Άφθονη δημιουργικότητα, εμπνευσμένες καμπάνιες και εξαιρετικά αποτελέσματα έκλεψαν την παράσταση στη δέκατη τελετή απονομής των Effie Awards 2020, αποδεικνύοντας, για άλλη μια φορά, ότι η δημιουργική σκέψη παραμένει δυνατή και μπορεί να υπερβεί κάθε αντιξοότητα.

Δεκάδες σημαντικές πρωτοβουλίες ανέδειξε η φετινή «γιορτή της creative επικοινωνίας», τα δέκατα EffieAwards 2020, τα οποία πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία στις 26 Ιανουαρίου. Αν και, λόγω των συνθηκών πανδημίας, στερήθηκε τη λάμψη προηγούμενων ετών, η τελετή απονομής των Effiesαποδείχθηκε, για μια ακόμη φορά, πλούσια σε δημιουργικές ιδέες, αξιόλογες συνεργασίες και εξαιρετικά αποτελέσματα, τα οποία απέδειξαν ότι η δημιουργικότητα, όχι απλώς υπερβαίνει τα εμπόδια, αλλά αντλεί δύναμη μέσα από αυτά.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν 37 short-listed έργα και απονεμήθηκαν, συνολικά, 20 βραβεία. Την παρουσίαση της τελετής ανέλαβε η ηθοποιός Μαρία Ναυπλιώτου, η οποία σημείωσε ότι «αυτό που μένει στην ιστορία, αυτό που όλοι θυμούνται, δεν είναι ούτε οι προθέσεις, ούτε η προσπάθεια, ούτε καν η ιδέα από την οποία ξεκίνησε ένα project. Είναι το αποτέλεσμα. Είτε θετικό, είτε αρνητικό, τελικά είναι το αποτέλεσμα αυτό που θυμόμαστε και αυτό που συνοδεύει για πάντα κάθε γεγονός».

Την εκδήλωση διοργάνωσε η Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΔΕΕ), σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), τον Σύλλογο Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ (ΕΙΜ) και την Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ). Την παραγωγή της τελετής απονομής επιμελήθηκε η Foss Productions. Χορηγοί ήταν οι εταιρείες Pepsico, Cosmote, Vodafone, Volvo, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Mondelez International και Atcom.

Μεγάλοι νικητές της βραδιάς αναδείχθηκαν οι Ogilvy, Mondelez International και Cosmote, οι οποίες απέσπασαν τις μεγαλύτερες διακρίσεις στον θεσμό. Συγκεκριμένα, τον τίτλο του Agency of the Yearαπέσπασε η Ogilvy, η οποία βραβεύθηκε και με το Grand Effie για την καμπάνια «Act for love» για τη Lacta της Mondelez International. H Mondelez μοιράστηκε με την Cosmote, μετά από ισοβαθμία, το βραβείο Marketer ofthe Year, το οποίο αποτελεί τη μετονομασία του βραβείου Client of the Year, ενώ η Lacta αναδείχθηκε ως Brand of the Year.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ GOLD, SILVER ΚΑΙ BRONZE ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Χρυσά βραβεία απένειμε η Οργανωτική Επιτροπή στη 4 Wise Monkeys για την καμπάνια «NSFW» για το Duoτης Beiersdorf Hellas, στην Ogilvy για την καμπάνια «Act for love» και στη Soho Square Athens για την καμπάνια «Η Άλφα πλευρά μας» για τη μπίρα Άλφα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Επίσης, απονεμήθηκαν 12 Silver Effies, τέσσερα εκ των οποίων στη McCann Worldgroup για τις καμπάνιες «Όλα τα δώρα» για την ActionAid Hellas, «Λουμίδης Café – Σχέσεις από καλό χαρμάνι» για τη Λουμίδης Παπαγάλος της Nestlé Hellas και «F Academy» για τη Fanta της The Coca Cola Company. Πέντε Silver κέρδισε η Ogilvy με τις καμπάνιες «Act for love», «Η Φιλόλογος» για τη Hellmann’s της Ελαΐς-Unilever Hellas, «Robogirl» για την Cosmote, «Το αύριο κρύβεται στο δικό σου τώρα» για το What’s Up της Cosmote, και «Μικρός Ηλίας» για το Cosmote TV.

Τα δύο Silver Effie που απέσπασε η Wunderman Thompson, αφορούν την καμπάνια «Vodafone Generation Next» για τη Vodafone και «Νέα εποχή για τον Life χυμό ψυγείου – Επαναλανσάρισμα» για τη Δέλτα Τροφίμων, ενώ η 4 Wise Monkeysκέρδισε ένα Silver Effie για την καμπάνια «NSFW». Επιπλέον, απονεμήθηκαν τρία Bronze βραβεία για ισάριθμα projects και, συγκεκριμένα, για το «Robogirl» της Ogilvy σε δύο κατηγορίες και το «F Academy» της McCann Worldgroup.

«Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΡΟΧΩΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΦΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ»
Ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των Effie Awards και CEO της Tribe/Grey, Κώστας Ταμπουράκης, στην εναρκτήρια τοποθέτησή του, ανέφερε τα εξής: «Βρισκόμαστε εδώ, σήμερα, για να επιβραβεύσουμε τις εταιρείες και τους ανθρώπους που με επιμονή, έμπνευση, ευφυή σχεδιασμό και εξαίρετη συνεργασία, υλοποίησαν επικοινωνιακές καμπάνιες με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Για να τους τιμήσουμε με τα μεγαλύτερα βραβεία αποτελεσματικότητας του marketing και της επικοινωνίας παγκοσμίως, τα Effie Awards.

