Αgency of the Year η McCann Athens – Client of the Year η Mondelez

Πιο συγκεκριμένα, η McCann Athens αναδείχθηκε Agency of the Year, η Mondelez International, Client of the Year, ενώ το Grand Effie της βραδιάς απέσπασε το σχήμα Fortune-Cream-Rascal, για την καμπάνια με τίτλο «Φρεσκάδα Μπάρμπα Στάθης-Λαϊκή», για λογαριασμό της εταιρείας Μπάρμπα Στάθης ΑΒΕΕ. Από εκεί και πέρα, η McCann Athens απέσπασε τα περισσότερα Gold Effie, 3 τον αριθμό, για δουλειές της ActionAid, της Coca-Cola (Reasons to believe-True Stories) και την Περιφέρεια Αττικής. Εξαιρετική η παρουσία και της Mindworks, με 2 Gold (και τα δύο για τη Zewa) και ένα Silver (Mondelez). Από δύο βραβεία απέσπασαν οι The Newtons Laboratory (1 Gold για τη Wind και ένα Silver για την Τράπεζα Πειραιώς), η JWT Spot Athens (1 Gold για την Mondelez και 1 Silver για την Vodafone), η OgilvyOne (1 Gold για την Mondelez και 1 Βronze για τα Nestle Fitness), καθώς και η Bold Ogilvy (1 Silver για την Cosmote και 1 Bronze για το ΟΤΕ Double Play). Τέλος, με ένα Gold Effie αποχώρησε από την τελετή και η Lowe Athens, για το προϊόν Exportgate της Eurobank.

James Naas: «Από το Grexit στα…Greffies»!
O Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των Effie Hellas 2014, James Nass κατά την εναρκτήρια ομιλία του στάθηκε στο γεγονός της μεγάλης δυσκολίας που έχουν διαφημιστές και marketers στην ελληνική αγορά όταν καλούνται να φέρουν αποτελέσματα, από τη στιγμή που η τελευταία εδώ και 6 περίπου χρόνια συρρικνώνεται διαρκώς. Και μάλιστα σε μια οικονομία που το ΑΕΠ της έχει συρρικνωθεί κατά 7% το 2012 και 3% το 2013, ποσοστά που είναι τα μεγαλύτερα του κόσμου, όπως είπε χαρακτηριστικά.

«Tα Effies είναι τα διεθνώς αναγνωρισμένα βραβεία αποτελεσματικότητας, με τους ίδιους κανονισμούς και κριτήρια να διέπουν όλες ανεξαρτήτως τις χώρες. Σήμερα γιορτάζουμε τα κατορθώματα στην ελληνική αγορά όλων εκείνων που έχουν συνεισφέρει στον σκληρό πυρήνα του ιδιωτικού τομέα, την επικοινωνία και το marketing. Δουλεύουν στην Ελλάδα, τη χώρα με τις πιο δύσκολες εμπορικές συνθήκες του πλανήτη και αυξάνουν τις πωλήσεις, ακόμα και όταν η κατηγορία τους πέφτει σαν κομήτης. Κρατάνε τις θέσεις εργασίας, ακόμα και όταν η ανεργία παραμένει στα ύψη. Γι’ αυτό αξίζει να πούμε ότι αυτά τα Εffies είναι τα πιο δύσκολα του κόσμου». Mάλιστα, κάνοντας λογοπαίγνιο με το Grexit, «μετονόμασε» τα Effie της Ελλάδας σε «Greffies».

