Η άνοδος της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης έρχεται παρά την έλευση ενός έτους για το οποίο προβλέπονται μερικά κρίσιμα γεγονότα για την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας, όπως η προσφυγική κρίση. Το European Advertising Business Climate Index, βασισμένο σε μηνιαία δεδομένα διαφημιστικών και ερευνητικών εταιρειών στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα οποία αντλήθηκαν για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, φανερώνει μια αύξηση στα επίπεδα επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στη διαφημιστική και marketing βιομηχανία, με τον δείκτη να αυξάνεται κατά μέσο όρο από +5 σε +11, από τον Οκτώβριο του 2015 έως τον Ιανουάριο του 2016.

Στην Ελλάδα η χαμηλότερη τιμή επιχειρηματικής εμπιστοσύνης
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι καταγράφονται μεγάλες αποκλίσεις του δείκτη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Την χαμηλότερη επιχειρηματική εμπιστοσύνη στον δείκτη καταγράφει η Ελλάδα με -14, ακολουθούμενη από την Εσθονία με -6 και το Βέλγιο με -4. Η Γαλλία, μια από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές αγορές της Ευρώπης, επίσης εμφανίζει χαμηλή τιμή επιχειρηματικής εμπιστοσύνης, μόλις -2, τιμή όμως σαφώς βελτιωμένη από το -8 του περασμένου Οκτωβρίου. Αντίθετα, η υψηλότερη τιμή εμπιστοσύνης καταγράφεται σε Μάλτα με +62, Σλοβενία με +32 και Ρουμανία με +28. Μεγάλη βελτίωση κατέγραψε ο δείκτης και στο Ηνωμένο Βασίλειο, από το -10,7 τον Οκτώβριο του 2015 στο +9,2 τον φετινό Ιανουάριο.

Αυξημένη η ζήτηση διαφημιστικών υπηρεσιών
Η ζήτηση για διαφημιστικές υπηρεσίες αυξήθηκε ελαφρώς από το +5 στο +8 το προαναφερθέν διάστημα, όπως και οι προσδοκίες για τη ζήτηση των υπηρεσιών αυτών, από το +10 το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους στο +12 το πρώτο τρίμηνο του φετινού έτους. Παρόλα αυτά, η διαφημιστική βιομηχανία βίωσε μια συγκρατημένα πτωτική τάση όσον αφορά στην εξέλιξη της απασχολησιμότητας το τέταρτο τρίμηνο του 2015, πέφτοντας 2 μονάδες, από +13 σε +11. Οι σχετικές προσδοκίες αυξήθηκαν από το 0 στο τέλος του περασμένου έτους, στο +3 το πρώτο τρίμηνο 2016.

Οι διαφημιστικές εταιρείες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης είναι λιγότερο αισιόδοξες όσον αφορά στη ζήτηση των υπηρεσιών τους, πέφτοντας στο +7 και +21, από τα +10 και +33, αντίστοιχα. Οι εταιρείες της Μεσογειακής Ευρώπης εξέφρασαν τις υψηλότερες προσδοκίες για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τοποθετώντας τον δείκτη στους +18, εμφανώς αυξημένο από το +5 του προηγούμενου τριμήνου, παρά την αρνητική τιμή της τάξης του -13 που καταγράφεται στην Ελλάδα.
Στην ερώτηση για το πως αναμένουν να μεταβληθεί η απασχόληση της εταιρείας τους τους επόμενους τρεις μήνες, οι εταιρείες στη Δυτική, Κεντρική/Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη ήταν αισιόδοξες, με τις αντίστοιχες τιμές να αυξάνονται από +1, +5 και +8 τον Οκτώβριο του 2015, σε +5, +7 και +10 τον Ιανουάριο. Αντίθετα, λιγότερο αισιόδοξες εμφανίζονται οι εταιρείες στη Μεσόγειο, πέφτοντας μια μονάδα, από +4 σε +3.

Πολύ πιο αισιόδοξες εμφανίζονται οι διαφημιστικές και marketing εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τον δείκτη να ανέρχεται στον Ιανουάριο σε +20 από το -12 του περασμένου Οκτωβρίου, τη στιγμή που στην Γερμανία επικρατεί διαφορετικό κλίμα, σημειώνοντας πτώση από το +28 στο +6.

Στοιχεία για το European Advertising Business Confidence Index παρείχαν οι:
Δυτικη Ευρωπη:
Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία
Κεντρικη/Ανατολικη Ευρωπη: Βουλγαρία, Εσθονία, Κροατία, Λετονία, Λιθουανία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Τσεχία
Μεσογειακη Ευρωπη: Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρος, Μάλτα, Πορτογαλία
Βορεια Ευρωπη: Δανία, Σουηδία 

Advertising Business Confidence Index Ιανουάριος 2016
Αυστρία: 11
Βέλγιο: -4
Βουλγαρία: 26
Γαλλία: -2
Γερμανία: 24
Δανία: 19
Ελλάδα: -14
Εσθονία: -6
Ηνωμένο Βασίλειο: 9,2
Ισπανία: 18
Ιταλία: 18
Κροατία: 29
Κύπρος: 0
Λετονία: 5
Λιθουανία: 21
Μάλτα: 62
Ολλανδία: 12
Πολωνία: 4
Πορτογαλία: -3
Ρουμανία: 28
Σλοβακία: 9
Σλοβενία: 32
Σουηδία: 13
Τσεχία: 8