Επιταχύνεται το digital disruption του τραπεζικού οικοσυστήματος, με νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και εξελιγμένες δυνατότητες να ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες, με ορίζοντα τη βέλτιστη εμπειρία πελάτη.

Με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 13,6% αναμένεται να διευρυνθεί η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικής τραπεζικής μέχρι το 2027, σύμφωνα με την Allied Market Research, αγγίζοντας τα 31,8 δισ. δολάρια.

Η αυξανόμενη ζήτηση για εξ αποστάσεως υπηρεσίες η οποία επιτάθηκε και λόγω της πανδημίας, σε συνδυασμό με τις διευρυμένες δυνατότητες που προσφέρουν οι αλλεπάλληλες τεχνολογικές εξελίξεις, μετασχηματίζουν το industry, το οποίο καλείται, παράλληλα, να θωρακιστεί έναντι των purely digital παικτών που αλώνουν βαθμιαία την επικράτειά του.

Στην Ελλάδα, η αγορά προσαρμόζεται με γρήγορους ρυθμούς στις νέες ανάγκες, με τα τραπεζικά brandsνα εμπλουτίζουν συστηματικά το portfolio των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών τους, έχοντας ως γνώμονα την ταχύτητα, την άνεση και την ασφάλεια των συναλλαγών, προσβλέποντας στη διαμόρφωση μιας ικανοποιημένης και πιστής πελατειακής βάσης.

ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΑΣΕΩΝ
Με μεγάλο μέρος της καθημερινότητας να έχει μεταφερθεί πλέον στο διαδικτυακό περιβάλλον, οι τραπεζικοί οργανισμοί λανσάρουν νέα εργαλεία και αναδιαμορφώνουν το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους επιχειρεί να καθρεφτίσει την πραγματικότητα των πελατών τους, μέσα από την ανάπτυξη λειτουργικών λύσεων και την επιστράτευση καναλιών που προτιμούν πλέον ολοένα και περισσότεροι.

Ένα πλούσιο φάσμα ηλεκτρονικών συναλλαγών και υπηρεσιών θέτει στη διάθεση των πελατών της η Eurobank μέσα από τα κανάλια του e-Banking, του Eurobank Mobile app από κινητά τηλέφωνα και tablet και του v–Banking. Η τράπεζα συμπληρώνει, μάλιστα, φέτος 21 χρόνια παρουσίας στην ψηφιακή τραπεζική, αποσκοπώντας σε μια ευκολότερη καθημερινότητα για τους πελάτες της, 24/7, με ασφαλή και λειτουργικό τρόπο.

Η τράπεζα στοχεύει φέτος, και λόγω της πανδημίας, στην ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού, δίνοντας βαρύτητα στο νέο, δεκαετές αναπτυξιακό σχέδιο του οργανισμού για τη «Eurobank 2020-2030».

Στο πλαίσιο αναβάθμισης του ψηφιακού της offering, η Alpha Bank παρουσίασε τη νέα της ψηφιακή υπηρεσία Digital Business Onboarding, μέσω της οποίας προσφέρει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να ξεκινήσουν τραπεζική συνεργασία μαζί της, χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα. Το Digital Business Onboarding παρέχει στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις μια σειρά ψηφιακών υπηρεσιών, όπως onlineανανέωση των νομιμοποιητικών εγγράφων που δημιούργησε η Alpha Bank το 2019 και onlineεγγραφή στο e-Banking Επιχειρήσεων, ενώ καλύπτει όλες τις κύριες νομικές μορφές επιχειρήσεων.

Επιπλέον, η Alpha Bank λάνσαρε τη δυνατότητα παροχής βεβαιώσεων Πόθεν Έσχες μέσω e-Banking, χωρίς επίσκεψη στο δίκτυο καταστημάτων. Με μία σύνδεση στο e-banking της τράπεζας, οι πελάτες που είναι υπόχρεοι περιοδικής υποβολής δηλώσεων Πόθεν Έσχες, λαμβάνουν πλέον τη σχετική ψηφιακή βεβαίωση μέσα σε δευτερόλεπτα, με μια απλή, ασφαλή και γρήγορη διαδικασία.

Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, η Τράπεζα Ηπείρου θέτει στη διάθεση των πελατών της, εταιρικών και ιδιωτών, ένα ευρύ πλέγμα ηλεκτρονικών δυνατοτήτων, για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους. Οι χρήστες μπορούν να επωφεληθούν από ψηφιακές υπηρεσίες όπως το e-Banking, το Epirusbank Mobile app για κινητά και tablet και το Video Customer Service, σε οποιοδήποτε σημείο και εάν βρίσκονται για να πραγματοποιήσουν ένα ευρύ φάσμα συναλλαγών. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού με υπάλληλο της τράπεζας στα καταστήματά της.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Καταλυτικός αποδεικνύεται και ο ρόλος της επικοινωνίας, με άρτιες εκστρατείες να επικοινωνούν τα νέα λανσαρίσματα. Την υπογραφή των Frank & Fame και DOPE φέρει η νέα καμπάνια της Εθνικής Τράπεζας για το νέο προσωπικό δάνειο «Εξπρές». H καμπάνια είναι στον «αέρα» με 360° υλικά σε τηλεόραση, καταχωρίσεις, ραδιόφωνο και στα digital Μέσα. Το νέο προσωπικό δάνειο «Εξπρές» είναι το νέο πρόγραμμα της Εθνικής για άμεσα μετρητά σε λίγα λεπτά, από το κινητό ή τον υπολογιστή, χωρίς φυσική παρουσία σε κατάστημα.

Η παραγωγή της ταινίας έγινε από την Filmiki Productions σε σκηνοθεσία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου. Από την πλευρά της, η Alpha Bank δημιούργησε νέα ολοκληρωμένη καμπάνια με την υπογραφή της DDB, για το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας myAlphaΡαντεβού. Στο σποτ, εκπρόσωπος της Alpha Bank καλωσορίζει στο διαδικτυακό τους ραντεβού την κυρία Μισέλ, η οποία προσπαθεί να του μάθει πώς να προφέρει σωστά τη γαλλική λέξη ραντεβού, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Η νέα υπηρεσία myAlpha Ραντεβού δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να προγραμματίσει ηλεκτρονικά το ραντεβού του με εκπρόσωπο της τράπεζας, στο www.alpha.gr, επιλέγοντας τον τρόπο εξυπηρέτησης που προτιμά, μεταξύ επίσκεψης σε κατάστημα, βιντεοκλήσης ή τηλεφωνικής κλήσης.

ΜΕΙΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ
Την ίδια στιγμή, η επένδυση στο online έχει άμεσο αντίκτυπο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο, επιτρέποντας στα brands τραπεζικής να ενδυναμώσουν τον οικολογικό προσανατολισμό τους. Η Eurobank, αναδεικνύοντας τα οφέλη που προσφέρει η ηλεκτρονική ενημέρωση, μεταξύ των οποίων η ενίσχυση της προστασίας του περιβάλλοντος με μείωση της κατανάλωσης χαρτιού, προχωρά, σταδιακά, στην παροχή της περιοδικής ενημέρωσης για τις κινήσεις των λογαριασμών πελατών της μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο, στο πλαίσιο και της ευρωπαϊκής οδηγίας PSDII.

Από την 31η Δεκεμβρίου 2020, η περιοδική ενημέρωση σταμάτησε να γίνεται με αποστολή του έγχαρτου αντιγράφου λογαριασμού (statement) μέσω ταχυδρομείου και πραγματοποιείται, πλέον, με ηλεκτρονικό τρόπο. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται στη μακροχρόνια στρατηγική της τράπεζας να υπηρετεί τις αρχές της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, της κοινωνικής υπευθυνότητας και της ορθής εταιρικής διακυβέρνησης (ESG – Environment, Society, Governance).

ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ
Σε στρατηγικές συμμαχίες προχωρούν οι τραπεζικοί οργανισμοί, με στόχο τη σύνθεση ενός πολυδιάστατου μενού ψηφιακών λύσεων. Η Εθνική Ασφαλιστική, σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα, εγκαινίασε την έναρξη διάθεσης τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων μέσω των ψηφιακών καναλιών της Τράπεζας, Internet Banking και Mobile Banking, με το πρόγραμμα «Ασφάλιση Καρτών», παράλληλα και συμπληρωματικά με τη διάθεσή του από τα τραπεζικά καταστήματα.

