Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καταγράφεται η επικαιρότητα για το retail των εταιρειών ενέργειας, καθώς εν μέσω της πανδημίας ξεδίπλωσαν ένα ευρύ φάσμα ενεργειών, επιστρατεύοντας ευρηματικότητα και καινοτομία.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καταγράφεται η επικαιρότητα για το retail των εταιρειών ενέργειας, καθώς εν μέσω της πανδημίας ξεδίπλωσαν ένα ευρύ φάσμα ενεργειών, επιστρατεύοντας ευρηματικότητα και καινοτομία.

Με τον ανταγωνισμό στον κλάδο να παραμένει υψηλός, οι retailers ενέργειας απευθύνονται στους καταναλωτές με νέες υπηρεσίες και έντονη, δημιουργική επικοινωνία. Παράλληλα, ο κλάδος πρωτοστάτησε στην υποστήριξη της κοινωνίας και του εθνικού συστήματος υγείας στη μάχη έναντι του Covid-19, τόσο με εκπτωτικά προγράμματα, όσο και με ευρύτερες δράσεις ΕΚΕ.

ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ… ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ!
«Πολλοί θα πουν πολλά, η λογική λέει nrg», λέει η νέα καμπάνια της nrg, «καθαρά και έξυπνα» αναφέρει στην επικοινωνία της η Volton, ενώ η Protergia παρουσιάζει το «μέλλον της ενέργειας». Η απελευθέρωση της ελληνικής αγοράς ενέργειας και η είσοδος νέων παικτών πέραν της ΔΕΗ στην παροχή ενεργειακών καταναλωτικών προϊόντων είναι μια σχετικά πρόσφατη εξέλιξη, με τις εταιρείες του κλάδου να έχουν μία διπλή πρόκληση: Να γνωστοποιήσουν την ύπαρξη αυτής της εναλλακτικής αγοράς και των προϊόντων που διαθέτει, αλλά και να «πείσουν» τους καταναλωτές για τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν.

«Οι καταναλωτές παρουσιάζουν χαμηλό βαθμό εμπλοκής με τον κλάδο της ενέργειας, αφού η ενέργεια είναι ένα προϊόν που δεν το σκέφτεσαι πάρα μόνο όταν σου λείψει… Όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο εντείνουν την προσπάθειά τους να περάσουν στον καταναλωτή το μήνυμα τους και να τονίσουν τα σημεία διαφοροποίησης τους», μας λέει ο Πάνος Αλεξόπουλος, Chief Marketing Officer & Customer Experience Director της Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας.

Οι εταιρείες του κλάδου αξιοποιούν όλο το φάσμα των διαθέσιμων εργαλείων στην προσπάθειά τους, και έτσι βλέπουμε καμπάνιες που πατάνε τόσο στη λογική, όσο και στο συναίσθημα. Ο κλάδος έχει να παρουσιάσει μεγάλες εταιρικές καμπάνιες αλλά και τακτική επικοινωνία, επιχειρώντας τόσο να χτίσει εικόνα, όσο και να δώσει, δημιουργικά πάντα, χρήσιμες πληροφορίες: «Φαντάσου περισσότερα» ήταν το μήνυμα της Watt+Volt εν μέσω πανδημίας, ενώ η ZeniΘ παρουσιάζει την «κορυφαία ενέργεια» με πρωταγωνιστή τον Παναγιώτη Γιαννάκη.

Για το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας η επικοινωνία στηρίχθηκε στις οικογενειακές στιγμές εν μέσω lockdown, όπως επίσης και για την Elpedison που κινήθηκε με το μήνυμα «δίπλα σας με όλη μας την ενέργεια». Για την εταιρεία Ήρων το μήνυμα «Η δύναμη της ενέργειας στα χέρια σου», υπογράφει την επικοινωνία.

