Η δραστηριοποίηση των εταιρειών στον πυλώνα Κοινωνία-Άνθρωπος της ΕΚΕ έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Πολλές είναι οι εταιρείες που επιλέγουν να προσφέρουν στην κοινωνία, αλλά και πολλοί οι καταναλωτές που τις επιβραβεύουν για αυτό.

Σε υψηλά επίπεδα καταγράφονται η συνειδητή ενεργή πράξη επιβράβευσης ή τιμωρίας του Έλληνα καταναλωτή προς μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία, όπως επισημαίνει η έρευνα για την «Υπεύθυνη Κατανάλωση και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη 2016/17», η οποία διεξήχθη στην Ελλάδα το 2016, σε δείγμα 700 πολιτών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 25 χώρες, από μεγάλους φορείς έρευνας αγοράς σε κάθε χώρα, με τη συνεργασία της καναδικής εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobeScan Inc. Στην Ελλάδα, η έρευνα για την Υπεύθυνη Κατανάλωση και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε για 12η φορά από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας. Τη συλλογή των στοιχείων και την ανάλυση της έρευνας έχει αναλάβει η MRB Hellas.

Η συγκεκριμένη έρευνα συγκεντρώνει σημαντικά ευρήματα για τους Έλληνες καταναλωτές και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τις εταιρείες και τα προϊόντα τους. Ως προς τη συμπεριφορά τους προς μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία, με σταθερές τάσεις σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση και σε υψηλά επίπεδα καταγράφονται η συνειδητή ενεργή πράξη επιβράβευσης (38,5%) ή τιμωρίας (59,8%) (συνειδητός καταναλωτισμός) του Έλληνα καταναλωτή, καθώς ισχυρή πλειοψηφία των ερωτώμενων έχουν δράσει συνειδητά στη διάρκεια του τελευταίου χρόνου (μέσω αγοράς/μη αγοράς προϊόντων ή μέσω θετικών/αρνητικών σχολίων). Επίσης, περίπου 13% των ερωτηθέντων έχουν σκεφτεί να δράσουν προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση.

Στο πλαίσιο αυτό, το κοινό των ενεργών καταναλωτών (67%) συνεχίζει να καταγράφεται ισχυρά πλειοψηφικό και σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με την προηγουμένη μέτρηση. Σημαντικό εύρημα της φετινής μέτρησης είναι ότι για 1 στους 4 καταναλωτές-πολίτες, η δράση τους αυτή αποτελεί μια παρορμητική ενέργεια (26%) επιβράβευσης ή/και τιμωρίας, κοινό που χαρακτηρίζεται από απρόβλεπτη και αδιευκρίνιστη κινήτρων συμπεριφορά. Ως προς τα σημαντικότερα σημεία στον ορισμό της κοινωνικής ευθύνης, η σημασία του κοινωνικού ρόλου επανέρχεται στην 1η θέση στη φετινή μέτρηση, με την εικόνα της εταιρείας να ακολουθεί με σημαντική αύξηση, ενώ σημαντική μείωση σημειώνει ο κοινωνικός εργοδότης (4η θέση).

Ωστόσο, η αναφορά μιας εταιρείας ως κοινωνικά υπεύθυνης συνδέεται και με τον κοινωνικό εργοδότη, εκτός από τον κοινωνικό της ρόλο. Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, στην 1η θέση ως πηγή ενημέρωσης για θέματα ΕΚΕ βρίσκεται πλέον το διαδίκτυο και ακολουθούν οι ειδήσεις στα ΜΜΕ. Τέλος, στη σημερινή συγκυρία, οι αντιλαμβανόμενες προσδοκίες από τις εταιρείες εστιάζονται σε ποικίλα πεδία δράσης που συνδέονται με τη νέα επιχειρηματικότητα, την υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, την ατομική κοινωνική παιδεία και υπευθυνότητα, καθώς και προγράμματα κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης.

ΠΛΗΘΩΡΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΥΡΕΙΑ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Το πεδίο «Κοινωνία-Άνθρωπος» είναι τόσο ευρύ που αφήνει άπλετο πρόσφορο έδαφος για διενέργεια δράσεων με πολλά και διαφορετικά αντικείμενα. Ιδίως στην εποχή της κρίσης στην Ελλάδα, κατά την οποία οι πολίτες και οι κοινωνικές ομάδες που χρειάζονται βοήθεια έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό. Ενδεικτικά, ακολουθούν ορισμένες από αυτές τις δράσεις. Εν όψει της νέας σχολικής περιόδου, το Πλαίσιο και η εθελοντική του ομάδα, σε συνεργασία με το ινστιτούτο Prolepsis, θα μοιράσει 5.000 τσάντες και γεύματα σε παιδιά που το έχουν ανάγκη σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, με κάθε αγορά τσάντας, το Πλαίσιο θα προσφέρει 1 ακόμα τσάντα δωρεάν σε ένα παιδί που τη χρειάζεται.

Για έκτη χρονιά φέτος, λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν τα σχολεία, στο πλαίσιο του προγράμματος Γειτονιά Αλληλεγγύης, οι εργαζόμενοι της Ελαΐς-Unilever Hellas μοίρασαν σχολικά είδη UNICEF σε μικρούς μαθητές. Πρόκειται για μια καθιερωμένη πρωτοβουλία με στόχο τη συμβολική στήριξη οικογενειών σε περιοχές οι οποίες γειτνιάζουν με τα εργοστάσια και τις αποθήκες της εταιρείας. Η Lidl Hellas στήριξε το 2017 τη δράση «Δεκατιανό στο Σχολείο» των Υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία αναπτύχθηκε με σκοπό την παροχή και διανομή υγιεινών δεκατιανών γευμάτων σε μαθητές δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Αττικής.

Ο ΟΠΑΠ υλοποιεί για τρίτη συνεχή χρονιά το πρόγραμμα Εταιρικής Υπευθυνότητας Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ. Περισσότεροι από 11.000 μικροί αθλητές και 700 προπονητές θα συμμετέχουν στις δράσεις του προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει επιστημονική υποστήριξη από παιδιάτρους, παιδοψυχολόγους και διατροφολόγους, προπονητικές κατευθύνσεις, προπονητικό υλικό, ασφαλιστική κάλυψη καθ’ όλη τη διάρκεια των προπονήσεων και των αγώνων και συμμετοχή σε γιορτές με εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Η Κωτσόβολος ξεκίνησε πέρυσι μια νέα πρωτοβουλία κοινωνικού χαρακτήρα, το πρόγραμμα «Second Home – Δεύτερο Σπίτι για τη συσκευή που δεν χρειάζεσαι». Μέσω του προγράμματος, η εταιρεία κινητοποιεί όσους έχουν μία συσκευή που δεν χρησιμοποιούν, να την προσφέρουν σε ένα σπίτι που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες.

Η Cosmote διεξάγει το Πρόγραμμα Υποτροφιών για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 και προκηρύσσει υποτροφίες συνολικού ύψους 620.000 ευρώ για τους πρωτοετείς φοιτητές στην Ελλάδα που αντιμετωπίζουν οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες.
Το Ίδρυμα Vodafone «έτρεξε» φέτος για 7η χρονιά το πρόγραμμα World of Difference, το οποίο στηρίζει το έργο κοινωφελών μη κερδοσκοπικών οργανισμών, ενώ ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία. Η Amita υλοποιεί την καμπάνια #apoagapi, η οποία βρίσκεται δίπλα σε μητέρες που θέλουν να παρεβρίσκονται σε σημαντικές πρώτες φορές στη ζωή του παιδιού τους, εκπληρώνοντας τις ευχές τους. Το πρόγραμμα «Το Σχολείο που θέλεις» υλοποιείται εδώ και 6 χρόνια από την Coca-Cola Τρία Έψιλον. Σκοπός του είναι να ανταποκριθεί στις τοπικές ανάγκες για τη βελτίωση των σχολικών υποδομών, αναλαμβάνοντας τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση σχολικών κτιρίων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Στον κλάδο της υγείας, η Novartis Hellas υλοποιεί την Εκστρατεία «Αναπνέω», η οποία στοχεύει στην ενημέρωση για τη Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ) προσφέροντας παράλληλα δωρεάν σπιρομετρήσεις σε απομακρυσμένες περιοχές. Παράλληλα, υλοποιεί για 3η συνεχή χρονιά τις «Μετρήσεις Ζωής», ένα κοινωνικό πρόγραμμα δωρεάν εξετάσεων σε πολίτες με δυσκολίες πρόσβασης στο σύστημα υγείας, καθώς και την «Ημέρα Εθελοντικής Κοινωνικής Προσφοράς».
Στον τομέα της στήριξης των τοπικών κοινωνιών, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες προέβη τον Ιούλιο στη δωρεά ενός πυροσβεστικού οχήματος στον Δήμο Χίου, ενώ ένα πλήρως εξοπλισμένο όχημα υγειονομικής διακομιδής ασθενών-τραυματιών για τις ανάγκες της κοινωνίας της Πάρου, χορήγησε η Interamerican στο τοπικό παράρτημα της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης.