Το Πρόγραμμα «Ασφάλιση Καρτών» είναι το πρώτο κατά σειρά προϊόν που θα μπορεί να διατεθεί και ηλεκτρονικά, στο πλαίσιο της στρατηγικής των δύο εταιρειών για ασφαλιστικές λύσεις που απαντούν άμεσα και εύκολα στις καθημερινές ανάγκες της πελατειακής τους βάσης και καθιστούν τη διαδικτυακή πλατφόρμα one stop shop. Η «Ασφάλιση Καρτών» παρέχει ασφαλιστική κάλυψη, σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας της πιστωτικής ή της χρεωστικής ή της prepaid (προπληρωμένης) κάρτας, καθώς και συγκεκριμένων προσωπικών αντικειμένων ή χρημάτων που μπορεί να χαθούν.

H REVOLUT BANK ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η Revolut, η παγκόσμια χρηματοπιστωτική πλατφόρμα με περισσότερους από 15 εκατ. πελάτες παγκοσμίως, έθεσε σε λειτουργία στην Ελλάδα την εξειδικευμένη ευρωπαϊκή τραπεζική άδειά της. Πλέον, οι πελάτες της εταιρείας στη χώρα που θα αναβαθμίσουν τους λογαριασμούς τους σε Revolut Bank για επιπλέον υπηρεσίες θα έχουν στη διάθεσή τους προστασία στις καταθέσεις τους, μέσω του συστήματος εγγύησης καταθέσεων. «Το λανσάρισμα της τράπεζας στην Ελλάδα θα προσφέρει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στους πελάτες μας και θα μας επιτρέψει να εισάγουμε μία σειρά από νέα προϊόντα και υπηρεσίες στο άμεσο μέλλον», δήλωσε ο Virgilijus Mirkes, Διευθύνων Σύμβουλος της Revolut Bank.

ΤΟ E-BANKING «ΒΛΑΠΤΕΙ» ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ;
Η αντικατάσταση της προσωπικής επαφής στα τραπεζικά υποκαταστήματα με απρόσωπες συναλλαγές μέσω ψηφιακών καναλιών, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιτάχυνε τη μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς τις τράπεζες, σύμφωνα με διεθνή έρευνα της Accenture με τίτλο «Global Banking Consumer 2020». Συγκεκριμένα, η έλλειψη συναισθηματικής σύνδεσης με την τράπεζα οδηγεί το 37% να κατατάσσει το λεγόμενο value for money ως τον βασικότερο παράγοντα συναλλαγής, ποσοστό αυξημένο κατά 10% σε σχέση με δύο χρόνια πριν.

Επίσης, μόλις το 29% των ερωτηθέντων εμπιστεύεται «πολύ» τις τράπεζες στη διαχείριση των οικονομικών τους μακροπρόθεσμα, σε σύγκριση με 43% πριν από δύο χρόνια. Αναφορικά με τον βαθμό εμπιστοσύνης, το 37% δήλωσε «πολύ», ωστόσο το 57% πιστεύει ότι, όταν η τράπεζα παρέχει συμβουλές, «πάντα» ή «τις περισσότερες φορές» λειτουργεί προς το συμφέρον τους με συμβουλές έξυπνες και εξατομικευμένες (62%).

Επιπλέον, οι τράπεζες πρέπει να εντοπίσουν ποιες αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά θα είναι μόνιμες -όπως οι αυξανόμενες βιντεοκλήσεις, πρακτική που το 46% είναι πρόθυμο να συνεχίσει και με το άνοιγμα των υποκαταστημάτων και το 35% να την εφαρμόζει στο εξής. Άλλωστε, η μεταφορά κύριων τραπεζικών λογαριασμών έχει μειωθεί, με μόλις το 3,8% των καταναλωτών να δηλώνει ότι μετέφερε τον κύριο τραπεζικό του λογαριασμό τους τελευταίους 12 μήνες, γεγονός που αποδίδεται στη μείωση υιοθέτησης των neobanks και στην προσπάθεια των τραπεζών να αναβαθμίσουν τις ψηφιακές τους δυνατότητες.