Σημαντικό momentum παρουσιάζουν τα social media, σύμφωνα με την έρευνα Digital 2022 των Hootsuite και We Are Social. Όπως προκύπτει, το 93,4% των χρηστών του διαδικτύου έχουν λογαριασμό σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο, το 58,4% του παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί τα social, ενώ ο μέσος αριθμός κοινωνικών δικτύων που χρησιμοποιούνται μηνιαίως είναι 7,5. Ανάμεσα στα ευρήματα, ξεχωρίζουν τα εξής:

Αύξηση των χρηστών
Το 67,1% του παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί πλέον κινητό τηλέφωνο, έχοντας αυξηθεί κατά 1,8% σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι χρήστες του internet αγγίζουν τα 4,95 δισ. Την τελευταία χρονιά ενισχύθηκαν κατά 192 εκατ., ενώ 424 εκατ. χρήστες ξεκίνησαν το ταξίδι τους στα social media το 2021, διευρύνοντας τον αριθμό της κοινότητας κατά 10%.

Τα αγαπημένα δίκτυα
Όπως δείχνουν τα δεδομένα της GWI, το Instagram έχει ξεπεράσει το Facebook στη λίστα με τα «αγαπημένα» κοινωνικά δίκτυα παγκοσμίως, κατακτώντας τη δεύτερη θέση (14,8% έναντι 14,5%). Την πρώτη θέση καταλαμβάνει μία ακόμα εφαρμογή της Meta, το WhatsApp (15,7%), ενώ το TikTok, αν και βρίσκεται στην πέμπτη θέση της κατάταξης, αυξάνει διαρκώς τη δυναμική του και ήταν η εφαρμογή με τα περισσότερα downloads.

Το ad reach του YouTube ξεπερνά τα 2,5 δισ.
Σύμφωνα με την ανάλυση, οι διαφημίσεις στο YouTube προσεγγίζουν πλέον περισσότερους από 2,5 δισ. χρήστες, ήτοι 271 εκατ. περισσότερους συγκριτικά με πέρυσι.

Σημαντική αύξηση του social media ad spend
Αξιοσημείωτη ενίσχυση καταγράφει η ανάπτυξη των social media ad budgets τους τελευταίους 12 μήνες, με στοιχεία της Statista να υπολογίζουν την παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη στα social media σε πάνω από 150 δισ. δολάρια το 2021, αντιπροσωπεύοντας το ένα τρίτο που συνολικού digital spend. Παρά τα αυξημένα κόστη, η αποτελεσματικότητα του social media advertising παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με 1 στους 4 χρήστες (27,6%) 16-64 ετών να ανακαλύπτει νέα brands, προϊόντα και υπηρεσίες μέσω διαφημίσεων στα social media, ποσοστό λίγο μικρότερο από αυτό της τηλεόρασης (31,1%). Οι μηχανές αναζήτησης παραμένουν το κορυφαίο μέσο ανακάλυψης για τους χρήστες του διαδικτύου διεθνώς (31,7%), ενώ το word-of-mouth σκοράρει επίσης ψηλά στο συγκεκριμένο πεδίο, καλώντας τους marketers να εξετάσουν το πόσο εύκολο είναι για τους χρήστες να μοιραστούν το περιεχόμενό τους.

Ενίσχυση του e-commerce
Κανένα σημάδι «κόπωσης» δεν εμφανίζει η διάχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου από την αρχή της πανδημίας. Σύμφωνα με την GWI, περίπου 6 στους 10 ενήλικες χρήστες του διαδικτύου αγοράζουν κάτι online κάθε βδομάδα, με τον αριθμό τους να αυξάνεται σε όλη τη διάρκεια του 2021. Πολλές συμπεριφορές που αναδύθηκαν με τα lockdowns παραμένουν: Ενδεικτικά, περίπου 3 στους 10 αγοράζουν πια τρόφιμα ψηφιακά κάθε βδομάδα.

Το social commerce «εκτοξεύεται»
Πάνω από 1 δισ. χρήστες του Facebook χρησιμοποιούν το Marketplace σύμφωνα με τη Meta. Μαζί με τα στοιχεία από το Instagram Shop, φαίνεται ότι το social commerce έχει αποκτήσει τεράστια δυναμική. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις στο Facebook Marketplace φτάνουν τώρα σε περισσότερους από 560 εκατ. χρήστες κάθε μήνα, περισσότερο δηλαδή από το ένα τέταρτο του συνολικού ad reach της πλατφόρμας.

Οι περισσότεροι πληρώνουν για ψηφιακό περιεχόμενο
Περισσότεροι από 7 στους 10 ενήλικες χρήστες του διαδικτύου πληρώνουν για κάποιου είδους ψηφιακό περιεχόμενο κάθε μήνα, με το ποσοστό να γίνεται 8 στους 10 για τους νεότερους millennials.

Η δυναμική των apps
Σύμφωνα με στοιχεία της App Annie, ο μέσος χρήστης mobile δαπανά περί τις 4 ώρες και 48 λεπτά ημερησίως στο κινητό του. Η χρήση εφαρμογών διεκδικεί σημαντικό μερίδιο. Όπως σημειώνεται, οι χρήστες έξυπνων τηλεφώνων ανά τον κόσμο ξόδεψαν συνολικά 170 δισ. δολάρια σε mobile apps και in-app αγορές το 2021, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 0,2% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Τα νούμερα αυτά περιλαμβάνουν συναλλαγές που έγιναν μόνο μέσω των app stores και όχι αγορές μέσω των εφαρμογών ή τα έσοδα από mobile ads. Η δαπάνη στις εφαρμογές συνεχίζει επίσης να αυξάνεται, με το ποσό για το 2021 να αυξάνεται κατά περίπου 19% συγκριτικά με το 2020.

Η άνοδος των κρυπτονομισμάτων
Ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν κρυπτονομίσματα έχει ενισχυθεί κατά 38% ΥοΥ. Πάνω από 1 στους 10 ενήλικους χρήστες του διαδικτύου κατέχουν πλέον κάποια μορφή κρυπτονομισμάτων. Τα κρυπτονομίσματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε αναπτυσσόμενες οικονομίες, ειδικά σε χώρες όπου τα παραδοσιακά νομίσματα υπόκεινται σε μεγάλες διακυμάνσεις.

Σε χαμηλά επίπεδα η αντιπροσωπευτικότητα
Ένα από τα πιο απογοητευτικά στατιστικά είναι το ποσοστό αντιπροσωπευτικότητας των διαφημίσεων, καθώς μόνο 1 στους 6 ενήλικες (17,3%) δηλώνει ότι νιώθει ότι εκπροσωπείται στις διαφημίσεις που βλέπει.