Έρευνα της Plushost για την επόμενη ημέρα των e-shops. Μια πιο «άσπρη» μέρα ξημερώνει για το e-commerce στην Ελλάδα μετά την κρίση της πανδημίας Covid-19, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας «Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα» που διεξήχθη από την Plushost.gr με τη συμμετοχή 288 ηλεκτρονικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα […]

Έρευνα της Plushost για την επόμενη ημέρα των e-shops.

Μια πιο «άσπρη» μέρα ξημερώνει για το e-commerce στην Ελλάδα μετά την κρίση της πανδημίας Covid-19, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας «Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα» που διεξήχθη από την Plushost.gr με τη συμμετοχή 288 ηλεκτρονικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργήθηκε την περίοδο 1-7 Απριλίου, η επισκεψιμότητα σε e-shops, τόσο direct όσο και μέσω των social media, εκτοξεύεται κατά 45%, ενώ οι παραγγελίες online βλέπουν τον όγκο τους να μεταβάλλεται κατά +52,3%.

Οι αγορές μέσω μεγάλων οθονών επιστρέφουν (+50%), οι τηλεφωνικές παραγγελίες από κινητό ανακτούν το χαμένο έδαφος (+53%), ενώ διαπιστώνεται πρόσθεση νέων χρηστών κατά 61%. Στα θετικά η επάρκεια των αγαθών, η αύξηση του τζίρου και η θετική μεταβολή του Μ.Ο. της παραγγελίας, του Conversion Rate Optimization (CRO) και του διαθέσιμου budget στα κανάλια προώθησης. Στα αρνητικά η αύξηση της εγκατάλειψης του καλαθιού, η διόγκωση του ποσοστού επιστροφών και χρεώσεων (CPC) στα κανάλια προώθησης και οι δραματικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών.

Αύξηση επισκεψιμότητας και online παραγγελιών
Το 54,4% δηλώνουν ότι η επισκεψιμότητα αυξήθηκε, το 12,50% ότι παρέμεινε σταθερή και το 28,6% ότι μειώθηκε. Η πλειονότητα (45,3%) διαπίστωσε αύξηση της επισκεψιμότητας μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων. Το 52,2% δηλώνουν ότι οι παραγγελίες αυξήθηκαν, το 8,09% ότι παρέμειναν σταθερές, το 31,62% ότι μειώθηκαν. Ενθαρρυντικό είναι το ότι η πλειονότητα πιστεύει ότι η επόμενη μέρα μετά τον Covid-19 θα είναι θετική για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Στενότερες σχέσεις με social media και Google
Τα social media αποτελούν ένα από τα βασικά κανάλια που τροφοδοτούν με επισκεψιμότητα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, οι εκπρόσωποι των οποίων δηλώνουν ότι αυξήθηκαν σημαντικά οι επισκέπτες κυρίως μέσω του Facebook. Παράλληλα, η επισκεψιμότητα που προέρχεται από το email marketing παραμένει σταθερή, ενώ η πλειονότητα των e-shops επενδύει αυτή την περίοδο στις πληρωμένες διαφημίσεις της Google.

Η ολική (;) επαναφορά του desktop;
Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων διαπίστωσαν αύξηση της επισκεψιμότητας από τη χρήση των μεγάλων οθονών. Για την πλειονότητα, δηλαδή για το 39,15% αυξήθηκε, για το 29,84% παρέμεινε σταθερή και για το 15,12% μειώθηκε. Επιπλέον, διαπιστώνεται αύξηση στην επισκεψιμότητα από κινητά τηλέφωνα.

Νέοι πελάτες: Ήρθαν για να μείνουν;
Η γενικότερη αύξηση της επισκεψιμότητας παρατηρείται ότι ενισχύθηκε από νέους χρήστες. Το 61,03% των εκπροσώπων των ηλεκτρονικών καταστημάτων απαντούν θετικά στην ερώτηση αν η κρίση της πανδημίας έφερε νέους πελάτες στα e-shops, ενώ το 28,68% έχει αντίθετη άποψη. Ενδιαφέρον είναι ότι αποτυπώνεται ίδιο ποσοστό μεταβολής τόσο σε αύξηση όσο και σε μείωση των τηλεφωνικών παραγγελιών.

Η πληγή του delivery
Το σημαντικό ίσως πρόβλημα που προέκυψε αφορά στις παραδόσεις των παραγγελιών που γίνονται από την πλευρά των εταιρειών courier, σύμφωνα με το 66,91% των ερωτηθέντων.