Το Engaging Youth 2014 διερεύνησε το προφίλ των νέων, youth & young adults, 16-35 ετών και τη σχέση τους με επιχειρήσεις και μάρκες. Η θεματολογία του εστίασε σε δύο βασικές παραμέτρους που ορίζουν τη συμπεριφορά των νέων σήμερα, αφενός την εξοικείωσή τους με τα νέα μέσα και αφετέρου την οικονομική κρίση που δημιουργεί την ανάγκη για νέες επαγγελματικές διεξόδους και ταυτόχρονα ενισχύει την κοινωνική ευαισθητοποίηση.

«Φρέσκιες ιδέες και έμπνευση» από τους διεθνείς ομιλητές
Η βιωματική παρουσίαση του ειδικού στον χώρο των τάσεων Nick Sohnemann, Ιδρυτή και Managing Director της Futurecandy κέρδισε τις εντυπώσεις, μεταφέροντας το κοινό στο μέλλον του youth marketing και στα νέα δεδομένα και τις νέες ευκαιρίες που δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες για τα youth brands. Εξίσου εντυπωσιακή και η παρουσίαση του Chewy, Social and Digital Director της Thinkhouse UK, the youth communications agency, ο οποίος έδειξε στο κοινό καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για τη δημιουργία σχέσεων με ουσία με τα νεανικά κοινά.

Ο Joshua Partridge, Διευθυντής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής του Shazam, εξήγησε τον τρόπο που τα smartphones διαμορφώνουν συνήθειες και παρουσίασε παραδείγματα σύνδεσης των brands με τους νέους, μέσω της πλατφόρμας του Shazam. Ιδιαίτερα «ανθρώπινη» ήταν η διαδραστική παρουσίαση του James Eder, Ιδρυτή & Head of New Business της The Beans Group, ενός νέου επιχειρηματία με πολλές διακρίσεις στο ενεργητικό του, ο οποίος παρότρυνε το κοινό να καινοτομεί, να αναλάβει δράση και να μην αφήνει τις ενστικτώδεις ανθρώπινες αντιδράσεις να μπαίνουν εμπόδιο στην εξέλιξή του.

«Δικτυωθείτε με κάθε τρόπο και γνωρίστε τον διπλανό σας γιατί παντού “καραδοκούν” ευκαιρίες» πρότεινε στο κοινό και ο ίδιος το εφάρμοσε με κάθε τρόπο. Ο King ADZ, Συγγραφέας, Σκηνοθέτης και Youth Content Specialist, έδειξε στο κοινό τις 20 πιο «εμπνευστικές» παραμέτρους για την κατανόηση και σύνδεση με το νεανικό κοινό, όπως οι υποκουλτούρες, η μουσική, η μόδα και το φαγητό.

Η ελληνική αγορά αναζητά λύσεις
Πολύ ενδιαφέρουσες ήταν και οι ελληνικές παρουσιάσεις που εστίασαν στη σχέση των νέων με τα ΜΜΕ αλλά και στη νέα γενιά «δημιουργών» που διαμορφώνεται στη χώρα μας. Η Βαλέρια Τσάμη, Γενική Διευθύντρια και η Άννα Καραδημητρίου, Γενική Διευθύντρια Καταναλωτικών Ερευνών της Focus Bari έδωσαν μία εικόνα των σύγχρονων τάσεων στη σχέση των παιδιών, εφήβων και νέων με τα ΜΜΕ και τη στάση των γονιών τους απέναντι σε αυτή.

Όπως προέκυψε από την παρουσίαση η χρήση του κινητού τηλεφώνου ενισχύεται σημαντικά στις νεότερες ηλικίες, οι οποίες αποτελούν και το κύριο κοινό σύνδεσης με τα social media μέσω κινητού τηλεφώνου. Ο Γιάννης Σωτηράκος, CEO, Ευ Ζην & Ιδρυτής της ΜΚΟ A2K, μίλησε για την Generation Alpha, τη νέα γενιά δημιουργών και όχι πλέον καταναλωτών, και προκάλεσε τις μάρκες να δουν τους νέους ως «συνδημιουργούς», προσφέροντάς τους πλατφόρμες υποστήριξης των δράσεών τους, μεταφράζοντας τα «στελέχη marketing» σε «στελέχη backing».

Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με πάνελ συζήτησης που διερεύνησε τον τρόπο που γνωστά youth brands προσεγγίζουν το θέμα του «Engaging Youth», βάσει των δύο παραμέτρων που όρισαν τη θεματολογία του συνεδρίου. Στο πάνελ συμμετείχαν οι Ιάκωβος Πουτάκογλου, Group Brand Manager Seasonals της εταιρείας Γρηγόρης Σαράντης, Υπεύθυνος για τις μάρκες Carroten, Coppertone, Vapona, Teza, Pyrox, Πάνος Μήλιας, Digital Media Manager της Nestle, Κωνσταντίνος Μουμούρης, Youth Segment Senior Manager της Vodafone Greece, Γιάννης Σωτηράκος, CEO, Ευ Ζην & Ιδρυτής, A2K και Θανάσης Σοφιανός, Co-founder & CEO, We Create Harmony, ενός νέου ελληνικού eshop το οποίο προωθεί νέους σχεδιαστές σε διεθνές επίπεδο και ενισχύει πρωτοβουλίες που αφορούν στην καταπολέμηση της ανεργίας.
Συντονιστής ήταν ο Νίκος Καλασκάνης, Executive Director, Firefly-Millward Brown.

Γενικό συμπέρασμα του πάνελ αλλά και συνολικά του συνεδρίου ότι οι νέοι είναι το «δυσκολότερο κοινό». Γι’ αυτό τα brands πρέπει να είναι συνέχεια κοντά τους, να ακούν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους, να τους προσφέρουν εκπλήξεις, φρέσκο περιεχόμενο και να μπαίνουν διακριτικά στον διάλογό τους με έξυπνο και δημιουργικό τρόπο. Υποστηρικτές του συνεδρίου ήταν οι εταιρείες ΔΕΠΑ, Ευ Ζην, Millward Brown, Soho Square και Zootle.