Το να δημιουργήσει μια διαφημιστική εταιρεία μια καμπάνια υψηλής δημιουργικότητας είναι το ίδιο με το να ανακαλύψει ένας marketer έναν ευρηματικό τρόπο προώθησης του brand του ή το ίδιο με έναν μανάβη που σκέφτεται ένα νέο δημιουργικό τρόπο ώστε να κάνει το κατάστημά του περισσότερο εκλυστικό στον καταναλωτή. Αυτό όμως δεν φαίνεται να ισχύει στην «μικρή» επιχειρηματικότητα, όπου εκτός εξαιρέσεων, κυριαρχούν ακόμα η καινοτυπία, η έλλειψη φαντασίας και – αν θέλετε- και η διστακτικότητα του να αναλάβει κανείς ρίσκο, δημιουργώντας κάτι εντελώς καινούργιο.

Γιατί τα αναφέρω όλα αυτά; Διότι σύμφωνα με έρευνα της Εndeavor Greece, από τις 42.347 νέες εταιρείες που άνοιξαν την τελευταία χρονιά, οι 10.003 ανήκουν στον κλάδο μαζικής εστίασης (εστιατόρια, καφέ, μπαρ). Έναν κλάδο που σχετίζεται με την διασκέδαση και όχι με την παραγωγή, η οποία είναι και το βασικό ζητούμενο στο νέο οικονομικό μοντέλο που πρέπει να εφαρμοστεί στην ελληνική οικονομία. Με τον τρόπο αυτό όμως αναπαράγεται το παραδοσιακό μοντέλο επιχειρηματικότητας που κυριαρχεί από παλιά στη χώρα και δεν δημιουργούνται οι συνθήκες μετάβασης στη νέα εποχή. Και το ερώτημα είναι γιατί συμβαίνει αυτό, τη στιγμή που υπάρχουν δεκάδες εργαλεία για νέους επιχειρηματίες, τα οποία μπορούν να τους κατευθύνουν σε καινοτόμες κινήσεις.

Η απάντηση είναι απλή: Είναι θέμα νοοτροπίας, γενεών και γενεών, που έμαθαν σε έναν συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, ο οποίος είναι μονοσήμαντος και κατά τη γνώμη μου, αυτιστικός. Όταν μάλιστα, τέτοιες κινήσεις γίνονται από νέους επιχειρηματίες, τότε η κατάσταση είναι ακόμα πιο ανησυχητική. Απαιτείται πλέον η καλλιέργεια μιας νέας νοοτροπίας, όπου η δημιουργικότητα και η καινοτομία θα έχουν τον πρώτο λόγο και η διάθεση για επιχειρηματικό ρίσκο δεν θα «θάβεται» στο βωμό αυτού που κάποτε θεωρούνταν σίγουρο. Κι αυτό πρέπει να το κάνουμε όλοι. Aπό τον brand manager μέχρι τον μανάβη της γειτονιάς…