Το βραβείο του καλύτερου ελληνικού B-C ηλεκτρονικού καταστήματος, σε συνεργασία με τον GRECA, το οποίο και θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα Πανευρωπαϊκά Βραβεία ηλεκτρονικού εμπορίου στη Βαρκελώνη, οι διακρίσεις «Distinction in eCommerce» για τα «μικρά» e-shops, με ετήσιες πωλήσεις μικρότερες των 200.000 ευρώ, η διεύρυνση της κριτικής επιτροπής και η σύμπτυξη κατηγοριών, καθιστούν ακόμα πιο ανταγωνιστική τη διαγωνιστική διαδικασία και ανανεώνουν φέτος δημιουργικά τον διαγωνισμό. 

Διευρυμένη κριτική επιτροπή
Μία από τις καινοτομίες είναι η διεύρυνση της κριτικής επιτροπής, με έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στην επιτροπή αξιολόγησης παραμένουν οι αξιολογητές που βοήθησαν με την ουσιαστική τους συμβολή να γίνουν τα e-volution awards θεσμός για τον κλάδο, και συγκεκριμένα καθηγητές Πανεπιστημίων και εκπρόσωποι των φορέων που υποστηρίζουν διαχρονικά τη διοργάνωση.

Συγκεκριμένα, η σύνθεση της επιτροπής έχει ως εξής: Φώτης Αντωνόπουλος, Αντιπρόεδρος, GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου), Μιχάλης Μωραΐτης, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ινστιτούτου Πληροφορικής & Επικοινωνιών της ΕΕΔΕ, Γιάννης Σύρρος, Γενικός Διευθυντής, ΣΕΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας), Γιώργος Ζαλοκώστας, Πρόεδρος, IAB Hellas, Γεωργία Κουρνιώτη, Διευθύντρια Marketing, Τηλεμάρκετινγκ & Συνεργάτης, ΕΠΑΜ (Ελληνική Ένωση Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου), Μάκης Βρεχόπουλος, Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ), Παναγιώτης Κουρουθανάσης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και Γιώργος Λεκάκος, Επίκουρος Καθηγητής Ψηφιακού Περιεχομένου, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Το panel των experts με τους οποίους διευρύνεται η επιτροπή, και οι οποίοι -ανάλογα με την εμπειρία τους- θα αξιολογήσουν κατηγορίες της διοργάνωσης, αποτελείται από τους: Γιάννη Γεωργιάδη, Marketing Experience Coordinator/Συντονιστής Ομάδας Μάρκετινγκ, Yoleni’s, Στέλιο Ηλιάκη, General Manager, Sleed, Δημήτρη Θεοφάνους, Εμπορικός Διευθυντής, you.gr & Πρόεδρος GRECA, Κατερίνα Καραγιάννη, Business Unit Director, Uxlab,Κορίνα Παλαμίδη, Head of eCommerce, Media-Saturn/Media Markt, Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο, New Business Development, Lighthouse, Τάσο Σπανίδη, Chief Executive Office, Generation Y, International Interactive Agency και Δημήτρη Τραυλό, eCommerce & CRM Manager, Intersport. Όπως είναι γνωστό, τα βραβεία διοργανώνονται από την BOUSSIAS και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), υπό την αιγίδα του GRECA.

Ο καθηγητής Γιώργος Δουκίδης, Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των e-volution awards 2016 και Διευθυντής του εργαστηρίου ηλεκτρονικού εμπορίου ELTRUN και ο Δημήτρης Θεοφάνους, Πρόεδρος του GRECA, μιλούν για τις καινοτομίες και τους στόχους της φετινής διοργάνωσης.

Γιώργος Δουκίδης: «Ιδιαίτερα σημαντική η ανάδειξη των βέλτιστων πρακτικών, στο ηλεκτρονικό επιχειρείν»

Marketing Week: Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την 5η διοργάνωση του θεσμού των e-volution awards;
Γ. Δουκίδης:
Όπως και στις προηγούμενες επιτυχημένες διοργανώσεις, ο στόχος είναι να αναδειχθούν και να γίνουν γνωστές οι βέλτιστες πρακτικές του κλάδου. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ένα νέο κλάδο, όπως αυτός του ηλεκτρονικού εμπορίου, που αυτές οι πρακτικές δεν είναι ακόμη πολύ γνωστές, ενώ παράλληλα το επιχειρηματικό περιβάλλον αλλάζει δραματικά λόγω των σημαντικών ευκαιριών και προκλήσεων, όπως είναι τα capital controls.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες αλλαγές και καινοτομίες φέτος;
Νομίζω ότι η πιο σημαντική αλλαγή είναι ότι μέσω των e-volution awards θα αναδειχθεί φέτος, σε συνεργασία με τον GRECA, το ηλεκτρονικό κατάστημα που θα εκπροσωπήσει την χώρα μας στα Πανευρωπαϊκά βραβεία ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ελληνική συμμετοχή στα Ευρωπαϊκά βραβεία από πέρυσι, με τον συντονισμό από τον GRECA αποδεικνύει ότι, πλέον, σε ευρωπαϊκό επίπεδο η ελληνική αγορά αναγνωρίζεται ως ισότιμη και άρα την προνοητικότητα που είχαν οι διοργανωτές πριν πέντε χρόνια να ξεκινήσουν τον διαγωνισμό αυτό.

