Η δημιουργικότητα και η καινοτομία έχουν πάντα τη δύναμη να κάνουν τη διαφορά και να «σπάνε» στερεότυπα. Γιατί τι άλλο από το «σπάσιμο» στερεοτύπων είναι η ανάδειξη για 2η συνεχόμενη χρονιά της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, ενός αθλητικού συλλόγου, σε «Digital Brand of the Year/Content & UX» στα πρόσφατα DIME Awards;

H «στερεοτυπική» σκέψη θα ήθελε ίσως το Digital Brand of the Year να είναι ένα διαφημιζόμενο brand, που θα μπορούσε να είναι ένα καταναλωτικό προϊόν ή μια υπηρεσία. Κι όμως, και στα φετινά DIME είδαμε τη διάκριση αυτή να απονέμεται σε έναν αθλητικό σύλλογο και δη στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ. Τα πώς και τα γιατί της διάκρισης αυτής αναλύει ο Παναγιώτης Αρωνιάδης, New Media Director της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, στη συνέντευξη που ακολουθεί.

To να αναδεικνύεται ένας αθλητικός σύλλογος «Digital Brand of the Year» στα DIME και μάλιστα για 2η συνεχόμενη χρονιά, αποτελεί σημαντική εξέλιξη, από κάθε άποψη. Θα θέλαμε ένα σχόλιο.

Αισθανόμαστε πολύ περήφανοι. Είναι η επιβράβευση των ατελείωτων ωρών δουλειάς των προηγούμενων χρόνων, αφού τίποτα δεν έρχεται μόνο του και από τη μία μέρα στην άλλη. Μην ξεχνάμε πως ο ΠΑΟΚ δεν είναι Media Agency, ούτε Marketing Agency ώστε να διαθέτει τους ανθρώπινους πόρους για να δουλεύει σε πολλά project ταυτόχρονα. Κι όμως κατάφερε και απέσπασε τη διάκριση, ξεπερνώντας μεγάλες εταιρείες επικοινωνίας και brands, αλλά και εταιρείες όπως η ΕΡΤ, η οποία επένδυσε πολλά στο Ertflix.
Ο ΠΑΟΚ βραβεύτηκε για 7 διαφορετικά έργα κι έφτασε τα 17 μέσα σ’ ένα χρόνο. Όλα εμπνευσμένα και υλοποιημένα in house μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Γεγονός που αποδεικνύει ότι δικαίως θεωρείται leader της ψηφιακής αγοράς και η εταιρεία που θέτει τα απαραίτητα στάνταρ σε επίπεδο επικοινωνίας, δημιουργίας και διαχείρισης περιεχομένου και community.

Θα επαναλάβω ότι είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε μια τόσο προοδευτική και ανοιχτόμυαλη διοίκηση, η οποία μας επιτρέπει να υλοποιούμε όποια τρέλα μας έρχεται στο κεφάλι και μας παρέχει τα εφόδια για να τη φέρουμε σε πέρας. Αυτό βέβαια που μας στενοχωρεί είναι πως η διοργάνωση υπέπεσε σε ένα σοβαρό λάθος στην αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων, στερώντας μας τη χαρά να επικοινωνήσουμε σωστά την επιτυχία μας. Το σημαντικό, βέβαια, είναι ότι ο ΠΑΟΚ διατήρησε τον τίτλο του.

Ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά του συλλόγου που οδήγησαν στη διάκριση αυτή;

