Από τότε, οι δυσχερείς οικονομικές συνθήκες όχι μόνο δεν βελτιώθηκαν, αλλά χειροτέρεψαν. Ωστόσο, και πάλι, η ELF Media αισιοδοξεί και προτείνει: «Πλησιάστε ανθρώπινα τον καταναλωτή συνδυάζοντας ποσοτικό Μάρκετινγκ, δοκιμασμένα Μedia και έξυπνες εφαρμογές».

Marketing Week: Ακριβώς δύο χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία μας «συνάντηση» στις σελίδες του Marketing Week. Πώς θα περιγράφατε την πορεία της ELF Media αυτήν τη διετία;

Δημήτρης Ψύλλας: Πεισματικά ανοδική και προσεκτικά επεκτατική. Τα σημερινά δεδομένα επιβεβαίωσαν ότι η ανάπτυξη των εταιρειών με μόνο κριτήριο την άτακτη αύξηση των διαθέσιμων διαφημιστικών θέσεων, δεν είναι ο καλύτερος σύμμαχος της σημερινής μείωσης των εσόδων.

Επικεντρωθήκαμε στην ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών μας, ενώ συνειδητοποιήσαμε ότι η εταιρεία μας είναι ετερόφωτη, φωτεινή όσο και η αποτελεσματικότητα των προτάσεών μας στους πελάτες. Αυτό ήταν και το μυστικό αύξησης του πελατολογίου μας, μόνο με τους ηγέτες, κάθε δραστηριότητας. Η επιτυχία των εγχειρημάτων τους.

Marketing Week: Μία επιτυχία, πάντως, η οποία, με τα διαφημιστικά κονδύλια να μειώνονται, δεν είναι πια τόσο εύκολο να επιτευχθεί…

Δημήτρης Ψύλλας: Πράγματι ο τζίρος θα μειωθεί χωρίς όμως να εξαφανιστούν οι δραστηριότητες. Στόχος τώρα θα είναι η αύξηση του μεριδίου στη αγορά και η μείωση των εξόδων. Λίγες εταιρείες θα μοιραστούν τα μειωμένα έσοδα και θα ξεχωρίσουν όσες προσεγγίζουν το πελατολόγιό τους, με ενεργές όλες τις αισθήσεις.

Marketing Week: Δεδομένων και των δύσκολων συνθηκών, ποιο θεωρείτε ότι πρέπει να είναι για κάθε διαφημιζόμενο το βασικό κριτήριο για την επιλογή ενός Μέσου προβολής;

Δημήτρης Ψύλλας: Σίγουρα να «ακολουθεί» το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Η κρίση θα μεταβάλλει την καταναλωτική συμπεριφορά όλων. Νέα επίσης δεδομένα με τρανταχτό παράδειγμα τις επιβατικές μεταφορές, ίσως διευκολύνουν τις επιλογές προιόντων και υπηρεσιών ευρείας κατανάλωσης. Συγκεκριμένα η «αναδιάθρωση» του ΟΣΕ μαζί με την αύξηση του κόστους στις μεταφορές, έδωσε πλατιά χαμόγελα στις υπεραστικές συγκοινωνίες.

Ο σταθμός Κηφισού ζει δόξες του ‘60. Με εκδοση τουλάχιστον 35.000 εισητήριων και διακίνηση 200.000 δεμάτων ημερησίως, μαζί με την επίσκεψη 5.500 ταξί και βέβαια εκατοντάδων οδηγών και εργαζομένων, αποτελεί το πλέον επισκέψιμο σημείο στην επικράτεια. Από τον σταθμό δρομολογούνται 650 προορισμοί ημερησίως σχεδόν για όλη την Ελλάδα.

Marketing Week: Ποιες είναι οι ακριβείς υπηρεσίες που παρέχει η ELF Media εκεί;

Δημήτρης Ψύλλας: Η ELF παρέχει από το 1996 την πληροφόρηση στο επιβατικό κοινό και επισκέπτες εντός του σταθμού. 90 φωτεινά κρεμαστά από την οροφή διαφημιστικά panel, 29 trivisions προσόψεων, καθοδηγούν χωροταξικά τους επισκέπτες με τον καλύτερο τρόπο. Τηλεοπτικό δίκτυο με 32 οθόνες (2D/3D), προβάλουν ειδησεογραφικό και διαφημιστικό πρόγραμμα μαζί με αυτόματη αναγγελία μηνυμάτων αναχώρησης. Ήχος και εικόνα, πληροφορία μαζί με διαφήμιση συνθέτουν το επιτυχημένο puzzle. Αποστολή Bluetooth μηνυμάτων Microsoft tag σε όλα μας τα μέσα κεντρίζουν τον επισκέπτη και τον ακολουθούν στην επικράτεια.


