Όπως ακριβώς, «μαζί», ζουν όλα αυτά τα χρόνια την πορεία της εμπορικής επικοινωνίας στην Ελλάδα. Το αφιέρωμα του DailyFax κάλεσε, για 25 ημέρες, στελέχη από όλο το φάσμα της αγοράς να αποτυπώσουν αναμνήσεις, insights και προσδοκίες, με τον ελεύθερο και περιεκτικό τρόπο που ορίζει ένα ημερήσιο Μέσο. Και κάπου εδώ, μέσα από ένα θέμα που ξεκίνησε ως εορτασμός μια επετείου, άρχισαν να αναδύονται σημαντικά ζητούμενα της αγοράς.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά στελέχη από την πλευρά των εταιρειών επικοινωνίας ανέδειξαν ως προσδοκία για την αγορά τους την καθιέρωση αμοιβής για τη συμμετοχή στα specs. Μπορεί το θέμα να είναι «ταμπού» για τις επίσημες τοποθετήσεις των φορέων ή για τα προβεβλημένα πάνελς των συνεδρίων, να όμως που με την πρώτη ευκαιρία η αγορά το αναδεικνύει ως σημαντικό ζητούμενο.

Τα στελέχη μίλησαν όχι μόνον για αμοιβή, αλλά και για περιορισμό των «αδιέξοδων» specs ή τουλάχιστον για cancellation fees, ενώ, διατυπώθηκε και η πρόταση για καθιέρωση κοινά αποδεκτών προτύπων στα briefs των πελατών. Διαβάσαμε επίσης για απόδοση επιστροφών στα digital agencies από τις μεγάλες πλατφόρμες, για μείωση της φορολογίας στα PR, για εξορθολογισμό της νομοθεσίας που αφορά στα media agencies, για δημιουργία σταθερού και δίκαιου ρυθμιστικού πλαισίου στη χρήση προσωπικών και μη δεδομένων.

Στο αφιέρωμα για τα 25 χρόνια του DailyFax, ζητήσαμε από τα στελέχη τις ευχές τους και λάβαμε κάτι πολύ πιο πολύτιμο: Την απελευθερωμένη γνώμη τους για πραγματικά προβλήματα. Ίσως, τη σκυτάλη θα πρέπει τώρα να πάρει το Marketing Week, ως η πλατφόρμα πάνω στην οποία μπορούν να συγκλίνουν όλες οι πλευρές της αγοράς και να ξεκινήσουν τη συζήτηση γύρω από όλα αυτά. Αυτή είναι η συνέργεια πραγματικής αξίας που μπορεί να έχει ένα ημερήσιο newsletter με ένα περιοδικό. Εμείς, με τη συμμετοχή των στελεχών, θέλουμε πολύ να την αξιοποιήσουμε.