Φέτος, αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε τα Effies με το μήνυμα “Την ιστορία τη γράφουν τα αποτελέσματα”, γιατί, τελικά, και όχι μόνο στο marketing και την επικοινωνία, ο κόσμος προχωράει μπροστά μέσα από εκείνες τις ιδέες που καταφέρνουν να φέρουν αποτελέσματα, απαντώντας στις προκλήσεις κάθε εποχής. Και η περίοδος που διανύουμε θα μείνει στην ιστορία για τα πόσα πολλά χρειάστηκε να γίνουν διαφορετικά για να έρθουν τα αποτελέσματα. Για αυτόν, ακριβώς, τον λόγο, πιστεύω ότι οι σημερινοί βραβευμένοι, όπως και τα αποτελέσματα που πέτυχαν, δικαιούνται μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία των Effies. Όπως θα μείνει στην ιστορία και η φετινή, πολύ διαφορετική, τελετή απονομής, η οποία καταφέρνει να μας φέρει όλους κοντά, αν και από απόσταση, για να τιμήσουμε τους νικητές και να γιορτάσουμε με περισσότερη αισιοδοξία το ξεκίνημα της νέας χρονιάς.

Η ιστορία της φετινής διοργάνωσης των Effies έχει πίσω της πολλούς ανθρώπους και εταιρείες, που συνέβαλαν στο να φτάσουμε όλοι μαζί, μέσα από ιδιαίτερες συνθήκες, στη σημερινή απονομή. Ανθρώπους και εταιρείες που αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω. Ένα μεγάλο ευχαριστώ, κατ’ αρχήν, στην οργανωτική επιτροπή που έγραψε και αυτή ιστορία με αυτά που καταφέραμε φέτος. Πρώτα-πρώτα, έναν αριθμό συμμετοχών από τους υψηλότερους στην ιστορία του θεσμού. Κατόπιν, την πρωτοβουλία για την εκπαίδευση της αγοράς σε πιο αποτελεσματικές και άρτιες συμμετοχές, πρωτοβουλία που περιελάμβανε την καμπάνια των tips από προηγούμενους κριτές και βραβευμένους, καθώς και το webinar που διοργανώσαμε με μέλη της οργανωτικής επιτροπής.

Και, τέλος, τη μεγάλη έρευνα που “τρέξαμε”, με τη χορηγία της Qed Market Research και της The Newtons Laboratory, σε πάνω από 100 στελέχη επικοινωνίας και διαφημιζομένων, μια έρευνα για την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας σήμερα και τους παράγοντες που τη διαμορφώνουν. Με καίρια συμπεράσματα που θα αποτελέσουν παρακαταθήκη για μελλοντικές ενέργειες της ΕΔΕΕ και του ΣΔΕ».

«ΤΟ BRAND BUILDING ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟ FOCUS ΜΑΣ»
Την επιστροφή της εστίασης των agencies στο brand building πρότεινε σε δηλώσεις του ο Μανώλης Παπαπολύζος, Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, ο οποίος σχολίασε ότι μια διαφήμιση, που βασίζεται σε μια λαμπρή ιδέα, μπορεί να πουλήσει και στον offline και στον digital κόσμο. Συγκεκριμένα, σημείωσε: «Δεκατρία χρόνια μετά την κρίση που ξεκίνησε με τη Lehman Brothers, το 2008, και συνεχίστηκε με τη χρηματοπιστωτική κρίση, που έφερε τη μεγάλη ύφεση στη χώρα μας, η αγορά μας δεν έχει ακόμα συνέλθει. Επίσης, ως αποτέλεσμα αυτής της κρίσης, το focus επικοινωνίας έχει περάσει από το brand building σε μικρές τακτικές ενέργειες με τη βοήθεια των νέων μέσων και, κυρίως, των social media, που μεγάλωσαν και ισχυροποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια.

Επίσης, η προσπάθεια του industry διεθνώς έχει επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο το μήνυμα θα φτάσει πιο αποδοτικά στον καταναλωτή, με πράγματα, όπως τα data analytics, το artificialintelligence, το programmatic, αλλά και με hype λέξεις. Έτσι, αντί να ασχολούμαστε με το πώς θα μεγιστοποιήσουμε τη δύναμη του μηνύματος, ασχολούμαστε με το πώς θα βελτιώσουμε το targeting. Νομίζω, λοιπόν, ότι το θέμα του brand building θα πρέπει να μας απασχολήσει ιδιαίτερα το επόμενο διάστημα, επιστρέφοντας το focus μας σε αυτό. Απόψε, βραβεύουμε τις καμπάνιες εκείνες που απέδειξαν, με νούμερα, ότι η σωστή διαφήμιση, η σωστή επικοινωνία, το καλό δημιουργικό και η στοχευμένη επικοινωνία πουλάει.

