Η ανταπόκριση του αναγνωστικού μας κοινού σε πρόσφατο αφιέρωμα για τη δύναμη και το ρόλο του video στο σύγχρονο ψηφιακό marketing, επιβεβαίωσε αυτό που ίσως ήδη γνωρίζαμε: Το γεγονός ότι το οπτικό υλικό -με πρωταγωνιστή το video-, έχει αποκτήσει πλέον τεράστια σημασία για το συνολικό marketing και ως ένα βαθμό, «καθορίζει» τύχες και στρατηγικές. Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν να προσπεράσουμε μια ευκαιρία συζήτησης γύρω από την αξία της οπτικής αφήγησης με μια κυρία που αναγνωρίζεται διεθνώς ως ειδική ακριβώς πάνω στο θέμα αυτό.

Η Ekaterina Walter, CMO της εταιρείας Branderati και μέλος του ΔΣ της WOMMA (Word of Mouth Marketing Association), υπογράφει παρά το νεαρό της ηλικίας της δύο από τα best sellers της σύγχρονης marketing βιβλιογραφίας: Το «Think Like Zuck: The Five Business Secrets of Facebook’s Improbably Brilliant CEO Mark Zuckerberg» και το πιο πρόσφατο «The Power of Visual Storytelling: How to Use Visuals, Videos, and Social Media to Market Your Brand». Στην παρουσίασή της στο πλαίσιο του ICEEfest στις 13 Ιουνίου, θα επιχειρήσει να δείξει πως επιτυγχάνεται το δυνατό marketing, μέσα από το visual storytelling.
 
Για το Business review Europe, το 2013 ήταν «η χρονιά του video». Συμφωνείτε και αν ναι, γιατί;
Όταν μιλάμε για οπτική αφήγηση, η δύναμη του video είναι αδιαμφισβήτητη. Τα video προσφέρουν ένα ισχυρό εργαλείο στους διαφημιζόμενους για να ξεχωρίσουν και για πολύ καλό λόγο. Αστεία, εκπαιδευτικά, εμπνευστικά, αναπάντεχα ή συναισθηματικά, τα video είναι προσωπικά, τραβάνε την προσοχή και συνδέονται με τους θεατές με έναν τρόπο που τα άλλα Μέσα δεν μπορούν.

Από τη σύλληψή του, το 2005, το Youtube είναι ο «βασιλιάς» του video και το οπτικό υλικό που φιλοξενεί έχει αυξηθεί κατά 100% σήμερα σε σχέση με έξι χρόνια πριν. Το Youtube χαίρει τόσης εκτίμηση για το video-περιεχόμενο που φιλοξενεί, ώστε σήμερα κατατάσσεται δεύτερο ως search engine, πίσω από το Google.
Με sites όπως το Youtube να δείχνουν το δρόμο, η δύναμη του video εξακολουθεί να αναπτύσσεται με τρόπους που καθιστούν την παραγωγή ανάλογου περιεχομένου από τις εταιρείες και τη σύνδεση των καταναλωτών με αυτό ακόμη πιο εύκολη, γρήγορη, φθηνή και αποδοτική.

Εφαρμογές όπως τα Vine, Instagram, Kik και Viddy έχουν εξελιχθεί σε συνδυασμό με την προτίμηση των χρηστών για σύντομα video. Οι εφαρμογές αυτές είναι διαθέσιμες μόνον σε κινητές συσκευές και αποστολή τους είναι να «αιχμαλωτίζουν» και να μοιράζονται σύντομα video σε πραγματικό χρόνο. Sites όπως τα Pinterest και SlideShare επιτρέπουν πλέον και τα video, μαζί με τα pins και τις παρουσιάσεις. Επίσης έχουν κάνει την εμφάνισή τους πλατφόρμες όπως το Tongal, λόγω της ζήτησης από την πλευρά των εταιρειών για crowd sourcing σε user-generated video περιεχόμενο.