Στο πλαίσιο της 7ης κατά σειρά δράσης του προγράμματος Εταιρικής Υπευθυνότητας του ομίλου Υγεία «Ταξιδεύουμε για την Υγεία», ομάδα 60 εθελοντών που αποτελούταν από ιατρούς, νοσηλευτικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό του ομίλου, προσέφερε δωρεάν υπηρεσίες υγείας στους κατοίκους των νησιών Τήλος και Νίσυρος. Στην ενδυνάμωση των γυναικών στόχευσαν δράσεις των Always, AB Βασιλόπουλος, Dove και Bioten. Η Always και η AB Βασιλόπουλος συνεργάζονται με στόχο να βοηθήσουν τα νεαρά κορίτσια να διατηρήσουν την αυτοπεποίθησή τους κατά τη διάρκεια της εφηβείας, μέσω της ενασχόλησής τους με τον αθλητισμό, προσφέροντας υποστήριξη σε αθλητικές ομάδες κοριτσιών σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Με κεντρικό μήνυμα «Beauty Has No Labels», η Dove λάνσαρε καλοκαιρινή καμπάνια, η ιδέα της οποίας βασίστηκε στα αρνητικά συναισθήματα που μπορεί να προκαλέσουν στις γυναίκες τα καρτελάκια που συνοδεύουν τα μαγιό, αποδεικνύοντας ότι η πραγματική ομορφιά δεν περιορίζεται σε αυτές. To Bioten εγκαινίασε τη νέα εκδοχή της περσινής ενέργειας «Walk Tall», το «Walk Tall | The Confidence Series» και προσκαλεί και φέτος τις γυναίκες να «περπατήσουν με το κεφάλι ψηλά». Η ενέργεια περιλαμβάνει 8 επεισόδια σε Facebοοκ και YouTube, βοηθώντας τις γυναίκες να «ξεκλειδώσουν» την αυτοπεποίθησή τους.
H Microsoft ξεχώρισε ακόμη περισσότερους εκπαιδευτικούς για το Microsoft Innovative Educator (MIE) Experts 2017-2018, οι οποίοι φέτος έφτασαν τους 107 για την Ελλάδα. Μέσα από το έργο τους, στόχος τους είναι να εμπνέουν τους μαθητές, μέσα από την εφαρμογή των πιο σύγχρονων εργαλείων τεχνολογίας της Microsoft στη σχολική τάξη.


ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ, ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΟΦΕΛΗ
«Η κάθε ενέργεια θα πρέπει να μην αποτελεί αυτοσκοπό και μέσο επικοινωνίας της εκάστοτε εταιρείας»
Χριστίνα Ακουρή, Διευθύντρια Επικοινωνίας, Παπαστράτος
«Τα προβλήματα στη χώρα μας αυτή την στιγμή είναι πολλά, διαφορετικά και σύνθετα. Υπάρχει, ευτυχώς, πλήθος εταιρειών που συνεισφέρουν η κάθε μία με τον τρόπο και στο βαθμό που μπορεί και οι δράσεις που πραγματοποιούνται ανακουφίζουν πολλούς συνανθρώπους μας, κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Δεν θα πρέπει, βέβαια, να υπεραπλουστεύουμε τα πράγματα, και να θεωρούμε ότι οι ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του ιδιωτικού τομέα μπορούν να λύσουν τα προβλήματα. Είναι, ωστόσο, εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι όλες αυτές οι ενέργειες δημιουργούν μια τάση που παρακινεί και άλλες εταιρείες να μην μένουν στα λόγια, αλλά να κάνουν πράξεις. Προκειμένου να μπορέσουμε να συμβάλουμε όσο μπορούμε στην επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων, θα πρέπει η κάθε ενέργεια να μην αποτελεί αυτοσκοπό και μέσο επικοινωνίας της εκάστοτε εταιρείας, αλλά να είναι στοχευμένη, ουσιαστική και να επιδιώκει να μεγιστοποιεί τον αριθμό των επωφελουμένων. Και αυτό μπορεί να γίνει με συνέργειες και πραγματική συνεργασία μεταξύ της Πολιτείας, του ιδιωτικού τομέα και της Κοινωνίας των Πολιτών. Γιατί μόνο έτσι, όπως λέμε στην Παπαστράτος, θα “αφήσουμε πίσω μας μέλλον” για όλους».

