Ο Πρόεδρος του GRECA, Δημήτρης Θεοφάνους μιλάει στο Daily Fax για το βραβείο του «Καλύτερου Ελληνικού Ηλεκτρονικού Καταστήματος» που θεσμοθετείται από τα e-volution awards 2016, σε συνεργασία με τον GRECA, στέλνοντάς το στη Βαρκελώνη, για να διαγωνιστεί στα Πανευρωπαϊκά Βραβεία Ηλεκτρονικού Εμπορίου, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Συνεδρίου e-Commerce.

Daily Fax: Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την 5η διοργάνωση του θεσμού των e-volution awards, τα οποία διενεργούνται και φέτος υπό την αιγίδα σας;
Δημήτρης Θεοφάνους:
Όπως κάθε χρόνο, η φιλοδοξία και οι προσδοκίες μας είναι να βραβεύσουμε τους πραγματικά καλύτερους στον κλάδο μας, είτε οι συμμετοχές αφορούν σε ηλεκτρονικά καταστήματα, είτε σε παρόχους υπηρεσιών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο.  Και βέβαια, αυτό να συνδυαστεί με μια λαμπρή, βραδιά που όλοι οι συμμετέχοντες σε αυτήν, θα έχουν να θυμούνται για καιρό.

Φέτος, για πρώτη χρονιά, τα e-volution awards θα αναδείξουν το καλύτερο ελληνικό Business-to-Consumer e-shop. Ποια e-shops έχουν δυνατότητα να διεκδικήσουν τη διάκριση; Πώς θα επιλεγεί το καλύτερο;
Είναι αλήθεια πως από τα e-volution awards, έλειπε ένα βραβείο που θα αναδείκνυε την ύψιστη εθνική διάκριση. Έτσι έπρεπε να το θεσμοθετήσουμε, κάτι που καταφέραμε σε συνεργασία με τον Πανευρωπαϊκό Φορέα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τον eCommerce Europe. Είναι προφανές ότι, όλα τα ελληνικά eshops έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τη διάκριση του «Καλύτερου Ελληνικού Ηλεκτρονικού Καταστήματος». Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι είναι και εύκολο ως στόχος. Μάλλον το αντίθετο.

Και αυτό, διότι οι διεκδικητές του βραβείου θα πρέπει να αριστεύσουν σε τουλάχιστον τρεις κατηγορίες που έχουν άμεση σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ μεγάλος νικητής θα ανακηρυχθεί το ελληνικό e-shop (B-C) το οποίο θα βραβευθεί με τουλάχιστον 3 βραβεία σε διαφορετικές κατηγορίες. Η κριτική επιτροπή είναι φέτος διευρυμένη, καθώς -εκτός από εμπειρογνώμονες του χώρου, καθηγητές Πανεπιστημίων και εκπροσώπους των φορέων που υποστηρίζουν τη διοργάνωση- συμμετέχουν για πρώτη φορά ειδήμονες της αγοράς, στελέχη από e-commerce sites και agencies. Η σύνθεσή της θα ανακοινωθεί σύντομα.

Από ποια ανάγκη προέκυψε η δημιουργία αυτής της διάκρισης;
Η πρώτη και βασική ανάγκη προέκυψε από την επιθυμία μας να αναδεικνύουμε κάθε χρόνο τη βέλτιστη πρακτική, που έθεσε νέα benchmarks στο ηλεκτρονικό εμπόριο και πρόσφερε το κάτι παραπάνω στους καταναλωτές. Και αυτό είναι ένα φαινόμενο, που στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο το παρατηρούμε συνέχεια, αλλά μέχρι σήμερα δεν το επιβραβεύαμε. Επιπροσθέτως, υπήρχε η απαίτηση από τον ίδιο τον eCommerce Europe, να στέλνουμε τον «εθνικό» μας αντιπρόσωπο, το «καλύτερο ελληνικό eshop» στα Πανευρωπαϊκά Βραβεία Ηλεκτρονικού Εμπορίου, για την ανάδειξη της καλύτερης ευρωπαϊκής πρότασης.
Έτσι συνδυάσαμε τα δυο παραπάνω, και σε συνεργασία με τη διοργάνωση του θεσμού, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στη θέσπιση αυτής της διάκρισης.

Το καλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα θα ταξιδέψει στη Βαρκελώνη, για να διαγωνιστεί στα European eCommerce Awards. Ποιος είναι ο βαθμός δυσκολίας αυτής της διοργάνωσης, κατά την άποψή σας, και πώς βλέπετε να «τοποθετούνται» τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα σε αυτό το πλαίσιο;
Ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα δύσκολος και έντονος, κρίνοντας από την περυσινή μας εμπειρία, όπου είχαμε και ελληνική συμμετοχή. Η Δυτική Ευρώπη, κυρίως Αγγλία, Γαλλία και Γερμανία, διαθέτει πολύ ισχυρούς παίκτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι οποίοι -έχοντας και διεθνή παρουσία- καθίστανται ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Από την άλλη, τα βραβεία αναδεικνύουν τις βέλτιστες πρακτικές σε σχέση με πολλούς παράγοντες, όπως η επιχειρηματικότητα, η καινοτομία, οι έξυπνες εφαρμογές της τεχνολογίας, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα το μέγεθος και το τζίρο των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Αυτό δίνει το δικαίωμα, και σε μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα από όλη την Ευρώπη να μπορέσουν να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο, όπως π.χ. έκανε το MyShoe.gr, που πλασαρίστηκε στη shortlist, ξεπερνώντας eshops, που έκαναν εντυπωσιακά μεγάλους τζίρους εκατομμυρίων. Με αυτήν την προοπτική, φέτος θα θέλαμε να δούμε ένα ελληνικό eShop, να ανεβαίνει και στο βάθρο των νικητών, αφού θεωρούμε ότι υπάρχουν Ελληνικά properties που δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα σε σχέση με τον ξένο ανταγωνισμό.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.e-volutionawards.gr