Η διαφήμιση πρέπει να πουλάει το προϊόν του πελάτη, διαφορετικά είναι ουσιαστικά άχρηστη. Δεν είναι τέχνη, χρησιμοποιεί, όμως, στοιχεία από τις τέχνες, από την τεχνολογία, από την επικαιρότητα για να ντύσει μια ιδέα. Γιατί μια διαφήμιση, που βασίζεται σε μια λαμπρή ιδέα, μπορεί να πουλήσει στον offline και στον digital κόσμο, αλλά η διαφήμιση που βασίζεται μόνο στην τεχνολογία είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Η διαφήμιση μπορεί να μην είναι τέχνη, αλλά είναι η τέχνη της πειθούς που μεταφράζεται σε πωλήσεις. Και αυτό είναι μια μορφή τέχνης, πράγμα το οποίο αποδεικνύουμε ξανά σήμερα».

«Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ MARKETER»
Στην αμφισβητήσιμη φύση της διαφήμισης στάθηκε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του ΣΔΕ, Γρηγόρης Αντωνιάδης, ο οποίος έθεσε μια σειρά ερωτημάτων που σχετίζονται με αυτήν, καλώντας της αγορά να τα αναλογιστεί. Συγκεκριμένα, δήλωσε τα ακόλουθα: «Θα ήθελα να συγχαρώ όλους τους συντελεστές, που κλήθηκαν και έφεραν εις πέρας τα Effies του 2020, ιδιαίτερα μέσα από αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, και όλους όσοι συμμετέχουν στη διαδικασία των βραβείων. Γιατί μπορεί σήμερα, σχεδόν έναν χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, αυτό που ζούμε να θυμίζει κανονικότητα, δεν ήταν, όμως, όταν ξεκίνησε η διαδικασία της διοργάνωσης. Τα Effies είναι τα μόνα βραβεία που επιβραβεύουν τη δημιουργικότητα, η οποία έφερε αποτέλεσμα, τον συνδυασμό, δηλαδή εκείνον, που κάθε εταιρεία και κάθε marketer, ιδανικά, επιδιώκει.

Η δημιουργικότητα είναι, εξ αρχής υπάρξεως της διαφήμισης, αμφισβητήσιμη. Δηλαδή σε σχέση με αυτήν, τίθενται ερωτήματα: Τι θεωρεί ο καθένας μας δημιουργικό; Αφορά μόνο το creative; Συνοδεύεται από μεγάλα budgets και brand building καμπάνιες; Είναι, πάντα, προϋπόθεση μιας επιτυχημένης καμπάνιας; Μειώνεται η δημιουργικότητα, στον κόσμο της πανδημίας; Και αν ναι, φταίει ο αποκλεισμός μας στην τηλε-εργασία ή στο short-termism που επέβαλαν οι συνθήκες; Σε απάντηση, θα ήθελα να καλέσω όλους να μελετήσουμε τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΔΕΕ, στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης. Να αναλογιστούμε επί της χημείας της αποτελεσματικότητας και της απλής ερμηνείας της δημιουργικής ιδέας. Κλείνω με μια ευχή: να γιορτάζουμε πάντα ιδέες που φέρνουν αποτελέσματα ή, για να το θέσω αλλιώς, αποτελέσματα που βασίστηκαν σε ωραίες ιδέες».

AGENCY OF THE YEAR | GRAND EFFIE

«Ο θρίαμβος αποτελεί πραγματικά ένα “εμβόλιο” αισιοδοξίας»
«Τα φετινά Effies ήταν μια πραγματικά άψογη διαδικασία και εκδήλωση. Οι διοργανωτές κατάφεραν να συντονίσουν άριστα τις επιτροπές και τους πολλούς κριτές, τους οποίους και ευχαριστούμε που μας τίμησαν με την ψήφο τους. Η δε ηλεκτρονική τελετή των απονομών, άψογη εικαστικά και λειτουργικά από τα σύγχρονα στούντιο και το αποτελεσματικό team παραγωγής της Foss (για να ευλογήσουμε λίγο τα γένια μας). Όμως η φετινή μας…γενειάδα είναι πλουσιότατη. Είμαστε «Agency of the Year» για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και λίγους μήνες μετά την ανάδειξή μας ως «Agency of the Year» στα Ermis Awards.

Έχουμε πετύχει, δηλαδή, το απόλυτο ζητούμενο της εμπορικής επικοινωνίας με υψηλή δημιουργικότητα και άμεση αποτελεσματικότητα. Στις δύσκολες ημέρες (και μήνες) που περνάμε, αυτός ο θρίαμβος αποτελεί πραγματικά ένα “εμβόλιο” αισιοδοξίας. Ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στους πελάτες μας που μας εμπιστεύονται και προχωρούν δυναμικά μαζί μας, και ένα μεγάλο “μπράβο” σε όλους και όλες που συνεργάστηκαν ιδανικά και δημιούργησαν τις μεγάλες επιτυχίες της χρονιάς. Κλείνοντας, όπως είπα και στη live μετάδοση της βραδιάς, μια και ζούμε σε δύσκολους καιρούς πανδημίας, μια ευχή: «Και εις άλλα…με υγείαν!».
Γιάννης Ευσταθιάδης, Πρόεδρος, Ogilvy

MARKETER OF THE YEAR

«Κάθε επιτυχημένο έργο μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για νέες ιδέες»
«Πόσες παραμέτρους χρειάζεται να αξιολογήσεις, ισορροπήσεις, προτεραιοποιήσεις και συνθέσεις, ώστε η μία «ιδέα να φέρει αποτέλεσμα», ενώ, παράλληλα, όλες οι ιδέες μαζί να διαμορφώσουν ένα “αποτελεσματικό” οικοσύστημα επικοινωνίας της μάρκας; Αυτή είναι η πρόκληση που ο κλάδος μας αντιμετωπίζει καθημερινά και αξιολογείται στα Effie Awards, γι’ αυτό και η αξία της αναγνώρισης είναι πολλαπλή.

