Μπορεί η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών να μην έχει βγει από την τροχιά ύφεσης, την ακολουθεί όμως πλέον με σημαντικά μειωμένους ρυθμούς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK Temax για το 2ο τρίμηνο του 2013, η συνολική αξία των πωλήσεων ανήλθε στα 371,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση της τάξης του 7,3%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Όπως προκύπτει από τις αναλύσεις της GfK, οι τάσεις σταθεροποίησης της αγοράς είναι εμφανείς.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα
Ισχυρή πτώση κατά 17,2% σημείωσε ο τομέας ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, φθάνοντας τα 65,5 εκατ. ευρώ, κατά την περίοδο υπό έρευνα. Την  καθοδική πορεία «οδήγησε» η τηλεόραση, με ετήσιες απώλειες της τάξης του15,2%. Από την άλλη, ακουστικά χωρίς δυνατότητα ομιλίας διατηρήθηκαν σε καλύτερα επίπεδα.

Φωτογραφικά Είδη
Τα 9,9 εκατ. ευρώ άγγιξε ο τομέας φωτογραφικών ειδών, παρουσιάζοντας μείωση σε ποσοστό 1,9%. Οι φωτογραφικές μηχανές έκλεισαν το 2ο τρίμηνο θετικά, χάρη στην αυξημένη ζήτηση για μηχανές compact με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και στην ανοδική κούρσα των μηχανών με αποσπώμενους φακούς τύπου SLR και mirrorless.

Τηλεπικοινωνίες
Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών συρρικνώθηκε κατά 13,1%, φθάνοντας σε αξία τα 103,3 εκατομμύρια ευρώ, ελαφρά βελτιωμένος από το προηγούμενο τρίμηνο. Τα ακουστικά παρέμειναν σε συγκριτικά σταθερά επίπεδα, όπως και τα smartphones, τα οποία όμως επηρεάστηκαν από τη στροφή των καταναλωτών στα οικονομικότερα μοντέλα.

Οικιακές Συσκευές
Δεν ξέφυγε από την καθοδική πορεία ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών, καταγράφοντας περιορισμένη πτώση 5,6%, αγγίζοντας τα 85,3 εκατ. ευρώ. Και οι μικρές συσκευές εμφάνισαν απώλειες, παρουσιάζοντας όμως σημάδια ανάκαμψης, με την κατηγορία της προετοιμασίας φαγητού να είναι η μόνη με θετικό πρόσημο.

Προϊόντα Πληροφορικής
Ενάντια στο ρεύμα εξασθένισης, ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής ενισχύθηκε σημαντικά, σε ποσοστό 11,2%, με πωλήσεις 75,6 εκατ. ευρώ. Μοχλός ανόδου, η εκτίναξη των πωλήσεων των media tablets κατά 300%, στην οποία οδήγησε η εισαγωγή οικονομικότερων μοντέλων, σε συνδυασμό με τη μείωση των τιμών σε κάποια ακριβότερα.

Εξοπλισμός Γραφείου και Αναλώσιμα
Ανοδικές τάσεις σημειώθηκαν και στον τομέα ειδών εξοπλισμού γραφείου, ο οποίος, ενισχυμένος κατά 2,7%, ανήλθε στα 4,9 εκατ. ευρώ. Τα πολυμηχανήματα παρουσίασαν θετική απόδοση το 2ο τρίμηνο του 2013, η οποία ωστόσο διατηρήθηκε σε χαμηλά επίπεδα λόγω της πτώσης των πωλήσεων των εκτυπωτών. Στον αντίποδα, η τεχνολογία laser συμπαρέσυρε σε αύξηση την κατηγορία, με τα πληκτρολόγια και τα pointing devices να κινούνται επίσης θετικά.

Ταυτότητα της έρευνας
Το GfK Temax είναι ένας δείκτης που αναπτύχθηκε από την GfK για να ακολουθήσει τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Τα ευρήματα βασίζονται σε έρευνες που διενεργούνται σε τακτική βάση από την GfK, με δείγμα που περιλαμβάνει στοιχεία από περισσότερα από 390.000 καταστήματα λιανεμπορίου παγκοσμίως. Από το 2009, η GfK δημοσιεύει την έκθεση των αποτελεσμάτων σε περισσότερες από 30 χώρες. Όλες οι εκθέσεις και τα δελτία τύπου είναι διαθέσιμα στο www.gfktemax.com.

GfK Temax Ελλάδα: Περίληψη
  Q3 2012 Q4 2012 Q1 2013 Q2 2013 Q2 13/ Q2 12 Q1-2 2013 Q1-2 2013/ Q1-2 2012
  Εκατ.€ Εκατ.€ Εκατ.€ Εκατ.€ +/- % Εκατ.€ +/-%
Ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά  112 128 80 66 -17,2 146 -11,8
Φωτογραφικά είδη 14 13 10 10 -1,5 20 -5,0
Μεγάλες οικιακές συσκευές 108 89 78 85 -5,6 163 -9,3
Μικρές οικιακές συσκευές 32 42 34 27 -8,8 61 -7,2
Προϊόντα πληροφορικής 82 94 84 76 11,2 159 4,2
Τηλεπικοινωνίες 124 148 115 103 -13,1 219 -13,4
Εξοπλισμός γραφείου και αναλώσιμα 5 6 5 5 2,7 10 -2,3
GfK Temax Ελλάδα 476 519 406 372 -7,3 778 -8,2