Τις βέλτιστες πρακτικές στο ηλεκτρονικό εμπόριο και επιχειρείν ανέδειξαν τα e-volution awards, όπου Sleed και MediaMarkt.gr κατέκτησαν τις κορυφαίες διακρίσεις.

Η μεγάλη, ετήσια γιορτή του ελληνικού e-commerce, τα e-volution awards, που διοργανώνει εδώ και 7 χρόνια το Marketing Week και η BOUSSIAS, επιβράβευσε και φέτος τις βέλτιστες πρακτικές στο ηλεκτρονικό εμπόριο και επιχειρείν. Με τη συνδιοργάνωση του Eltrun και έχοντας την αιγίδα του GR.E.CA, τα e-volution awards έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση της ελληνικής αγοράς ως τα απόλυτα βραβεία κύρους και η διάκριση σε αυτά αποτελεί παράσημο για κάθε συμμετέχοντα. Όπως και κάθε χρόνο, στη διοργάνωση διαγωνίστηκαν τα σημαντικότερα e-shops και e-commerce agencies της χώρας, αναδείχθηκε ως e-Commerce agency of the year το agency που απέσπασε τα περισσότερα βραβεία, καθώς και το καλύτερο ελληνικό e-shop, το οποίο εκπροσωπεί την Ελλάδα στα European E-Commerce Awards.

Περισσότερα από 500 υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου παρευρέθησαν στην τελετή απονομής, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου, στο Μουσείο Αυτοκινήτου, με παρουσιαστή τον Παναγιώτη Χατζηδάκη. Εκπρόσωποι θεσμικών φορέων χαιρέτισαν την εκδήλωση, η οποία, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του κλάδου, επιβράβευσε την καινοτομία και προσέφερε έμπνευση και κίνητρο για ακόμη πιο δημιουργική προσπάθεια στο πεδίο του e-commerce. Χορηγός της διοργάνωσης ήταν η ACS και υποστηρικτές της οι HEPIS, IAB Hellas, ΕΕΔΕ, ΕΙΠ και ΣΕΠΕ.

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Για την προσφορά τους στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, έλαβαν τιμητική διάκριση οι Οδυσσέας Χαραλάμπους και Άννα Διαμαντοπούλου. Το βραβείο e-Commerce agency of the year απονεμήθηκε στην Sleed, ενώ Best Greek e-shop by GR.E.CA αναδείχθηκε το MediaMarkt.gr.

Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Η επιτροπή που ανέλαβε την αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων, υπό την προεδρεία του Γεώργιου Δουκίδη, Διευθυντή του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου ELTRUN, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, απαρτίστηκε από τους: Φώτης Αντωνόπουλος, Πρόεδρος, GRECA, Βασίλης Αλεξόπουλος, Ph.D, eBusiness Project Manager, Protean Technologies, Αδάμ Βρεχόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κωνσταντίνα Ελευθεράκου, eCommerce Manager, Folli Follie Group, Βασίλης Κοντογιάννης, Manager eCommerce, ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ, Δημήτρης Κορωναίος, Omni-Channel & Loyalty Director, ΑΒ Βασιλόπουλος, Παναγιώτης Κουρουθανάσης, Επίκουρος Καθηγητής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Βασίλης Κωστόπουλος, Marketing Manager, Zakcret sports, Γιώργος Λεκάκος, Επίκουρος Καθηγητής Ψηφιακού Περιεχομένου, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φίλιππος Μελισσουργός, e-Commerce Manager, Public, Μιχάλης Μωραΐτης, Μέλος του Hellenic CIO Forum, Εύη Μπολομύτη, Digital Marketing & e-Commerce Senior Manager της WIND Ελλάς, Γιώργος Μπουκίδης, Business Solutions Specialist, ACS, Κωστής Πάικος, Γενικός Γραμματέας και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του IAB HELLAS, Γιώργος Παπαδάκης, COO, Phaistos Networks, Θανάσης Παρασκευόπουλος, Marketing Director, Celestino, Πάολα Πέσσαρη, CRM & Digital Marketing Manager, Praktiker, Γιάννης Πιπεράκης – Παπαδάκης, CEO, Greek Geeks, Έφη Πρεσβεία, Γενική Γραμματέας της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ινστιτούτου Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΙΠ), Λυδία Σαραντίδη, eCommerce Manager, Maison Marasil, Γιάννης Σύρρος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΠΕ, Αντιπρόεδρος για την Ευρώπη WITSA, Νίκος Φαλδαμής, Πρόεδρος, HePIS, Γιώργος Φραγκάκης, Digital Marketing expert, Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, eCommerce Coordinator ELTRUN, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κωνσταντίνος Φρυδάκης, Chief Executive Officer, Tora Wallet A.E. & Tora Direct Α.Ε., OPAP Group.

«ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ»
«Είναι μια γιορτή του ηλεκτρονικού εμπορίου. Φέτος είχαμε τις περισσότερες συμμετοχές και σε ποσότητα και σε ποιότητα. Αναγκαστήκαμε, και είναι πολύ ευχάριστο αυτό, η επιτροπή αξιολόγησης φέτος να είναι 25 μέλη, ενώ για να γίνει η αξιολόγηση χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες. Δεν ήταν εύκολο και βέβαια φαίνεται η πολύ σημαντική δουλειά που έκαναν. Κάτι το οποίο δεν είναι πολύ γνωστό είναι ότι φέτος γιορτάζουμε τα 25 χρόνια του κλάδου. Το ηλεκτρονικό εμπόριο για όσους δεν γνωρίζουν ξεκίνησε αρχές της δεκαετίας του ’90, κυρίως γιατί κάποιες πολύ μεγάλες εταιρείες, κυρίως πολυεθνικές, ήθελαν να κάνουν την εμπορική τους δραστηριότητα ηλεκτρονικά, όπως στο εξωτερικό. Όπως επίσης και κάποιες ελληνικές εταιρείες από τον χώρο του φαρμάκου και της ένδυσης.

Δεύτερον, κάποια ελληνικά πανεπιστήμια ξεκίνησαν να κάνουν έρευνα πάνω στο αντικείμενο και μάλιστα το 1993 εκδόθηκε το πρώτο βιβλίο για το ηλεκτρονικό εμπόριο και δόθηκε το πρώτο μάθημα. Επίσης, κάποιες εταιρείες που βρίσκονται απόψε εδώ ξεκίνησαν να προσφέρουν υπηρεσίες ή τηλεπικοινωνιακές υποδομές, αλλά και κάποιες πολύ μικρές νέες εταιρείες ξεπετάχτηκαν που πρόσφεραν εξειδικευμένες υπηρεσίες. Και ταυτόχρονα η πολιτεία, βλέποντας αρκετά μακριά, κάτι που θα θέλαμε να το βλέπαμε και τώρα, είδε ότι αυτός είναι ένας σημαντικός κλάδος που πρέπει να βοηθήσει».
Γεώργιος Δουκίδης, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής

«ΑΝΟΔΙΚΗ Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ»
«Ακόμη μια χρονιά κλείνει με θετικό πρόσημο, όπως μας ανακοίνωσε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Eltrun, αφού ο τζίρος στο B2C κομμάτι είναι στα 4,5 με 5 δις από τα 4 που ήταν πέρυσι. Ο GR.E.CA, με την πολύτιμη και έμπρακτη υποστήριξη των μελών του και των στρατηγικών συνεργατών του – τα μέλη του έχουν ξεπεράσει τα 300 και πάμε ολοταχώς για τα 350 – συνέβαλε έμπρακτα με πολλαπλούς τρόπους σε αυτή την ανοδική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου. Θέλω να ευχαριστήσω τα μέλη του ΔΣ του για τη συνεργασία και την υποστήριξη για να γίνουν όλα αυτά».
Πάρης Κορωναίος, Γενικός Διευθυντής, GR.E.CA

«Η ACS ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ e-BUSINESS»
«Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, η ACS ανανέωσε το ετήσιο ραντεβού της με τον κόσμο του e-business, υποστηρίζοντας θερμά τον θεσμό των e-volution awards, τόσο μέσω της χρυσής της χορηγίας, αλλά και μέσω της βράβευσής της στην κατηγορία Εξυπηρέτηση/Ικανοποίηση Πελατών για την υπηρεσία ACS Card On Delivery, που αφορά την πληρωμή των αντικαταβολών με χρεωστική/πιστωτική κάρτα στο κατάστημα ή και στον χώρο του παραλήπτη.