Σε μελέτη της Axonn Research, διαβάζουμε ότι 7 στους 10 ανθρώπους τείνουν να σκέφτονται πιο θετικά για ένα brand, έχοντας προηγούμενα εκτεθεί σε video περιεχόμενο. Είναι πραγματικά το video τόσο «παντοδύναμο»;
Σίγουρα είναι. Σκεφτείτε ότι:
– Τα posts με video προσελκύουν 3 φορές περισσότερα inbound links από τα απλά κειμενικά posts. 
– Οι θεατές ξοδεύουν 100% περισσότερο χρόνο σε σελίδες με video.
– Είναι επίσης κατά 85% πιθανότερο να αγοράσουν ένα προϊόν, έχοντας προηγούμενα παρακολουθήσει ένα προϊοντικό video.

Πώς μπορούν οι marketers σήμερα να τιθασεύσουν προς όφελός τους τη δύναμη αυτή; Βρισκόμαστε μήπως σε μία νέα εποχή με clutter οπτικού περιεχομένου; Περίπου 100 ώρες video ανεβαίνουν κάθε λεπτό στο Youtube…
Το video είναι παντοδύναμο ακριβώς λόγω του clutter και του ψηφιακού θορύβου. Το video είναι ένα format που καταναλώνεται ιδιαίτερα εύκολα. Οι άνθρωποι εκεί έξω αναζητούν όχι μόνον τα ψυχαγωγικά video αλλά και τα «how-to». Από το λανσάρισμα του Youtube, πολλές μάρκες γρήγορα διερεύνησαν τις δυνατότητες marketing του video περιεχομένου. Από το video blogging έως τα εκπαιδευτικά video, τις παρουσιάσεις συνεδρίων και τις νέες μορφές διαφημίσεων. Οι επιτυχημένες μάρκες αναμειγνύουν μια ποικιλία περιεχομένου στο Brand Channel τους, με στόχο τη μεγιστοποίηση του engagement, δείχνοντας παράλληλα στο κοινό τις διαφορετικές πλευρές του επιχειρείν τους.

To εξειδικευμένο agency Adjust Your Set για παράδειγμα, δημιούργησε μια σειρά από click-to-buy videos για το Youtube κανάλι του Lastminute.com, που λανσαρίσθηκε λίγο πριν την έναρξη της περιόδου των εορτών. Τα video «Gifts for Him» και «Gifts for Her», έτρεξαν για 10 ημέρες και είχαν ως αποτέλεσμα 22.682 views, 2,609 «buy» clicks πάνω στα δώρα και μέσο όρο clickthrough rate 11.5%. Εκπρόσωπος της Lastminute.com είχε δηλώσει σχετικά: «Ένα τέτοιο είδος video περιεχομένου, όπου ο θεατής μπορεί να κλικάρει πάνω στα προϊόντα και να τα αγοράσει από εμάς κατά τη διάρκεια που παίζει το video, έχει αποδειχθεί ότι δίνει ώθηση στις πωλήσεις και στο engagement για τη μάρκα. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτό».


Ποιο ήταν το «κίνητρο» πίσω από το καινούργιο σας βιβλίο «The Power of Visual Storytelling», το οποίο συγκεντρώνει εξαιρετικές κριτικές; Ποιο είναι το «γνωστικό» κενό που θελήσατε να γεφυρώσετε;
Στην εποχή του «infobesity» και του αυξανόμενου ψηφιακού θορύβου, η οπτική αφήγηση αναδεικνύεται στη στρατηγική που θα μας βοηθήσει όχι μόνον να ξεχωρίσουμε, αλλά και να αναθρέψουμε «ζωηρές» και «engaged» κοινότητες. Η δυνατότητα δημιουργίας οπτικού υλικού και video που εμπνέουν συναίσθημα και δράση, βοηθά τις επιχειρήσεις να γίνουν αντιληπτές από το κοινό και πολλαπλασιάζει τις ιστορίες τους σε όλες αυτές τις κοινότητες.

