Διαφορετική τόσο λόγω του ύφους της, όσο και επειδή προέκυψε… από σπόντα, με αφορμή μια τηλεφωνική επικοινωνία, η οποία όμως εξελίχθηκε σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση. Αφορμή στάθηκε η επέτειος των 20 χρόνων λειτουργίας της Dogfish, μιας εταιρείας που σταθερά και διακριτικά «επέβαλλε» την ύπαρξή της στη διαφημιστική αγορά, έχοντας βάλει την υπογραφή της σε σημαντικά δημιουργικά projects.

Μarketing Week: Ποιo πρόσωπο κρύβεται πίσω από το… σκυλόψαρο του λογοτύπου σας;

Άντα Μονογυιού: Το 1991 ξεκίνησα την πορεία μου στις εφαρμοσμένες εικαστικές τέχνες, σαν «Άντα Μονογυιού». Κάπου στην πορεία το γραφείο μετονομάζεται σε Dogfish. Aπό το 2001 «κολυμπάω στα βαθιά» μαζί με τη Λουκία Αλαβάνου.

Μarketing Week: Και γιατί ονομάσατε το γραφείο σας Dogfish;

Άντα Μονογυιού: Ήθελα κάτι από το ζωικό βασίλειο. Το σκυλόψαρο έχει τόσο μεγάλη ενεργητικότητα που όταν δεν κινείται, πεθαίνει. Είναι πολύ έξυπνο, έχει δυνατότητα να σχεδιάσει στρατηγική. Η οπτική του αντίληψη είναι πολύ οξυμένη. Αυτά είναι και τα κύρια χαρακτηριστικά μας. Κάπως έτσι γεννήθηκε το Dogfish.

Μarketing Week: Τελικά με τι ασχολείται… ένα σκυλόψαρο; Για να χρησιμοποιήσω μια έκφραση από μια παλιά διαφήμιση, «τι, που, πόσο, ποιo»;

Άντα Μονογυιού: Το Dogfish παρέχει λύσεις που αφορούν σε ονοματολογία, στον σχεδιασμό σήματος και εταιρικής ταυτότητας, καταχωρίσεις σε εφημερίδες και περιοδικά, συσκευασίες, υπαίθρια επικοινωνία, προωθητικά έντυπα, ετήσιες εκθέσεις (annual reports), περιοδικές εκδόσεις και γενικά, κινείται σε όλο το μήκος και πλάτος της οπτικής επικοινωνίας από τον σχεδιασμό έως την εκτύπωση. «Κολυμπάμε» παντού, η έδρα μας είναι πάντα η Αθήνα, αλλά λόγω καταγωγής η αγαπημένη Μύκονος έχει ισχυρή παρουσία. Ακολουθούν η Κέρκυρα, η Τήνος, η Αράχωβα και η Μεσσηνία.

Στο πελατολόγιό μας βρίσκουμε από 5άστερα ξενοδοχεία, εισηγμένες στο χρηματιστήριο, ομοσπονδίες, δήμους, πολυχώρους, εστιατόρια και καφέ, τεχνικές και εμπορικές εταιρείες και κάθε είδους επαγγελματία.

Μarketing Week: Σας τρομάζει το φάντασμα της κρίσης; Τι κάνετε για να το αντιμετωπίσετε;

Άντα Μονογυιού: Σε κάθε τρικυμία με όποιο πλοίο κι αν ταξιδεύεις θα υπάρξει κλυδωνισμός. Αν έχεις μάθει όμως να κολυμπάς στα βαθιά, είκοσι χρόνια, ξέρεις τρόπους για να φτάσεις στον προορισμό σου ασφαλής. Εμείς, από την αρχή καλλιεργήσαμε ένα χαμηλό προφίλ και δώσαμε έμφαση στη δουλειά μας. Συνεχής ενημέρωση στο αντικείμενό μας, καλή επικοινωνία με τους πελάτες, σχέσεις εμπιστοσύνης που συχνά εξελίσσονται σε βαθιές φιλίες που διαρκούν. Δεν έχουμε έδρα σε ακριβό προάστιο, αν και μετακομίσαμε σε άνετο και λειτουργικό γραφείο προ διετίας, δεν αναλώνουμε την υψηλή μας ενέργεια σε ακριβές δημόσιες σχέσεις.

Πιστεύουμε στα χαμηλά πάγια και δεν ξεχνάμε να επενδύουμε στη γνώση και στα μηχανήματά μας. Αυτήν την οικονομία τη μοιραζόμαστε με τον πελάτη. Ως προς τη συμπεριφορά μας στον πελάτη, τα δίνουμε όλα χωρίς να εκφραζόμαστε μέσα από το τυφλό μότο «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο». Εκτός από γραφίστες, γινόμαστε και ψυχολόγοι και εφευρέτες και λογιστές και πιστοί τους σωματοφύλακες, ως προς τις άσχετες προτάσεις που ακούν καθημερινά από παντός είδους αεριτζήδες. Κι αυτοί το εκτιμούν και μας τιμούν με τη σταθερή τους προτίμηση.

Στον οικονομικό μας διακανονισμό δε, ισχύει παντού και πάντα μια καλή προκαταβολή. Φανατικοί λάτρεις της θετικής ενέργειας, πρόσφατα γίναμε εθελοντές οικολόγοι για την τοπική κοινωνία του Γαλατσίου όπου εδρεύουμε. Η ομάδα που εμπνευστήκαμε, οι «Γείτονες», είναι άλλος ένας τρόπος για να κάνουμε πράξεις τη δημιουργικότητα και τη θετική μας προσέγγιση σε όλες τις πτυχές της ζωής. Μπορείτε να ενημερωθείτε για τις δράσεις μας στο www.geitones.com.

Μarketing Week: Μια τελευταία σκέψη;

Άντα Μονογυιού: Ίσως τελικά το Dogfish, αν το αποδομήσουμε σαν λέξη να σημαίνει πιστοί σαν σκύλοι, ευέλικτοι σαν ψάρια, το yin και το yang της γραφιστικής.