Σύμφωνα με το Climate Index της EACA Η επιχειρηματική εμπιστοσύνη στην ευρωπαϊκή διαφημιστική αγορά ενισχύθηκε ελαφρά, σύμφωνα με το τελευταίο European Advertising Business Climate Index, της EACA.
Η μελέτη, η οποία βασίζεται σε δείγμα περίπου 1.500 εταιρειών επικοινωνίας από όλη την Ευρώπη, δείχνει ότι η επιχειρηματική εμπιστοσύνη ανέβηκε από +3,5 σε +6 το τελευταίο τετράμηνο. Τα αποτελέσματα δείχνουν ιδιαίτερη ικανοποίηση αναφορικά με τις επιχειρηματικές εξελίξεις (από -2,4 το Q3/2018 σε +3,9 το Q4/2018) και με το επίπεδο ζήτησης για διαφημιστικές υπηρεσίες (από -2,9 σε +2,1) τους τελευταίους τρεις μήνες.
Οι προσδοκίες για τις τιμές στις αρχές του 2019 είναι αυξανόμενα θετικές, από +7,7 σε +9,1. Παρόλο που οι μισές από τις χώρες που μελετήθηκαν αναφέρουν μείωση στον δείκτη επιχειρηματικής εμπιστοσύνης, οι μειώσεις αυτές δεν είναι σημαντικές. Τον χαμηλότερο δείκτη εμφανίζει η Ελλάδα (-26,8), που ωστόσο έχει ανέβει σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση (-36,7 στο Q3/2018).
«Τα αποτελέσματα του Ad Index δείχνουν ότι η ευρωπαϊκή διαφημιστική βιομηχανία εμφανίζει ισχυρή εμπιστοσύνη. Ανεξάρτητα από το Brexit, έχουμε θετική εικόνα για το 2019 και προσδοκούμε στην αξιοποίηση νέων ευκαιριών», σχολίασε η Tamara Daltroff, Director General της EACA. Σύμφωνα με τη μελέτη, μια περιοχή μελλοντικού προβληματισμού θα μπορούσε να είναι το επίπεδο εργασιακής απασχόλησης στην αγορά της διαφήμισης. Τα τελευταία ευρήματα δείχνουν πτωτική τάση εξέλιξης και προσδοκιών (κατά 7,1 και 2,8 μονάδες αντίστοιχα).