Επικοινωνιακή στρατηγική που διατηρεί μια δυνατή σχέση προϊόντος και καταναλωτή, εταιρική υπευθυνότητα που αποτυπώνεται σε πληθώρα δράσεων, ποικιλία επιλογών, βιταμινούχα προϊόντα και οικολογικό packaging.

Εν μέσω πανδημίας, η οποία επηρέασε αρνητικά την κατηγορία λόγω επιπτώσεων στα logistics και στις καταναλωτικές συνήθειες, οι εταιρείες εμφιαλωμένου νερού βρέθηκαν στο πλευρό της κοινωνίας μέσα από δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, συντηρώντας και ενισχύοντας το customer loyalty.

Σύμφωνα με τη μελέτη Global Mineral Water Market Growth 2020-2025 του Market Research Reports, τα επόμενα πέντε χρόνια η αγορά του εμφιαλωμένου νερού αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% σε έσοδα, ενώ το παγκόσμιο μέγεθος της αγοράς εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 55.580 εκατ. δολάρια έως το 2025.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μία από τις ανερχόμενες τάσεις της κατηγορίας είναι αυτή του βιταμινούχου νερού. Ενδεικτικά, η Χήτος ΑΒΕΕ λάνσαρε την προϊοντική σειρά «Superfruits Water», χωρίς ζάχαρη, εμπλουτισμένη με επιλεγμένους συνδυασμούς βιταμινών, ιχνοστοιχείων, χυμού φρούτων και φυσικών αρωμάτων.

Η σειρά διατίθεται σε τρεις γεύσεις, Lemon Bliss, Red Boost και Ready 4 Action. Στα τελευταία λανσαρίσματα της εταιρείας περιλαμβάνονται και το Ζαγόρι Go Green Sparkling απλό και με φυσικά αρώματα, σε φιάλες και shrink film συσκευασίες (4-pack) από 30% ανακυκλωμένο πλαστικό και 100% ανακυκλώσιμες, και το Ζαγόρι Go Green Sparkling σε 2 νέα φυσικά αρώματα, με φυσικό άρωμα πορτοκάλι και με φυσικό άρωμα ροζ γκρέιπφρουτ.

Παρά το δύσκολο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί λόγω της πανδημίας, η Χήτος ΑΒΕΕ επενδύει στην καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, με σεβασμό και υπευθυνότητα, υπογραμμίζει η Χριστίνα Δούμα, PR & Marketing Director της εταιρείας: «Συνεχίζουμε με νέες επενδύσεις και συνεργασίες να δημιουργούμε καινοτόμα προϊόντα, υψηλής ποιότητας φιλικά στο περιβάλλον για τους καταναλωτές μας, να επενδύουμε σε νέες προϊοντικές κατηγορίες, σε νέες αγορές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε βιώσιμες λύσεις σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας. Και παράλληλα συνεχίζουμε μέσα από πρωτοβουλίες, χορηγίες και δωρεές να προσφέρουμε στήριξη στην κοινωνία και το περιβάλλον».

PACKAGING ΜΕ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Το packaging κατέχει πλέον σημαντικό ρόλο στην κατηγόρια, με τις εταιρείες να στρέφονται σε ανακυκλώσιμα υλικά και βιώσιμες καινοτόμες πρακτικές.

Η Χήτος ΑΒΕΕ παρουσίασε το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι σε νέες φιάλες που περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό (r-Pet), στο πλαίσιο της δέσμευσής της για συνεχή μείωση πλαστικού στο σύνολο των προϊόντων Ζαγόρι. Η νέα σειρά ονομάζεται «Ζαγόρι Go Green», με πρώτους κωδικούς το Ζαγόρι Mini 330ml, το Ζαγόρι Athletic 750ml και το Ζαγόρι 750ml.

Το φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή, στο πλαίσιο της εταιρικής στρατηγικής περιβαλλοντικής ευθύνης, λάνσαρε νέα συσκευασία με 50% ανακυκλωμένο πλαστικό rPET και 50% rPE. Η νέα ανακυκλώσιμη συσκευασία ακολουθεί τις παγκόσμιες δεσμεύσεις της Nestlé με όραμα καμία συσκευασία της να μην καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής ή ως επιβαρυντικό για το περιβάλλον απόρριμμα.

Με σκοπό να προωθήσει την ανακύκλωση των μπουκαλιών, το Κορπή πραγματοποιεί και την ενέργεια «Μπες στον Κύκλο» Roadshow και καλεί το κοινό να ανακυκλώσει τα πλαστικά μπουκάλια στο super market, κερδίζοντας εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα. Η δράση, σε συνεργασία με τη διεθνή ΜΚΟ Keep Sea Blue και την πρωτοβουλία Zero Hero, αποτελεί μια κινητή μονάδα ανακύκλωσης, η οποία θα μεταβεί, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, σε 5 super market της Αττικής.