Οι καταναλωτές βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με περισσότερα μηνύματα και κλήσεις σε δράση από ποτέ. Με το εύρος της προσοχής των ενηλίκων να μειώνεται κάθε χρόνο (σήμερα κυμαίνεται στα 2 με 8 δευτερόλεπτα), για να μπορέσουν οι marketers να «σπάσουν» το clutter, πρέπει να εστιάσουν στη δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου καλής ποιότητας, που θα προσφέρει αξία στους καταναλωτές και θα τους φέρει μέσα στον διάλογο. Και εφόσον ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται το οπτικό υλικό 60.000 φορές πιο γρήγορα από το κείμενο και με δεδομένο ότι οι άνθρωποι αγαπούν τις ιστορίες, η δημιουργία δυνατών οπτικών ιστοριών γύρω από τη μάρκα θα αποτελεί κρίσιμο συστατικό της στρατηγικής marketing καθώς προχωράμε μπροστά.

Θελήσαμε λοιπόν να γράψουμε ένα βιβλίο που όχι μόνον θα αναδείκνυε τους λόγους για τους οποίους η οπτική αφήγηση είναι σημαντική για τις επιχειρήσεις, αλλά και που θα παρείχε επίσης έναν πρακτικό οδηγό για τον τρόπο ανάπτυξης μιας ανάλογης στρατηγικής (από το περίγραμμα της στρατηγικής, έως τα διάφορα οπτικά και rich media formats και συμβουλές για τους τρόπους ανάπτυξης και δημιουργίας οπτικού περιεχομένου σε διάφορα δίκτυα, όπως Pinterest, Facebook, Twitter, Instagram, Vine, Youtube, κ.α.).

Θα μοιραστείτε μαζί μας ένα από τα σημαντικότερα insights που θα συμπεριλάβετε στην ομιλία σας στο ICEEfest;
Το «relevancy» έχει deadline. Η δημιουργία «cool», ξεχωριστού περιεχομένου, δεν είναι από μόνη της αρκετή. Πρέπει να συνδεθείς με τις παθιασμένες συζητήσεις που κάνουν οι πελάτες σου στα διάφορα δίκτυα και forums στη σωστή στιγμή και με το σωστό περιεχόμενο, το οποίο θα δώσεις με το σωστό format. Είναι μια διαδικασία που χρειάζεται πολλή σκέψη και προετοιμασία.

Στον κόσμο των ταχυκίνητων newsfeeds, η σχετικότητα έχει ημερομηνία λήξεως και, αν δεν προσφερθεί στη σωστή στιγμή στη ροή των αυθόρμητων, φυσικών συζητήσεων, τότε το περιεχόμενο θα χάσει τη δύναμή του να ξεχωρίσει και να είναι σχετικό. Οι marketers πρέπει να υιοθετήσουν τη νοοτροπία της ευελιξίας και ευστροφίας, εάν θέλουν να γίνουν μέρος της ζωής των καταναλωτών, που προχωρά διαρκώς μπροστά.

Digital Destination: ICEEfest ’14, 12-13 Ιουνίου, Βουκουρέστι
Πρόκειται για το ετήσιο φεστιβάλ digital marketing που διοργανώνει κάθε χρόνο η ThinkDigital στο Βουκουρέστι. Περισσότερα από 2.000 στελέχη από 10 και πλέον χώρες της Ευρώπης θα εκτεθούν σε τάσεις, insights και best practices που θα παρουσιάσουν 60+ κορυφαίοι ειδικοί από Ευρώπη και ΗΠΑ, για μια σειρά θεμάτων όπως Διαφήμιση, Digital Storytelling, Social Media Marketing, Mobile Marketing, Performance Marketing, e-Commerce, Digital Publishing και Programmatic Trading.
Το ICEEfest συνδυάζει εκπαίδευση, networking, αλλά και διασκέδαση.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.iceefest.com και στο [email protected].