«Όσο οι καταναλωτές δέχονται περισσότερα μηνύματα, τόσο πιο σημαντικό γίνεται για τους παρόχους ενέργειας να αναγνωρίσουν εκείνα τα touchpoints στην επικοινωνία που οι καταναλωτές γίνονται πιο δεκτικοί στο να ακούσουν» εξηγεί ο Πάνος Αλεξόπουλος. Κατά συνέπεια, οι στρατηγικές επικοινωνίας που διαμορφώνονται είναι πολυκαναλικές και διαφοροποιούνται ανάλογα και με το κοινό στόχο, με αποτέλεσμα να υπάρχει έντονη επικοινωνιακή δραστηριότητα. «Και βέβαια όσο πιο νέα είναι μια μάρκα σε μια αγορά τόσο μεγαλύτερη είναι και η ανάγκη επένδυσης για να καθιερωθεί», μας λέει.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, η διαφημιστική δαπάνη των παρόχων ενέργειας στην τηλεόραση το διάστημα Ιανουάριος-Μάϊος 2020 κυμάνθηκε στα 3 εκατομμύρια ευρώ, με το digital να πλησιάζει για το ίδιο διάστημα, το 1 εκατ. ευρώ. Τα νούμερα είναι ενδεικτικά, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και τις φθηνότερες τιμές που εμφάνισε η τηλεόραση κατά τη διάρκεια του lockdown.

ΜΕ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
«Εν μέσω μιας πρωτόγνωρης κατάστασης για όλους, έπρεπε ως κλάδος να επιδείξουμε γρήγορα ανακλαστικά και να προσαρμοστούμε άμεσα και αποτελεσματικά στα νέα δεδομένα. Αυτό μεταφράστηκε σε ανάγκη άμεσης ενημέρωσης και του κοινού και των πελατών για τις νέες πρακτικές και τις λύσεις που προσφέραμε», μας λέει ο Μάνος Εξαρχουλάκος, Διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας της εταιρείας ZeniΘ, μιλώντας για τις αιτίες που οδήγησαν τον κλάδο της ενέργειας σε ιδιαίτερα έντονη επικοινωνιακή δραστηριότητα το τελευταίο διάστημα, της πανδημίας και του lockdown.

«Όλες οι εταιρείες και εμείς ως ZeniΘ έπρεπε να ενημερώσουμε τους πελάτες μας για τους εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησής τους, μέσα από τις ψηφιακές μας πλατφόρμες. Ήταν επίσης σημαντικό να δείξουμε σε όλους τους πελάτες μας ότι ανταποδίδουμε την εμπιστοσύνη τους και τους στηρίζουμε έμπρακτα σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο».

Αυτό μεταφράστηκε σχεδόν από το σύνολο των εταιρειών του κλάδου σε μια σειρά από παροχές και προσφορές, όπως το δωρεάν μηνιαίο πάγιο κυρίως για τον Απρίλιο, οι επιπλέον εκπτώσεις πάνω σε συγκεκριμένα προϊόντα και με έμφαση τη στήριξη του ελληνικού νοικοκυριού, ενώ παράλληλα αποτέλεσε όχημα ώστε οι εταιρείες να διαδώσουν τις εξελιγμένες ψηφιακές υπηρεσίες τους, συνδέοντας συγκεκριμένες εκπτώσεις και παροχές με την ενεργοποίησή τους.

«Με την αφορμή της πανδημίας έγιναν περισσότερα και πιο γρήγορα βήματα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιρειών στην Ελλάδα. Έτσι δημιουργήθηκαν περισσότερα σημεία ψηφιακής εξυπηρέτησης ενώ αποδείχτηκε πως η εξ’ αποστάσεως εργασία δεν επηρέασε την εξυπηρέτηση του πελάτη. Στη ZeniΘ είχαμε ήδη αναπτύξει “έξυπνες” ψηφιακές πλατφόρμες, τις οποίες εμπλουτίσαμε», μας λέει σχετικά ο Μάνος Εξαρχουλάκος.

ΝΕΑ «ΤΑΣΗ» ΣΤΟ CUSTOMER SERVICE
Ο ενεργειακός κλάδος, όπως και κάθε κλάδος, ήρθε αντιμέτωπος με πρωτόγνωρες καταστάσεις την προηγούμενη περίοδο. Η ασφάλεια και υγεία των εργαζόμενων, αλλά και η βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών στο πλαίσιο της νέας συνθήκης που διαμορφώθηκε, ήρθαν στο προσκήνιο. Οι εταιρείες στο σύνολό τους εφάρμοσαν την εξ αποστάσεως λειτουργία και τηλε-εργασία, ενώ έμφαση δόθηκε στις ψηφιακές υπηρεσίες εξυπηρέτησης.

