Το Project Agora μία από τις κορυφαίες εταιρίες Media Τεχνολογίας στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, ανακοίνωσε πρόσφατα την κυκλοφορία τής νέας έκδοσης της υπηρεσίας Header Bidding για ψηφιακούς εκδότες, με την ονομασία PA Bidding v3.

Το Project Agora μία από τις κορυφαίες εταιρίες Media Τεχνολογίας στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, ανακοίνωσε πρόσφατα την κυκλοφορία τής νέας έκδοσης της υπηρεσίας Header Bidding για ψηφιακούς εκδότες, με την ονομασία PA Bidding v3. Συζητήσαμε με την Ελιάνα Πούμπρου,
Publisher Business Development Manager του Project Agora, πώς η νέα έκδοση της υπηρεσίας μπορεί να βοηθήσει τους εκδότες στην παρούσα φάση.

Το Project Agora είναι ένας σημαντικός πάροχος διαφημιστικής τεχνολογίας στην περιοχή από το 2016 και στο διάστημα αυτό έχει λανσάρει μια σειρά καινοτόμων λύσεων για ψηφιακούς εκδότες και brands. Ποιο είναι το επόμενο βήμα και πώς η σημερινή συγκυρία το επηρεάζει;

Η τρίτη έκδοση του PA Bidding, είναι η πιο πρόσφατη έκδοση της υπηρεσίας Header Bidding που έχουμε αναπτύξει για publishers. Με την τεχνολογία μας να έχει εφαρμοστεί σε περισσότερα από 1.500 websites στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, είμαι σε θέση να πω με σιγουριά ότι διαθέτουμε μια μοναδική οπτική γωνία των δυσκολίων που αντιμετωπίζουν οι ψηφιακοί εκδότες, αλλά και των ευκαιριών που τους προσφέρονται.

Το PA Bidding έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την καινοτομία, την αύξηση των εσόδων και την απλότητα στη χρήση, ώστε οι εκδότες να μεγιστοποιούν τα κέρδη τους από τη διαφημιστική τεχνολογία. Μια ομάδα 100 εξειδικευμένων επαγγελματιών του Project Agora, παρέχει ολοκληρωμένη υποστήριξη από τα πρώτα βήματα της εγκατάστασης, αλλά και στη συνέχεια με σκοπό τη διαρκή βελτιστοποίηση. Στο σημερινό οικοσύστημα, όπου το inventory αυξάνεται σημαντικά και τα διαφημιστικά budgets συρρικνώνονται, η παραγωγή επιπρόσθετου κέρδους και η βέλτιστη κατανομή πόρων αποδεικνύονται μείζονος σημασίας.

Το πεδίο στο οποίο οι ψηφιακοί εκδότες θα ήθελαν να δουν αυτήν την εφαρμογή είναι τα έσοδα. Πώς επηρεάζει, λοιπόν, τα έσοδα το PA Bidding;

Ξεκινήσαμε σε φάση beta με κορυφαίους ψηφιακούς εκδότες τους τελευταίους έξι μήνες. Αυτό που καταγράφουμε είναι άνοδο των εσόδων που μπορεί να αγγίξει και το 50%, ανάλογα με την προϋπάρχουσα υποδομή του κάθε site. Αυτό οφείλεται κυρίως στο υψηλότερο bid density, που προέρχεται από το ευρύ φάσμα τοπικών και διεθνών διαφημιστικών καμπανιών, που φέρνει η δική μας ομάδα πωλήσεων, από τα αποκλειστικά formats μας για native διαφήμιση, τον ανταγωνισμό σε πραγματικό χρόνο με όλες τις μεγάλες πλατφόρμες DSP/SSP που φέρνουμε και τη σημαντική ελαχιστοποίηση «χαμένων» εμφανίσεων (inventory leakages).

Αυτό όμως αφήνει και πάλι ανοιχτά σημαντικά θέματα, όπως είναι για παράδειγμα, το ad blocking και το AMP monetization. Αυτά πώς τα αντιμετωπίζετε;

Ναι, έχετε δίκιο. Το πώς θα βγάλει ένα site έσοδα από τη διαφήμιση, έχει αποδειχτεί στην πράξη μία πολύπλοκη υπόθεση, που την επηρεάζουν πολλοί διαφορετικοί παράγοντες, που οι publishers δυσκολεύονται να διαχειριστούν καθώς αλλάζουν διαρκώς.

Το monetization AMP σελίδων και του ad-blocked inventory, σίγουρα αποτελούν τέτοιες περιπτώσεις, το ίδιο και πρωτοβουλίες του κλάδου γύρω από τη διαφάνεια και την ιδιωτικότητα, που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το monetization, όπως η σωστή υλοποίηση του ads.txt, η συμμόρφωση με το CMP, το sellers json, αλλά και πολλά ακόμα τα οποία διαρκώς προστίθενται.