Καθώς ο online αγοραστής αναζητά πλέον λύσεις που του εξασφαλίζουν ευκολία, ταχύτερη εξυπηρέτηση, καλύτερη ενημέρωση και ευέλικτες επιλογές, αλλά και λόγω της εντυπωσιακής ανόδου των αποστολών e-commerce τα τελευταία χρόνια (που αποτελούν μέχρι στιγμής περίπου το 40% των καθημερινών αποστολών της εταιρείας), η ACS προχωρά συνεχώς σε επενδύσεις που αφορούν νέες τεχνολογικές υποδομές, εφαρμογές, συστήματα και εξοπλισμό, με στόχο την εξασφάλιση της αξιόπιστης και ταχύτερης παράδοσης, της πιο άμεσης ενημέρωσης και της διευκόλυνσης των e-shops, αλλά και των πελατών τους.

Η ενσωμάτωση των νέων αυτών τεχνολογιών αποτελεί βασικό συστατικό επιτυχίας στην ανοδική πορεία της ACS και στη διαφοροποίησή της από τον ανταγωνισμό, και στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, που ως κλάδος απαιτεί συνεργάτες ταχυμεταφοράς με σύγχρονες λύσεις και online εργαλεία που εξοικονομούν χρόνο και αυξάνουν την αποτελεσματικότητα των e-shops, ενώ παράλληλα προσφέρουν το καλύτερο customer experience στους πελάτες τους».
Ελευθερία Χάραρη, Marketing Manager, ACS

ΤΙΜΗΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
Για την προσφορά τους στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, έλαβαν τιμητικό βραβείο οι Οδυσσέας Χαραλάμπους, Vice President CISCO Eastern Europe, και Άννα Διαμαντοπούλου, πρώην Επίτροπος Ευρωπαϊκής Ένωσης και πρώην Υπουργός.

«ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ Η ΕΛΙΤ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ»
«Ευχαριστώ πάρα πολύ για την τιμητική αυτή διάκριση η οποία κατά μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ομάδα που έκανε την EDI Hellas πράξη. Είναι ο Γιώργος Παπασταματίου, ο Γιάννης Λαδάς, ο αδερφός μου Μπάμπης Χαραλάμπους και ο Όμηρος Παπακανέλλος. Η EDI Hellas ξεκίνησε με 18 εκατ. δραχμές κεφάλαιο και κατάφερε σε 7 χρόνια πριν πουληθεί στη Singular να έχει 800 πελάτες και τζίρο 1 δις. Κοιτάζοντας το παρελθόν θυμάσαι μόνο τις καλές στιγμές, αλλά εκείνη η δεκαετία ‘90-2000 είχε μια διαφορετική χροιά. Υπήρχε μια πεποίθηση ότι κάτι θα γίνει στη χώρα. Σήμερα τα πράγματα έχουν αντιστραφεί εντελώς και νομίζω έχει έρθει η ώρα η ελίτ της Ελλάδος να κάνει κάτι για αυτό. Και ίσως του χρόνου αντί για e-volution awards να ονομάζονται Revolution awards, γιατί κάτι τέτοιο χρειάζεται».
Οδυσσέας Χαραλάμπους

«Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ»
«Θέλω να σκεφτείτε ότι 25 χρόνια πριν δεν υπήρχε e-mail. Όταν μου είπε τότε ο Γιώργος Δουκίδης ως νέος επιστήμων για το θέμα του EDI, έπρεπε να καταλάβουμε πρώτα τι είναι αυτό που έρχεται, να του δώσουμε μια θεσμική υπόσταση και μετά να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε τις πρώτες πρωτοπόρες επιχειρήσεις στον κλάδο. Υπήρχε πραγματικά μια αίσθηση ότι η χώρα μπορούσε να φύγει μπροστά. Και για να φύγει μπροστά η χώρα χρειάζεται πρωτοπόρους σε όλους τους τομείς, στον επιχειρηματικό, στον ακαδημαϊκό, στον πολιτικό. Να ενώνονται αυτές οι δυνάμεις και να αλλάζουν τα δεδομένα.