Έχοντας πάντα στο πλευρό μας την αστείρευτη έμπνευση του φίλου και συνεργάτη μας Ogilvy, η βράβευση της Cosmote, ως “Marketer of the year”, και οι πέντε διακρίσεις της φέτος δεν μπορούν πάρα να είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας μιας μεγάλης ομάδας ανθρώπων εντός και εκτός Cosmote. Ένα μεγάλο “ευχαριστώ” σε όλους τόσο για τη συνεισφορά τους, όσο και γιατί κάθε επιτυχημένο έργο μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για νέες ιδέες, λειτουργώντας ως πηγή έμπνευσης και ανεβάζοντας τον πήχη ψηλότερα για όλους μας».
Λιάνα Μόσχου, Marketing Communications Strategy Director, Cosmote

MARKETER OF THE YEAR | BRAND OF THE YEAR

«Big purpose και δημιουργικότητα φέρνουν εξαιρετικά αποτελέσματα»
«To 2019 πήραμε μια απόφαση σταθμό για τη Lacta: Μέσα από την καμπάνια “Act for Love”, να μιλήσουμε στις καρδιές των καταναλωτών μας και να θίξουμε ένα πολύ σοβαρό κοινωνικό ζήτημα – τα στερεότυπα στην αγάπη. Η κίνησή μας αυτή δημιούργησε έναν τεράστιο κοινωνικό διάλογο, σχολιάστηκε, αλλά και αγαπήθηκε όσο καμία άλλη. Οι πολλαπλές διακρίσεις της Lacta στα Εffie Awards 2020 μας κάνουν ιδιαίτερα υπερήφανους, γιατί αποδεικνύουν ότι, όταν ένα brand καταφέρνει να συνδυάσει το big purpose με τη δημιουργικότητα, τα αποτελέσματα δεν μπορεί παρά να είναι εξαιρετικά. Ανοίξαμε τον δρόμο στην Ελλάδα και βραβευτήκαμε σαν το top brand και, γι’ αυτό, ευχαριστούμε την επιτροπή από τα βάθη της καρδιάς μας».
Αθηνά Ποπώφ, Marketing Manager Chocolate & Bakery Greece, Mondelez International

«Οι ανθρώπινοι δεσμοί είναι μια ανάγκη διαχρονική και πάντα επίκαιρη»
«Τα τελευταία χρόνια, η Άλφα έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις στη διοργάνωση των Effie Awards. Η φετινή βράβευση επιβεβαιώνει ότι η σημασία των ανθρώπινων δεσμών είναι μια ανάγκη διαχρονική και πάντα επίκαιρη – ίσως τώρα περισσότερο από ποτέ. Το να υπηρετούμε με συνέπεια αυτήν την ανάγκη ήταν, είναι και θα παραμείνει, ο βασικός μοχλός ανάπτυξης και δημιουργίας αξίας για τη μάρκα μας».
Μυρσίνη Τσουκάκη, Marketing Manager Greek Brands, Αθηναϊκή Ζυθοποιία

«Οι δυνατοί ανθρώπινοι δεσμοί, πιο σχετικοί από ποτέ»
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και υπερήφανοι για το Gold Effie Award των SohoSquare και Άλφα στην κατηγορία Sustained Success. Η βράβευση αυτή αποδεικνύει τη σημασία των “δυνατών ανθρώπινων δεσμών”, που σήμερα είναι πιο σχετικοί από ποτέ, και αντικατοπτρίζει το αποτέλεσμα της δουλειάς μας, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, για την Μπίρα Άλφα, η οποία, με συνέπεια, κατέκτησε και διατήρησε την κορυφή. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους συνεργάτες μας στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία για την εμπιστοσύνη τους».
Γιώργος Διαμαντόπουλος, Chairman, Soho Square Athens

«Η συγκεκριμένη καμπάνια ήταν η σωστή απόφαση»
«Είναι μεγάλη μας τιμή τα δύο βραβεία Effie που μας απονεμήθηκαν, και μας επιβεβαιώνουν πως η συγκεκριμένη καμπάνια ήταν η σωστή απόφαση. Ο στόχος της καμπάνιας ήταν η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νέων ηλικίας 15-18 και η σημαντικότητα της χρήσης προφυλακτικού. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους συνεργάτες μας, 4WiseMonkeys, που έκαναν πραγματικότητα τους στόχους του Duoμε έναν τόσο δημιουργικό τρόπο. Οι νέοι μπόρεσαν να ενημερωθούν για θέματα γύρω από το σεξ με μια σειρά από καμουφλαρισμένα βίντεο, με σκοπό να τα βλέπουν, όπου και αν βρίσκονται, χωρίς ντροπή ή ενδοιασμό».
Εύη Χριστοδούλου, Junior Brand Manager, Beiersdorf Hellas