Στο πλαίσιο της δέσμευσής του για ένα βιώσιμο μέλλον, το φυσικό μεταλλικό νερό Θεόνη παρουσιάζει τη νέα χάρτινη συσκευασία του. Η νέα συσκευασία είναι 100% ανακυκλώσιμη, διαθέτει διεθνή πιστοποίηση FSC και είναι carbon neutral. Τον δημιουργικό σχεδιασμό της ανέλαβε η Day6.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΑΝΑΝΕΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνιακή σχέση με το κοινό ενισχύθηκε και, παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς, η δυναμική της επικοινωνίας αναδείχθηκε, μέσα από καμπάνες με δημιουργικότητα, φαντασία και στοχευμένα μηνύματα. Με κεντρικό μήνυμα «Το καλό το ‘χουμε μέσα μας» κυκλοφόρησε το νέο τηλεοπτικό σποτ του Ζαγόρι Go Green. Με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό Τάσο Νούσια, το σποτ παρομοιάζει τη ζωή με τον χορό, επισημαίνοντας ότι δεν χρειάζεται να ξέρεις τα βήματα «αρκεί να ακούς τον χτύπο της καρδιάς σου».

Με έναν αυτοσχέδιο κυκλικό χορό υπό τον ήχο της πίπιζας και του τύμπανου, το σποτ δείχνει ότι όλα είναι θέμα της δικής μας συνείδησης, όπως η προστασία της ίδιας της ζωής και του περιβάλλοντος, επικοινωνώντας τις φιάλες από ανακυκλωμένο πλαστικό του Ζαγόρι Go Green. Την καμπάνια υπογράφει η Wunderman Thompson.

Αφιερωμένη στον άνθρωπο ο οποίος, σαν το νερό, κινείται συνεχώς ό,τι κι αν βρίσκει μπροστά του, είναι πρόσφατη τηλεοπτική καμπάνια του φυσικού μεταλλικού νερού Βίκος. Με μία εκφώνηση που ρέει σε ύφος spoken word poetry μέσω της φωνής του Saske και, αντίστοιχα, ορμητικές εικόνες, η ταινία συμβολίζει ηχητικά και οπτικά αυτή τη ροή του νερού και του ανθρώπου. Κι όλα αυτά, μέσα από ένα ταξίδι από τα Ιωάννινα στην Αθήνα και πάλι πίσω στη φύση της Ηπείρου, εκεί όπου πηγάζει το νερό του Βίκου. Την καμπάνια επιμελήθηκε η Soho Square.

Στον «αέρα» βρέθηκε πριν λίγους μήνες η διαφημιστική καμπάνια λανσαρίσματος του Aqua Carpatica της Carpathian Springs Co. στην ελληνική αγορά, με την επιμέλεια της Pollen. Η σειρά Aqua Carpatica περιλαμβάνει φυσικό μεταλλικό νερό και φυσικώς ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό, από τα Καρπάθια όρη.

Νέα καμπάνια παρουσίασε και το brand Σουρωτή με το μήνυμα «Πηγάζει μέσα σου». Σύμφωνα με το σενάριο της διαφημιστικής ταινίας, το νερό Σουρωτή, με τα στοιχεία τα οποία περιέχει, αποτελεί την πηγή όσων χρειάζεται ο άνθρωπος στην καθημερινότητά του για να γεμίσει, όχι ένα ποτήρι, αλλά τη ζωή του. Η καμπάνια αναπτύχθηκε στην τηλεόραση και τα social media, από την The Newtons Laboratory.

Αξιοποιώντας ένα από τα ιστορικά μηνύματα του brand, «De l’eau, de l’air, la vie», η νέα διεθνής καμπάνια του Perrier, τα γυρίσματα της οποίας πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, χρησιμοποιεί τη θεματική των sagas. Συγκεκριμένα, το Perrier επέστρεψε με τη δημιουργία ενός αλληγορικού κόσμου για να εκφράσει τη «δίψα» για τη ζωή. Η διαφήμιση απεικονίζει έναν κόσμο σε υπερθέρμανση, ο οποίος συμβολίζεται με μια πόλη με υψηλή θερμοκρασία, με τους κατοίκους να προσπαθούν να προστατευτούν από τη ζέστη.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ
Η εταιρική υπευθυνότητα αποτελεί βασική προτεραιότητα για τις εταιρείες της κατηγορίας, οι οποίες υποστηρίζουν την κοινωνία, τον άνθρωπο και το περιβάλλον με πληθώρα ενεργειών και δράσεων.