Ξεκινήσαμε λοιπόν πολύ νωρίς ως χώρα τότε. Θυμάμαι ότι είχα επισκεφτεί 6 χώρες τότε για να δούμε πώς είχαν οργανώσει το θεσμικό τους πλαίσιο και έκαναν όλες τα πρώτα τους βήματα. Εμείς κάναμε τα κλαδικά έργα, το βάλαμε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα βιομηχανίας, μπορούσαμε να ενισχύσουμε αυτές τις επιχειρήσεις που κανένας δεν καταλάβαινε τι ήταν. Γιατί αυτό που τώρα καταλαβαίνουμε ηλεκτρονικό εμπόριο, κανένας δεν καταλάβαινε πώς γίνεται. Χαίρομαι πολύ γιατί σήμερα η Ελλάδα είναι μέσα στις 10 πρώτες χώρες της Ευρώπης.

Έχουμε μεγάλα προβλήματα, σαν χώρα έχουμε αγκυλωθεί και έχουμε ανάγκη να φύγουμε μπροστά, αλλά έχουμε μερικά σημεία που είναι άστρα και μας οδηγούν. Και χαίρομαι πολύ που ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ένας κλάδος που πάει καλά συγκριτικά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Και οι ελίτ που πρέπει να κάνουν την επανάσταση είναι βεβαίως ο κλάδος αυτός. Στην πολιτική υπάρχει μόνο μια αμοιβή. Και η αμοιβή αυτή είναι, έστω και από ένα κομμάτι, η αναγνώριση ενός έργου».
Άννα Διαμαντοπούλου

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
Το βραβείο e-Commerce agency of the year απονεμήθηκε στην Sleed, ενώ Best Greek e-shop by GR.E.CA αναδείχθηκε το MediaMarkt.gr.

e-COMMERCE AGENCY OF THE YEAR
«TOGETHER WE WIN»
«Από το 2010 που δημιουργήθηκε η Sleed έχουμε αλλάξει κι έχουμε μεγαλώσει πάρα πολύ. Πλέον είμαστε μία οικογένεια 40 περίπου ατόμων που καθημερινά συνεργαζόμαστε για έναν κοινό σκοπό: να βελτιωνόμαστε συνεχώς και να δημιουργούμε αξία σε αυτό που κάνουμε. H Sleed ωστόσο είναι κάτι παραπάνω από αυτήν την ομάδα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει αναπτυχθεί ένα οικοσύστημα, στο οποίο ανήκουν επίσης οι πελάτες και οι συνεργάτες μας. Με τους περισσότερους έχουμε μακροχρόνιες σχέσεις – με κάποιους μάλιστα είμαστε μαζί από το ξεκίνημά μας, και θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους παραπάνω. Ο τίτλος e-commerce agency of the year ήταν μια εξαιρετική αφορμή να απολαύσουμε τη στιγμή, να το γιορτάσουμε και να προχωρήσουμε με ακόμη περισσότερο ενθουσιασμό για την επόμενη πρόκληση. Together we win!».
Στέλιος Ηλιάκης, Founder & General Manager, Sleed

BEST GREEK e-SHOP BY GRECA
«ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ»
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτό το βραβείο. Η διάκριση ως το καλύτερο e-shop στην Ελλάδα είναι μεγάλη τιμή και αναγνώριση. Είναι μία νίκη που μας ωθεί να προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα υπηρετώντας πάντα τον καταναλωτή του μέλλοντος μέσα από μία στρατηγική με γνώμονα το omnichannel experience. Στόχος μας είναι να είμαστε η πρώτη επιλογή σε ηλεκτρονικά προϊόντα και εφαρμογές ψηφιακής τεχνολογίας και αυτό το επιτυγχάνουμε με καρδιά το e-shop  μας, αλλά και συνεχείς επενδύσεις στο digitalization των καταστημάτων μας και της εταιρείας μας εν γένει. Τελικά, τα παιχνίδια τα κερδίζουν οι ομάδες».
Κορίνα Παλαμίδη, Head of e-Commerce, Media Markt