Επιτρέψτε μου να πω πως αν εκείνο ήταν μεγάλο deal, οι ανακοινώσεις και η λογική των Lead Ads, όχι μόνο είναι ακόμα μεγαλύτερο, αλλά εν πολλοίς φωτογραφίζει και το πως αντιλαμβάνονται στο Πάλο Άλτο την επόμενη μέρα όσον αφορά στη διαφήμιση. Μαντεύοντας όμως τις εύλογες απορίες, θα προχωρήσω πρώτα στις συστάσεις με το καινούριο προϊόν που σύντομα (θεωρώ) θα έχουμε στη διάθεσή μας.

Τα Lead Ads έρχονται να δώσουν σε όλους εμάς τη δυνατότητα να προωθήσουμε προϊόντα events και υπηρεσίες απ’ ευθείας στο News Feed των καταναλωτών. Μέχρι εδώ προφανώς δεν έχουμε είδηση. Η είδηση ξεκινάει από το γεγονός πως μπορούμε να συλλέξουμε πληροφορίες –και μάλιστα πολύ σημαντικές-, πάνω στην ίδια την πλατφόρμα του Facebook χωρίς να χρειαστεί ο καταναλωτής να «φύγει» στο δικό μας property. Και όχι μόνο δεν χρειάζεται να φύγει, αλλά τα περισσότερα από τα στοιχεία είναι ήδη συμπληρωμένα, καθώς το FB ούτως ή άλλως τα έχει στη διάθεσή του. Με λίγα λόγια, οι marketers μπορούμε να στήνουμε τα δικά μας lead capture applications αποφεύγοντας τον conversion killer που ονομάζεται «συμπλήρωση φόρμας». Ή αν προτιμάτε κάτι πιο εύπεπτο, μπορούμε να έχουμε στοιχεία και interaction με το κοινό όπως είχαμε συνηθίσει με τα FB Apps, χωρίς όμως να απαιτούνται τα ίδια τα Apps.

Ακούγεται -και είναι- ελκυστικό. Αρκεί όμως να έχουμε κατά νου, ότι αυτό πρακτικά σημαίνει πως ένα μέρος του business processes το μεταφέρουμε στην πλατφόρμα του Facebook, με αντάλλαγμα φυσικά την πρόσβαση στην απέραντη βάση εν δυνάμει καταναλωτών που διαθέτει.

Θα έχουμε χρόνο να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες και τις ενστάσεις, προς το παρόν όμως ο Mark και η παρέα του δείχνουν να επενδύουν όλο και περισσότερο στην πιο sophisticated διαφημιστική πλατφόρμα. Τα custom audiences, τα ενισχυμένα mobile ad formats, οι δυνατότητες για day-parting και οι λύσεις με τα carousel photos και τα videos ήταν μια καλή αρχή. Τώρα, με τα Lead Ads, όχι μόνο προηγείται, αλλά δημιουργεί επί της ουσίας ένα καινούριο «καθεστώς». Στο χέρι του είναι να ξεφύγει ακόμα περισσότερο από τους ανταγωνιστές του. Στο δικό μας να εκμεταλλευτούμε αυτή τη «μάχη» προς όφελός μας.