«Αλλάζοντας τη ζωή των επωφελούμενων προς το καλύτερο» Νικόλ Ιωαννίδη, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων, Vodafone
«Στα πρώτα χρόνια μιας κοινωνικής κρίσης είναι λογικό η πλειοψηφία των δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας ή κοινωνικής συνεισφοράς να έχει περισσότερο χαρακτήρα “emergency response”, με την έννοια ότι οι κοινωνικές ομάδες, φορείς, ΜΚΟ και εταιρείες κινητοποιούνται άμεσα για την αντιμετώπιση αναγκών που είναι επείγουσες ή έκτακτες. Και στην Ελλάδα, τέτοιες δράσεις βοήθησαν όχι μόνο στην ανάδειξη νέων αναγκών και προτεραιοτήτων για την ελληνική κοινωνία, αλλά και στην καλλιέργεια μιας νέας κουλτούρας αλληλεγγύης και στάσης απέναντι στην κοινωνία και τους συνανθρώπους μας. Όσο περνούν τα χρόνια είναι σημαντικό οι όποιες δράσεις να σχεδιάζονται με βασικό γνώμονα την ενδυνάμωση των επωφελούμενων και τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών, ώστε οι κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες να μπορούν να σταθούν στα πόδια τους, να αξιοποιήσουν τις νέες δυνατότητες και ευκαιρίες που δημιουργούνται στο πλαίσιο προγραμμάτων κοινωνικής συνεισφοράς και να βρίσκουν λύσεις στα ζητήματα που τους απασχολούν ή να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή. Έτσι, οι δράσεις υπευθυνότητας αποβάλλουν τον χαρακτήρα ενός “μηχανισμού υποστήριξης” και μετατρέπονται σε παρεμβάσεις με μακροπρόθεσμα και διαρκή αποτελέσματα που έχουν τη δυναμική να αλλάξουν τη ζωή των επωφελούμενων προς το καλύτερο».

«Η Εταιρική Υπευθυνότητα είναι το μόνο μέσο βιώσιμης ανάπτυξης» Φωτεινή Μπαμπανάρα, Επικεφαλής Επικοινωνίας, Novartis HELLAS
«Η σημαντική μείωση της δαπάνης για την υγεία, η ύφεση και οι συχνές αλλαγές στο πολιτικό, επιχειρηματικό και ρυθμιστικό πλαίσιο δημιουργούν διαρκώς νέους κανόνες για τον φαρμακευτικό κλάδο στην Ελλάδα. Παρά τις διαρκείς προκλήσεις, οι φαρμακευτικές εταιρείες αφουγκραζόμαστε διαρκώς τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και εργαζόμαστε με υπευθυνότητα και συνέπεια ώστε οι έλληνες ασθενείς να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στις θεραπείες τους. Υποστηρίζουμε με συνέπεια επιστημονικές πρωτοβουλίες όπως προγράμματα κλινικών μελετών, πρώιμης πρόσβασης σε καινοτόμες θεραπείες, στήριξη ερευνητικών έργων σε πανεπιστήμια και κλινικές.

Υλοποιούμε προγράμματα κοινωνικής παρέμβασης που στόχο έχουν την ανακούφιση συμπολιτών μας σε ανάγκη, όπως δωρεές φαρμάκων, δωρεάν διαγνωστικές εξετάσεις, εκστρατείες ενημέρωσης, προγράμματα υποστήριξης ασθενών, εκπαιδευτικών και φιλανθρωπικών δομών, περιβαλλοντικές δράσεις. Η Εταιρική Υπευθυνότητα θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας ενός οργανισμού και όχι αποσπασματική προσέγγιση, αφού πλέον αναγνωρίζεται ως το μόνο μέσο βιώσιμης ανάπτυξης και αειφορίας. Η μακροπρόθεσμη δέσμευση των εταιρειών προς αυτή την κατεύθυνση θα οδηγήσει στην εδραίωση σχέσης εμπιστοσύνης με τους συμμετόχους τους και τη δημιουργία αξίας, τόσο για εκείνες όσο για το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο».