«Η καθημερινότητα των πελατών μας άλλαξε ξαφνικά. Το ίδιο συνέβη και στο πως αγοράζουν, πως εξυπηρετούνται, πως ενημερώνονται. Η διείσδυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών αυξήθηκε σημαντικά σε αυτή την περίοδο και αυτό είναι μια αλλαγή που θα παραμείνει. Οι πελάτες μας θέλουν επιλογές digital, σε χώρο και χρόνο που οι ίδιοι επιλέγουν, με μηδενική φυσική επαφή», μας λέει ο Πάνος Αλεξόπουλος. Για την εταιρεία που εκπροσωπεί, ο στόχος ήταν η αναθεώρηση όλων των σημείων του customer journey και η παροχή εναλλακτικών με ανέπαφες διαδικασίες και εξ αποστάσεως κανάλια εξυπηρέτησης για όλους.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η τάση για digital εμπειρίες εξυπηρέτησης θα συνεχίσει και οι έρευνες δείχνουν ότι πελάτες που άλλαξαν σε digital τρόπους εξυπηρέτησης πιθανότατα θα συνεχίσουν και μετά την κρίση της πανδημίας. «Οι εταιρείες που θα βοηθήσουν τους πελάτες σε αυτή τη μετάβαση θα είναι και αυτές που θα αποκτήσουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

ΚΑΙ Η ΔΕΗ ΣΤΗ «ΜΑΧΗ» ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Ως βασικός παίκτης της αγοράς ενέργειας στην Ελλάδα, η ΔΕΗ δεν απουσιάζει από τον ανταγωνισμό. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η αρχή του 2020 σηματοδοτήθηκε από την ανακοίνωση σειράς διαγωνισμών εκ μέρους της ΔΕΗ, με σκοπό την αναζήτηση συνεργατών σε επικοινωνιακό και μη επίπεδο. Το μεγαλύτερο πάντως από τα εν λόγω έργα είναι αυτό για τις επικοινωνιακές και διαφημιστικές υπηρεσίες της ΔΕΗ, προϋπολογισμού 8,5 εκατ. ευρώ.

Ο ανάδοχος μεταξύ άλλων, θα κληθεί να σχεδιάσει στρατηγικό πλάνο επικοινωνίας ανά έτος και δημιουργικό υλικό για κάθε καμπάνια, να υποστηρίξει τους υπάρχοντες λογαριασμούς social media της εταιρείας, να πραγματοποιεί εργασίες οπτικής ταυτότητας του ομίλου, να συμβάλλει σε ενέργειες δημοσίων σχέσεων. Σε εξέλιξη βρίσκονται επίσης διαγωνισμός για υπηρεσίες έρευνας αγοράς προϋπολογισμού 160.000 ευρώ και spec για τον ανασχεδιασμό του δικτύου καταστημάτων (retail concept), με budget 390.000 ευρώ.

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Η Frank & Fame υπογράφει τη νέα καμπάνια της nrg. Με μήνυμα «Πολλοί θα πουν πολλά, η λογική λέει nrg», η καμπάνια εκτυλίσσεται στους χώρους μιας πολυκατοικίας της οποίας ένας ένοικος έχει επιλέξει να αλλάξει πάροχο ενέργειας και να έρθει στην nrg. Η απόφαση αυτή αντιμετωπίζεται με δυσπιστία εκ μέρους των υπόλοιπων ενοίκων, οι οποίοι επιστρατεύουν κάθε λογής επιχείρημα για να υποστηρίξουν τη στάση τους να παραμείνουν αμετακίνητοι. Τα επιχειρήματά τους, όμως, εκτός από διασκεδαστικά είναι και απολύτως παράλογα. Ο πρωταγωνιστής, λοιπόν, δεν μπαίνει στον κόπο να υπερασπιστεί την επιλογή του, καθώς σιωπηλό σύμμαχό του σε αυτό έχει τη λογική. Την παραγωγή υπογράφει η Stefi & Lynx, σε σκηνοθεσία Αργύρη Παπαδημητρόπουλου.