Πρώτα απ’ όλα η ακόρεστη ανάγκη για δημιουργία, η οποία αποτελεί την κινητήριο δύναμή μας. Θέλουμε να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι, να εμπλουτίζουμε το περιεχόμενό μας, να βάζουμε δύσκολα στους εαυτούς μας, να ξεπερνάμε στόχους, να σηκώνουμε τον πήχη και να δημιουργούμε προκλήσεις για εμάς, αλλά και για την υπόλοιπη αγορά.
Η στόχευσή μας δεν είναι ελληνική. Θυμάμαι σε μια συνάντηση που είχαμε πριν μερικά χρόνια με τον κ. Σαββίδη, να μας λέει χαρακτηριστικά πως «αν μπορούμε έστω και σ’ ένα τομέα ν’ ανταγωνιστούμε ομάδες όπως η Μπαρτσελόνα και η Ρεάλ κι αυτός ο τομέας είναι ο δικός σας, είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε». Και θέλουμε να πιστεύουμε ότι το κάνουμε και με τον τρόπο μας συμπαρασύρουμε και τις υπόλοιπες ελληνικές ομάδες ν’ ακολουθήσουν. Είδαμε ότι ο Παναθηναϊκός έφτιαξε το PAO TV χρησιμοποιώντας τη δική μας περσινή πλατφόρμα, ότι ο Ολυμπιακός δημιούργησε τη δική του ταινία στα πρότυπα του «The Invincibles», η ΑΕΚ κι ο ΟΦΗ διακρίθηκαν στα Sports Marketing Awards.

Μιλώντας για τη στρατηγική και τη φιλοσοφία μας, προσπαθούμε να είμαστε αυθεντικοί, εξωστρεφείς, φρέσκοι, δημιουργικοί, απαλλαγμένοι από στερεότυπα και προκαταλήψεις και συναισθηματικά έξυπνοι, γιατί μιλάμε για ποδόσφαιρο όπου τα δεδομένα αλλάζουν ανά πάσα στιγμή και είσαι υποχρεωμένος ν’ αντιλαμβάνεσαι τη δύναμη της στιγμής. Τέλος, απαραίτητα συστατικά σε όλες μας τις δουλειές είναι η αισθητική και η ποιότητα, που αποτελούν κομμάτια του branding μας.

Προσπαθούμε να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε ως χρήστες προκειμένου να ικανοποιήσουμε την ψηφιακή μας κοινότητα που αριθμεί περισσότερους από ένα εκατομμύριο χρήστες. Αυτός είναι και ο λόγος που επιδιώκουμε να «χτίσουμε» όσο το δυνατόν πιο προσωπικές σχέσεις με το κοινό μας. Θέλουμε να μας νιώθουν κοντά τους, να είμαστε ένας από αυτούς. Έστω κι αν δεν γνωρίζουν ποιος είναι πίσω από το πληκτρολόγιο…

Πίσω από όλα αυτά βέβαια «κρύβονται» εξαιρετικοί επαγγελματίες, απ΄ όσο γνωρίζω…

Πράγματι. Και χαίρομαι που μου δίνεται εδώ η δυνατότητα να ευχαριστήσω την ομάδα μου. Τη δική μας οικογένεια. Τον Μάκη Γκαγκάτση και τη Μαρία Γκοντσάρεβα, που είναι στη διοίκηση. Τον Κυριάκο Κυριάκο, που έχει την ευθύνη της εταιρικής πολιτικής και στρατηγικής. Τον Λευτέρη Δούκα, στο κομμάτι της επικοινωνίας. Κι έπειτα τους άμεσους συνεργάτες μου, Μιχάλη, Κώστα, Άκη, Νίκο, Νένα, Αναστασία, Παύλο, Στεφανία και Γιάννη.

Δύο Gold, τρία Silver και δύο Bronze Awards ήταν η συγκομιδή σας στα φετινά DIME. Πείτε μας δύο λόγια για τις συγκεκριμένες συμμετοχές.

Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Μιλάμε για το PAOK TV, ως «Best Outstanding New Project». Tην ψηφιακή ΟΤΤ πλατφόρμα που άλλαξε τα δεδομένα στον τηλεοπτικό χάρτη και κέρδισε διεθνή προβολή, αφού ο ΠΑΟΚ ήταν η μοναδική ομάδα στην Ευρώπη που διαχειρίστηκε μόνη της τα δικαιώματα των εντός έδρας αγώνων της και τα μετέδωσε μέσω της δικής της πλατφόρμας.
Gold πήρε και η κάλυψη της φαντασμαγορικής γιορτής για την κατάκτηση του πρωταθλήματος μέσα από το PAOK TV κι όλες τις σελίδες μας στα Social Media με ξεχωριστό κι αποκλειστικό περιεχόμενο σε κάθε μέσο.

