Η ιδέα του insider.gr ξεκίνησε ακριβώς για να φέρει μια “φρέσκια” προσέγγιση στην οικονομική ενημέρωση, καλύπτοντας τις σύγχρονες ανάγκες που διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια», μας λέει ο Δημήτρης Πεφάνης, Γενικός Διευθυντής του Insider.gr και δημοσιογράφος με μακρά εμπειρία στην οικονομική ενημέρωση. Είναι αλήθεια ότι η παρατεταμένη οικονομική ύφεση έβαλε «βίαια» εδώ και μερικά χρόνια τους Έλληνες στον κόσμο της οικονομικής ενημέρωσης, δημιουργώντας παράλληλα έναν τεράστιο «θόρυβο» από αντίστοιχα sites και πηγές, χωρίς όμως τα κατάλληλα «φίλτρα». Το ευρύ κοινό μοιάζει τελικά «χαμένο στη μετάφραση» όσον αφορά στην οικονομική του ενημέρωση, η οποία όμως καθορίζει τη ζωή του σήμερα περισσότερο από ποτέ. «Στόχος του insider.gr είναι να προσφέρει κατανοητή και ψύχραιμη ενημέρωση, απευθυνόμενο στο ευρύ κοινό που κατανοεί τη σημασία της οικονομίας, δίχως αναγκαστικά να έχει τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις», επισημαίνει ο Δημήτρης Πεφάνης. Εξάλλου, το μότο του site, υπογραμμίζει ακριβώς αυτή τη διάσταση: «Η οικονομία. Aπλά».

Marketing Week: Τα τελευταία χρόνια η οικονομική ενημέρωση έχει καταστεί ιδιαίτερα σημαντική για το ελληνικό κοινό. Τι πιστεύετε ότι ψάχνουν σήμερα οι Έλληνες αναγνώστες από τα Μέσα οικονομικής ενημέρωσης;
Δημήτρης Πεφάνης:
Η οικονομική κρίση και η ύφεση των τελευταίων ετών έβαλε αναγκαστικά την οικονομική ενημέρωση «στο πετσί» των Ελλήνων αναγνωστών. Πλέον, στη συντριπτική τους πλειονότητα, έχουν καταλάβει ότι η οικονομία κινεί τα νήματα των εξελίξεων και ότι επηρεάζει ουσιαστικά τις περισσότερες πτυχές της ζωής τους. Από την άλλη, δεν έχουμε όλοι βαθιές γνώσεις οικονομικών, ούτε το χρόνο για να εντρυφήσουμε σε κάθε θέμα. Άρα, αυτό που αναζητά σήμερα το ευρύ κοινό είναι κατανοητή, απλή και ψύχραιμη οικονομική ενημέρωση. Να μπορέσει δηλαδή να καταλάβει τι συμβαίνει στην οικονομία, να πάρει την πληροφορία με τρόπο εύληπτο και να διαχωρίσει την είδηση από το σχόλιο. Και αυτό ακριβώς είναι το τρίπτυχο με βάση το οποίο παράγεται το περιεχόμενο του insider.gr.

