Ξένοι ομιλητές, αλλά και στελέχη από την ελληνική αγορά συναντήθηκαν στο Digital Fashion Forum που πραγματοποιήθηκε στον Πολυχώρο Χείρωνα από το Marketing Week και το Fashion Daily. Στόχος τους ήταν να εμπνεύσουν και να παρουσιάσουν τάσεις και καλές πρακτικές για fashion brands και fashion retailers, που θέλουν να κατακτήσουν και να διατηρήσουν πιστούς πελάτες, αξιοποιώντας τη δύναμη του digital.

Η ανθρωποκεντρικότητα, σε μία εποχή που το digital πρωταγωνιστεί, προέβαλλε ως βασικό συμπέρασμα του συνεδρίου Digital Fashion Forum. Καθώς το digital τείνει να κυριαρχήσει σε όλες τις διαδικασίες του fashion, από την παραγωγή μέχρι την πώληση, αξίες όπως η εμπιστοσύνη και η ανθρωποκεντρικότητα προβάλλουν πιο αναγκαίες από ποτέ, ενώ τα brands «οφείλουν» να εστιάσουν στο customer experience και στο engagement του καταναλωτή, θέτοντάς τον στο επίκεντρο των λειτουργιών τους, από την παραγωγή μέχρι το marketing και την επικοινωνία.

Το συνέδριο φιλοξένησε ως ομιλητές δημοφιλείς διεθνείς strategists και practitioners του digital fashion, καθώς επίσης επιτυχημένα brands που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά και αποτέλεσε forum συζήτησης και πλατφόρμα networking για ανώτερα και ανώτατα στελέχη του fashion industry. Το networking friendly στοιχείο του χώρου διοργάνωσης έδωσε τη δυνατότητα για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συνέδρων, ενώ το συνέδριο ολοκληρώθηκε με networking gathering, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον χαρακτήρα αυτόν.

«THE HUMAN REVENGE»
Η strategist Ana Andjelic, επιλεγμένη από το Forbes ανάμεσα στους 50 κορυφαίους disruptive chief marketing officers στο πλαίσιο του «CMO Next», επικεντρώθηκε σε 5 στρατηγικές για τη δημιουργία ενός ισχυρού brand σε έναν κόσμο που διαμορφώνεται από αλγόριθμους. Ονόμασε αυτή τη διαδικασία χαρακτηριστικά ως την «εκδίκηση των ανθρώπων».

Οι πέντε αυτές στρατηγικές αφορούν στη δημιουργία ενός ισχυρού brand, κάνοντας μεταξύ άλλων hacking στο brand culture, είτε ως niche είτε ως εστιασμένου στο sub-culture, στο περιεχόμενο, το human curation, τις συνεργασίες και τα communities. Η συζήτηση με την ομιλήτρια επικεντρώθηκε σε τρόπους ανάπτυξης ενός fashion brand, στη διαχείριση των συνεργασιών με τα market places, στο καλύτερο budget allocation για performance marketing, αλλά και στις νέες ισορροπίες που δημιουργούν τα data και το data privacy.

Όπως τόνισε, σε έναν digital κόσμο που επικρατεί ο αλγόριθμος και όλα φαίνονται να μην είναι πραγματικά, είναι πολύ σημαντικό για ένα brand να εστιάζει στο προϊόν, το περιεχόμενό του και το customer experience. Ο αλγόριθμος αποτελεί το νέο brand σε ένα οικοσύστημα που τα δεδομένα συνδυάζονται με το experience και τις προσωπικές πληροφορίες των χρηστών, οδηγώντας, όμως, συχνά σε μία πραγματικότητα που μπορεί να μην είναι και τόσο αληθινή.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟΥΣ ΣΩΣΤΟΥΣ INFLUENCERS
Για το οικοσύστημα των influencers και την επαφή τους με τα brands μίλησε ο Steve Dool, Head of Community Partnerships του mobile social marketplace Depop. Ο Steve, μέσα από την παρουσίασή του εστίασε στο πόσο σημαντικό είναι ένα brand να γνωρίζει πολύ καλά την ταυτότητά του και να προσδιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται, να αναπτύσσει σωστή επικοινωνία με τους influencers που συνεργάζεται και να παρουσιάζει ξεκάθαρη εικόνα για τη συνεργασία τους.