Μανόλης Παπαπολύζος: «Να είμαστε ελεύθεροι από το φόβο της αποτυχίας»
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), Μανόλης Παπαπολύζος, τόνισε ότι ο σκοπός της διαφήμισης είναι να φέρει πωλήσεις, ωστόσο ακόμα δεν έχει αποκωδικοποιηθεί με ποιο τρόπο η δημιουργικότητα οδηγεί στην αύξηση πωλήσεων. «Η διαφήμιση μοιάζει λίγο με την οικονομική πολιτική. Αργεί να φέρει αποτελέσματα. Ωστόσο αυτό τείνει να ανατραπεί τα τελευταία χρόνια, λόγω του internet. Aπό την άλλη, οι marketers είναι άνθρωποι και προτιμούν τη σιγουριά των πεπατημένων δράσεων. Δεν υπάρχει η απόλυτη λογική στον ανθρώπινο εγκέφαλο κι αυτό διαφοροποιεί τους τρόπους αντίδρασης κάθε ανθρώπου στις διαφημίσεις.

Η διαφήμιση χωρίς να είναι Τέχνη, δανείζεται πολλά από τα χαρακτηριστικά της». Και συνέχισε: «O σκοπός των βραβείων Effie είναι όχι μόνον να αποδείξουμε τη σχέση ανάμεσα στη διαφήμιση και τις πωλήσεις, αλλά κυρίως, να ενθαρρύνουμε και να επιβραβεύσουμε ηθικά τους δημιουργικούς, τους ανήσυχους, τους τολμηρούς ανθρώπους από την έρευνα, από το marketing, από τη διαφήμιση, αυτούς που τολμούν να πάρουν ρίσκο, αυτούς που δεν φοβούνται να δοκιμάσουν, κι ας αποτύχουν. Θέλουμε δημιουργικά ελληνικά μυαλά που να δημιουργούν σε μια διεθνοποιημένη οικονομία. Αυτή η ενθάρρυνση των νέων επαγγελματιών να είναι ελεύθεροι από το φόβο της αποτυχίας είναι νομίζω η μεγαλύτερη συμμετοχή των βραβείων αποτελεσματικότητας Effie στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα».

Γρηγόρης Αντωνιάδης: «Η κρίση ανέδειξε νέες, ξεχασμένες αξίες»
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), Γρηγόρης Αντωνιάδης, στάθηκε στις αντίξοες συνθήκες της ελληνικής αγοράς και στη μεγαλύτερη από ποτέ αξία της επίτευξης αποτελεσμάτων. «Τα ελληνικά Effies είναι πράγματι από τα πιο δύσκολα του κόσμου. Κυρίως λόγω της κρίσης, που έθεσε αδιανόητες προκλήσεις και αναθεωρήσεις του status quo, βάση του οποίου διαφημιστές και διαφημιζόμενοι συμπορευόμασταν. Από την άλλη πλευρά, η κρίση ανέδειξε αξίες που παλιότερα ίσως να μην είχαν την ίδια βαρύτητα.

Όπως την αντοχή και το πείσμα, την ευελιξία και το out of the box thinking. Τις αξίες αυτές επιδεικνύουν καθημερινά οι άνθρωποι της Επικοινωνίας και του Marketing και παρά τις τεράστιες δυσκολίες των καιρών μας και την πίεση σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, συνεχίζουν να δουλεύουν όσο χρειαστεί, να επενδύουν σε στρατηγική σκέψη, να γεννούν τις καλύτερες ιδέες και να πετυχαίνουν πραγματικά αποτελέσματα κάτω από  πραγματικά αντίξοες συνθήκες. Τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο για την υπέρβαση που κάνουν και για την πεισματική δέσμευσή τους στο αποτέλεσμα».

Oι μεγάλες στιγμές της βραδιάς
Η εκδήλωση κύλησε γρήγορα -παρά τις κάποιες μικρές ατέλειες ροής- και είχε ενδιαφέρουσες στιγμές. Όπως π.χ. τις μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις με κορυφαία στελέχη του marketing και της επικοινωνίας που σήμερα εργάζονται στο εξωτερικό και σχολίασαν με το δικό τους τρόπο τις δυσκολίες της ελληνικής αγοράς. Τα στελέχη που μίλησαν ήταν οι Αστέριος Χαλκιάς, Δημήτρης Τράνακας, Άγγελος Αραμπατζής, Σωτήρης Γιαννόπουλος, Κωνσταντίνος Κοντίνος και Αντώνης Κόχειλας. Πολύ έξυπνη και ενδιαφέρουσα η σκέψη της Οργανωτικής Επιτροπής να αναθέσει στον ΣΕΔΕΑ μια «διαφορετική» έρευνα για τις συνήθειες διαφημιστών και marketers τα χρόνια της κρίσης, η οποία παρουσιάστηκε με ένα εξαιρετικά χιουμοριστικό τρόπο και προκάλεσε τα ενθουσιώδη σχόλια και χειροκροτήματα των παρευρισκομένων.