Marketing Week: Τα Τags είναι μία καινούργια εφαρμογή, η οποία έκανε, μάλιστα, την εμφάνισή της και στο εξώφυλλο του τεύχους. Πείτε μας λίγα πράγματα για αυτήν την τεχνολογία.

Δημήτρης Ψύλλας: Θεωρούμε το Microsoft Tag την ευκολότερη μέθοδο επαφής με τον θεατή. Συγκεκριμένα χρησιμοποιώντας τη δωρεάν εφαρμογή Tag Reader, o χρήστης μπορεί να «σαρώσει» με το κινητό του τηλέφωνο ένα Tag. Έτσι θα μεταφερθεί αυτόματα στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου, όπου θα βρει και θα προσθέσει μια επαφή στη λίστα διευθύνσεων του κινητού του, θα μάθει περισσότερες πληροφορίες για το διαφημιζόμενο προϊόν.

Τα Tags είναι μετρήσιμα και απόλυτα διαχειρήσιμα. Ενδεικτικά προτρέπουμε τους αναγνώστες του Marketing Week να σαρώσουν το δικό μας Tag στο εξώφυλλο του περιοδικού και τους περιμένει μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Άλλωστε τεχνολογία χωρίς δώρα, δεν έχει ενδιαφέρον.

Marketing Week: Το Tag ενδείκνυται μόνο για τα τηλεοπτικά δίκτυά σας ή και τις σταθερές θέσεις;

Δημήτρης Ψύλλας: Είναι ιδανικό κυρίως για τις σταθερές θέσεις. Εκεί είναι που χρειάζεται η δυνατότητα για επιπλέον παροχή πληροφοριών στον θεατή και δημιουργία επαφής. Το Microsoft Tag λειτουργεί ως η «πόρτα» που οδηγεί στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου. Παρέχει κίνητρο στο θεατή να ασχοληθεί και, κατ’ επέκταση, να ενημερωθεί για τα νέα προϊόντα και προσφορές.

Marketing Week: Ας φύγουμε από τον σταθμό του Κηφισού και ας πάμε στη Βαρβάκειο Αγορά, την οποία είχατε χαρακτηρίσει παλιότερα ως το «βαρύ πυροβολικό» της ELF Media. Εξακολουθείτε να το πιστεύετε;

Δημήτρης Ψύλλας: Βεβαίως. H Βαρβάκειος αγορά είναι σίγουρα το σημαντικότερο σημείο εμπορικής δραστηριότητας στην Ελλάδα. Συνδυάζει την καλύτερη χωροταξικά τοποθέτηση στην Αττική, τη μεγαλύτερη έκδοση αποδείξεων λιανικής στην Ελλάδα, περίπου στις 90.000 ημερησίως, με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 130.000.000 ευρώ και την προβολή σε όλα τα τηλεοπτικά δίκτυα της χώρας λόγω και της σημασίας της στον καθορισμό τιμολογιακής πολιτικής αγαθών. Τώρα δε λόγω της κρίσης, η Βαρβάκειος αγορά πολλαπλασίασε το πελατολόγιό της με μικρότερες βέβαια ποσότητες πλεόν, αλλά και συχνότερες επισκέψεις.

Μεγάλο είναι, όμως, και το ενδιαφέρον της διαφημιστικής αγοράς, η οποία αξιοποιεί συχνά το λαοφιλές προφίλ της Βαρβακείου. Μόνο πέρυσι και φέτος, γυρίστηκαν στη Βαρβάκειο τηλεοπτικά σποτ για brands όπως τα Jumbo, Nova, ΙΕΚ Δέλτα και Wind. Όπως επίσης, επισκέφτηκαν την αγορά και τα Master Chef, Megastar, Top Chef, Food and the City και άλλες τηλεοπτικές εκπομπές.


Marketing Week: Πότε συνεργαστήκατε για πρώτη φορά με τη Βαρβάκειο Αγορά;

Δημήτρης Ψύλλας: Το 2006, όταν και εγκαταστήσαμε δύο τηλεοπτικά δίκτυα (στην κρεαταγορά και την ιχθυαγορά), στα οποία από 2009 προβάλουμε την πλατφόρμα CookTv. Το CookTv έγινε δημοφιλές σε προϊόντα τροφίμων και ευρύτερα σε εταιρείες ή οργανισμούς που απευθύνονται στον μέσο οικογενειάρχη και τη μέση νοικοκυρά. Η αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών μέσων επιβεβαιώθηκε σε δύο διαδοχικές έρευνες. Η πρώτη έρευνα διεξήχθη από την Global Link, με εντολή της εταιρείας μας και η δεύτερη από την TNS Icap, για λογαριασμό πολυεθνικού πελάτη μας.

