Αυτό ήταν το Twitt που σφράγισε τη νύχτα που είχα αποφασίσει να αφιερώσω το Akrothigws στο Twitter – ομολογουμένως μετά από αρκετό καιρό. Άντεξα περί τα 45 λεπτά της ώρας, το έγραψα και περίμενα να με σουβλίσουν και να συνοδεύσουν το ψητό με σάλτσα μέντας. Έως και τη στιγμή όμως που ολοκληρώνεται το εν λόγω δεν έχω την παραμικρή ιδέα για το αν τα κατάφερα. Αντιθέτως, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι το θέμα που τελικά επέλεξα, αν μη τι άλλο, προσφέρεται για κουβέντα. Στο τσακίρ κέφι μάλιστα, μπορεί να δώσει και αφορμή για κάποιο καινούριο FB App.

Πάμε λοιπόν για λίγα από τα digital insights του 2011 – και κυρίως για αυτά που μοιάζουν να συμφωνούν σχεδόν όλοι οι συνάδελφοι της αλλοδαπής που το ψάχνουν λίγο το θέμα. Νο 1 λοιπόν που συμφωνούν άπαντες. The year of the (Android) Τablet. Πώς να πεις πως έχουν άδικο; Ότι και αν γίνει στο τέλος -που λίγο έως πολύ το φανταζόμαστε- όλη η χρονιά θα έχει για θέμα της το αντίπαλο δέος του iPad και το Android μοιάζει να απειλεί σοβαρά την «αυτοκρατορία» του Steve Jobs. Μεταξύ μας πάντως, αν το ματς αφορά μόνο στις πωλήσεις αργά ή γρήγορα τα μερίδια θα μοιραστούν. Αν αφορά όμως και στη ρημάδα τη δόξα, τότε δεν φτάνει να έχεις μόνο λειτουργικότητα και αξιοπιστία. Θέλει και το «κάτι».

Νο 2, φυσικά το Mobile. Σε όλες τις μορφές του. Δεν μας εκπλήσσει και εκτός αυτού, ήταν στην τριάδα και το 2008 και το 2009 και το 2010. Αυτό που το συνοδεύει όμως είναι το No 3 που είναι το Location και που όντως θα φέρει στο προσκήνιο πολύ ενέργεια και πολύ δημιουργικότητα. Εδώ μέχρι και οι τελευταίοι θύλακες αντίστασης στο 4 square έχουν ενδώσει. Και μόλις σε ένα χρόνο…

Νο 4, ακόμα περισσότερο Facebook. Όχι πως αποτελεί είδηση, αλλά μάλλον αποτελεί καθεστώς που δύσκολα θα αλλάξει για τα επόμενα 3 χρόνια (το μετά είναι μία άλλη μεγάλη κουβέντα). Υπολογίστε ότι στο νούμερο 5 είναι οι σκέψεις για το αν το email θα «πεθάνει» σιγά-σιγά καθώς θα αντικατασταθεί από το αντίστοιχο του FB. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το «social inbox» ενοποιεί chat, text και email στο inbox του χρήστη και αυτό είναι μόνο η αρχή.

Για να πούμε την αλήθεια μας, όχι δεν το πιστεύουμε (κάποιοι) ιδιαίτερα καθώς στο Top 10 των Insights είναι και το Privacy και εκτός αυτού, μερικές συνήθειες δεν κόβονται έτσι εύκολα. Αλλά και μόνο η κουβέντα φτάνει. Και θα γίνει και ενοχλητική.