«Στην digital-first era, η δημιουργική ιδέα έχει ακόμη περισσότερη αξία»
«Στη 4WiseMonkeys αγαπάμε τα Effie, γιατί αναδεικνύουν μια από τις σημαντικότερες αξίες του agency μας. Τη δημιουργικότητα που σπάει το διαφημιστικό clutter και κάνει αποτελεσματική την επικοινωνία ενός brand. Δεν είναι τυχαίο ότι βραβευόμαστε για τρίτη συνεχόμενη διοργάνωση. Θα ήθελα να συγχαρώ την ομάδα μας διπλά, γιατί εκτός από Silver πήραμε και Gold βραβείο, από τα μόλις τέσσερα που δόθηκαν συνολικά στη διοργάνωση. Το ότι η καμπάνια μας δεν είχε μεγάλo media spend αποδεικνύει ότι, στην digital-first era, η δημιουργική ιδέα έχει ακόμη περισσότερη αξία. Ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στον πελάτη μας, Beiersdorf Hellas, για την εμπιστοσύνη όλα αυτά τα χρόνια και ένα επίσης μεγάλο “μπράβο” σε όλους τους νικητές της φετινής διοργάνωσης».
Βαγγέλης Δαβιτίδης, Co-founder / Head of Creative, 4WiseMonkeys

«Σε καιρούς κρίσης, η αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας γίνεται πιο επιτακτική»
«Για εμάς στη Δέλτα είναι ιδιαίτερα τιμητικό να λαμβάνουμε την υψηλότερη διάκριση στα φετινά EffieAwards, στην κατηγορία “Μη αλκοολούχα ποτά” για τους φυσικούς χυμούς Life. Η ανώτατη αυτή διάκριση μας γεμίζει χαρά και υπερηφάνεια, καθώς οι νέοι χυμοί Life αγαπήθηκαν από το καταναλωτικό κοινό, ενώ το επιστέγασμα αυτής της προσπάθειας ήρθε με την απονομή αυτού του πολύ σημαντικού βραβείου. Ειδικά σε καιρούς κρίσης, όπως αυτοί που διανύουμε, η αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας γίνεται ακόμα πιο επιτακτική. To να βραβεύεται η ομάδα μας για την αποτελεσματικότερη επικοινωνία, μας κάνει να αισθανόμαστε ευθύνη να συνεχίσουμε να δημιουργούμε επικοινωνίες και concepts με μεγάλη απήχηση».
Έλια Μπαϊμά, Marketing Director, Δέλτα

«Υπάρχει έδαφος για δημιουργικές δουλειές με χειροπιαστά αποτελέσματα»
«Είναι ιδιαίτερη η χαρά για την εταιρεία μας οι βραβεύσεις στα Effie Awards για δυο πολύ σημαντικούς μας πελάτες, τη Vodafone για το Generation Next και τη Δέλτα για τους χυμούς Life. Και αυτό, γιατί αυτές οι βραβεύσεις έρχονται να διαψεύσουν ότι, αυτήν τη χρονιά, κατά γενική ομολογία, όλα πήγαν στραβά και θέλουμε να την αφήσουμε πίσω μας. Ζήσαμε και ζούμε αναμφισβήτητα πρωτόγνωρες καταστάσεις, αλλά, ακόμα και μέσα σε όλα αυτά, υπάρχει έδαφος να ανθίζουν δημιουργικές δουλειές και να φέρνουν χειροπιαστά αποτελέσματα. Να εμπνέουν και να κινητοποιούν καταναλωτές που, κάποιος θα έλεγε ότι, αρκετά προβλήματα έχουν για να ασχοληθούν με διαφημίσεις και καμπάνιες. Κι όμως…».
Λάζαρος Ευμορφίας, Executive Creative Officer, Wunderman Thompson

«Συμβάλλουμε σε μια ψηφιακή κοινωνία, με ίσες ευκαιρίες για όλους»
«H διάκριση μας για την επικοινωνία του προγράμματος Generation Next στα Effie Awards είναι ιδιαίτερα τιμητική για όλη την εταιρεία και τους ανθρώπους που δουλεύουμε μαζί στο project αυτό. Σκοπός μας στη Vodafone είναι να συνδέουμε τους ανθρώπους μέσα από τα δίκτυα, τα πρωτοποριακά προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, συμβάλλοντας σε μια ψηφιακή κοινωνία, με ίσες ευκαιρίες για όλους.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, δημιουργήθηκε το πρόγραμμα Generation Next από το Ίδρυμα Vodafone, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία και την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής, με στόχο να προσφέρουμε δωρεάν τη δυνατότητα εκπαίδευσης και ενασχόλησης με τις νέες εκθετικές τεχνολογίες και την επιστήμη, σε όλους τους εφήβους, χωρίς αποκλεισμούς. Το βραβείο αυτό έρχεται να ενισχύσει το όραμα και τη δέσμευσή μας να συμβάλλουμε με αισιοδοξία σε ένα καλύτερο μέλλον για όλους».
Χάιδω Ηλιοπούλου, Head of Brand, Marketing Communications, Media & Insights, Vodafone Ελλάδας