Mε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη, στις 14 Ιουνίου, η Βίκος λάνσαρε καμπάνια ενημέρωσης υποστηρίζοντας την εθελοντική αιμοδοσία, με το μήνυμα «Όσο φυσικό είναι να πίνεις νερό, τόσο φυσικό είναι να δίνεις αίμα». Φέτος, η καμπάνια προβλήθηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στην πίσω όψη λεωφορείων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, η Βίκος συνεργάστηκε με την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση Acheron Actions για την έναρξη της δράσης «Crystal Seas». H δράση έχει στόχο να κρατήσει καθαρές τις θάλασσες, τις ακτές και τον περιβάλλοντα χώρο ολόκληρης της ακτογραμμής της Ηπείρου από κάθε μορφή πλαστικών απορριμμάτων. Τέλος, η Βίκος στηρίζει για 2η συνεχή χρονιά το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Το Ζαγόρι μέσω της συνεργασίας του Ελλά-Δικά μας με την ΚΕΔΕ, στήριξε τους κατοίκους της Ελασσόνας και της ευρύτερης περιοχής οι οποίοι επλήγησαν από τον σεισμό, με είδη πρώτης ανάγκης και με εμφιαλωμένα νερά. Παράλληλα, η Χήτος ΑΒΕΕ, ανταποκρινόμενη στις αυξημένες ανάγκες του ΕΣΥ λόγω πανδημίας, βρέθηκε στο πλευρό των επαγγελματιών υγείας με διάφορες δράσεις, ενώ στηρίζει και διοργανώσεις όπως το Greece Race for the Cure. «Δραστηριοποιούμαστε με βάση την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα, το ήθος και τη συνέπεια», επισημαίνει η Χριστίνα Δούμα και συνεχίζει: «Με αυτή τη φιλοσοφία δημιουργούμε αξία για τους συνεργάτες, τους προμηθευτές, τους πελάτες, τους καταναλωτές και πάνω από όλα τους εργαζόμενούς μας.

Με σημαντικό έργο προσφοράς, πρωτοβουλίες και δράσεις που υλοποιούμε σε Ελλάδα και εξωτερικό, αφήνουμε το δικό μας κοινωνικό αποτύπωμα, συμβατό με τις αξίες με τις οποίες πορευόμαστε διαχρονικά. Παράλληλα, επενδύουμε στην πράσινη οικονομία στο σύνολο των δραστηριοτήτων μας, εφαρμόζοντας υψηλής ποιότητας περιβαλλοντικά πρότυπα, με πιστοποιημένες πρακτικές. Με πίστη στις αρχές της αειφορίας και της κυκλικής οικονομίας, επενδύουμε στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων με δυνατότητα επαναχρησιμοποίησής τους.

Δίνουμε δηλαδή στον καταναλωτή την επιλογή βιώσιμων προϊόντων υψηλής ποιότητας, σε συσκευασίες που μειώνουν το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Η φιλοσοφία μας είναι να δημιουργούμε καινοτόμα προϊόντα που διευρύνουν τις επιλογές των καταναλωτών μας και δημιουργούν Αξία για την κατηγορία, τον κλάδο μας».

Το φυσικό μεταλλικό νερό Θεόνη ολοκλήρωσε την κατασκευή του κέντρου ανάπτυξης προσχολικής αγωγής στη Ρουάντα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Για Τα Παιδιά Όλου του Κόσμου», σε συνεργασία με την ActionAid. Παράλληλα, με αφορμή την Ημέρα της Μητέρας, μέσα από την καμπάνια κοινωνικής ευθύνης «Πηγή Φροντίδας» στηρίζει το έργο της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Φαιναρέτη», η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της φροντίδας και της υποστήριξης της εγκύου, της νέας μητέρας, του νεογνού και της οικογένειας.

Η Aqua Carpatica στηρίζει το έργο του Αρκτούρου και τη λειτουργία της Ομάδας Άμεσης Επέμβασης της οργάνωσης, συμβάλλοντας στην προστασία της άγριας πανίδας, κυρίως της αρκούδας και του λύκου, και του φυσικού περιβάλλοντος.