Για να μπορέσει ένας publisher να αυξήσει τα έσοδά του, χρειάζεται μία αφοσιωμένη ομάδα επαγγελματιών στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης, γεγονός που είναι δυσεύρετο. Αυτό το κενό ερχόμαστε να συμπληρώσουμε με τη συνεισφορά μας, καθώς εργαζόμαστε με σκοπό να αναπτύξουμε και να ενσωματώσουμε διαφορετικά στοιχεία monetization υπό μια ενιαία λύση.

Σε ποιους βρίσκει εφαρμογή όμως το PA Bidding; Μόνο σε μεγάλους ψηφιακούς εκδότες, που έχουν στη διάθεσή τους τα μέσα για να υιοθετήσουν λύσεις, που υπό κανονικές συνθήκες απαιτούν τεράστιες υλοποιήσεις ή σε όλους;

Η δέσμευσή μας προς τους ψηφιακούς εκδότες, ανεξαρτήτως από το αντικείμενο του site, τη χώρα και το μέγεθος, είναι ότι προσφέρουμε μια λύση που εφαρμόζουν γρήγορα μια φορά και ξενοιάζουν μια για πάντα. Η εγκατάσταση του PA Bidding απαιτεί σχεδόν μηδενική συμμετοχή από τη μεριά του εκδότη, καθώς έχουμε αυτοματοποιήσει πλήρως το onboarding και τις διαδικασίες ελέγχου.

Όλη η συντήρηση (συμπεριλαμβανομένων και των νέων updates) και οι εργασίες βελτιστοποίησης πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου από τις ομάδες Publisher Success και Yield Optimization του Project Agora, ώστε οι Publishers να μπορούν να επικεντρωθούν σε πιο σημαντικά για εκείνους πράγματα. Οι ψηφιακοί εκδότες διατηρούν τον έλεγχο και την πρόσβαση χρησιμοποιώντας το Partner Center του Project Agora, ώστε να παρακολουθούν τις επιδόσεις της ιστοσελίδας τους και να συγκεντρώνουν χρήσιμα insights για ευρύτερη χρήση.

Πόσο γρήγορη είναι η εφαρμογή και πόσο σύντομα μπορεί ένας εκδότης να δει ουσιαστική διαφορά στο έσοδό του; Μπορείτε να μοιραστείτε κάποιο παράδειγμα από τη δική μας ή από άλλη αγορά;

Ένα από τα case studies για το PA Bidding που δημοσιεύσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, είναι η περίπτωση της δημοφιλούς ιστοσελίδας αυτοκινητιστικού περιεχομένου NewsAuto.gr, που ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς ομίλους στη χώρα μας το Πρώτο Θέμα. Μέσα στον πρώτο μήνα από την ένταξη στην τελευταία έκδοση του PA Bidding, μια διαδικασία που πήρε λίγες μόνο μέρες με πολύ περιορισμένη ανάμειξη από την πλευρά του publisher, το NewsAuto.gr είδε αύξηση 28,2% στο eCPM και μείωση χαμένων εμφανίσεων, που ξεπέρασε το 70%. Κορυφαία sites στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή πραγματοποίησαν αναβάθμιση στην τρίτη έκδοση του PA Bidding αυτό το μήνα και ανυπομονούμε να μοιραστούμε σύντομα κι άλλα case studies.

Όλο αυτό όμως μήπως συνεπάγεται τελικά περισσότερη δουλειά; Γιατί ένας εκδότης να μη χρησιμοποιήσει απλά τις δυνατότητες που του παρέχει το Google Ad Manager;

Οι εκδότες δεν βλέπουν με καλό μάτι τις λύσεις που περιορίζουν τις επιλογές τους. Η χρήση του Google Ad Manager αποτελεί μια καλή επιλογή, αν θεωρούν πως τους καλύπτει, αλλά το να βασίζεται κάποιος αποκλειστικά σε μία τεχνολογία και μόνο, στερεί σημαντικές ευκαιρίες κέρδους.

Το PA Bidding είναι μία «τεχνολογικά ουδέτερη» λύση που μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στις δικές τους προσπάθειες και προσφέρει στους publishers τη σιγουριά πως οι διάφορες διαφημιστικές τεχνολογίες που συναγωνίζονται η μία την άλλη βρίσκονται στην υπηρεσία τους, προς όφελός τους και με τους δικούς τους όρους. Αυτή είναι η εγγύησή μας για το μέλλον.

To Project Agora είναι στην προνομιούχα θέση να διαθέτει μία μεγάλη εξειδικευμένη ομάδα που επενδύει συστηματικά στη δημιουργία τεχνολογικών λύσεων που επιτρέπουν στους ψηφιακούς εκδότες να πάρουν τον έλεγχο του μέλλοντος της διαφήμισης στα χέρια τους, με τον πλέον απλό τρόπο χωρίς επένδυση.

Αν θέλετε να μάθετε πώς θα αυξήσετε τα έσοδα από την ιστοσελίδα σας διαβάστε περισσότερα για το PA Bidding.