Το debate για την data-driven εποχή της επικοινωνίας εξελίσσεται εδώ και αρκετά χρόνια, με τις τεχνολογίες που διαρκώς αναπτύσσονται να τροφοδοτούν τη συζήτηση. Ποια είναι όμως η θέση των Δημοσίων Σχέσεων σε αυτή την πραγματικότητα; Στη νέα εποχή για το παραδοσιακό αυτό discipline, οι εταιρείες παροχής σχετικών υπηρεσιών και τα στελέχη τους καλούνται όχι μόνον να αξιοποιήσουν τις σχετικές τεχνολογίες, αλλά και να μάθουν να τις «διαβάζουν» και να τις χειρίζονται.

Μέχρι σήμερα, καθώς τα σχετικά εργαλεία αντιστοιχούσαν σε ακριβές επενδύσεις, ο κλάδος των Δημοσίων Σχέσεων είχε μείνει αρκετά διστακτικός, επιλέγοντας να προτάσσει κυρίως άλλες, περισσότερο «θεωρητικές» και καλά θεμελιωμένες στην εμπειρική του κληρονομιά, ικανότητες. Αυτά, μέχρι σήμερα. Πλέον, καθώς οι εν λόγω τεχνολογίες και τα εργαλεία γίνονται περισσότερο προσβάσιμα -ως διαχείριση αλλά και ως κόστος- και τα ίδια τα brands εκπαιδεύονται στην αξία τους, η παραδοσιακή προσέγγιση δεν είναι αρκετή, που σημαίνει ότι οι εταιρείες PR έχουν μπροστά τους όχι μόνον να τολμήσουν την επένδυση, αλλά και να καλύψουν το κενό της σχετικής γνώσης.

Σύμφωνα με μελέτες, η ζήτηση από τον κλάδο των PR για στελέχη με αντίστοιχες δεξιότητες θα αυξηθεί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι παραδοσιακοί ιδιοκτήτες μπορούν απλά να αγοράσουν δυναμικό, χωρίς να κατανοήσουν και οι ίδιοι το νέο γνωστικό πεδίο. Και κάτι ακόμη: Καθώς νέοι παίκτες «εισβάλουν» στον παραδοσιακό χώρο της διαφήμισης και διεκδικούν μερίδιο (ας θυμηθούμε την εξαγορά της Droga5 από την Accenture), η ευκαιρία για τον κλάδο των PR, είναι μοναδική.

Συνδυάζοντας τις παραδοσιακές τους, μοναδικές ικανότητες με μια νεοαποκτηθείσα εργαλειοθήκη, μπορούν, με μια κίνηση, να βρεθούν μπροστά από παλιούς και νέους ανταγωνιστές. Άραγε, θα το κάνουν; Περισσότερα για τη νέα εποχή των PR και όλες τις τάσεις για το 2020, στο σχετικό αφιέρωμα που υπογράφει η συνάδελφος Ευγενία Κουτήφαρη.