Αναφέρθηκε στη δύναμη και τη δυναμική στο μέλλον των micro influencers, ενώ σημείωσε ότι αν και είναι δύσκολο πλέον να εντοπιστούν οι αποτελεσματικοί influencers, η συνεργασία μαζί τους, αν αξιοποιηθούν σωστά από τα brands, μπορεί να δημιουργήσει μακροχρόνιες συνεργασίες με νόημα, που θα βοηθήσουν τις πωλήσεις τους. Ο ίδιος σημείωσε ότι το 80% από τις καμπάνιες προέρχονται από το Instagram, ενώ το 100% των influencers, διατηρούν λογαριασμό στο Instagram. Αυτό που τόνισε, όμως ως πολύ σημαντικό είναι η διαφάνεια ως προς τις συνεργασίες των influencers με τα brands.

USER GENERATED DESIGN
Ο δημιουργός ενός από τα 100 Disruptive Brands για το 2017, σύμφωνα με το βρετανικό Marketing Week, Alfredo Orobio, Δημιουργός και CEO του brand AWAYTOMARS, εξήγησε το μοντέλο του brand του που βασίζεται στο user generated design, δίνοντας τη δυνατότητα σε όσους έχουν μία ιδέα να την προχωρήσουν σε υλοποίηση, δημιουργώντας περιορισμένης έκδοσης συλλογές ακόμα και για μεγάλους οίκους μόδας όπως ο Missoni, με την οποία συνεργάζονται σήμερα για το λανσάρισμα ενός project στα τέλη του 2020. Όπως εξήγησε στην ομιλία του, δεν υπάρχουν μαγικά στο marketing. Όλα γίνονται σε σχέση με το κοινό. Πολύ σημαντικό είναι για ένα brand να χτίζει communities και να έχει αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές, ενώ μία από τις συμβουλές του ήταν το Think Big, Act Bigger.

FOCUS ΣΤΗΝ «ΤΑΧΥΤΗΤΑ»
Ο Fabrizio Rinaldi, επικεφαλής του Digital Innovation στον οίκο Versace, εξήγησε μέσα από μία ανατρεπτική παρουσίαση τις καινοτομίες που φέρνουν τα data και το digital στο fashion industry, από τις βιομηχανικές λειτουργίες μέχρι το Marketing των fashion brands. Το σημείο στο οποίο επικεντρώθηκε ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις σύγχρονες μάρκες είναι η ταχύτητα στην προσφορά υπηρεσίας στους καταναλωτές, είτε μιλάμε για delivery, για προσφορά εμπειρίας είτε για το customer service εντός καταστήματος. Εξήγησε ότι η καινοτομία μπορεί να έρθει και από μία πολύ απλή, πρακτική ιδέα, ενώ τόνισε ότι η digital ανάπτυξη των brands είναι μονόδρομος. Τέλος, αναφέρθηκε και στο πόσο σημαντική για την προστασία των brands είναι η ανάπτυξη του blockchain στο fashion industry.

ΠΛΟΥΣΙΑ ΚΑΙ INSPIRING Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Στο πλαίσιο του συνεδρίου παρουσιάστηκαν και καλές πρακτικές από την ελληνική αγορά, δίνοντας το στίγμα των δράσεων που υλοποιούν τα fashion brands στη χώρα μας, σε επίπεδο Ecommerce και digital marketing.
Η Tina Macris, Marketing Consultant της Generation Y, παρουσίασε επιτυχημένα cases πελατών της, όπως η Sugarfree, η Τoi & Moi και η Access.

Μέσα από αυτά, μίλησε για τον τρόπο που αξιοποιούνται τα data για την εις βάθος γνωριμία του καταναλωτή τους, και κατ’ επέκταση για το σερβίρισμα περιεχομένου και υπηρεσιών που ταιριάζουν απόλυτα στις ανάγκες του. Στην ομιλία της στάθηκε, επίσης στην εξέλιξη που έχει γνωρίσει η βιομηχανία της μόδας και στις τεχνικές παραγωγής, π.χ. 3D printing, αλλά και στο κομμάτι του e-commerce και πόσο σημαντικό είναι να υιοθετηθούν σωστά από τις επιχειρήσεις.