«Οι πολίτες περιμένουν από τις εταιρείες να συνεισφέρουν» Έλλη Παναγιωτοπούλου, Communication & Corporate Affairs Manager, Αθηναϊκή Ζυθοποιία
«Βλέπουμε ότι οι δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας εξελίσσονται και ωριμάζουν. Είναι σε εξέλιξη μια μεταστροφή των δράσεων από μεμονωμένες ενέργειες ΕΚΕ σε προσεκτικά σχεδιασμένα προγράμματα που αφορούν συγκεκριμένα κοινωνικά προβλήματα και επιδιώκουν να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην αντιμετώπιση τους. Κάθε χρόνο πολλές εταιρείες, ανάμεσά τους και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, παρουσιάζουν καλές πρακτικές που επιτυγχάνουν να βελτιώσουν, με μετρήσιμα αποτελέσματα, την καθημερινότητα των πολιτών. Έχουν γίνει πολλά, όμως οι έρευνες καταγράφουν ότι οι πολίτες περιμένουν από τις εταιρείες να συνεισφέρουν όσο μπορούν περισσότερο.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να αυξηθεί το εύρος των δράσεων ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικές για τους πολίτες. Πιστεύουμε ότι σε αυτή την πρόκληση, η απάντηση είναι η ενσωμάτωση των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης τόσο στη στρατηγική όσο και στην καθημερινή λειτουργία των εταιρειών, συνδυάζοντας την υπευθυνότητα με την επιχειρηματική ανάπτυξη. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται όραμα, δέσμευση διοίκησης και εργαζομένων, καθώς και μια διατμηματική ομάδα που θα συντονίζει την ενσωμάτωση σε όλες τις λειτουργίες του οργανισμού».

«Πρέπει να στοχεύσουμε στη συνένωση δυνάμεων» Αγγελική Πατρούμπα, Διευθύντρια Επικοινωνίας, Coca-Cola Τρία Έψιλον
«Ποιος θα μπορούσε να προβλέψει την έκταση που θα λάμβανε η ανεργία ή η προσφυγική κρίση μερικά χρόνια πριν. Ζούμε σε μία εποχή με πολλές και γρήγορα εναλλασσόμενες προκλήσεις. Σε αυτό το τοπίο, οι επιχειρήσεις μαζί με τους εργαζομένους τους έχουν πράγματι βάλει πλάτη σε σημαντικά ζητήματα, αναπληρώνοντας ή συμπληρώνοντας αυτά που κάνουν δημόσιοι μηχανισμοί με όσα οφείλει να κάνει η κοινωνία των πολιτών. Χαρακτηριστική είναι η δράση ιδρυμάτων, αλλά και ιδιωτικών επιχειρήσεων ως προς τη βοήθεια στους πρόσφυγες, τις δράσεις για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και των νέων γενικότερα, την ανάπτυξη και βελτίωση υποδομών, τη συνδρομή στα κοινωνικά παντοπωλεία. Για να πετύχουμε όμως μία μακροπρόθεσμη και αισθητή βελτίωση, ίσως πρέπει να στοχεύσουμε στο πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα που φέρνει η συνένωση δυνάμεων απέναντι σε κοινωνικά ζητήματα. Αντί για μεμονωμένες εταιρικές πρωτοβουλίες που δημιουργούν νησίδες ευκαιριών ή υποστήριξης σε επείγοντα προβλήματα, ίσως πρέπει να στραφούμε στα χρονίζοντα ζητήματα και να δούμε που μπορούμε να είμαστε συμπληρωματικοί και να έχουμε μια συμμετοχική σχέση, όταν μάλιστα οι πόροι για κοινωνικές δράσεις είναι περιορισμένοι».


«Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειες συνεισφοράς τους» Θέκλη Πουλούκη, Γενική Διευθύντρια, ΙΒΕΠΕ-ΣΕΒ
«Όπως αποδεικνύουν πρόσφατες σχετικές έρευνες, η εφαρμογή δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης από τις επιχειρήσεις κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Η δοκιμαζόμενη από την παρατεταμένη κρίση κοινωνία έχει ακόμα ανάγκη από βοήθεια, γι’ αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειες συνεισφοράς τους και να κάνουν πιο έντονο το κοινωνικό τους αποτύπωμα. Η Εταιρική Υπευθυνότητα αποκτά συνεχώς νέες διαστάσεις. Οι χορηγίες σε χρήμα ή είδος είναι μια βοήθεια προς τον συνάνθρωπό μας που είναι ευρέως διαδεδομένη και η χρησιμότητά της γνωστή, έχει όμως περιορισμένη χρονική διάρκεια. Η οριστική έξοδος από την κρίση θα ξεκινήσει μέσα από την παροχή γνώσης στα άτομα που δεν έχουν τη δυνατότητα να την αποκτήσουν. Η εξειδικευμένη εκπαίδευση θα συμβάλλει στην ανάπτυξη σύγχρονων δεξιοτήτων, θα μειώσει τις ανισότητες και θα οδηγήσει στην επαγγελματική επιτυχία. Θα βοηθήσει στην απόκτηση κριτικής σκέψης, αυτοπεποίθησης και ενός ανταγωνιστικού επαγγελματικού προφίλ, στοιχεία που είναι απαραίτητα στον σύγχρονο εργασιακό στίβο και θα διαρκέσουν σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου».

«Όραμά μας να βελτιώνουμε τη ζωή όλων» Μάριαμ Σάντρι, Marketing Manager,  Κωτσόβολος – Dixons South East Europe
«Το όραμα της Κωτσόβολος και των ανθρώπων της είναι να βρίσκονται με διαφορά στην πρώτη γραμμή και να είναι η καλύτερη εταιρεία λιανικής που βελτιώνει έμπρακτα τη ζωή όλων. Με γνώμονα τις ανάγκες των πελατών της, αλλά και όσων χρειάζονται τις απαραίτητες ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές προκειμένου να βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσής τους, χωρίς να έχουν όμως την οικονομική άνεση και τα μέσα για να τις αποκτήσουν, η εταιρεία μας προχώρησε στην κοινωνική δράση “Δεύτερο Σπίτι, για τη συσκευή που δε χρειάζεσαι”. Μέσω του προγράμματος, η εταιρεία κινητοποιεί όσους έχουν μία βασική συσκευή που δεν χρησιμοποιούν, να την προσφέρουν σε ένα σπίτι που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, βοηθώντας όλοι μαζί άπορες οικογένειες που στηρίζονται από τις δομές κοινωνικής στήριξης των Δήμων όπου ανήκουν. Έως σήμερα, η Κωτσόβολος έχει καταφέρει να εξοπλίσει με τουλάχιστον 1 συσκευή 720 οικογένειες των 4, συνεργαζόμενων με τη δράση, Δήμων».

«Η υιοθέτηση υπεύθυνων πρακτικών δεν πρέπει να αποτελεί συμβατική υποχρέωση» Γιώργος Τσαπρούνης, Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων, Wind
«Την τελευταία κρίσιμη εξαετία για τη χώρα μας, η Wind έχει επενδύσει στην ελληνική αγορά 600 εκατ. ευρώ, έχει προσφέρει 543.000 ευρώ σε 43 κοινωφελείς οργανισμούς για παιδιά μέσα από το δρομικό κίνημα και έχει εξοικονομήσει 780.000 κιλοβατώρων ηλεκτρικής ενέργειας από έργα σε κτίρια και εξοπλισμούς. Όπως αποδεικνύουν οι αριθμοί, οι δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση της κοινωνικής κατάστασης ειδικότερα στους τομείς της καινοτομίας, του αθλητισμού, της εκπαίδευσης και του περιβάλλοντος που επλήγησαν περισσότερο τα χρόνια της οικονομικής ύφεσης. Η υιοθέτηση υπεύθυνων επιχειρηματικών πολιτικών και πρακτικών από τον επιχειρηματικό κόσμο προς όφελος της κοινωνίας, δεν θα πρέπει να αποτελεί μια συμβατική υποχρέωση των επιχειρήσεων, αλλά μία προτεραιότητα ενταγμένη στην ευρύτερη στρατηγική, μέρος του DNΑ κάθε οργανισμού. Η άρνηση για εφησυχασμό, οι ουσιαστικές ενέργειες και η συνεχής ενημέρωση θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την κοινωνική εξέλιξη και θα μας βοηθήσουν να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές τα εχέγγυα για ένα καλύτερο μέλλον».

ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – H ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ GEFYRA
Οι εργαζόμενοι αποτελούν το σημαντικότερο κεφάλαιο των επιχειρήσεων και ως σύνολο, τον κυριότερο εκπρόσωπο κάθε επιχείρησης προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της. Αντιμετωπίζοντας το ανθρώπινο δυναμικό με συνέπεια και κοινωνική συνείδηση, οι επιχειρήσεις διασφαλίζουν τη φήμη τους ως προτιμητέοι εργοδότες και ενισχύουν τη δημιουργική κινητοποίηση των εργαζομένων τους στην επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων. Στο πλαίσιο αυτό, η βελτίωση της διασύνδεσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας προκύπτει πλέον ως ζητούμενο τόσο των επιχειρήσεων όσο και των νέων που αναζητούν ευκαιρίες μετάβασης από την εκπαίδευση στην απασχόληση.

Η παρατεταμένη ύφεση της ελληνικής οικονομίας που έχει οδηγήσει σε πρωτόγνωρη μείωση του ΑΕΠ της χώρας και τα εκρηκτικά ποσοστά ανεργίας ιδιαίτερα εκείνης των νέων, αποτελούν προκλήσεις που οδηγούν στην ανάληψη από το CSR Hellas, πρωτοβουλίας ανάπτυξης ενός προγράμματος ενσωμάτωσης προδιαγραφών ποιότητας στα προγράμματα «προετοιμασίας για απασχόληση» στους 3 άξονες: α) μαθητείας, β) πρακτικής άσκησης και γ) επαγγελματικής εκπαίδευσης, με στόχο την απόκτησης πολύτιμης εργασιακής εμπειρίας.

Το πρόγραμμα GEFYRA ενσωματώνει την αποκτηθείσα εμπειρία από τη συμμετοχή του CSR Hellas α) στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Νεολαία (European Pact 4 Youth) και β) στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα EU-Talent για την ενσωμάτωση κριτηρίων ποιότητας στις θέσεις μαθητείας. Ουσιαστικά, το πρόγραμμα φιλοδοξεί να αποτελέσει μια γέφυρα από την εκπαίδευση στην επαγγελματική εργασία, θέτοντας ως στόχο την παροχή από πλευράς επιχειρήσεων 3.000 ποιοτικών θέσεων «προετοιμασίας για απασχόληση» στους παραπάνω 3 άξονες, καθώς και την ανάπτυξη 150 συνεργειών μεταξύ επιχειρήσεων και ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ, Σχολές ΟΑΕΔ).

Το πρόγραμμα θα υποστηρίξει τόσο τις επιχειρήσεις, όσο και τους νέους, μέσω της λειτουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας διασύνδεσης, καθώς και μέσω της σύνταξης οδηγού βέλτιστων πρακτικών, που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του έργου και θα παρουσιαστούν στην απολογιστική εκδήλωση του προγράμματος. Στόχος είναι η προσέλκυση επιχειρήσεων από όλη την Ελλάδα, μέσω 8 ενημερωτικών εκδηλώσεων με εναρκτήρια εκείνη στις 18 Οκτωβρίου 2017 στην Αθήνα και στη συνέχεια σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Ιωάννινα, Βόλο, Ξάνθη, και απολογιστική εκδήλωση στην Αθήνα.

Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις θα ωφεληθούν πολλαπλά, καθώς θα έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν  στην αντιμετώπιση του προβλήματος του χάσματος δεξιοτήτων, να προσελκύσουν νέα ταλέντα και μέσω της διατήρησής τους να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος της διαρροής εγκεφάλων στο εξωτερικό, να ενισχύσουν την εικόνας τους ως ενεργού πολίτη και υπεύθυνου εργοδότη σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, να βελτιώσουν την ποιότητα των προγραμμάτων μαθητείας/πρακτικής άσκησης/επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Τέλος, μέσω του υποσκέλους του προγράμματος «Υιοθετήστε μια ΜμΕ» να ενδυναμώσουν τις σχέσεις τους με τις ΜμΕ της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, αναλαμβάνοντας δέσμευση για κάλυψη του κόστους μαθητείας νέων (για το μέρος που δεν καλύπτεται από τον ΟΑΕΔ) που απασχολούνται σε ΜμΕ προμηθευτών τους. Αλέξανδρος Κωστόπουλος, Υπεύθυνος Ανάπτυξης, CSR HELLAS