«Ανάδειξη της εντοπιότητας με μια καμπάνια πρόκληση»
«Αγαπήσαμε όλοι την κυρία Κική! Στόχος μας και αφετηρία για την καμπάνια αυτή ήταν η ανάδειξη της εντοπιότητας μέσα από τα αγνά υλικά που μας προσφέρει απλόχερα η ελληνική φύση. Η πρόκληση ήταν μεγάλη, καθώς ποτέ πριν σε άλλη χώρα του ομίλου μας δεν είχε υλοποιηθεί για τη Hellmann‘s αντίστοιχη τοπική καμπάνια. Παρ’ όλα αυτά, σε άψογη συνεργασία με την Ogilvy, προχωρήσαμε μία πολύ τολμηρή επικοινωνία με τη βοήθεια των “εκπαιδευτικών” παρεμβάσεων της αγαπημένης πια σε όλους, επίσημης φιλολόγου της Hellmann‘s. Προσωπικά, είμαι, ταυτόχρονα, πολύ υπερήφανη και γεμάτη χαρά για αυτό το βραβείο και τα τόσο επιτυχημένα και ξεχωριστά αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής».
Διονυσία Σιμάτου, Senior Brand Manger SEE Unilever

«Το καφενείο του Λουμίδη, τόπος συνάντησης της μάρκας με τους καταναλωτές»
«Η απονομή, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από την επιτροπή των Effie Awards, του “Sustained success award” στον καφέ Λουμίδης Παπαγάλος, έρχεται να επιβεβαιώσει την αποτελεσματικότητα του ισχυρού δεσμού που η μάρκα έχει χτίσει με τους καταναλωτές της. Από το καφενείο του Λουμίδη Παπαγάλου έχουν περάσει πρωταγωνιστές της σύγχρονης Ελλάδας, αλλά και ήρωες, εμπνευσμένοι από την καθημερινότητά μας.

Αλλά το café αυτό κατάφερε να γίνει στην πραγματικότητα ένας τόπος συνάντησης ανάμεσα στη μάρκα και τους καταναλωτές της, το μέρος όπου το «Έκαστος στο είδος του…» γίνεται πραγματικότητα. Εκ μέρους της ομάδας της μάρκας, ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στην επιτροπή, αλλά και στον στρατηγικό μας συνεργάτη στην επικοινωνία, McCann Athens, που όλα αυτά τα χρόνια κρατά την επικοινωνία μας ζωντανή και επίκαιρη, στην καρδιά όλων μας».
Γεωργαλάς Γιώργος, Senior Brand Manager, Λουμίδης Παπαγάλος, Nestlé Ελλάς

«Δημιουργικές ιδέες που αποτελούν benchmark για την αγορά και τον κλάδο μας»
«Η διάκρισή μας σε έναν τόσο σημαντικό θεσμό, με δύο Effie Awards, αποτελεί μεγάλη μας τιμή και χαρά, και είναι αφιερωμένη σε όλους όσοι συνέβαλαν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση αυτού του τόσο όμορφου, νεανικού και μοναδικού project. Μέσα από την ακαδημία της Fanta, “The F* Αcademy”, οι  Έλληνες έφηβοι μπορούν να μάθουν όλα όσα τους ενδιαφέρουν πραγματικά σήμερα, με έναν μοναδικό fun τρόπο που μόνο η Fanta μπορεί να προσφέρει. Αυτές οι βραβεύσεις μας δίνουν κίνητρο να συνεχίσουμε να υλοποιούμε περισσότερες δημιουργικές ιδέες που κάνουν τη διαφορά και αποτελούν benchmark για την αγορά και τον κλάδο μας».
Γιώργος Φλωρόπουλος, Brand Manager Fanta & Sprite Ελλάδα, Κύπρος & Μάλτα, The Coca Cola Company

«Στη νέα πραγματικότητα, κάθε ιστορία αποτελεσματικότητας αποκτά ιδιαίτερη σημασία»
«Για εμάς στη McCann Athens, κάθε διάκριση στα Effie Awards αποτελεί πηγή υπερηφάνειας, αλλά και μια έμπρακτη επιβεβαίωση της αξίας που μπορούμε να δημιουργούμε μέσω της επικοινωνίας. Ειδικά τώρα, που η νέα πραγματικότητα προβάλλει πρωτόγνωρες δυσκολίες σε διαφημιζόμενους και καταναλωτές, η κάθε ιστορία αποτελεσματικότητας που φτιάχνουμε για τους πελάτες και τα brands που χειριζόμαστε αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

Φέτος, καταθέσαμε 22 τέτοιες ιστορίες, πολλές από τις οποίες ξεχώρισαν, κερδίζοντας ένα βραβείο ή μια θέση στα shortlists και, όλες μαζί, μας έφεραν στη δεύτερη θέση της κατάταξης των ελληνικών Effie Awards 2020. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ανάδειξη του McCann Worldgroup ως το πιο αποτελεσματικό δίκτυο επικοινωνίας στην Ευρώπη και στον κόσμο, μας γεμίζουν χαρά και αισιοδοξία και μας δίνουν τη δύναμη να αντεπεξέλθουμε σε όλες τις προκλήσεις του σήμερα και του αύριο».
Ναταλία Συμεωνίδου, Head of Strategy, McCann Athens

ΕΔΕΕ: Προσεγγίζοντας το «ιερό δισκοπότηρο» της αποτελεσματικότητας

Την αποτελεσματικότητα στην επικοινωνία σήμερα και τους παράγοντες που τη διαμορφώνουν, με αποτελέσματα που φιλοδοξούν να αποτελέσουν παρακαταθήκη για τις μελλοντικές ενέργειες της ίδιας της Ένωσης και του ΣΔΕ, θέλησε να μελετήσει με έρευνά της η ΕΔΕΕ. Στην έρευνα με τίτλο «Communicationand (in)effectiveness», συμμετείχαν, όπως ανέφερε ο Κώστας Ταμπουράκης, πάνω από 100 στελέχη επικοινωνίας και διαφημιζομένων.

