος για τη νέα σεζόν. Στις αρχές Ιουλίου, η 24Media ήταν ο πρώτος ελληνικός όμιλος publishing που ανακοίνωσε την είσοδό του στο Programmatic Trading, μέσω της πλατφόρμας AdTech Marketplace της AOL. Λίγο αργότερα, ακολούθησε η ανακοίνωση της δημιουργίας του Premium Publisher’s Network από τις 24Media, DPG Digital Media, Olive Media και Adweb για τη δημιουργία του μεγαλύτερου programmatic offering στην ελληνική αγορά. Νωρίτερα τον Ιούνιο, η ThinkDigital και οι εταιρείες Mediafax και Ringier, είχαν ανακοινώσει τη συνεργασία τους με την TailWind για τη δημιουργία του Programmatic Marketplace «Agora», το οποίο θα αφορά στις αγορές της Ευρώπης, Μ. Ανατολής και Αφρικής, με σημείο εκκίνησης την αγορά της Ρουμανίας.

Θετικά μηνύματα
Κλείνοντας τη σύντομη αυτή ανασκόπηση του Ιουλίου, αξίζει να αναφερθούμε στα στοιχεία διαφημιστικής δαπάνης Α’ εξαμήνου 2014, που κατέγραψαν άνοδο κατά 11% (σε τεκμαρτό επίπεδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services). Στο ίδιο μήκος κύματος, η Magna Global, ο βραχίονας business intelligence της Mediabrands, έκανε λόγο για επιστροφή της ελληνικής διαφημιστικής αγοράς σε θετικούς ρυθμούς, με πρόβλεψη ανάπτυξης 5,8% για το 2014.