Την έναρξη της συνεργασίας τους σηματοδότησε η νέα καμπάνια της Tribe για την Volton. Με slogan «Καθαρά και Έξυπνα», η Volton μέσα από τη νέα της καμπάνια μιλά με μία διαφορετική γλώσσα επικοινωνίας στην αγορά της ενέργειας, που χαρακτηρίζεται από απλότητα, σαφήνεια και έξυπνη στάση χτίζοντας μια σχέση με τους πελάτες της που βασίζεται σε ουσιαστικές λύσεις και προτάσεις και εξελίσσεται ανάλογα με τις ανάγκες της ζωής τους. Η καμπάνια εξελίσσεται σπονδυλωτά με ήρωα έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα που θέλει να λέει με λίγα λόγια όσα οι άλλοι λένε με πολλά, παρακολουθεί την επικαιρότητα και τις ανάγκες που δημιουργούνται και παρεμβαίνει με τον δικό του τρόπο δίνοντας απαντήσεις.

Η εταιρεία ενέργειας Watt+Volt προχώρησε σε μία διαφορετική επικοινωνιακή ενέργεια εν μέσω πανδημίας, στηρίζοντας επικοινωνιακά τους πωλητές του περιοδικού «Σχεδία». Πιο συγκεκριμένα, δημιούργησε τηλεοπτική καμπάνια ευαισθητοποίησης του κοινού για τις δύσκολες ώρες που βίωνε η συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων, άστεγοι και κοινωνικά αποκλεισμένοι, ώστε να μην στερηθούν αυτό το ελάχιστο αλλά ζωτικής σημασίας έσοδο, ειδικά στη δύσκολη συγκυρία. Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε μαζικές αγορές «Συνδρομών Αλληλεγγύης» του περιοδικού.

Η JNLeoussis+ δημιούργησε για λογαριασμό της Elpedison διαδραστική online καμπάνια με κεντρικό μήνυμα «#MenoumeSpiti, αλλά δεν μένουμε χωρίς ενέργεια!». Στοχεύοντας στην ενίσχυση της θετικής διάθεσης, υλοποιήθηκαν δύο ταυτόχρονοι διαγωνισμοί (wall-contests) που δημοσιεύθηκαν στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης της Elpedison (Facebook & Instagram). Η καμπάνια πρότεινε στο κοινό να μοιραστεί ιδέες και δημιουργικούς τρόπους για το πώς μένοντας κάποιος σπίτι μπορεί να περάσει ευχάριστα και δημιουργικά τον χρόνο του, διατηρώντας σε υψηλά επίπεδα την ενέργειά του. Οι συμμετέχοντες έπαιρναν αυτόματα μέρος σε εβδομαδιαίες κληρώσεις, με δώρα ενέργειας από την Elpedison.

IN THE NEWS
Τη συνεργασία τους με την Protergia επέκτειναν τα καταστήματα Cosmote και Γερμανός, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις ενέργειας ρεύματος και φυσικού αερίου για επιχειρήσεις και οικιακούς πελάτες. Τα καταστήματα δίνουν και τη δυνατότητα εξόφλησης των σχετικών λογαριασμών.

Σε νέα συνεργασία προχώρησε το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας με την ΑΒ Βασιλόπουλος, σηματοδοτώντας την 1η σύμπραξη ενός ενεργειακού παρόχου με μία αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Η συνεργασία αφορά σε προγράμματα πιστότητας και επιβράβευσης πελατών.

Η εταιρεία ZeniΘ προχώρησε στον εξοπλισμό των καταστημάτων της με τη λύση λιανικής LS Retail Central, βασισμένη στην τελευταία έκδοση Microsoft D365 Business Central. Η νέα λύση ανταποκρίνεται στις εξατομικευμένες ανάγκες του καταναλωτή, ενώ η ολοκλήρωση με τα συστήματα CRM, Billing & eshop στοχεύει στην απρόσκοπτη εμπειρία του πελάτη, ανεξαρτήτως του καναλιού επικοινωνίας. Για την υλοποίηση του έργου, η ΖeniΘ επέλεξε ως συνεργάτη της τη Real Consulting.