Θεωρείτε ότι τα online Μέσα έχουν «προβάδισμα» στις προτιμήσεις του κοινού για την οικονομική τους ενημέρωση, έναντι της τηλεόρασης για παράδειγμα; Για ποιους λόγους;
Οι φρενήρεις ρυθμοί με τους οποίους κινείται η οικονομία σήμερα δίνουν προβάδισμα στην online ενημέρωση, ακριβώς επειδή μπορεί να τους ακολουθήσει. Τα χρηματιστήρια, οι αγορές συναλλάγματος, ακόμα και η πορεία του πετρελαίου έχουν σημαντικές διακυμάνσεις μέσα στην ημέρα. Και μια είδηση μπορεί να ανατρέψει πλήρως την εικόνα σε λίγα μόλις λεπτά. Άρα, αν κάποιος αναζητά άμεση οικονομική ενημέρωση, και μάλιστα εν κινήσει, το online κανάλι είναι μονόδρομος. Από την άλλη, η δύναμη του κειμένου ως εργαλείο επεξήγησης και ανάλυσης είναι ασύγκριτη. Αν θέλεις να αποδώσεις σύνθετους οικονομικούς όρους, να εξηγήσεις τι συμβαίνει και να συμβουλέψεις τον αναγνώστη, είναι πολύ πιο εύκολο να γίνει σε μια ιστοσελίδα σε σχέση με μια τηλεοπτική εκπομπή. Επιπλέον, ένα μεγάλο τμήμα του οικονομικού περιεχομένου έχει διαχρονική αξία. Και είναι σαφώς πιο εύκολο να αναζητήσεις μια ανάλυση, ένα χρηστικό κομμάτι, ακόμα και μια συνέντευξη στο Internet σε σχέση με ένα τηλεοπτικό ή έντυπο αρχείο.

Το insider.gr αποτελεί το πιο πρόσφατο εγχείρημα της Liquid Media, αυτή τη φορά στο χώρο της οικονομικής ενημέρωσης. Πως ξεκίνησε η ιδέα για τη δημιουργία του, δεδομένου του μεγάλου αριθμού Μέσων οικονομικής ενημέρωσης που είναι σήμερα διαθέσιμα;
Η ιδέα του insider.gr ξεκίνησε ακριβώς για να φέρει μια «φρέσκια» προσέγγιση στην οικονομική ενημέρωση, καλύπτοντας τις σύγχρονες ανάγκες που διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια. Στόχος του insider.gr είναι να προσφέρει κατανοητή και ψύχραιμη ενημέρωση, απευθυνόμενο στο ευρύ κοινό που κατανοεί τη σημασία της οικονομίας, δίχως αναγκαστικά να έχει τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις. Το μότο μας είναι «H οικονομία. Aπλά.» και το περιεχόμενό μας παράγεται ακριβώς για να βοηθήσει τους αναγνώστες να καταλάβουν τι ακριβώς συμβαίνει γύρω τους. Παράλληλα, δίνουμε έμφαση στην ψύχραιμη και αντικειμενική δημοσιογραφία, αποφεύγοντας τις «κραυγές» για τη δημιουργία εντυπώσεων. Τέλος, βασικό ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η διεθνής οικονομική ενημέρωση, καθώς είμαστε το μοναδικό ελληνικό site που έχει ταυτόχρονα συνεργασία με τους Financial Times, το Bloomberg και το Reuters. Έτσι, έχουμε πρόσβαση στις καλύτερες πηγές οικονομικής ενημέρωσης του πλανήτη και φιλτράρουμε το περιεχόμενό τους ώστε να ταιριάζει με τις ανάγκες των Ελλήνων αναγνωστών.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας του Ομίλου που έχει ως «προίκα» το insider.gr;
Η κοινή συνισταμένη του ομίλου, που έχει εμφυσηθεί και στο insider.gr είναι η παραγωγή πρωτογενούς και υψηλής ποιότητας περιεχομένου. Δεν κάνουμε «δημοσιογραφία του copy-paste», ούτε δημιουργούμε ειδήσεις με αποκλειστικό σκοπό τα clicks. Έχουμε συνειδητά επιλέξει -σε επίπεδο ομίλου- να δίνουμε έμφαση στην ποιότητα, στην ψύχραιμη ενημέρωση και στην προσήλωση στις αρχές της καλής δημοσιογραφίας. Παράλληλα, σε εμπορικό επίπεδο, είμαστε πελατοκεντρικοί, δίνουμε μεγάλη σημασία στις στρατηγικές συνεργασίες και παράλληλα επενδύουμε στο native περιεχόμενο με την πραγματική έννοια του όρου.