Στόχος της έρευνας είναι να διερευνήσει την τάση του short-termism(too), του tactical (over) και της υπερ-χρήσης των νέων τεχνολογιών στην επικοινωνία, θέτοντας τα ερωτήματα: τι ισχύει στην ελληνική αγορά, τι πρέπει να γίνεται, ώστε να υλοποιούνται αποτελεσματικότερες επικοινωνίες, καθώς και τη διαφορά της θεωρίας από την πράξη. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, σε σχέση με το δίπολο short-termism και long-termism, το 75% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι η υπερβολική στόχευση σε βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, σίγουρα ή μάλλον σίγουρα, μπορεί να αποβεί μοιραία για τους μακροπρόθεσμους στόχους μιας μάρκας, και συγκεκριμένα, στην επικοινωνία της, ενώ 71% ότι κάτι τέτοιο ισχύει σίγουρα ή μάλλον ναι στην ελληνική αγορά.

Επιπλέον, το 87% συμφώνησαν ότι η έμφαση στις tactical επικοινωνίες σε σχέση με τις brand building επικοινωνίες επιδρά σίγουρα ή σχεδόν σίγουρα αρνητικά στην αποτελεσματικότητα των επικοινωνιών, με 72% να πιστεύουν ότι το γεγονός αυτό ισχύει και στην ελληνική αγορά. Επιπρόσθετα, φαίνεται ότι ο κλάδος της επικοινωνίας είναι μοιρασμένος σχετικά με την ορθότητα της χρήσης των νέων τεχνολογιών και μια πιθανή υπέρμετρη χρήση τους. Ειδικότερα, αρνητική επίδραση της τεχνολογίας στην αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας βλέπει 49% των ερωτηθέντων, ωστόσο ένα σημαντικό 55% αυτών δεν βλέπει το φαινόμενο αυτό στην αγορά της χώρας μας.

ΤΟ «ΜΕΙΓΜΑ» ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας, αποτελεί, σύμφωνα με την έρευνα, ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, καθώς βασίζεται στους εξής έξι βασικούς άξονες:

  • Στρατηγική, δηλαδή η σαφής και εμπεριστατωμένη γνώση του brand και η καθαρή στόχευση, η οποία προκύπτει από την απάντηση στο ερώτημα: ποια είναι η μάρκα ή ποια θέλει να γίνει και σε ποια κοινά πρέπει να απευθυνθεί για την επίτευξη του στόχου αυτού.
  • Δημιουργικότητα, το οποίο ταυτίζεται με την ύπαρξη μιας ποιοτικής δημιουργικής ιδέας, που θα μεταμορφώσει το benefit της μάρκας σε μια επιδραστική αλήθεια, η οποία θα προσελκύσει το κοινό.
  • Συντονισμός της μάρκας με insights από την κοινωνία και το target group, το οποίο αλλάζει και εξελίσσεται, διαφυλάσσοντας, ταυτόχρονα, την αλήθεια και τη μοναδικότητά της.
  • Ισορροπία, δηλαδή η ισορροπημένη χρήση του sales activation και της brand building επικοινωνίας, αλλά και η κατάλληλη αναλογία των μέσων ευρείας κάλυψης και των στοχευμένων, σε μια εποχή επιβίωσης, η οποία συχνά οδηγεί σε overtactical επικοινωνίες.
  • Σχέσεις, υπό την έννοια των δεσμών εμπιστοσύνης ανάμεσα στην ομάδα του marketing και της διαφημιστικής εταιρείας (κοινή γλώσσα, κοινή στόχευση), αλλά και η εμπιστοσύνη της διοίκησης της διαφημιζόμενης εταιρείας στο τμήμα marketing και επικοινωνίας.
  • Πόροι, στους οποίους περιλαμβάνονται η σωστή διάρκεια της καμπάνιας, η οποία θα είναι ικανή να επιφέρει αλλαγές, καθώς και το σωστό budget για την αποφυγή φαινομένων overspend και underspend.

Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ
Τον βαθμό στον οποίο οι έξι βασικοί παράγοντες που εξασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας -στρατηγική, δημιουργικότητα, συντονισμός, ισορροπία, σχέσεις και πόροι- ενσωματώνονται στην καθημερινή εργασιακή πρακτική και σε ποιον βαθμό συμβαίνει αυτό μελέτησε, επίσης, η έρευνα της ΕΔΕΕ. Σύμφωνα με τα ευρήματα, 44% και 42% των ερωτηθέντων απαντούν ότι η σαφής και εμπεριστατωμένη στρατηγική της μάρκας ενσωματώνεται τις περισσότερες και αρκετές φορές, αντίστοιχα, ενώ η ποιότητα της δημιουργικής ιδέας, που την καθιστά επιδραστική, ενσωματώνεται αρκετές φορές (55%) ή σπάνια (27%) στην καθημερινή εργασιακή πρακτική.