Βλέπουμε ότι οι κατηγορίες υποψηφιοτήτων έχουν μειωθεί, με αποτέλεσμα να γίνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικές. Για ποιον λόγο έγινε αυτή η αλλαγή;
Να αναφέρω ότι οι πολλές κατηγορίες (με αρκετές λεπτομέρειες στην επεξήγηση) υπήρχαν για να βοηθήσουν τα τεχνικά στελέχη τα πρώτα χρόνια να αναδείξουν την επιχειρηματική αριστεία τους, καθώς αρκετές φορές ήταν κρυμμένη μέσα σε τεχνικούς προβληματισμούς. Αυτό, επίσης, βοηθούσε την προώθηση των νικητών σε εξειδικευμένες εκδόσεις και συνέδρια. Σιγά-σιγά, όμως, αυτό ξεπερνιέται, αφού ο κλάδος αρχίζει να φθάνει σε μια αναγκαία ωριμότητα. Άρα, αναμένουμε ότι η μείωση των κατηγοριών θα αυξήσει τον ανταγωνισμό και την ποιότητα των συμμετοχών. Βέβαια, να προσθέσω ότι, τα βραβεία αφορούν στον ευρύτερο χώρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν -και όχι μόνο του ηλεκτρονικού εμπορίου- γι’ αυτό υπάρχουν κατηγορίες γύρω από το e-banking, το Internet of things και το mobile business.

Στις καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης συμπεριλαμβάνεται και η διεύρυνση της κριτικής επιτροπής με ειδήμονες του χώρου του ηλεκτρονικού εμπορίου, στελέχη από e-commerce sites και agencies. Ποια ανάγκη οδήγησε σε αυτήν την απόφαση;
Ο ανταγωνισμός έχει ανεβεί πάρα πολύ από πέρυσι, που είχαμε εκατοντάδες συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες. Άρα, οι νικητές αρκετές φορές κρίνονται στις λεπτομέρειες και θα πρέπει –για τον λόγο αυτό- να έχουμε κριτές, οι οποίοι έχουν όχι μόνο την αίσθηση της αγοράς και των τάσεων, αλλά γνωρίζουν και αρκετές τεχνικές λεπτομέρειες στην υλοποίηση και τα αποτελέσματα. Είναι, μάλιστα, πολύ ενθαρρυντικό που έχουν ενδιαφερθεί τόσοι πολλοί ειδικοί να εμπλακούν στην διαδικασία της αξιολόγησης. Αυτό αποδεικνύει την αποδοχή των βραβείων από την ευρύτερη κοινότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Βέβαια, στην επιτροπή αξιολόγησης παραμένουν και η πλειοψηφία των αξιολογητών που βοήθησαν -με την ουσιαστική τους συμβολή- να γίνει ο διαγωνισμός ένας πραγματικός θεσμός για τον κλάδο. Επίσης, εδώ να αναφερθούμε στην ουσιαστική υποστήριξη που έχει ο διαγωνισμός από όλους τους φορείς που εμπλέκονται στο ευρύτερο περιβάλλον του ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Φέτος, για πρώτη φορά, θεσπίζεται η διάκριση «Distinction in e-Commerce», για τα «μικρά» e-shops. Για ποιον λόγο αποφασίσατε να θεσπίσετε ξεχωριστές διακρίσεις για αυτά; Ποιος είναι ο στόχος σας μέσω αυτών των διακρίσεων;
Κάθε χρόνο, στο τέλος της διαδικασίας, οι οργανωτές επέλεγαν μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία δεν είχαν υψηλές πωλήσεις άλλα ήταν καινοτόμα και είχαν σοβαρά επιχειρηματικά αποτελέσματα, και τα αναγνώριζαν με μια διάκριση. Αυτήν την πολύ επιτυχημένη διαδικασία, που την έχει αγκαλιάσει ολόκληρος ο κλάδος, την παρουσιάζουμε τώρα από τα αρχικά στάδια για να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ενδιαφέροντος από τις χιλιάδες μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα που λειτουργούν αποδοτικά και καινοτόμα στην χώρα μας. Ένας, επιπλέον, λόγος είναι ότι θέλουμε να αναδείξουμε τη νέα καινοτόμο επιχειρηματικότητα, που τόσο πολύ την έχουμε ανάγκη στη χώρα μας. Και το ηλεκτρονικό επιχειρείν αποτελεί μια από τις κυρίες πηγές έμπνευσής της.

