Είχε γίνει γνωστό εδώ και μήνες ότι προς το τέλος του 2010 θα ανακοινωνόταν η έναρξη του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» και των δράσεων «digi-content» και «digi-retail» και η αγορά ανυπομονούσε. Πράγματι, πριν από μερικές εβδομάδες δόθηκαν στη δημοσιότητα οι λεπτομέρειες του προγράμματος και ήδη οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι έσπευσαν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις προτάσεις τους.

«Digi-content»
H δράση «digi-content», για την οποία μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν αίτηση μέχρι και την 14η Ιανουαρίου, αφορά στην ενίσχυση της δημιουργίας δυναμικού και πλούσιου ελληνικού ευρυζωνικού περιεχομένου. Απευθύνεται, μεταξύ άλλων, σε κλάδους με εκδοτικές δραστηριότητες, καθώς και σε παρόχους ενημερωτικού περιεχομένου και σε εταιρείες διαχείρισης έντυπου.

Στόχος της είναι δε, να εμπλουτίσει το ελληνικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο, ενισχύοντας παράλληλα την ψηφιακή του διάθεση μέσα από πολλαπλά τεχνολογικά κανάλια, όπως οι ψηφιακοί αναγνώστες βιβλίων, τα tablet pc και οι συσκευές κινητής επικοινωνίας. Όσο για τα συνολικά κονδύλια που αναμένεται να διατεθούν στις ενδιαφερόμενες εταιρείες, αυτά θα ανέλθουν σε 20 εκατ. ευρώ και θα ενισχύσουν κατά 50% τεχνολογικές επενδύσεις σε ευρυζωνικό περιεχόμενο, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.

«Digi-retail»
Αντίστοιχα, η δράση «digi-retail» υπόσχεται την «ψηφιακή ενίσχυση» των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου με στόχο πρώτον, τη βελτίωση της εσωτερικής τους διαχείρισης και τη μείωση του κόστους λειτουργίας τους, και δεύτερον, την ψηφιακή εξωστρέφεια και την πρόσβαση σε νέα καταναλωτικά κοινά, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας για την ηλεκτρονική τους προβολή και προώθηση.

Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν η υιοθέτηση ολοκληρωμένων διαδικασιών ψηφιακής λιανικής, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, οι «έξυπνες» κάρτες, τα ηλεκτρονικά κουπόνια, η Διαφήμιση και παρουσία στα sites κοινωνικής δικτύωσης και τα δίκτυα Digital Signage.

Η υποβολή επενδυτικών σχεδίων για αυτήν τη δράση θα διαρκέσει από τις 14 Ιανουαρίου έως και τις 15 Φεβρουαρίου, ενώ, όπως έγινε γνωστό, θα διατεθούν πόροι του ΕΣΠΑ 2007-2013 ύψους 100 εκατ. ευρώ.

«Ψηφιακή Ελλάδα»
Σε πρόσφατη εκδήλωση για την ενημέρωση του επιχειρηματικού κόσμου αναφορικά με τις δυνατότητες που προσφέρουν οι δράσεις «digi-retail» και «digi-content», o Αλέξανδρος Μπρέγιαννης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Ψηφιακές Ενισχύσεις», αναφέρθηκε στις καινοτομίες που χαρακτηρίζουν τις συγκεκριμένες δράσεις. Πιο συγκεκριμένα, επισήμανε ότι διευκολύνουν τη συμμετοχή όλων των εταιρειών, από τις πολύ μικρές μέχρι τις πολύ μεγάλες, ανεξαρτήτως κύκλου εργασιών και απασχολούμενου προσωπικού. Πρόσθεσε δε ότι οι αποπληρωμές θα πραγματοποιούνται άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις.

Μένει να αποδειχτεί, λοιπόν, και έμπρακτα η διάθεση των ελληνικών επιχειρήσεων να «ρπάξουν», εν καιρώ κρίσης, την ευκαιρία που τους προσφέρεται. Πώς θα το κάνουν αυτό; Καταθέτοντας επιχειρηματικά σχέδια όχι απλώς για να το κάνουν, αλλά στοχευμένα. Με τέτοιον τρόπο, ώστε να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Πολλά έχουν αλλάξει σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Ήδη περισσότεροι από το 50% των Ελλήνων συχνάζουν στο Διαδίκτυο. Περίπου 3,3 εκατ. επισκέπτονται τακτικά το Facebook. Και, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, οι online shoppers τετραπλασιάστηκαν μέσα στην τελευταία πενταετία -αποτελούν πλέον το 13% του ελληνικού πληθυσμού- ενώ χρόνο με τον χρόνο αυξάνεται σημαντικά το ποσό που δαπανάται για online αγορές. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές έχουν αλλάξει συνήθειες και προτιμήσεις. Έχουν «αγκαλιάσει» πια τις νέες τεχνολογίες. Οφείλουν, λοιπόν, να κάνουν το ίδιο και τα brands…