Τις ανάγκες του «Χαμόγελου του Παιδιού» σε νερό, για ένα έτος, καλύπτει η εταιρεία εμφιάλωσης νερού Δίρφυς, η οποία διένειμε, επίσης, ποσότητες νερού σε τρία σημεία της Εύβοιας για κάλυψη μέρους των αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος. Η εταιρεία στηρίζει και τον «Αρχελών», τον σύλλογο για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας caretta caretta, με προσφορά ποσοτήτων εμφιαλωμένου νερού. Παράλληλα, η Δίρφυς πραγματοποίησε χορηγίες σε αθλητικά σωματεία και, συγκεκριμένα στην ομάδα Ηρακλής Ψαχνών, στη γυναικεία ομάδα ποδοσφαίρου Α’ κατηγορίας, Αβάντες, καθώς και στον αθλητικό όμιλο Νέας Αρτάκης, ενώ βρέθηκε και στο πλευρό του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Νοσοκομείου Χαλκίδας.

«ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Η “ΗΘΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ” ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΘΡΑΚΟΥΧΟ ΝΕΡΟ ΩΣ ΥΓΙΕΙΝΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ»
«Έχουμε διακρίνει δύο βασικές τάσεις να πλαισιώνουν την εγχώρια αγορά. Η πρώτη είναι αυτή της “ηθικής κατανάλωσης”, με ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών να έχει στραφεί στην επιλογή προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον, να ενημερώνεται και να ζητά πληροφορίες για να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα μέσα από την κατανάλωση. Αυτή η νέα τάση είναι η δική μας φιλοσοφία και δέσμευση προς τους καταναλωτές μας.

Εμφιαλωμένο νερό σε βιώσιμες συσκευασίες, 100% ανακυκλώσιμες, με ποσοστό ανακυκλωμένου πλαστικού, που συντελούν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κάθε ατόμου. Αυτή είναι η δική μας επένδυση για τις επόμενες γενιές, για ένα καλύτερο περιβάλλον. Η δεύτερη τάση φέρνει το ανθρακούχο νερό ως υγιεινή εναλλακτική επιλογή, πολύ υψηλά, στις καθημερινές επιλογές των καταναλωτών. Διαπιστώνουμε δηλαδή την ανάγκη για κατανάλωση υγιεινών ποτών, χωρίς συστατικά που επιβαρύνουν τον οργανισμό όπως η ζάχαρη ή τα συντηρητικά».
Χριστίνα Δούμα, PR & Marketing Director, Χήτος ΑΒΕΕ

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ BRANDS ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ
Οι καταναλωτές βράβευσαν το Ζαγόρι Sparkling με φυσικό άρωμα, αναδεικνύοντάς το ως «Προϊόν της Χρονιάς 2021» στην κατηγορία Ανθρακούχο Νερό. Η διάκριση βασίστηκε στην ανεξάρτητη καταναλωτική έρευνα της IRI Ελλάς, σε δείγμα 3.200 καταναλωτών στην Ελλάδα εστιάζοντας στην καινοτομία. Η σύσταση του Ζαγόρι Sparkling συνδυάζει τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες του φυσικού μεταλλικού νερού Ζαγόρι με τη φρεσκάδα και τα φυσικό αρώματα του λεμονιού και του πράσινου μήλου, χωρίς την προσθήκη ζάχαρης, τεχνητών γλυκαντικών, συντηρητικών, βελτιωτικών γεύσης και με πλήρη απουσία θερμίδων.

Τo 100% φυσικό μεταλλικό νερό Αύρα της Coca-Cola Τρία Έψιλον απέσπασε για 4η συνεχόμενη χρονιά τη διάκριση «International Award 2021 in Gold» από τον Ευρωπαϊκό Φορέα Πιστοποίησης Ποιότητας DLG, για 4η συνεχόμενη χρονιά την ανώτατη διάκριση «Grand Gold Quality Award» του Διεθνούς Οργανισμού Ποιότητας και Γεύσης Monde Selection και για 6η χρονιά την ανώτατη διάκριση των 3 αστεριών και το βραβείο «Superior Taste Award» από το International Taste Institute. Για έβδομη συνεχή χρονιά επιβραβεύεται το φυσικό μεταλλικό νερό Θεόνη, από τον διεθνή οργανισμό Monde Selection, συμπληρώνοντας 28 διεθνή βραβεία ποιότητας.

Στο πλαίσιο των Monde Selection Awards 2021, το Θεόνη απέσπασε το Gold Award για την ανθρακούχα εκδοχή του, δύο βραβεία Grand Gold Quality Award για τη γυάλινη και την pet συσκευασία του, ενώ του έχει αποδοθεί και η πλακέτα International High Quality Trophy.

Διεθνή διάκριση απέσπασε και η Aqua Carpatica, στο πλαίσιο των America Food Awards 2021. Συγκεκριμένα, βραβεύθηκε με Χρυσό βραβείο για το Aqua Carpatica Φυσικώς Ανθρακούχο Φυσικό Μεταλλικό στην αντίστοιχη κατηγορία, καθώς και με Ασημένιο βραβείο για το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Aqua Carpatica.