Με επίκεντρο την ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα Generation Next, το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές, ηλικίας 12-18 ετών και σε καθηγητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας να γνωρίσουν τον θαυμαστό κόσμο του STEM.

Με αφορμή τη διάκριση της επικοινωνίας του προγράμματος Generation Next, στα Effie Awards 2020, η Χάιδω Ηλιοπούλου, Head of Brand, Marketing Communications, Media & Insights της Vodafone Ελλάδας, μοιράζεται με το MW πληροφορίες για το πρόγραμμα, τη σημασία και τον ρόλο που διαδραμάτισε στην υλοποίησή του ο παράγοντας «νέα γενιά», καθώς και την επίδρασή του στη συνολικότερη πορεία της εταιρείας.

MW: Πού οφείλεται η αποδοχή της οποίας έχει τύχει το Generation Next; Ποιες ανάγκες καλύπτει; 

Χάιδω Ηλιοπούλου: Τo feedback που έχουμε εισπράξει για το πρόγραμμα είναι πολύ θετικό. Μαθητές και καθηγητές από όλη την Ελλάδα δείχνουν πραγματικό ενδιαφέρον για το Generation Next, που, παρά τη δύσκολη αυτή συγκυρία της πανδημίας, δεν φαίνεται να μειώνεται, μιας και το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στους εφήβους να περνούν αυτήν τη δύσκολη περίοδο, πολύ δημιουργικά.

Ξεκίνησε το 2017 από το Ίδρυμα Vodafone σε συνεργασία με τoν εκπαιδευτικό ΜΚΟ SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία και την Ελληνογερμανική Αγωγή, έχοντας ως δεδομένα στην Ελλάδα, τη χαμηλή κατανόηση της επιστήμης και των νέων τεχνολογιών από τους μαθητές, τη δυσκολία της καινοτομίας να προσεγγίσει απομακρυσμένες περιοχές, το ποσοστό ανεργίας των νέων να αγγίζει το 39,7%, αλλά και τις 7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που θα απαιτούν STEM δεξιότητες στην ΕΕ, ως το 2025. Σε όλα τα παραπάνω και με την πεποίθηση ότι οι ευκαιρίες που φέρνει το ψηφιακό μέλλον ανήκουν, κυρίως, στη νέα γενιά, έρχεται να απαντήσει το Generation Next.

Ποια στοιχεία οδήγησαν στη διάκριση της επικοινωνίας του Generation Next στα Effie Awards;

Τόσο το πρόγραμμα Generation Next, όσο και η επικοινωνία του βασίστηκαν σε ένα κεντρικό insight: την ανάγκη των ανθρώπων, και ειδικά των νέων, να εξερευνούν, να ανακαλύπτουν, να πειραματίζονται. Η επικοινωνία ανέδειξε το insight αυτό, καθώς και το πώς οι αξίες του προγράμματος το απαντούν, με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, έχοντας ως πρωταγωνιστές τους ίδιους τους νέους και τα έργα τους. Η μονοσήμαντη 360 επικοινωνία πίσω από το κεντρικό insight και οι αληθινές ιστορίες των παιδιών, που αναδεικνύουν πώς το πρόγραμμα συμβάλλει έμπρακτα στην ψηφιακή εκπαίδευσή τους, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της καμπάνιας.

Αποτελέσματα όπως η κατακόρυφη αύξηση του δείκτη Κοινωνικής Συνεισφοράς, η αύξηση της συναισθηματικής σύνδεσης και της θετικής γνώμης για το brand, τεκμηριώνουν την επιτυχία της επικοινωνίας. Όμως, ο πρακτικός αντίκτυπος του προγράμματος, με περισσότερους από 82.000 επωφελούμενους, σε όλη την Ελλάδα, αποτέλεσε αναμφισβήτητα την ειδοποιό διαφορά, που έκανε το Generation Next να ξεχωρίσει.

Πόσο σημαντικό είναι το κεφάλαιο «νέα γενιά» στην στρατηγική της Vodafone;

Η νέα γενιά, που, με την περιέργεια και τη δημιουργικότητά της, ανακαλύπτει τον κόσμο από την αρχή, είναι και ο βασικός μας «πρωταγωνιστής» στο πρόγραμμα. Οι έφηβοι, αν και αισθάνονται εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, δεν εμπνέονται απαραίτητα από αυτήν, καθώς λίγοι έχουν πρόσβαση στις νέες εκθετικές τεχνολογίες που διαμορφώνουν το μέλλον.

Αυτό προσπαθούμε να αλλάξουμε, συμβάλλοντας με το πρόγραμμα Generation Next στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων για τους νέους. Βασικός στόχος, άλλωστε, του Ομίλου Vodafone είναι, έως το 2025, να εξασφαλίσουμε τις προϋποθέσεις, ώστε, στις χώρες όπου έχει παρουσία, 16 εκατομμύρια νέοι να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες και να προετοιμαστούν για την ψηφιακή οικονομία του αύριο.

Ποια η σημασία τους και πώς επηρεάζουν διακρίσεις, όπως αυτή, τη συνολικότερη «πλεύση» της εταιρείας;

Πάντα τέτοιες διακρίσεις μας γεμίζουν δύναμη να συνεχίζουμε προς την ίδια κατεύθυνση, να μένουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας, προσφέροντας έμπρακτα στην κοινωνία. Η συγκεκριμένη βράβευση έρχεται να αναγνωρίσει την ισχυρή δέσμευσή μας να προετοιμάσουμε τους νέους για την ισότιμη συμμετοχή τους στην ψηφιακή οικονομία.

Και αυτή η δέσμευση επιβεβαιώνεται, μέσα από την επένδυση 20 εκατομμυρίων ευρώ από το Ίδρυμα Vodafone για την επέκταση των ψηφιακών δεξιοτήτων και προγραμμάτων εκπαίδευσης του Ιδρύματος, στην Ελλάδα και σε 13 ακόμη χώρες. Βασική πεποίθησή μας, άλλωστε, είναι ότι η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να αλλάξει πραγματικά τη ζωή όλων μας προς το καλύτερο.