Την ιδιότητα του Μέλους στην Αγορά Παραγώγων της Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας ΑΕ (ΕΧΕ), απέκτησε η Volterra, τη Δευτέρα 11 Μαΐου, ισχυροποιώντας τη δραστηριότητα της στη χονδρεμπορική αγορά. Η Volterra, με τη συμμετοχή της στη εν λόγω Αγορά, στοχεύει για το σύνολο του πελατολογίου της, στην εξάλειψη κάθε κινδύνου έναντι ακραίων μεταβολών της χονδρεμπορικής τιμής ηλεκτρικής ενέργειας.

ΑΠΟ ΤΟ TOUCH, ΣΤΟ TRUST POINT
Η εμπειρία πελάτη ήταν και θα παραμείνει ψηλά στην επιχειρησιακή ατζέντα. Ο μόνος τρόπος για να κρατάς τους πελάτες πιστούς και ικανοποιημένους είναι μέσα από μια προσωπική σχέση εμπιστοσύνης. Nα κάνεις δηλαδή τη μετάβαση με τον πελάτη από touchpoint σε trustpoint. Ένας πάροχος ενέργειας για να είναι επιτυχημένος πρέπει να προσφέρει προσωποποιημένες εμπειρίες με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.

Παράλληλα, η απαραίτητη δημιουργία αξίας δεν προκύπτει από τιμολογιακές στρατηγικές. Αυτό που συντελείται για τις εταιρείες ενέργειας είναι μια σημαντική μετάβαση από commodity providers σε παρόχους καινοτόμων οικοσυστημάτων προϊόντων και υπηρεσιών ενέργειας. Αυτοί που θα επικρατήσουν είναι όσοι χτίσουν τις συνεργασίες εκείνες που θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν αυτά τα καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες και θα αποτελέσουν στο μέλλον τους συμβούλους των πελατών τους.
Πάνος Αλεξόπουλος, Chief Marketing Officer & Customer Experience Director της Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας

CSR NEWS
H ΖeniΘ προσέφερε δωρεάν το µηνιαίο πάγιο ρεύματος και 5% επιπλέον έκπτωση στην τιµή του φυσικού αερίου για τον Απρίλιο. Ταυτόχρονα στήριξε τα νοσοκοµεία ΑΧΕΠΑ και Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης µε δωρεά των δαπανών ατοµικού προστατευτικού εξοπλισµού, για ένα µήνα. Επίσης, διέθεσε στους πελάτες της τις «έξυπνες» πλατφόρµες της για την εύκολη και άµεση εξυπηρέτησή τους εξ αποστάσεως.

Με σκοπό να στηρίξει τους καταναλωτές της εν μέσω πανδημίας, η Volterra προχώρησε σε εφάπαξ έκπτωση 10 ευρώ σε οικιακούς πελάτες ηλεκτρικού ρεύματος με την ενεργοποίηση της υπηρεσίας Volterra MOY και E-Bill, σε επιστροφή του 100% του ποσού της εγγύησης οικιακών πελατών ρεύματος και φυσικού αερίου με την ενεργοποίηση πάγιας εντολής εξόφλησης μέσω τραπέζης, κ.α. Επιπρόσθετα, ο μέτοχος της εταιρείας -κατασκευαστικός όμιλος AVAX Α.Ε.- προχώρησε σε δωρεά 10 αναπνευστήρων ενηλίκων, για την κάλυψη αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Η Engie Hellas και ο όμιλος Ήρων ένωσαν τις δυνάμεις τους και προχώρησαν σε δωρεά μέσων ατομικής προστασίας και ειδών ανάγκης στην ΑΜΚΕ Εξέλιξη Ζωής. Με αυτή τη δωρεά, η Engie θέλησε να ενισχύσει την προσπάθεια της Εξέλιξης Ζωής να υποστηρίξει και να ενδυναμώσει τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Παράλληλα, η συμμετοχή της ομάδας του Ήρωνα με τη δωρεά ηλεκτρονικών υπολογιστών για την εξ αποστάσεως διδασκαλία των παιδιών, πλαισίωσε την πρωτοβουλία αλληλεγγύης και να συνεισφέρει στην απρόσκοπτη λειτουργία της ΑΜΚΕ Εξέλιξη Ζωής και στην ευημερία των παιδιών.