Ποια είναι τα σημεία στα οποία έρχεται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση το insider.gr; Σας ενδιαφέρει περισσότερο η αμεσότητα της αποκλειστικής είδησης, η ερευνητική δημοσιογραφία, η επώνυμη και εις βάθος ανάλυση;
Στόχος του insider.gr είναι να αποτελέσει έναν κόμβο οικονομικής ενημέρωσης που θα καλύπτει σφαιρικά τις ανάγκες των αναγνωστών. Πρώτο μας μέλημα είναι ο επισκέπτης να βρίσκει περιεχόμενο που τον αφορά και τον ενδιαφέρει, δίνοντας έμφαση στην ανάλυση και τα χρηστικά θέματα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι αμελούμε την κάλυψη της επικαιρότητας. Τουναντίον, δίνουμε έμφαση και στα αποκλειστικά θέματα αλλά και στην πρωτογενή δημοσιογραφία, καθώς αυτό είναι το στοιχείο που κάνει τη διαφορά. Στο τέλος της ημέρας, θέλουμε οι επισκέπτες μας να αναφέρονται στα θέματά μας λέγοντας «το διάβασα στο insider.gr».

Ποιο είναι το προφίλ του αναγνώστη σας; Σας ενδιαφέρει να απευθυνθείτε στο εξειδικευμένο, επιχειρηματικό κοινό, στον μέσο Έλληνα ή σε όλους αλλά με διαφορετικό τρόπο στον καθένα;
Το insider.gr απευθύνεται στο μέσο Έλληνα που έχει οικονομικές ανησυχίες, δηλαδή ουσιαστικά σε όλους μας. Η οικονομία μας επηρεάζει σε τόσο μεγάλο βαθμό που αν πει κανείς «δεν με ενδιαφέρει» αποτελεί σπάνια εξαίρεση. Από εκεί και πέρα, στο site υπάρχουν θέματα, αλλά και ολόκληρες κατηγορίες που απευθύνονται και σε αναγνώστες με εξειδικευμένες γνώσεις και ενδιαφέροντα. Για παράδειγμα, οι αναλύσεις των Financial Times δίνουν το στίγμα της διεθνούς οικονομίας από την καλύτερη δυνατή πηγή. Τα επιχειρηματικά θέματα, οι συνεντεύξεις και τα business stories εμβαθύνουν σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας, ενώ η ενότητα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης αναδεικνύει δράσεις και πρωτοβουλίες που είναι εξαιρετικά αξιόλογες και αξίζουν το φως της δημοσιότητας.

Πόση σημασία έχει πιστεύετε για την προσέλκυση του αναγνώστη, ο τρόπος με τον οποίο οργανώνεται και παρουσιάζεται η ύλη μέσα στο site, αλλά και τα διάφορα καινοτόμα χαρακτηριστικά που μπορεί να διαθέτει;
Ένα από τα χαρακτηριστικά που έχουν κάνει το insider.gr να κερδίσει την εμπιστοσύνη του αναγνωστικού κοινού είναι ο καθαρός και εύχρηστος σχεδιασμός του. Ειδικά για όσους διαβάζουν από τα κινητά τους τηλέφωνα –που είναι σχεδόν οι μισοί μας αναγνώστες- το responsive design παίζει καθοριστικό ρόλο. Με άλλα λόγια, αντιμετωπίζουμε την οικονομική ενημέρωση με μια φρέσκια ματιά, οργανώνοντας και παρουσιάζοντας την ύλη με τέτοιο τρόπο ώστε να μην κουράζει αλλά αντίθετα να διευκολύνει τον αναγνώστη. Όσον αφορά στην καινοτομία, αυτή τη στιγμή δίνουμε έμφαση στο multimedia οικονομικό περιεχόμενο. Πιστεύουμε στη δύναμη της εικόνας και του video και θεωρούμε ότι –αν γίνει με τον σωστό τρόπο- μπορεί να αναδείξει τα οικονομικά θέματα, σε συνδυασμό βέβαια με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του insider.gr

