Αύξηση 262% σημείωσε ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του Online Super Market στη χώρα μας, το 2020, αγγίζοντας τα 163 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ, αναφέρει το ετήσιο report της Convert Group. Σύμφωνα με real time στοιχεία της πλατφόρμας eRetail Audit, ο ρυθμός ανάπτυξης των online super markets κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο, με αύξηση 669%, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020. Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν, για πρώτη φορά, και οι πλατφόρμες delivery που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες super market και, συγκεκριμένα, οι box.gr, delivery.gr και efood.gr.

Το μερίδιο αγορών σε αξία που οι Έλληνες πραγματοποιούν στα online super market, αντί των φυσικών καταστημάτων, έφτασε το 2020 στο 1,8%, δηλαδή τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019. Τα φρέσκα τρόφιμα σημείωσαν αύξηση 486% το τρίμηνο Απρίλιος-Ιούνιος και 658% τους μήνες Οκτώβριος-Δεκέμβριος, τους οποίους εφαρμόστηκε καραντίνα. Το μέσο e-καλάθι μειώθηκε σε αξία από τα 100 ευρώ στην αρχή του χρόνου στα 80 ευρώ στο τέλος του, καθώς οι καταναλωτές είχαν σκοπό περισσότερο την άμεση κατανάλωση και λιγότερο το στοκάρισμα προϊόντων σε προσφορά, και οι online παραγγελίες από τις πλατφόρμες delivery έχουν μικρότερη αξία.