Marketing Week: Και ποια ήταν βασικά ευρήματα που προέκυψαν;

Δημήτρης Ψύλλας: Μεγαλύτερη του 53% αυθόρμητη ανάκληση των διαφημίσεων που προβάλλονταν και συχνή επίσκεψη, τουλάχιστον 4 φορές το μήνα από τις περισσότερες περιοχές της Αττικής:

Marketing Week: Παρέχετε mobile υπηρεσίες και στη Βαρβάκειο αγορά;

Δημήτρης Ψύλλας: Βεβαίως και μάλιστα λόγω της θέσης των συσκευών εκπομπής μπορούμε να πούμε ότι εκπέμπουμε Bluetooth μηνύματα στο ιστορικό κέντρο. Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι πιστεύουμε στις νέες τεχνολογίες και ειδικά σε αυτές που δημιουργούν επικοινωνία με το κοινό.

Για τον σκοπό αυτό αναπτύξαμε με σύμπραξη ολοκληρωμένα πακέτα επικοινωνίας που θα συνδυάζουν τα διαφημιστικά μας μέσα μαζι με:
Bluetooth marketing: Κάθε bluetooth enabled συσκευή (κινητά τηλέφωνα, smartphones, tablet, φορητοί υπολογιστές κ.ά.) θα μπορεί να λαμβάνει δωρεάν περιεχόμενα, όπως εφαρμογές κινητών, πληροφορίες για προϊόντα, ειδικές προσφορές, κουπόνια, κείμενα, video, MP3 κ.ά, με υλικό που έχει ο διαφημιζόμενος ή με νέο από εξειδικευμένο προσωπικό.

Εφαρμογές κινητών συσκευών: Μέσω των ειδικά σχεδιασμένων αυτών εφαρμογών, οι χρήστες των κινητών θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών και ενεργειών σε διάφορους τομείς όπως της υγείας με εύρεση εφημερεύοντων φαρμακείων, του περιβάλλοντος, με εύρεση σημείων ανακύκλωσης, ψυχαγωγίας, με παιχνίδια, τουρισμού με εύρεση σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος, κρατήσεις, εστίαση (ενημέρωση σχετικά με μενού, προσφορές), τιμές και σημεία εύρεσης καυσίμων ή πετρελαίου θέρμανσης κ.λπ.

Marketing Week: Η εταιρεία σας επίσης αναλαμβάνει εργολαβίες έργων Digital Signage;

Δημήτρης Ψύλλας: H ELF σχεδιάζει και υλοποιεί εφαρμογές για κάθε δραστηριότητα. Επίσης συμμετέχει και με αυτοχρηματοδότηση, σε εγχειρήματα που παρουσιάζουν διαφημιστικό ενδιαφέρον.

Marketing Week: Η ELF Media παρακολουθεί τις τάσεις και αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες. Τι είναι αυτό που σας εξιτάρει τεχνολογικά στο Digital Signage;

Δημήτρης Ψύλλας: Οι εφαρμογές Visual Sensitive. Είναι το ιδανικό εργαλείο για κάθε εταιρεία που θέλει να αιχμαλωτίσει την προσοχή του κοινού και να αλληλεπιδράσει με τους πελάτες της.

Πλέον, κάθε είδους οθόνη με θύρα HDMI μπορεί να είναι διαδραστική, ανιχνεύοντας τις κινήσεις των χεριών και του σώματος των χρηστών. Οι διαδραστικές οθόνες επιτρέπουν να γυρίσετε σελίδες, να μεγεθύνετε εικόνες προϊόντων, να διαβάσετε σημαντικές πληροφορίες, να δείτε βίντεο με ήχο ή οποιοδήποτε περιεχόμενο έχετε δημιουργήσει μέσω ειδικού λογισμικού. Το προτείνουμε ως ιδανική λύση για κάθε κατάστημα ή εταιρεία με βιτρίνα, για υπαίθριες εκδηλώσεις, για εκθέσεις νέων προϊόντων ή ακόμα και εκπαιδευτικές συναντήσεις…

Marketing Week: Ας ολοκληρώσουμε, λοιπόν, αποκαλύπτοντάς μας τον βασικό στόχο της ELF Media για το 2012…

Δημήτρης Ψύλλας: Το πελατολόγιο μας εμφανώς να προηγείται του ανταγωνισμού, όχι μόνο στα μερίδια της αγοράς αλλά κυρίως στα μάτια του κοινού που απευθύνεται.