Έντονος προβληματισμός για το ανεπαρκές εργατικό δυναμικό

Οριακή άνοδο εμφανίζει η επιχειρηματική εμπιστοσύνη στη βιομηχανία της διαφήμισης και του marketing στην Ευρώπη, σύμφωνα με το τελευταίο European Advertising Business Climate Index, που δημοσίευσε η European Association of Communications Agencies (EACA).

Η έκθεση, αξιοποιώντας δείγμα περίπου 1.500 εταιρειών διαφήμισης και marketing από ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, καταδεικνύει ότι η επιχειρηματική εμπιστοσύνη αυξήθηκε από το +2,7 στο +3,4 το τελευταίο τρίμηνο. Η άνοδος αποδίδεται στις θετικές προσδοκίες για τη ζήτηση τους επόμενους 3 μήνες, μετά από συνεχή μείωση τα 3 προηγούμενα τρίμηνα.

Οι προσδοκίες σχετικά με τις τιμές επίσης ενισχύονται ανεπαίσθητα, σε αντίθεση με την ανάπτυξη της απασχόλησης η οποία βρίσκεται σε πτωτική τροχιά από το Q2/2018, συρρικνούμενη από το +6,2 στο -7,4 τον τελευταίο χρόνο. Παράλληλα, το ανεπαρκές εργατικό δυναμικό αντιπροσωπεύει το 12,2% των παραγόντων που εμποδίζουν την ανάπτυξη, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης το Q2/2019 βρισκόταν στο 7,1%.

Στις χώρες με τη μεγαλύτερη άνοδο στα επίπεδα εμπιστοσύνης συμπεριλαμβάνονται η Τσεχία (από το +20,1 στο +36,7, στην κορυφή της λίστας) και η Ιταλία (από το -0,6 στο +18,1). Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν η Κύπρος, (από το -21,9 στο -69,8), η οποία είναι ουραγός της κατάταξης και η Κροατία (από το +20,4 στο +8,5).