H πρόσφατη έκθεση Connected Financial Services Report της Salesforce, η οποία δημοσιεύτηκε σε συνέχεια έρευνας που διεξήχθη ανάμεσα σε 9.500 πελάτες χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων σε 22 χώρες, ανέδειξε πως λιγότερο από το 40% των καταναλωτών δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες που λαμβάνει από τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες και επενδυτικούς συμβούλους.
Χαρακτηριστικό της τάσης αυτής είναι πως το 46% των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένου του 55% των υψηλόμισθων, δηλώνει ότι θα παρέμενε σε έναν χρηματοοικονομικό οργανισμό που προσφέρει εξαιρετική εμπειρία πελάτη, ακόμη και αν αύξανε τις χρεώσεις του.
Μάλιστα, το 50% των καταναλωτών εκτιμά ότι η AI θα επηρεάσει τη σχέση του με τους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς σε μεγαλύτερο ποσοστό συγκριτικά με άλλους κλάδους – αντίληψη που είναι εντονότερη μεταξύ των Millennials και της Gen Z. Στο σύνολο των ερωτηθέντων, το 65% θεωρεί πως η τεχνητή νοημοσύνη θα βελτιώσει την ταχύτητα των χρηματοοικονομικών συναλλαγών, ποσοστό που αυξήθηκε σημαντικά από το 2023 (46%).
Τέλος, ενώ μόνο το 44% των καταναλωτών κατανοεί πώς οι χρηματοοικονομικοί οργανισμοί χρησιμοποιούν τα δεδομένα του, το 84% δηλώνει ότι θα άλλαζε χρηματοοικονομικό οργανισμό αν θεωρούσε ότι δεν τα διαχειρίζεται σωστά.