Η Μαρίλια Τόμπρα, Head of Regional Marketing της Intersport Athletics, παρουσίασε τον τρόπο που το eshop της αλυσίδας διπλασίασε τον τζίρο του, αξιοποιώντας το performance marketing. Η σωστή αύξηση του κωδικολογίου, καινοτόμα και exclusive προϊόντα, ενδυνάμωση του expertise, η live ενημέρωση αποθέματος και η διόρθωση του UI/UX design είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που οδήγησαν στην αύξηση της επισκεψιμότητας και των conversions. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν μόνο με 30% αύξηση στην digital δαπάνη του brand.

Η Νάντια Νικητέα- Θεοχαράκη, Founder & CEO του Koolfly, μίλησε για το ηλεκτρονικό κατάστημα που τα τελευταία χρόνια βραβεύεται ως Global eshop στα Evolution Awards 2019 και εξήγησε το πώς ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες κάθε αγοράς, προκειμένου να είναι customer relevant. Σημείωσε πως αρκετά σημαντικό είναι να διαθέτουν efriendly προϊόντα και να περνούν απλά μηνύματα στο κοινό. Απευθύνονται σε universal customers και αποστέλλουν παραγγελίες σε 81 χώρες. Όπως τόνισε, σημαντικά στοιχεία για την απόδοση του Koolfly είναι η σωστή ροή πληροφοριών ανάμεσα στα τμήματα της εταιρείας, η μείωση του χρόνου παράδοσης και το zero call waiting στο τηλεφωνικό της κέντρο.

Η Μελίνα Πίσπα, Σχεδιάστρια και Συνιδρύτρια της Sun of a Beach, παρουσίασε την καμπάνια Island Spotting που έγινε πέρυσι viral και απέσπασε χρυσό βραβείο για Best Use of Social Media στα Social Media Awards. Η καμπάνια πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Cambo και είχε τη μορφή quiz, με πολύ σημαντικό για την επιτυχία της το user experience που ήταν αρκετά ευχάριστο και γρήγορο. Το πολύ θετικό στοιχείο είναι ότι το 98% των συμμετεχόντων ολοκλήρωσε το quiz, ενώ η Sun of a Beach κατάφερε να συγκεντρώσει 30.000 email μέσα σε 1 εβδομάδα.

Τέλος, ο Κώστας Νούσιας, Group Marketing Director του Ομίλου Fais παρουσίασε τον τρόπο που η Puma αξιοποιεί το digital στο πλαίσιο της event marketing στρατηγικής της, μέσα από δύο καλές πρακτικές της μάρκας. Η πρώτη αφορούσε στη συμμετοχή του brand στα Mad VMA με το Puma Suede, για το οποίο σε συνεργασία με το Mad δημιούργησαν microsite και πολλές δράσεις, ενώ το δεύτερο στο Puma Cell και σε customized event που πραγματοποιήθηκε, με media partners το Ozon και το Vice.

Quotes of the day
Το μέλλον βρίσκεται στη διαφάνεια των συνεργασιών – Steve Dool

– Ο αλγόριθμος είναι το νέο brand – Anna Andjelic

– Δεν υπάρχουν μαγικά στο marketing, όλα διαμορφώνονται σε σχέση με το κοινό – Alfredo Orobio

– Δεν υπάρχουν αληθινοί κανόνες, μόνο αληθινά πιστεύω – Fabrizio Rinaldi

– Είναι σημαντικό τα brands να ενσωματώσουν την τεχνολογική εξέλιξη – Tina Macris

– Σωστή ανάπτυξη κωδικολογίου και ενδυνάμωση expertise ανάμεσα στα «μυστικά» της ανάπτυξης του τζίρου – Μαρίλια Τόμπρα

– Εστιάζουμε σε e-friendly προϊόντα και στη γρήγορη ταχύτητα των διαδικασιών – Νάντια Νικητέα-Θεοχαράκη

– Το κατάλληλο user experience αποδεικνύει ότι το Island Spotting δεν έγινε viral τυχαία – Μελίνα Πίσπα

– Το customization, οι κατάλληλοι media partners και η έντονη social παρουσία οδήγησαν σε επιτυχία τα events της Puma – Κώστας Νούσιας