Σε προσωπικό επίπεδο και με δεδομένη την πορεία σας στο χώρο των εκδόσεων, κατά πόσο βλέπετε ως πρόκληση την ανάπτυξη του insider.gr και από ποιους παράγοντες πιστεύετε θα εξαρτηθεί;
Έχοντας συμπληρώσει περισσότερα από 15 χρόνια στο οικονομικό ρεπορτάζ και έχοντας θητεύσει σε κάποιους από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς οργανισμούς της χώρας, η ανάπτυξη του insider.gr είναι πρόκληση αλλά και μεγάλο προσωπικό στοίχημα. Θεωρούμε ότι το insider.gr κομίζει όντως κάτι φρέσκο και καινοτόμο στην οικονομική ενημέρωση και ήδη διαπιστώνουμε ότι το αναγνωστικό κοινό ανταποκρίνεται θετικά σε αυτό. Από εκεί και πέρα, εφόσον μιλάμε για οικονομικό site, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη μιας λειτουργικής οικονομίας στη χώρα. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε προς αυτή την κατεύθυνση, αναδεικνύοντας θετικές πρωτοβουλίες, αλλά και στηλιτεύοντας τα κακώς κείμενα. Παράλληλα, εξαιρετικά σημαντικό ρόλο παίζει και η στροφή των διαφημιζομένων προς τη digital αγορά και κυρίως προς το ποιοτικό ψηφιακό περιεχόμενο. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε στροφή προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά δυστυχώς με αργούς ρυθμούς, γεγονός που οφείλεται και στην ευρύτερη οικονομική συγκυρία. Πάντως, είμαστε αισιόδοξοι από τα μηνύματα της αγοράς. Ανάμεσα σε αυτά συμπεριλαμβάνουμε και την πρόσφατη διάκρισή μας στα Digital Media Awards, με το χρυσό βραβείο ως το καλύτερο θεματικό/οικονομικό site, γεγονός που αποδεικνύει ότι το εγχείρημα τυγχάνει θετικής ανταπόκρισης.

Γνωρίζοντας το Insider.gr
Το οικονομικό portal Insider.gr δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της νέας αναπτυξιακής στρατηγικής της Liquid Media και λανσαρίστηκε στα τέλη του 2015. Σε μία εποχή που η ανάγνωση οικονομικών ειδήσεων φέρνει περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις και οι ψύχραιμες αναλύσεις σπανίζουν, το Insider.gr ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα στην οικονομική ενημέρωση. Στελεχώνεται από έμπειρη ομάδα συντακτών, με βαθιά γνώση της οικονομικής και πολιτικής πραγματικότητας, ενώ εξειδικευμένοι εξωτερικοί συνεργάτες καλύπτουν πλήρως τους καίριους τομείς της οικονομίας. Το Insider.gr φιλοξενεί επίσης εγχώριους και διεθνείς αρθρογράφους και bloggers από όλο το πολιτικό και κοινωνικό φάσμα, συνιστώντας σημείο αναφοράς για ψύχραιμο και εποικοδομητικό διάλογο. Οι διεθνείς συνεργασίες με τα μεγαλύτερα πρακτορεία ειδήσεων, αλλά και οι αναλύσεις από όλο τον κόσμο καθιστούν το insider.gr «παράθυρο στο κόσμο», επεξηγώντας τις εξελίξεις αλλά και τον αντίκτυπό τους στην ελληνική πραγματικότητα. Τα οικονομικά εργαλεία, το ημερολόγιο, η χρηματιστηριακή πληροφορία και η παρακολούθηση των ξένων αγορών σε μετοχές, νομίσματα και εμπορεύματα καθιστούν το insider.gr ένα λειτουργικό επενδυτικό εργαλείο. Η παρουσία στον κόσμο της κοινωνικής δικτύωσης εξασφαλίζεται μέσω των λογαριασμών σε Facebook, Twitter και LinkedIn ενώ η mobile εφαρμογή εξασφαλίζει άμεση πληροφόρηση και ενημερώσεις εν κινήσει.