Ο Όμιλος Motor Oil (μέλος του οποίου είναι η nrg), προχώρησε σε δωρεά 50 αναπνευστήρων υψηλής τεχνολογίας προς το Υπουργείο Υγείας. Η εταιρεία έθεσε παράλληλα σε εφαρμογή σειρά μέτρων με επιπλέον εκπτώσεις κ.λπ.

«ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ»
Πριν από το ευρηματικό marketing, πάγιο ζητούμενο των καταναλωτών είναι η ειλικρινής ενημέρωση, χωρίς ψιλά γράμματα και χωρίς παραπλανητικά μηνύματα. Ακολουθώντας αυτή τη φιλοσοφία, η ZeniΘ που είναι πάντα ειλικρινής ως προς τις υπηρεσίες, τα προϊόντα και τις τιμές ή τις εκπτώσεις που προσφέρει σε ρεύμα και σε φυσικό αέριο, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη εκατοντάδων χιλιάδων καταναλωτών σε όλη την Ελλάδα. Από εκεί και πέρα, οι καταναλωτές ζητούν εύκολους και άμεσους τρόπους εξυπηρέτησης, από τη σύναψη συμβολαίου μέχρι την πληρωμή του, καθώς και προϊόντα και υπηρεσίες αναλόγως των ενεργειακών τους αναγκών κατανάλωσης σε ρεύμα και σε φυσικό αέριο.
Μάνος Εξαρχουλάκος, Διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας της εταιρείας ZeniΘ

«ΦΟΡΤΙΖΟΝΤΑΣ» ΤΑ SOCIAL MEDIA
Η ηλεκτρονική αποδελτίωση και ανάλυση των διαδικτυακών δημοσιευμάτων έδειξε ότι από την αρχή του έτους έως και τον Μάϊο, το σύνολο των αναφορών στις δέκα εταιρίες ενέργειας ξεπέρασε τις 100.000. Όπως είναι αναμενόμενο, η ΔΕΗ λαμβάνει την μερίδα του λέοντος με 95.700 δημοσιεύσεις και μερίδιο δημοσιότητας 92,6%. Στη δεύτερη θέση, έρχεται η ZeniΘ με 1.666 δημοσιεύσεις και στην τρίτη με μικρή διαφορά η Elpedison με 1.633 αναφορές. Ο Ήρων συγκέντρωσε 950 δημοσιεύσεις και η Protergia 810. Ακολουθούν Volton και Volterra με 645 δημοσιεύσεις για το κάθε brand, ενώ η Watt+Volt αναφέρθηκε 600 φορές. Η nrg συγκέντρωσε 530 δημοσιεύσεις και η Ελίν Electricon/Aerion 175 αναφορές.

Ο μήνας με τις περισσότερες αναφορές ήταν ο Απρίλιος 2020, με 22.550 δημοσιεύσεις, ενώ τον Μάϊο καταγράφηκαν οι λιγότερες δημοσιεύσεις (18.660). Οι αναφορές είναι σχεδόν ισομοιρασμένες μεταξύ twitter και sites / blogs, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν των αναφορών καταναλωτών σχετικά με την εμπειρία τους από τους παρόχους, σημαντικός αριθμός δημοσιεύσεων αναφέρεται σε δωρεές και ελαφρύνσεις ή εκπτώσεις, στις οποίες προχώρησαν οι εταιρείες κατά τη διάρκεια της καραντίνας, για την διευκόλυνση των καταναλωτών.

Η έρευνα αφορά τις εταιρείες/brands ΔΕΗ, Elpedison, Ελίν, ZeniΘ, Ήρων, nrg, Protergia, Volterra, Volton, Watt+Volt, για το χρονικό διάστημα 1/1/2020-31/5/2020. Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (http://innews.gr) για λογαριασμό του Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums, twitter), τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.