Τέλος, την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Guy Parker, Πρόεδρος της EASA και Chief Executive UK ASA, ο οποίος με την ευκαιρία συμπλήρωσης 10 χρόνιων λειτουργίας του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, τόνισε τη σημασία της υπευθυνότητας στη διαφήμιση και παρουσίασε τις δράσεις της EASA προς αυτή την κατεύθυνση. Την Τελετή παρουσίασαν η Μαρίνα Λεωνιδοπούλου και ο ηθοποιός Κώστας Αποστολίδης, ενώ κατά τη διάρκειά της εμφανίστηκαν στη σκηνή και εμφανώς με χιουμοριστική διάθεση, ηθοποιοί που συμμετείχαν σε επιτυχημένες διαφημίσεις όπως ο Νίκος Ορφανός, ο Λεωνίδας Καλφαγιάννης και ο Τάκης Σπυριδάκης.

Τα βραβεία απένειμαν στους νικητές οι Άλκηστις Μαραγκουδάκη (Σκάι), Αντώνης Μεταξάς (ΑΝΤ1), Μάρκος Φραγκουλόπουλος (Πρόεδρος ΕΙΜ), Αιμιλία Τσεϊμαζίδου (Αντιπρόεδρος ΕΔΕΕ), Χριστίνα Καράμπελα (Πρόεδρος ΣΕΔΕΑ), Σπυριδούλα Δρακοπούλου (Google), Χάρης Γούλιος (Mega), Θανάσης Κουκουτσέλος (Atnet), Άντζελα Κοτρώτσου (Μέλος ΣΔΕ) και Ζαφείρης Χαραλαμπίδης (Mega). Την εκδήλωση υποστήριξαν χορηγικά το Mega ως Μεγάλος Χορηγός, Σκάι και ΑΝΤ1 ως Χρυσοί Χορηγοί, οι εταιρείες Elbisco, Public, Vodafone, Wind, Google, Atnet ως Χορηγοί και οι Cosmote, Χαϊδεμένος, Nescafe, Goody’s, Alba Business Graduate School, Math Studio ως Υποστηρικτές.

Η Οργανωτική Επιτροπή
Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των Effie Hellas 2014 ήταν ο James Nass, CEO της Lowe Athens, ενώ μέλη της ήταν οι Γιάννης Γαβριηλίδης, Ανώτερος Διευθυντής Brand, Μάρκετινγκ και On-Line Στρατηγικής της Wind, Έφη Καρακίτσου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Magnet, Πάνος Κοντόπουλος, Managing Director της Wedia, Μαρίνα Λεωνιδοπούλου, Πρόεδρος της Out of the Box, Ηλίας Μαβίδης, Business Unit Director της Bold Ogilvy, Κώστας Ρόκος, Managing Director & CFO, Greece της IPG Mediabrands, Εύη Σισαμή, Γενική Διευθύντρια της Cream, Κώστας Στράτης, Commercial Director Dixons South- Eastern Europe.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΡΑΒΕΥΘΕΝΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Εταιρεία Επικοινωνίας Grand Effie Gold Effie Silver Effie Bronze Effie Σύνολο
McCann Athens   3     3
Mindworks   2 1   3
Fortune-Cream-Rascal 1 1     2
The Newtons Laboratory   1 1   2
JWT Spot Athens   1 1   2
OgilvyOne Worldwide Athens   1   1 2
Bold Ogilvy     1 1 2
Lowe Athens   1     1