Γιώργος Πολεμίτης, Finance & Shared Services Director, DSGi-Κωτσόβολος
«Απαραίτητη η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή»
Η έναρξη των δράσεων «digi-content» και «digi-retail» μέσω του Επιχειρησιακού προγράμματος «Ψηφιακή σύγκλιση», απαντά σε μια ανάγκη που εδώ και καιρό έχει η ελληνική αγορά. Την ανάγκη δημιουργίας εμπορικά αξιοποιήσιμου περιεχομένου, συμβατού με τις νέες τεχνολογίες και την ουσιαστική μετάβαση του λιανεμπορίου σε μια νέα ψηφιακή εποχή που θα ικανοποιεί τις πολλές και διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών.

Επικροτούμε αυτήν την εξέλιξη, καθώς πλέον είναι περισσότερο από ποτέ εμφανές ότι οι καταναλωτές θέλουν να ζήσουν τη νέα τεχνολογία και να απολαύσουν ό,τι αυτή έχει να τους προσφέρει. Οι εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν στην καινοτομία και τα ψηφιακά Mέσα, προκειμένου να διατηρήσουν και να βελτιώσουν τη θέση τους στην αγορά, καθώς και να ανταποκριθoύν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών τους. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, είναι προφανές ότι αναμένουμε τόσο την τόνωση της ανταγωνιστικότητας όσο και την εμφάνιση νέων ευκαιριών για την αγορά και τους νέους εξειδικευμένους εργαζόμενους.

Άγγελος Σταυράκης, Διευθυντής Μάρκετινγκ, Intersport Athletics
«Ας μην σπαταλήσουμε την ευκαιρία»
Η ανακοίνωση του προγράμματος «digi retail» ηχεί σαν αναπτυξιακή μουσική στα λιανεμπορικά αυτιά μας. Η ψηφιακή ενίσχυση, τόσο σε επίπεδο αναδιοργάνωσης, όσο και σε επίπεδο εξωστρέφειας, μπορεί να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού λιανεμπορίου και σίγουρα αποτελεί ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η θετική πρώτη ανάγνωση, όμως, συνοδεύεται και από κάποιες ανησυχίες και επιφυλάξεις. Η κυριότερη κατά τη γνώμη μου είναι ότι η «digi-mania» που έχει κατακλύσει την καθημερινότητά μας απειλεί βραχυπρόθεσμα την παραγωγικότητα και μακροπρόθεσμα τη βιωσιμότητα των υπό εξέταση projects.

Προμηθευτές, σύμβουλοι και συνεργάτες εμφανίζονται ξαφνικά με νέες προτάσεις και η προσέγγιση «βαλ’ το να υπάρχει» διογκώνει τους προς υποβολή φακέλους, απειλεί την αποτελεσματική απορρόφηση των κονδυλίων και μειώνει τις ελπίδες πραγματικής ψηφιακής ενίσχυσης.

Για όλους εμάς που θέλουμε να βλέπουμε το ποτήρι μισό-γεμάτο, θεωρώ ότι το «digi-retail» αποτελεί ευκαιρία, αν το χρησιμοποιήσουμε, για να υλοποιήσουμε πιο γρήγορα και αποτελεσματικά projects προγραμματισμένα που πραγματικά τα έχει ανάγκη η επιχείρησή μας. Η λογική του «βρήκαμε παπά, να θάψουμε 5-6» θα οδηγήσει σε ανάγκη ψηφιακής ανασύνταξης τα επόμενα χρόνια, σπαταλώντας μία μοναδική ευκαιρία.

Λευτέρης Σταφυλαράκης, Managing Director, DSMS
«Αδράξτε την ευκαιρία»
Τη δράση «digi-retail» τη θεωρούμε ως μοναδική, χρυσή ευκαιρία για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της λιανικής. Σε μια εποχή που το Retail περνάει δύσκολες ώρες, τα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων πρέπει να μειωθούν αλλά παράλληλα δεν πρέπει να χαθεί η δυναμική των πωλήσεων και η ανταγωνιστικότητα τους.

