Υπάρχει ένα brand ελληνικής καταγωγής και μεγάλης διεθνούς εμβέλειας.

Ένα brand με τεράστιες αξίες και συνεχώς αυξανόμενη ακτινοβολία, που μεγαλώνει συνεχώς, που το απολαμβάνουν κάθε χρόνο πολλά εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη και εκατοντάδες άλλα brands προσπαθούν να συνδεθούν μαζί του. Το 2016 καταγράφηκαν 507.000 συμμετέχοντες στις Η.Π.Α. και περισσότεροι από ένα εκατομμύριο στον υπόλοιπο κόσμο. Ελληνικό τοπωνύμιο, αρχαιοελληνικό αφήγημα, πρώτο λανσάρισμα στην Αθήνα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896. Ο Μαραθώνιος.

Πώς όμως εμείς αξιοποιούμε αυτό το πανίσχυρο ελληνικό brand name; Πόσοι από όλους αυτούς που τρέχουν ή παρακολουθούν Μαραθώνιο γνωρίζουν την ελληνική του καταγωγή; Κατά πόσο το Ελληνικό κράτος και οι ελληνικές επιχειρήσεις τον έχουν αξιοποιήσει για να ενισχύσουν τα brands τους ή να αναπτύξουν άλλα διεθνή brands; Πώς αξιοποιεί αυτή τη μοναδική κληρονομιά ο Μαραθώνιος της Αθήνας – τα τελευταία χρόνια μετονομασθείς ως «Μαραθώνιος Αθήνας, ο Αυθεντικός» – για να αποκτήσει τη δεσπόζουσα θέση που του ανήκει ανάμεσα στους μεγάλους διεθνείς αγώνες μαραθωνίου;

Δεν παραγνωρίζω το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο Μαραθώνιος της Αθήνας έχει κάνει σημαντικά βήματα. Αυξημένες οι αναφορές στις λίστες με τους σημαντικούς Μαραθωνίους του κόσμου, πολύ αυξημένες και οι συμμετοχές από Ελλάδα και εξωτερικό. Όμως υπολείπεται, τόσο από άλλους αντίστοιχους αγώνες όσο – και κυρίως- από τη θέση που αρμόζει στα μοναδικά περιουσιακά του στοιχεία. Δεν είναι το ότι η συμμετοχή είναι μικρότερη ή η τιμή της φθηνότερη από ότι σε κάποιους άλλους αγώνες.

Δεν είναι το ότι δεν ανήκει στους 6 Majors ή το ότι δεν προτιμάται από πολλούς elite αθλητές. Υπάρχουν απλές και ικανοποιητικές εξηγήσεις για όλα αυτά. Είναι, κυρίως, το ότι δεν έχουμε κάνει όσα μπορούμε ώστε ο Μαραθώνιός μας να ξεχωρίσει από τους άλλους αντίστοιχους αγώνες. Κάθε ισχυρό brand συνδέεται με μια ξεχωριστή εμπειρία και μοιράζεται μεγάλες αξίες. Ναι, είναι σημαντικό για την «αυθεντικότητα» του brand που η αφετηρία είναι στο Μαραθώνα. Είναι σημαντικό που ο τερματισμός γίνεται στο Στάδιο που ξεκίνησαν όλα. Δεν φτάνουν όμως.

Και ο Μαραθώνιος της Αθήνας δεν νοείται να μην προσφέρει την πιο ξεχωριστή εμπειρία ή να μην προβάλλει παντού τις μεγάλες αξίες του. Για τη χώρα μας είναι ένα αυτονόητο landmark που οφείλουμε να αξιοποιήσουμε. Όχι μόνο για τα τουριστικά και τα οικονομικά του οφέλη. Αλλά και – κυρίως για τα όσα συμβολίζει, για τις μοναδικές αξίες που έχει μέσα του, αξίες που για την κοινωνία μας είναι πιο επίκαιρες από ποτέ.