Δημήτρης Θεοφάνους, Πρόεδρος GRECA: «Να δούμε ελληνικό eshop στο βάθρο των European e-Commerce Awards»

Marketing Week: Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την 5η διοργάνωση του θεσμού των e-volution awards, τα οποία πραγματοποιούνται και φέτος υπό την αιγίδα σας;
Δημήτρης Θεοφάνους:
Όπως κάθε χρόνο, η φιλοδοξία και οι προσδοκίες μας είναι να βραβεύσουμε τους πραγματικά καλύτερους στον κλάδο μας, είτε οι συμμετοχές αφορούν σε ηλεκτρονικά καταστήματα, είτε σε παρόχους υπηρεσιών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Και βέβαια, να συνδυαστεί με μια λαμπρή, βραδιά που οι συμμετέχοντες, θα έχουν να θυμούνται για καιρό.

Φέτος, για πρώτη χρονιά, τα e-volution awards θα αναδείξουν το καλύτερο ελληνικό Business-to-Consumer e-shop. Ποια e-shops έχουν δυνατότητα να διεκδικήσουν τη διάκριση;
Είναι αλήθεια πως από τα e-volution awards, έλειπε ένα βραβείο που θα αναδείκνυε την ύψιστη εθνική διάκριση. Έτσι έπρεπε να το θεσμοθετήσουμε, κάτι που καταφέραμε σε συνεργασία με τον Πανευρωπαϊκό Φορέα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τον eCommerce Europe. Είναι προφανές ότι, όλα τα ελληνικά e-shops έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τη διάκριση του «Καλύτερου Ελληνικού Ηλεκτρονικού Καταστήματος». Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι είναι και εύκολο ως στόχος. Μάλλον το αντίθετο. Και αυτό, διότι οι διεκδικητές του βραβείου θα πρέπει να αριστεύσουν σε τουλάχιστον τρεις κατηγορίες που έχουν άμεση σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ μεγάλος νικητής θα ανακηρυχθεί το ελληνικό e-shop (B-C) το οποίο θα βραβευθεί με τουλάχιστον 3 βραβεία σε διαφορετικές κατηγορίες.

Από ποια ανάγκη προέκυψε η δημιουργία αυτής της διάκρισης;
Η πρώτη και βασική ανάγκη προέκυψε από την επιθυμία μας να αναδεικνύουμε κάθε χρόνο τη βέλτιστη πρακτική, που έθεσε νέα benchmarks στο ηλεκτρονικό εμπόριο και πρόσφερε το κάτι παραπάνω στους καταναλωτές. Και αυτό είναι ένα φαινόμενο, που στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο το παρατηρούμε συνέχεια, αλλά μέχρι σήμερα δεν το επιβραβεύαμε. Επιπροσθέτως, υπήρχε η απαίτηση από τον ίδιο τον eCommerce Europe, να στέλνουμε τον «εθνικό» μας αντιπρόσωπο, το «καλύτερο ελληνικό e-shop» στα Πανευρωπαϊκά Βραβεία Ηλεκτρονικού Εμπορίου, για την ανάδειξη της καλύτερης ευρωπαϊκής πρότασης. Έτσι συνδυάσαμε τα δυο παραπάνω, και σε συνεργασία με τη διοργάνωση του θεσμού, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στη θέσπιση αυτής της διάκρισης.

Το καλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα θα ταξιδέψει στη Βαρκελώνη, για να διαγωνιστεί στα European eCommerce Awards. Ποιος είναι ο βαθμός δυσκολίας αυτής της διοργάνωσης, κατά την άποψή σας, και πώς βλέπετε να «τοποθετούνται» τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα σε αυτό το πλαίσιο;
Ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα δύσκολος και έντονος, κρίνοντας από την περυσινή μας εμπειρία, όπου είχαμε και ελληνική συμμετοχή. Η Δυτική Ευρώπη, κυρίως Αγγλία, Γαλλία και Γερμανία, διαθέτει πολύ ισχυρούς παίκτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι οποίοι -έχοντας και διεθνή παρουσία- καθίστανται ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Από την άλλη, τα βραβεία αναδεικνύουν τις βέλτιστες πρακτικές σε σχέση με πολλούς παράγοντες, όπως η επιχειρηματικότητα, η καινοτομία, οι έξυπνες εφαρμογές της τεχνολογίας, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα το μέγεθος και το τζίρο των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Αυτό δίνει το δικαίωμα, και σε μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα από όλη την Ευρώπη να μπορέσουν να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο, όπως π.χ. έκανε πέρυσι το MyShoe.gr, που πλασαρίστηκε στη shortlist, ξεπερνώντας e-shops, που έκαναν εντυπωσιακά μεγάλους τζίρους εκατομμυρίων. Με αυτήν την προοπτική, φέτος θα θέλαμε να δούμε ένα ελληνικό e-shop, να ανεβαίνει και στο βάθρο των νικητών, αφού θεωρούμε ότι υπάρχουν ελληνικά properties που δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα σε σχέση με τον ξένο ανταγωνισμό.

Σημαντικές ημερομηνίες
ΝΕΑ προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων:
16 Οκτωβρίου 2015
Τελετή απονομής βραβείων: Δεκέμβριος 2015
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο site της διοργάνωσης, www.e-volutionawards.gr