Μετά πάμε στην κοινότητά μας στο Viber “Your chat buddy” όπως λέει κι ο τίτλος. Στην παραγωγή της ταινίας ντοκιμαντέρ “The Invincibles” που κέρδισε την κατηγορία «Best Video Reporting». Στη διαχείριση του ψηφιακού community και στη στρατηγική μας για την περίοδο της καραντίνας με το “We stay #PAOKatHome”. Στη γενικότερη στρατηγική μας με τον τίτλο “From fans, for fans” και στην τρελή περσόνα του ΠΑΟΚτσή καμεραμάν που δημιουργήθηκε για την προώθηση της ταινίας “The Invincibles”.

Το PAOK TV αποτέλεσε κορυφαίο εγχείρημα, όχι μόνο για το περιεχόμενο και τη φιλοσοφία του, αλλά και για τη συνολική ποιότητα που εξέπεμπε. Θεωρείτε ότι αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος της επιτυχίας;

Πράγματι το PAOK TV ήταν το εγχείρημα που συζητήθηκε όσο κανένα την περασμένη σεζόν. Δικαίως. Ήταν μια τολμηρή ως τρελή κίνηση και χαιρόμαστε που την κάναμε εμείς, διότι όπως έχετε καταλάβει μια μεγάλη δόση… τρέλας την έχουμε. Το PAOK TV ήταν η απόδειξη πως δεν υπάρχουν αδιέξοδα αν σκέφτεσαι ανατρεπτικά και είσαι διατεθειμένος να βγεις εκτός ζώνης ασφαλείας.

Το PAOK TV έδειξε πως ένας σύλλογος δεν χρειάζεται απαραίτητα να εξαρτάται από κάποιον παραδοσιακό τηλεοπτικό πάροχο, αλλά μπορεί να πορευτεί και αυτόνομα, εκμεταλλευόμενος μόνος του το περιεχόμενό του προκειμένου να δημιουργήσει ένα ελκυστικό πακέτο με μεγάλη δυναμική στην αγορά.

Τις προεκτάσεις του PAOK TV πλέον τις έχουν καταλάβει όλοι. Ακόμα κι εκείνοι που φανερά το πολεμούσαν και παρασκηνιακά το μελετούσαν. Παρότι πλέον τα τηλεοπτικά δικαιώματα πέρασαν και πάλι στη Nova – που αναγκάστηκε να μας κάνει σχεδόν διπλάσια προσφορά ακριβώς λόγω της δυναμικής του PAOK TV -, η πλατφόρμα μας είναι εδώ και θα συνεχίσει να είναι, με πλούσιο περιεχόμενο, πέρα από τους αγώνες που μεταδίδονται μόνο στο εξωτερικό.

Ως σύλλογος στηρίζετε σταθερά τα DIME Awards. Θα θέλαμε ένα σχόλιο για τον συγκεκριμένο θεσμό.

Τα Digital Media Awards είναι ένας θεσμός που αναδεικνύει τη δημιουργικότητα σ’ έναν χώρο δίχως ταβάνι. Η τεχνολογία δεν σταματάει κι όσο οι δίαυλοι επικοινωνίας με το κοινό γίνονται περισσότεροι είμαστε κι εμείς υποχρεωμένοι να εξελισσόμαστε. Ο θεσμός επιβραβεύει αυτή την προσπάθεια κι όσους τολμούν να ονειρεύονται. Γι’ αυτό και είμαστε χαρούμενοι που αποτελούμε το «Digital Brand of the Year» τόσο για το 2019, όσο και για το 2020, ενώ η δημιουργικότητά μας αναγνωρίζεται δίχως να περιορίζεται στον αθλητικό τομέα.