Ο εκσυγχρονισμός των IT υποδομών, η μείωση του λειτουργικού κόστους και η χρήση νέων τεχνολογιών στο Μάρκετινγκ και στις πωλήσεις, είναι μερικά από τα οφέλη που προσφέρει η δράση και φυσικά επιδοτούνται από το πρόγραμμα.

Στη δράση «Digi-retail» επιδοτούνται επίσης πολλές ενέργειες για το Digital Signage. Μας χαροποιεί ιδιαιτέρως το γεγονός γιατί το Digital Signage αναγνωρίζεται πλέον από την πολιτεία ως ένα πολύ σημαντικό εργαλείο αύξησης πωλήσεων και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις εταιρείες που επενδύουν σε αυτό.

Το μήνυμά μας είναι: Μην χάσετε την ευκαιρία, επιλέξτε προσεκτικά τους συνεργάτες σας και στις ενέργειες που θα επενδύσετε και λάβετε μέρος στην δράση. Οι εποχές απαιτούν εξωστρέφεια, ενέργειες που θα βελτιώσουν την εικόνα της επιχείρησης, επενδύσεις σε συστήματα και τεχνολογίες που θα αυξήσουν τις πωλήσεις σας. Αδράξτε την ευκαιρία.


Παναγιώτης Σύρος, E-Care Senior Manager, Wind Ελλάς
«Το καλύτερο έναυσμα για τις ελληνικές επιχειρήσεις»
Η εκμετάλλευση του Διαδικτύου και των συγγενών τεχνολογιών από τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι σημαντική για την ανάπτυξή τους, και σε ορισμένες περιπτώσεις απαραίτητη για την επιβίωσή τους. Αρκεί να μιλάμε για ουσιαστική ενσωμάτωση των ψηφιακών Μέσων στον σχεδιασμό των εταιρειών, με συγκεκριμένους εμπορικούς στόχους. Οι περιοχές που προσφέρονται περισσότερο για τέτοιες δραστηριότητες είναι το ψηφιακό περιεχόμενο και οι online πωλήσεις.

Το κοινό «αγκαλιάζει» ολοένα και περισσότερο το ελληνικό ευρυζωνικό περιεχόμενο και τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς αυξάνει η διείσδυση του Broadband Internet και των «έξυπνων» συσκευών. Ταυτόχρονα, η διανομή και πώληση μέσω Διαδικτύου ή applications μειώνει τα κόστη και επομένως κάνει τις online αγορές πιο συμφέρουσες για τον καταναλωτή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Wind έχει θέσει τις υπηρεσίες eCommerce ως μία από τις πρώτες της προτεραιότητες για το 2011.

Γι’ αυτούς τους λόγους πιστεύουμε ότι οι δράσεις «digi retail» και «digi content», με τις ενισχύσεις που παρέχουν, αποτελούν το καλύτερο έναυσμα για τις ελληνικές επιχειρήσεις να υιοθετήσουν τα ψηφιακά Mέσα και αναμφισβήτητα θα συμβάλουν στην τόνωση της αγοράς και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.

Αντώνη Φουντουλάκης, Sales Manager, Sunnywell
«Ευνοϊκή εξέλιξη για το Digital Signage»
Εκτιμώ ότι χάρη στη δράση «digi-retail» θα αυξηθεί η επένδυση στο Digital Signage. Κάτι που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της εγχώριας αγοράς και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της. Και αυτό γιατί το εν λόγω Μέσο ενισχύει, σε πολύ υψηλό ποσοστό τις αποφάσεις για αγορά των καταναλωτών στα σημεία πώλησης. Επιτρέπει στοχευμένα, call to action μηνύματα και πληροφορίες και τραβάει την προσοχή ανά πάσα στιγμή. Ενισχύει την αναγνωρισιμότητα – το 46% του κοινού απομνημονεύει brand names. Επιτρέπει την αλλαγή μηνυμάτων οποτεδήποτε και από οπουδήποτε και, τέλος, δεν χρειάζονται εκτυπώσεις, διανομή και επικόλληση.

Ευελπιστώ, λοιπόν, ότι θα σπεύσουν να αξιοποιήσουν την ευκαιρία οι ελληνικές επιχειρήσεις. To Digital Signage είναι ένας μοντέρνος, ευέλικτος και οικονομικός τρόπος προβολής στα points of sale, και, μέσω της «Ψηφιακής Σύγκλισης», είναι η κατάλληλη ευκαιρία για την ανάπτυξή του.