Όπως και η κατανάλωση εισαγόμενων προϊόντων, εις βάρος των ελληνικών. Αυτό όμως είναι η μια πλευρά του νομίσματος. Η άλλη αφορά στην κακή νοοτροπία που είχε αναπτυχθεί στην ελληνική κοινωνία εδώ και δεκάδες χρόνια, που περιλάμβανε το «όνειρο» των περισσότερων Ελλήνων να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι για να έχουν μισθό «βρέξει-χιονίσει», όπως έλεγαν οι παλιοί. Αυτή η νοοτροπία συμβάδιζε με μια άλλη -εντελώς λανθασμένη κι αυτή-, ότι όλα πρέπει να τα κάνει το κράτος και από αυτό πρέπει να περιμένουμε τα πάντα. Από τα πιο απλά μέχρι τα πιο μεγάλα.

Από τη μια όμως κάποιοι φοροδιαφεύγανε, έκλεβαν δηλαδή το κράτος, και από την άλλη τα περίμεναν όλα από αυτό. Ο απόλυτος παραλογισμός. Σήμερα, όμως, που η λογική επανέρχεται σε έναν βαθμό, η νοοτροπία αυτή αλλάζει και κάποιοι παίρνουν την τύχη τους στα δικά τους χέρια. Ιδού ένα παράδειγμα: Οι Σαμιώτες αποφάσισαν να εξελίξουν προωθητική τουριστική καμπάνια για το νησί τους, επενδύοντας στον εσωτερικό τουρισμό. Η καμπάνια θα εξελιχθεί στην πλατεία Συντάγματος το διήμερο 19 και 20 Μαΐου, με ειδικά φυλλάδια που θα παραπέμπουν στα αξιοθέατα του νησιού, αλλά και με τη διάθεση παραδοσιακών τοπικών προϊόντων, όπως κρασί και ούζο, από επιχειρηματίες και συλλόγους.

Πιο αναλυτικά, κορίτσια θα μοιράζουν στον κόσμο σαμιώτικα μικρά διαφημιστικά εύχρηστα αντικείμενα, προκειμένου να θυμούνται τη Σάμο και μετά την αποχώρησή τους από το ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο. Στη διοργάνωση συμμετέχουν όλοι οι εμπορικοί σύλλογοι του νησιού, καθώς και ο πολιτιστικός σύλλογος Καπετάν Λαχανάς, που θα παρουσιάσει σαμιώτικους χορούς, ενώ θα γίνει και κλήρωση για δώδεκα ταξίδια στη Σάμο.

Πρόκειται για μια εξαιρετική πρωτοβουλία ιδιωτικών φορέων του νησιού, που πρέπει να γίνει παράδειγμα προς μίμηση. Ο ιδιωτικός τομέας θα βγάλει τη χώρα από την κρίση και όχι ο δημόσιος και ο κρατισμός των πάντων. Άλλωστε, δεν υπάρχει πλέον κράτος, τουλάχιστον έτσι όπως το γνωρίζαμε. Και ευτυχώς δηλαδή.

Στο παρόν τεύχος, μεταξύ άλλων, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με ένα θέμα που ήδη συζητείται στη Γερμανία, όπου ετοιμάζεται να έρθει προς ψήφιση στη γερμανική βουλή, Αφορά στην επιβολή φόρου στο Διαδίκτυο, ο οποίος θα πηγαίνει για την ενίσχυση του παραδοσιακού Τύπου. Επιλέξαμε να δώσουμε τον λόγο σε στελέχη της αγοράς ώστε να δούμε τις απόψεις τους για το θεωρητικό ενδεχόμενο αυτό το ζήτημα να μας απασχολήσει και εδώ. Διαβάστε τι είπαν οι Κωνσταντίνος Καμάρας, Θεόφιλος Κωτσίδης, Γιώργος Μαρμαροκόπος, Αγάθη Πλώτα, Πάνος Ρήγας.