Σύμφωνα με τα ευρήματα της παγκόσμιας μελέτης, ο αντίκτυπος της εμπιστοσύνης στην επίδοση των εκδοτικών επιχειρήσεων ενημέρωσης είναι πλέον αδιαμφισβήτητος. Η μελέτη αναλύει δεδομένα από 70 χώρες, σε συνδυασμό με insights από τους παγκόσμιους συνεργάτες της, μεταξύ των οποίων οι ZenithOptimedia, Ipsos, PwC και Chartbeat. «Η διασφάλιση σχέσης εμπιστοσύνης με το κοινό, δεν αποτελεί μόνον οικονομική επιτακτική ανάγκη για τους εκδοτικούς οργανισμούς, αλλά κοινωνική και δημοκρατική υποχρέωση επίσης», σχολίασε ο Vincent Peyregne, CEO της WAN-IFRA.

«Η φετινή έρευνα δείχνει ότι η έλλειψη εμπιστοσύνης μπορεί να βλάψει τους εκδότες ακριβώς εκεί που πάσχουν περισσότερο, στη σχέση τους με τα κοινά και τους διαφημιζόμενους, δηλαδή στα έσοδά τους», συμπλήρωσε. Πέραν των παραπάνω, το φετινό World Press Trends report της Ένωσης αναδεικνύει και μια σειρά από δείκτες-κλειδιά για την αγορά, όπως προκύπτουν από τα δεδομένα του 2017. Συνοπτικά, τα βασικά ευρήματα έχουν ως εξής:

• Η εμπιστοσύνη στα Μέσα βιώνει ιστορικό χαμηλό, ωστόσο η εμπιστοσύνη σε δημοσιογράφους και ποιοτική δημοσιογραφία ενισχύεται, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τις πλατφόρμες.
• Τα συνολικά έσοδα της βιομηχανίας μειώθηκαν κατά 1,8%, κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης μείωσης του print, το οποίο ωστόσο εξακολουθεί να αντιστοιχεί σχεδόν στο 90% των εσόδων των publishers.
• Οι χρήστες είναι πιθανότερο να μπουν απευθείας στα sites των εκδοτών (κυρίως μέσω mobile), παρά να φθάσουν εκεί μέσω πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, το dark social (newsletters κλπ), βοηθούν την απευθείας σχέση.
• Παρόλη την αγωνιώδη μάχη που το print δίνει στις περισσότερες περιοχές του κόσμου, τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι ο χρόνος που οι αναγνώστες δαπανούν στο έντυπο σε σχέση με το digital, είναι μια διαφορετική ιστορία…
• Οι publishers έχουν επιταχύνει την καινοτομία τους, «κυνηγώντας» τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ωστόσο το ερώτημα παραμένει εάν είναι αρκετά γρήγοροι…
• Οι εκδότες εξακολουθούν να στρέφουν την προσοχή τους σε επιχειρηματικά μοντέλα με επίκεντρο τους χρήστες-καταναλωτές, όπως δείχνουν τα audience revenues των 87 δισ. δολαρίων σε σύγκριση με τα 63 δισ. δολάρια από διαφήμιση.
• Το σύνολο της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης εξακολουθεί να ανεβαίνει και για να ανταγωνιστούν με τους γίγαντες της τεχνολογίας, οι εκδότες ανά τον κόσμο προχωρούν όλο και περισσότερο στη διαμόρφωση διαφημιστικών συμμαχιών.