Σύμφωνα λοιπόν με πρόσφατες μελέτες στη χώρα που λατρεύει τις στατιστικές, στις ΗΠΑ, η ύφεση φαίνεται να έχει ενισχύσει το ρόλο του marketing και των Διευθυντών Marketing. Ενώ οι στατιστικές κάποια χρόνια πίσω, το 2006, έδειχναν ότι ο μέσος όρος της διάρκειας συνεργασίας ενός Chief Marketing Officer με μία επιχείρηση ήταν περίπου 23 μήνες, έτερη μελέτη αποκαλύπτει ότι το νούμερο αυτό αγγίζει σήμερα τους 45 μήνες.

Κανείς δεν θα αμφισβητήσει ότι όλα αυτά τα χρόνια, η δουλειά του marketing έχει απλά γίνει δυσκολότερη. Το περιβάλλον είναι αυτό της ύφεσης και της αβέβαιης οικονομίας και εξελίξεων όπως τα social media, η ψηφιακή εποχή και η διαχείριση δεδομένων, που έχουν αλλάξει ριζικά το προφίλ της δουλειάς. Σύμφωνα λοιπόν με κάποιες αναλύσεις, ακριβώς αυτή η περιπλοκότητα έχει αυξήσει τη σημασία του ρόλου των Διευθυντών Marketing, προκαλώντας μεγαλύτερο σεβασμό για τη συνεισφορά τους και επιμηκύνοντας τη διάρκεια «ζωής τους» σε μια επιχείρηση. Με λίγα λόγια, η χρησιμότητά τους έγινε πιο αισθητή στα «δύσκολα».

«Η σκληρή πραγματικότητα της ύφεσης, οδήγησε τους CEOs στο να κατανοήσουν τη δύναμη των μαρκών, των ισχυρών μαρκών», λέει η Alison Lewis, VP Marketing  Coca-Cola North America, σε σχετικό άρθρο του AdAge. «Το χτίσιμο ισχυρών brands απαιτεί μεγαλύτερη συνέπεια και διάρκεια». Σύμφωνα με άλλα στελέχη, η τάση μεγαλύτερης διάρκειας παραμονής των Διευθυντών Marketing σε μία θέση, δείχνει τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ αυτών και των Διευθύνοντων Συμβούλων. Ο Robert Birge, CMO της Kayak, λέει σχετικά: «Τα τελευταία χρόνια, οι CEOs και οι CFOs ενεπλάκησαν περισσότερο στις διαδικασίες του marketing, έμαθαν περισσότερα και εκτίμησαν τις λειτουργίες του».

Σύμφωνα με τις περισσότερες απόψεις, τα στελέχη του Marketing φαίνεται να κερδίζουν το στοίχημα, καθώς ανταποκρίθηκαν τελικά στις προκλήσεις της νέας εποχής. Υπάρχει όμως κάποιο τίμημα; Σίγουρα. Για να ανταποκριθούν, πρέπει να εμπλουτίζουν διαρκώς τις γνώσεις τους, να έχουν υπό έλεγχο κάθε καινούργια τάση και εξέλιξη και να είναι σε θέση να αναλάβουν ηγετικό ρόλο. Αλλά ας μην παραπονιούνται. Αυτά δεν είναι τα πράγματα που, σε τελική ανάλυση, κάνουν τούτη τη δουλειά πιο ενδιαφέρουσα από άλλες;