Όσον αφορά στον συντονισμό της μάρκας με τις αλλαγές της κοινωνίας και το target group, ενσωματώνεται μερικές φορές 42% στην εργασιακή καθημερινότητα, με το υπόλοιπο ποσοστό των απαντήσεων να μοιράζεται μεταξύ της συχνής και σπάνιας ενσωμάτωσης (28% και 29%, αντίστοιχα). Σχετικά με το κατά πόσο η επικοινωνία στην καθημερινή πρακτική αντανακλά την αλήθεια και τη μοναδικότητα της μάρκας, η πλειονότητα απαντά θετικά με το 34% να κάνει λόγο για τις περισσότερες φορές και το 40% αρκετές φορές.

Βάσει των απαντήσεων, η ισορροπημένη χρήση του επικοινωνιακού budget, brand building και sales activationsφαίνεται να μην βρίσκει συχνά εφαρμογή στην καθημερινή εργασιακή πρακτική των agencies, καθώς το 42% αναφέρει την εφαρμογή του αρκετές φορές, ενώ το 38% σπάνια. Επίσης, η σωστή αναλογία μέσων, ευρείας κάλυψης έναντι πιο στοχευμένων, φαίνεται ότι εφαρμόζεται αρκετές φορές. Μέτρια εφαρμογή εμφανίζουν, επίσης, και οι σχέσεις εμπιστοσύνης, τόσο μεταξύ της ομάδας του marketing και της διαφημιστικής εταιρείας, όσο και της διοίκησης της διαφημιζόμενης εταιρείας στο τμήμα marketing και επικοινωνίας, με το 52% των ερωτηθέντων να συμφωνούν σε αυτό.

Μειωμένη εφαρμογή στην εργασιακή πρακτική των agenciesκαθημερινά παρατηρείται και στον παράγοντα «πόροι» με τη σωστή διάρκεια της καμπάνιας και το σωστό budget να καταγράφουν μέτρια και αρνητικά ποσοστά. Ειδικότερα, μόλις 12% απάντησαν ότι η σωστή διάρκεια της καμπάνιας λαμβάνεται τις περισσότερες φορές υπόψη στην καθημερινή εργασιακή πρακτική, ενώ 57% σημειώνει η μέτρια εφαρμογή και 32% η σπάνια.

Αντίστοιχα, σε σχέση με το budget, σωστή διάρκεια της καμπάνιας τις περισσότερες φορές βλέπει μόνο ένα 14% των ερωτηθέντων, ενώ το 46% κάνει λόγο για σπάνια εφαρμογή και 40% για εφαρμογή του αρκετές φορές. Σε κάθε περίπτωση, ο κλάδος του creative παραμένει προσγειωμένος στην πραγμτικότητα, αναγνωρίζοντας τα μειονεκτήματα και τις πρακτικές που λειτουργούν ως τροχοπέδη για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος στην επικοινωνιακή πρακτική.

Δηλώνει, επίσης, έτοιμος να προχωρήσει σε αλλαγές στην εργασιακή του πρακτική, προκειμένου να επιτύχει καλύτερες επικοινωνίες. Συγκεκριμένα, σίγουροι για αυτήν την πρόθεση δηλώνουν 74% των ερωτηθέντων και μάλλον σίγουροι 25% αυτών, ενώ σημειώθηκε ένα minimum του 1%, το οποίο φαίνεται να αντιμετωπίζει αρνητικά την πρόθεση για αλλαγές.

Τα αποτελέσματα της έρευνας «Communication and (in)effectiveness» της ΕΔΕΕ, παρουσιάστηκαν, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, από τη Χριστίνα Καράμπελα, Managing Partner, QED Market Research. Ακολούθησε πάνελ, στο οποίο συμμετείχαν οι Χάιδω Ηλιοπούλου, Head of Brand, Marketing Communications, Media & Insights, Vodafone, Μιχάλης Κροκίδης, Head of Planning, Ogilvy, και Δημήτρης Μπελέκος, General Manager, The Newtons Laboratory, σε συντονισμό Κώστα Ταμπουράκη, CEO, Tribe/ Grey Athens. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία των εταιρειών Qed Market Research και The Newtons Laboratory.

ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  • ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
    • Σαφής και εμπεριστατωμένη στρατηγική της μάρκας, τι θέλουμε να πετύχουμε και σε ποιους πρέπει να μιλήσουμε.
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • Η ποιότητα της δημιουργικής ιδέας που την καθιστά επιδραστική.
  • ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ
    • Ο συντονισμός της μάρκας με τις αλλαγές της κοινωνίας και του target group.
    • Να εκφράζει η επικοινωνία την αλήθεια και τη μοναδικότητα της μάρκας.
  • ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
    • Η ισορροπημένη χρήση του επικοινωνιακού budget, όχι μόνο προσανατολισμός στο sales activation, αλλά και στο brand building.
    • Η σωστή αναλογία μέσων, ευρείας κάλυψης vs πιο στοχευμένης.
  • ΣΧΕΣΕΙΣ
    • Οι σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στην ομάδα του marketing και της διαφημιστικής εταιρείας (κοινή γλώσσα, κοινή στόχευση).
    • Η εμπιστοσύνη της διοίκησης της διαφημιζόμενης εταιρείας στο τμήμα marketing και επικοινωνίας.
  • ΠΟΡΟΙ
    • Η σωστή διάρκεια της καμπάνιας, ικανή να γράψει και να επιφέρει αλλαγές.
    • Το σωστό budget, αποφυγή overspend και underspend.