Στα χρόνια της βαθιάς οικονομικής κρίσης που διανύουμε, το διαδίκτυο αποτελούσε, αποτελεί και θα εξακολουθήσει να αποτελεί ισχυρό διαφημιστικό μέσο. Αυτό το έχει αντιληφθεί η αγορά, με αποτέλεσμα τα διαφημιστικά κονδύλια που επενδύει σε αυτό να αυξάνονται. Ωστόσο, το διαδίκτυο δεν είναι η Κολυμπήθρα του Σιλωάμ και για να αποδώσει απαιτείται σοβαρή στρατηγική, γνώση και διαρκή εστίαση σε αυτό.

Παράλληλα, τα στοιχεία που δόθηκαν πριν μερικές εβδομάδες στην δημοσιότητα για την εξέλιξη της διαφημιστικής του δαπάνης στη χώρα μας προκαλούν μια κάποια ανησυχία, αφού το display advertising το πρώτο τρίμηνο του 2012 παρουσίασε μικρή κάμψη, αγγίζοντας τα 14,1 εκατ. ευρώ έναντι 15,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Πρώτα από όλα ότι η κρίση έχει βαθύνει τόσο πολύ που δεν αφήνει πλέον ανεπηρέαστη τη διαφήμιση ούτε στο διαδίκτυο. Και στη συνέχεια, ότι το τελευταίο βιώνει μια επώδυνη περίοδο αναζήτησης ταυτότητας, κατά τη διάρκεια της οποίας διαφημιστές και διαφημιζόμενοι τηρούν στάση αναμονής.

Ωστόσο υπάρχει πάντα και το ζήτημα του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του μέσου, για το οποίο μπορεί να γίνει μεγάλη συζήτηση. Κι αυτό γιατί ενώ έχει πάψει από καιρό να αποτελεί αυτό που λέγαμε παλιά «νέο μέσο», εξακολουθεί να περνάει «παιδικές αρρώστιες», οι οποίες βέβαια σε ένα βαθμό ήταν αναμενόμενες. Όσο όμως καθυστερεί η ίασή τους, λειτουργούν ανασταλτικά για την αξιοπιστία του. Το ζήτημα είναι να προστατευθεί το μέσο όσο καλύτερα γίνεται από κάθε λογής εξωτερικούς παράγοντες, που είτε από άγνοια, είτε από ίδια συμφέροντα επιδιώκουν την αποδυνάμωσή του.

Γιατί πώς αλλιώς θα μπορούσε να εκλάβει κανείς την πρόταση της ΕΣΗΕΑ προς την κυβέρνηση να θεσπίσει αγγελιόσημο και στο διαδίκτυο; Η σχετική συζήτηση της  Ένωσης με ανώτερα κυβερνητικά στελέχη έγινε στις 30 Ιουλίου και ετέθη το ζήτημα αυτό. Μια εξέλιξη που αν επέλθει θα δώσει ισχυρό χτύπημα στο μέσο. Η εγρήγορση των ανθρώπων του είναι περισσότερο επιβεβλημένη από ποτέ, διότι δεν πρέπει να γίνουν και εδώ θεσμικά λάθη που έγιναν στα άλλα κύρια μέσα.